Skocz do zawartości
  • 0

Jaki silnik elektryczny kupić?


Jose

Pytanie

Pomoże ktoś wybrać model silnika Minn Kota. Jestem zupełnie zielony w temacie, a potrzebuję motor, który będzie zamontowany na łodzi aluminiowej 4m nieokreślonego producenta? Pływało to będzie po jeziorze wielkości ok 450h zwykle w dwie osoby. Dodam, że od ceny ważniejsza jest energooszczędność (mam na myśli możliwe długie pływanie bez konieczności ładowania). I kolejne pytanie - na co zwracać uwagę przy zakupie akumulatora do tego silnika? Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Czytaj uważnie

 

 

 

Żarty chyba sobie robisz co ? do takiej łódki 5m i wadze 500kg proponujesz mu takie silniki ? Ciut nie poważne

tak jak kolega radzi 24V długość/ciężar łodzi i warunki na wodzie przemawiają za tym byś miał coś co płynie i w razie W dasz rade uciec przed pogodą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No dobra a z tych 24v co jest godne polecenia ?

Mam sempera 440XT po zważeniu z załogą - prawie 550kg. Na jeziorach ze strefą ciszy napędzam go haswingiem 5HP (24V) i jest OK. Na pełnym bucie zbliżam się do 8kmph, ale wtedy wciąga 110-115A więc nawet duża bateria znika w oczach. Najbardziej eko pływanie jest w tym silniku na 30A - prędkość 6,5kmph a baterii (LiFePo 160Ah/24V) wystarczy na 5h takiej podróży non stop (zasilam z niej też całą elektronikę na łodzi (dziobowy, echo, ładowaki do telefonu, głośnika, szperacz itp - 12V dostaję z przetwornicy 24V/12V 60A).

Silnik nie jest najcichszy (za to dużo ciszej pracuje od Haswinga 2HP), ale ma niezły moment przy rozpędzaniu i wreszcie dopracowany rumpel (wysuwany, składany ze skalą w Amperach). W razie pytań pisz PW.

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam sempera 440XT po zważeniu z załogą - prawie 550kg. Na jeziorach ze strefą ciszy napędzam go haswingiem 5HP (24V) i jest OK. Na pełnym bucie zbliżam się do 8kmph, ale wtedy wciąga 110-115A więc nawet duża bateria znika w oczach. Najbardziej eko pływanie jest w tym silniku na 30A - prędkość 6,5kmph a baterii (LiFePo 160Ah/24V) wystarczy na 5h takiej podróży non stop (zasilam z niej też całą elektronikę na łodzi (dziobowy, echo, ładowaki do telefonu, głośnika, szperacz itp - 12V dostaję z przetwornicy 24V/12V 60A).

Silnik nie jest najcichszy (za to dużo ciszej pracuje od Haswinga 2HP), ale ma niezły moment przy rozpędzaniu i wreszcie dopracowany rumpel (wysuwany, składany ze skalą w Amperach). W razie pytań pisz PW.

Mariusz

 

A skąd pobór 110-115A? Bo na Twoim teście na YT widzę 80A. Przy wietrze i pod falę wychodzi więcej?

 

Haibo M250 24V kosztuje połowę mniej i rozwinie przy takim setupie 8-8,5 km/h przy poborze 50-60A. Do tego 5 lat gwarancji i port USB w pakiecie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A skąd pobór 110-115A? Bo na Twoim teście na YT widzę 80A. Przy wietrze i pod falę wychodzi więcej?

 

Haibo M250 24V kosztuje połowę mniej i rozwinie przy takim setupie 8-8,5 km/h przy poborze 50-60A. Do tego 5 lat gwarancji i port USB w pakiecie:)

Poprawiłem kable :) Czyszczenie styków, zmiana bezpiecznika i teraz wciąga do 115A.

Na Wodomanii w Warszawie chyba go jeszcze nie było  a M150 nie przekonał mnie wykonaniem stąd decyzja o Haswingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja mam Sempera 440xt z silnikiem epropulsion Spirit 1.0

W sobote robiłem testy i przy pełnej mocy nieco ponad 8km/h pod lekką fale. Silnik dziobowy aku na dziobie 140ah i aku w tylnej baliście 80ah do tego dużo sprzętu i dwóch załogantów po ok 100kg.Jestem zaskoczony i zadowolony cały dzień pływania dużo w trollingu szybkie przeskakiwanie z miejscówek prawie na maxie i akku w silniku pod koniec dnia pokazywało ok 35% naładowania.Silnik bardzo cichy w porównaniu do innych jednostek na wodzie z silnikami torqeedo to jakby go nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

cena w epropulsion nie nalezy do atrakcyjnych , tu sie w pelni zgadzam. Tylko porownujesz dwie skrajne klasy sprzetowe . Wez dla przykladu 120ah agm panasonic nowy czy europower badz inny topowy aku kwasowy , tam sie ceny kreca za aku powyzej 2000zl , zamiast haibo wez mk czy mg i sie okaze ze roznica cenowa juz nie jest 1/2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pokręciłeś wszystko jak stary Piernik. Kolega szuka do niewielkiej

łódki na małe zbiorniki.

