Skocz do zawartości
  • 0

Jaki silnik elektryczny kupić?


Jose

Pytanie

Pomoże ktoś wybrać model silnika Minn Kota. Jestem zupełnie zielony w temacie, a potrzebuję motor, który będzie zamontowany na łodzi aluminiowej 4m nieokreślonego producenta? Pływało to będzie po jeziorze wielkości ok 450h zwykle w dwie osoby. Dodam, że od ceny ważniejsza jest energooszczędność (mam na myśli możliwe długie pływanie bez konieczności ładowania). I kolejne pytanie - na co zwracać uwagę przy zakupie akumulatora do tego silnika? Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

     A mi podczas przeglądania silników powyżej 80lbs, czyli już 24V wpadł w oko Spirit of Fishing Power 250, 110lbs pracujący przy 12V lub 24V. Przy 12V deklarują 55lbs i już bym mógł korzystać ze swojego akumulatora. 

Czy ktoś coś słyszał o tych silnikach, są dosyć ciche - 50db - więc do rekreacyjnego, długiego pływania się nadają, a przy 24V zostaje zapas mocy na ewentualne szybkie przemieszczenie się/ucieczkę, co podniesie możliwości żeglugowe... Ale przy odpowiednim zapasie energii w akusie.

 

     Przeglądam także ogniwa do ewentualnego złożenia akumulatora 24V i ciekawią mnie LG Chem LGY E63B 218W - inne mam w swoim 12V/102Ah i działają super - gdzie przy 7s mam 191Ah, 660Wh, 4,6kW, a waga to 21kg, co jest wagowo akceptowalne i mam duży zapas energii. Nie jest to LiFePo4...

Natomiast nurtuje mnie co innego, otóż zdecydowana większość silników ma maximizery, a to urządzenia elektroniczne i przy swoim akusie mogę podnieść podczas ładowania (i początkowego użytkowania) napięcie do 17V i przy tych ogniwach LGY także zapewne do 29V i czy wówczas elektronika mogła by się uszkodzić i czy dla takich silników lepsze będą akumulatory LiFePo4, które skłonny jestem kupić (może i też samemu zrobię..). Niestety chcę akusa wagowo około 20kg przy jak największej [pojemności - powyżej 150Ah a tu w LiFePo4 już tak kolorowo nie jest (cena i waga)...

@Maweric ma w ofercie ( https://akumulatory-lifepo4.pl/product/akumulator-lifepo4-125ah-24v-z-bms-bt-aktywny-balanser/ ) 24V/125Ah przy 21,5kg, bądź 26kg - bo są różnice/błędy w opisach...

 

     Czy ktoś z szanownych i znających dokładniej (niż ja) temat zechce rozwiać moje dylematy silnikowe i akumulatorowe??? Będę bardzo wdzięczny !!!!!!!

 

pozdrawiam, Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

29.2 dla lfp4 8s i 29,4v dla lion 7s masz przy koncu ladowania - teoretycznie, bo w praktyce jest zazwyczaj nizej . przy spoczynku napiecie spada a pod obciazeniem zaczyna byc  juz znamiononwe 3,2lfp i 3,7lion i w dol. To sam masz przy kwasach . Stad tez wnisoek plynie taki , ze eletronika przy silnikach 24V chcac nie chcac musi wytrzymywac napiecie do  30V dla silnikow 24v i minimu 15V dla silnikow 12v. 

Ktos tu kiedys uskutecznial swoje przygody z silnikeim 12v i pakietem 4s lion- sie grzalo i mocniej pchalo, przy krotkotrwalym obciazeniu ekscesow nie bylo . firmowe silnik epropuslion czy torqeedo o napieciu 48V , zasilane sa pakietami 16lfp4 co przy koncu ladowania daje 58.4v i nic sie nie pali , wszytsko dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po 10 czy 15 latach chce zmienić MK Traxxis 65 Lb na coś nowszego.

Iść w chińczyka czy brać następnego Traxxisa ?

 

W Traxxisie super mocowanie i zero hałasu , mega śruba wedless edge. Nic nie drży.

Jeśli myślisz o Haswing to nie kupuj Protruar 3.0 110lb. Ja mam i na nim pływam, moc jest. Jednak pobór prądu do 77A i bardzo głośny jest. Drugi raz raczej bym nie kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja właśnie uciekłem z mocnych silników na 12V i celuję w 24V. Protruar 3.0 także mnie bardzo ciekawił, ale poziom hałasu jest za wysoki, więc sobie odpuściłem i moja uwaga poszła w Spirit of Fishing P250 lub P300. Ciekawym atutem jest praca tego silnika na 12V (mniejszy uciąg) i na 24V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W piątek będę używać pierwszy raz nowego Rhino BLX 80 v2, coś tam postaram się Ci napisać o wrażeniach..

A Minn Kota Traxxis już Ci nie pasuje ..? Czy tylko "gonisz króliczka"..? ;)

Ja na rhino i aluminiowej łodzi miałem zakłócenia od silnika ( oddzielne akumulatory itd) więc sobie go odpuściłem. Na złym i niedobrym jaxonie bldc zero zakłóceń na tej samej łodzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeśli myślisz o Haswing to nie kupuj Protruar 3.0 110lb. Ja mam i na nim pływam, moc jest. Jednak pobór prądu do 77A i bardzo głośny jest. Drugi raz raczej bym nie kupił.

Szukam na 12 V

 

W piątek będę używać pierwszy raz nowego Rhino BLX 80 v2, coś tam postaram się Ci napisać o wrażeniach..

A Minn Kota Traxxis już Ci nie pasuje ..?  Czy tylko "gonisz króliczka"..? ;)

Po takim czasie coś się może wydarzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja właśnie uciekłem z mocnych silników na 12V i celuję w 24V. Protruar 3.0 także mnie bardzo ciekawił, ale poziom hałasu jest za wysoki, więc sobie odpuściłem i moja uwaga poszła w Spirit of Fishing P250 lub P300. Ciekawym atutem jest praca tego silnika na 12V (mniejszy uciąg) i na 24V.

tez go kupilem cena 1150zl ,ciekawe co to warte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeszcze dosyć ciche ponoć są Haibo M200 i M250. Są nawet tańsze od Spirita... Póki co kombinuję z akumulatorem na 24V, ale silnik także będzie...

 

Ktoś coś może o Haibo M200 lub M250 napisać, jak to się sprawuje itd. ? A coś o Spirit of Fishing P 250 lub P300 ?

 

Może warto zwrócić jeszcze uwagę na inne silniki 24V - na jakie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Finalnie kupiłem Batmana bo zrobili dobrą ofertę w Tokarex-sie. Ale nie wiem czy to dobre miejsce na taka poradę. Jeżeli nie to proszę o przeniesienie. 

Przez ostatnie  lat używałem tylko elektryków od Mikado. 

moim silniku non stop ( średnio raz na sezon max co dwa sezony) palił przełącznik. Zwykle chodził do końca wyprawy pięknie i gdy chciałem wypłynąć na następną innego dnia to nie działał .Tak też było ostatnio , tyle ,ze działał początkowo tylko 5 bieg ( albo 4 jeszcze ?) i wszystkie wsteczne , potem tylko 5 i po tym jak odpłynąłem trochę od brzegu to i 5 przestała działać , tylko wsteczne zostały. Jakoś dokulałem się do brzegu , zmieniłem silnik. W domu wymieniłem przełącznik (mam ich zapas w razie W) bo faktycznie złom , ale silnik nadal tylko chodzi na 5 biegu i ma 3 wsteczne. Przeglądnąłem z grubsza wszystko i jest ok. Gdzie szukać uszkodzenia ma ktoś jakieś pomysły ?

Druga sprawa kiedyś jeden z silników (poprzednie Mikado) przerobił mnie stary fachowiec (niestety zmarł ) ,że jak twierdzi ,że jak nie będę używał na sucho to jest nie do zajechania. I faktycznie tak jest!

Przerobił go tak ,ze nie mam biegów wstecznych ( o ile dobrze pamiętam zamiast wstecznego mam 3 wyższe biegi a 2 pierwsze są tak jak były) i chyba wywalił ten felerny przełącznik. Ja jestem za cienki w uszach by cos takiego robić.

Czy znacie kogoś , kto (najlepiej Kraków lub Podhale) podjąłby się tego ? Orientujecie się jaki +/- byłby czegoś takiego koszt? Bo jak to jest porównywalny koszt usługi do nowego silnika to kupie jakiegoś ultra budżetowego lub jakąś tania używkę.