Czytaj uważnie

 

Godski - faktycznie myślałem ze chodzi o dużą 5 m łódkę

 

Robas - co do silnika z Decatlonu byłem go obejrzec 55lbs : zaczynajac od opakowania ( zastepcze szary zwykły karton) a kończąc na silniku to tak jakby "wyrób czekolado-podobny okropny ,byle jaki, napisy malowane,wykonanie okropne. Nie zdecydowałem sie na zakup wolałem dolozyc i kupic Motor Guide który jest jak słaba kopią Minn Koty Traxxis / śruba jak z papieru tak cienka, prędkości duzo mniejsze niż na MK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Minn Kote Traxxis 55lbs z maxi 4 letni sprzedałem za 1.400zl moment, tylko dlatego sprzedałem ze miałem juz dość zakluceń na echo przez Maxymizer,

Dodajmy tylko, że maxi był dokładany a nie oryginał, bo to robi trochę różnicę. Oryginały aż tak bardzo nie sieją. Muszę powiedzieć, że dziobówka MK ze zintegrowanym przetwornikiem nie sieje mi wcale. Co do Motorguide to miałem okazję obejrzeć i jedno i drugie przed zakupem dziobówki i to co przeważyło szalę to właśnie jakość wykonania, jakość użytych materiałów (plastiki) i przede wszystkim pilot - gdzie w przypadku MK zwykły ipilot jest to rzeczywiście pilot, solidnie zbudowany, ze sporą ilością funkcji (łącznie z korektą wielkości łodzi, co by nie rzucało), a w MG to chiński kalkulator. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

cena w epropulsion nie nalezy do atrakcyjnych , tu sie w pelni zgadzam. Tylko porownujesz dwie skrajne klasy sprzetowe . Wez dla przykladu 120ah agm panasonic nowy czy europower badz inny topowy aku kwasowy , tam sie ceny kreca za aku powyzej 2000zl , zamiast haibo wez mk czy mg i sie okaze ze roznica cenowa juz nie jest 1/2

 

Wiadomo, przy czym jeśli dobierzesz do haibo dwa żele średniej klasy za 750 zł sztuka to 2-3 lata na takim zestawie spokojnie popływasz, a w tym czasie technologia znowu pójdzie do przodu, a ceny spadną. Z ekonomicznego punktu widzenia dla większości wędkarzy spirit jest po prostu za drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja mówię o zestawie, który daje porównywalne, czy nawet wyższe jak w przypadku zasięgu, osiągi. Klasa sprzętu jest niższa niż w ePropulsion, ale czy Spirit jest 2x lepszy jak wskazywałaby jego cena to już każdy sam musi ocenić.

Edytowane przez Maciek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Niebede tu szedl w zaparte i reklamowal epropulsion-nic z tego niemam i miec nie bede , mialem, uzywalem i jestem pod wrazeniem tego silnika. wykonanie, osiagi deklasuja wszystkie 12V / 24V chinskich produkcji. uzywalem tez haswinga,nersaus, plywalem okazjonalnie na MK , znajomi maja haibo. To sa dwie skrajne konstrukcje jakosciowe i cenowe. Jesli kogos stac  i sie waha, czy warto wydac tyle -  to warto. Mnie niestac np. na torqeedo 10kw , ale nie neguje tego silnika ze wzgledu na cene,osiagi itd. analogiczne sytuacje sa z kazdym sprzetem.  Jednego stac i kupi , drugie stac i nie kupi , innego ne stac ale chcial by miec a kolejnego nie stac i mowi ze jest be. Taki kraj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
  • 0

Silnik: Brałbym Haibo M250 zamiast tego Haswinga, chyba, że masz wielką łódź, która wymaga śruby uciągowej.

 

Aku i ładowarka: Na Alibabie dostaniesz to za połowę ceny, chociaż jak na polski sklep to i tak dramatu nie ma, bo zazwyczaj mnożnik ceny jest razy 3.

 

To jest akumulator typu Li-ion. Jego przewaga względem LiFePo4 to jedynie waga, bo taki zestaw jest o kilka kg lżejszy. Minusy względem LiFePo4 to znacznie mniejsza żywotność (300-500 przez 2-3 lata do 1500-2000 cykli przez 7-10 lat), większe niebezpieczeństwo użytkowania, wolniejsze ładowanie, niższe prądy i większa podatność na warunki atmosferyczne. Generalnie do zastosowań wędkarskich lepsze jest LiFePo4.

 

Jeśli chcesz ściągać LiFePo4 to szukaj na Alibabie (jest dużo ofert, gdzie można zamówić jedną sztukę) lub Aliexpress. Jeśli chcesz bez kombinacji to odezwij się do @siarq.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

przy imporcie nalezy liczyc sie z oplatami celnymi +3% +23% od nbp kursu $, dwa ze pakiety liion sa budowane z dziastek badz setek ogniw 18650/26650. A im wiecej polaczen i ogniw tym prawdopodobienstwo padniecia ktoregos wzrasta + ewentualne niekontrokowane sytuacje- zaplony itp. I ot caly ambaras dla.liion

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie potrzebuje raczej coś 24V . Pływam dużą Romaną 430 po jeziorach ze strefą ciszy i w tym roku wiatr i fale tak mnie wykończyły ,ze muszę kupić coś mocniejszego , wiem na bezpieczeństwie się nie oszczędza , ale chciałbym aby to wyszło jak najtaniej. Max 2000-2500zł silnik i do tego fajnie by było akumulator lub akumulatory .

Drugi aspekt akumulatorów pod silnik  12V mam z 5 jeden nowsze inne starsze ( sprawniejsze  , mniej sprawne ) , druga sprawa pojemności mam je wszystkie o rożnych pojemnościach 40,80,100,120 .Jedne żelowe, inne AGM-y a jeszcze inne kwasiaki głębokiego rozładowania.  .Można to w ogóle łączyć i tworzyć 24V czy nie bardzo?  Można podmieniać jak jedne się rozładuje innym iz ostawiać jeszcze jeden który jest jeszcze naładowany ? Teorie znam ,ze wszystko am być identyczne ale chodzi mnie o praktykę.

Bo jeśli tak to więcej zostaje na silnik .

Edytowane przez Misiek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...