Tak szczerze nie lubię wyrzucać rzeczy i jakby się dało go przerobić na taki awaryjny silnik ew. silnik do lekkiego odpłynięcia . Więc nawet 3 pierwsze biegi byłoby ok -bo 5 żre prąd niemiłosiernie. A tego pierwszego mnie szkoda bo potrzebuje go do pływadła , które w każdej chwili może zatonąć , więc szkoda mnie czegoś co jest pewne nie do zajechania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć!
Proszę o radę, szukam silnika na 12V z płynną regulacją obrotów.
Korzystałem do ostatniej majówki z MK Maxxum, lecz po 20 latach służby chyba nie przeżyje reanimacji.
Zależy mi głównie na ciszy przy małych prędkościach obrotowych silnika, na maxa bez znaczenia. Siła uciągu 55Lbs lub więcej. Korzystam z akumulatora LiFePo4 80Ah stałego obciążenia powyżej 50A nie boi się mimo, że ma już ponad 6 lat. Mam czasami do pokonania 4km z max prędkością w jedną stronę (czyli 8km pełne obciążenie w obie strony) łódka z załogą i sprzętem ok 450kg. 
Jest sporo nowości na rynku, może już ktoś przetestował na wodzie i jest w stanie polecić.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam Protuara 1 0 12 V 65 lbs .

Nie mogę złego słowa powiedzieć .

 Na pewno nie jest taki cichy jak MK szumi elektronika  .

Moja łajba z dwoma wędkarzami waży około 600 kg pływa max  6 km/h  .

Jeśli mogę Tobie doradzić kupuj następną MinnKotę .

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć!

Proszę o radę, szukam silnika na 12V z płynną regulacją obrotów.

Korzystałem do ostatniej majówki z MK Maxxum, lecz po 20 latach służby chyba nie przeżyje reanimacji.

Zależy mi głównie na ciszy przy małych prędkościach obrotowych silnika, na maxa bez znaczenia. Siła uciągu 55Lbs lub więcej. Korzystam z akumulatora LiFePo4 80Ah stałego obciążenia powyżej 50A nie boi się mimo, że ma już ponad 6 lat. Mam czasami do pokonania 4km z max prędkością w jedną stronę (czyli 8km pełne obciążenie w obie strony) łódka z załogą i sprzętem ok 450kg. 

Jest sporo nowości na rynku, może już ktoś przetestował na wodzie i jest w stanie polecić.  :)

W MK ciszę robi brak aktywnego chłodzenia czyli wiatraczka. Brak też jakichkolwiek wibracji, świetna śruba i system mocowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam Protuara 1 0 12 V 65 lbs .

Nie mogę złego słowa powiedzieć .

 Na pewno nie jest taki cichy jak MK szumi elektronika  .

Moja łajba z dwoma wędkarzami waży około 600 kg pływa max  6 km/h  .

Jeśli mogę Tobie doradzić kupuj następną MinnKotę .

Biorę pod uwagę, tylko cena przeraża ok 3kpln. za MK Traxxis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W MK ciszę robi brak aktywnego chłodzenia czyli wiatraczka. Brak też jakichkolwiek wibracji, świetna śruba i system mocowania.

Oprócz MK czy wszystkie mają aktywne chłodzenie? Czy to chodzi o tzw. maximizer?

Reszta to wiem, jakości MK próżno szukać u innych.

Miałem pożyczony silnik Bryza 60 Volt Polska, na plus mogę powiedzieć nieco wyższa max prędkość przemieszczania o ok 0,7 km/h oraz nic się nie grzało.

Minusów nie będę wymieniać bo nie wypada, był pożyczony i uratował mi wyjazd. :)

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No to już po pierwszych wrażeniach z Rhino BLX 80 V2

Wady:

- opóźniona o ok. 1,5 sek. reakcja przy starcie od "zera" (niezależnie czy do przodu czy do tyłu)

W normalnym pływaniu można się do tego przyzwyczaić, ale przy szybkiej konieczności manewrowania np. przy precyzyjnym cumowaniu to bardzo drażniące i utrudniające wszelkie korekty ustawiania łodzi...  :( 

Przekręcam manetkę i mam wrażenie że silnik "telepatycznie" pyta:  Na pewno? No dobra.... ;)  Wtedy dopiero odpala..

- ostre i cienkie jak brzytwa końcówki łopatek śruby, może to zamierzone żeby lepiej sobie radziła z roślinami. ale efekt jest taki że bardzo łatwo się skaleczyć i uszkodzić te bardzo delikatne końcówki - mi się udało jedno i drugie.. :unsure: 

- dość głośna praca, może jestem trochę przeczulony ale mój stary Osapian Haswing 60 Lbs był jednak zauważalnie cichszy..

Zalety:

- mocny jest, to trzeba przyznać.., spora różnica przy wspomnianym już Ospianie.. 

- świetny wygląd i ładny, czytelny podświetlany przyjemnym turkusowym światełkiem wyświetlacz  :) Ale to oczywiście rzecz gustu..

- bardzo wyraźny i wyczuwalny "klik" pozycji "zero" - nie do przeoczenia.. ;)

Podsumowując, fajny silnik, ale subiektywnie (głownie przez to opóźnienie startu..) drugi raz bym go chyba nie kupił.., prędzej poszedłbym w coś na 24V, np:  MK 80 Lbs.. ;)

Edytowane przez ubot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzięki za cenne uwagi , zastanawiałem się nad zakupem bo na reklamie fajnie szybko płyneła ta łódka    , ale tam tylko zachwalają . Kolega pływa na silniku 24 v popitala ale z pół jeziora go słychać i rano jak dopłynie to mamy po rybach , ale nie ma MK . Chyba jeszcze trochę popływam na mojej MK 55 MAX  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dla tego właśnie ja biorę pod uwagę z 24V tylko tą MK, bo wiem że te silniki kuturą pracy biją inne na głowę.. A mocy 80 Lbs raczej też nie powinno być za mało..

Ale z tą głośnością to ja akurat jestem wyczulony, a kolega co ze mną pływał stwierdził że się czepiam i że ładnie pracuje i równo jak na małą spalinówkę... :D

Edytowane przez ubot
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No to już po pierwszych wrażeniach z Rhino BLX 80 V2

Wady:

- opóźniona o ok. 1,5 sek. reakcja przy starcie od "zera" (niezależnie czy do przodu czy do tyłu)

W normalnym pływaniu można się do tego przyzwyczaić, ale przy szybkiej konieczności manewrowania np. przy precyzyjnym cumowaniu to bardzo drażniące i utrudniające wszelkie korekty ustawiania łodzi...  :( 

Przekręcam manetkę i mam wrażenie że silnik "telepatycznie" pyta:  Na pewno? No doba jadę.. ;)  Wtedy dopiero odpala..

- ostre i cienkie jak brzytwa końcówki łopatek śruby, może to zamierzone żeby lepiej sobie radziła z roślinami. ale efekt jest taki że bardzo łatwo się skaleczyć i uszkodzić te bardzo delikatne końcówki - mi się udało jedno i drugie.. :unsure: 

- dość głośna praca, może jestem trochę przeczulony ale mój stary Osapian Haswing 60 Lbs był jednak zauważalnie cichszy..

Zalety:

- mocny jest, to trzeba przyznać.., spora różnica przy wspomnianym już Ospianie.. ;)

- świetny wygląd i ładny, czytelny podświetlany przyjemnym turkusowym światełkiem wyświetlacz  :) Ale to oczywiście rzecz gustu..

- bardzo wyraźny i wyczuwalny "klik" pozycji "zero" - nie do przeoczenia.. ;)

Podsumowując, fajny silnik, ale subiektywnie (głownie prze to opóźnienie startu..) drugi raz bym go chyba nie kupił.., prędzej poszedłbym w coś na 24V, np:  MK 80 Lbs.. ;)

 pływałeś z echosondą włączoną? Są jakieś interferencje na ekranie widoczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dla tego właśnie ja biorę pod uwagę z 24V tylko tą MK, bo wiem że te silniki kuturą pracy biją inne na głowę.. A mocy 80 Lbs raczej też nie powinno być za mało..

Ale z tą głośnością to ja akurat jestem wyczulony, a kolega co ze mną pływał stwierdził że się czepiam i że ładnie pracuje i równo jak na małą spalinówkę... :D

Mam starą MK Endura 30 i jest naprawdę dosyć cicho, ale mam większy i szerszy nowy ponton i jest trochę za wolno... Zrobiłem dwa akumulatory na 24V i MK też ma takie silniki, ale na zamówienie.

Ten na słoną wodę i biały mniej nagrzewa się:

https://www.echolotzentrum.de/pl/shop/minn-kota-riptide-transom-rt80-24v-elektromotor-106cm/

Ten jest czarny i na słodką wodę:

https://www.echolotzentrum.de/pl/shop/minn-kota-traxxis-80-stufenlos/

 

Więc może dołożyć do MK i sobie odpuścić Spirit of Fishing?

Gdyby ktoś coś napisał o Spiritach P250 i P300 - będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...