Skocz do zawartości
  • 0

Jaki silnik elektryczny kupić?


Jose

Pytanie

Pomoże ktoś wybrać model silnika Minn Kota. Jestem zupełnie zielony w temacie, a potrzebuję motor, który będzie zamontowany na łodzi aluminiowej 4m nieokreślonego producenta? Pływało to będzie po jeziorze wielkości ok 450h zwykle w dwie osoby. Dodam, że od ceny ważniejsza jest energooszczędność (mam na myśli możliwe długie pływanie bez konieczności ładowania). I kolejne pytanie - na co zwracać uwagę przy zakupie akumulatora do tego silnika? Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Rozpatrywałem zakup tego silnika kilka lat temu. Na konkurencyjnym forum był nawet dokładnie opisany przez jednego z forumowiczów. Cena była wtedy zaporowa.

Obecnie cena jest przyzwoita. Muszę rozważyć na poważnie wymianę swojej MK 80 i MIkado 86 na tego HP2.

Jedna rzecz mnie zastanawia. Waga tego HP2.  MK 80 waży ponad 20kg. HP2 ma wagę tylko ok.8,5kg. Najmniejsze MK mają większą wagę. Pisząc tego posta nabieram coraz więcej wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Już ciutkę ochłonąłem. Z tą mocą może być tak jak z porównaniem MK 80 do Mikado 86. MK80 waży ponad 20kg. Waga Mikado 86 to coś niecałe 10kg. Moc MK 80 jest nieporównywalnie większa niż Mikado 86. Przy flaucie prędkości MK i MIkado są porównywalne. Jednak przy płynięciu pod wiatr Mikado wysiada przy MK. Następna sprawa.

Kilka razy w roku zdarza mi się  przywalić MK  w niewidoczny podwodny kołek. Nic się nie dzieje. Kolumna z kompozytu wygnie się i powróci na swoje miejsce. Nie wiem jak zachowa się delikatna konstrukcja HP2. I ostatnia sprawa to parametry. Jedni podają moc 1200W, drudzy 2KM. Nijak ma się to do siebie.

Podobno reklama po podstawa handlu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Maximizer w trollingu oszczędza znacząco prąd. Między bajki należy włożyć informację, że wydłuża pięciokrotnie okres pływania. Niemniej oszczędności są znaczne. Tak na "oko"  czas pływania  wydłuża się podwójnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Już ciutkę ochłonąłem. Z tą mocą może być tak jak z porównaniem MK 80 do Mikado 86. MK80 waży ponad 20kg. Waga Mikado 86 to coś niecałe 10kg. Moc MK 80 jest nieporównywalnie większa niż Mikado 86. Przy flaucie prędkości MK i MIkado są porównywalne. Jednak przy płynięciu pod wiatr Mikado wysiada przy MK. Następna sprawa.

Kilka razy w roku zdarza mi się  przywalić MK  w niewidoczny podwodny kołek. Nic się nie dzieje. Kolumna z kompozytu wygnie się i powróci na swoje miejsce. Nie wiem jak zachowa się delikatna konstrukcja HP2. I ostatnia sprawa to parametry. Jedni podają moc 1200W, drudzy 2KM. Nijak ma się to do siebie.

Podobno reklama po podstawa handlu :)

Masa silnika nie ma znaczenia. Kiedyś stare silniki 3faz 7.5kw używane w gospodarstwach rolnych były duże i ciężkie.  Dzisiejsze konstrukcje są dwa razy mniejsze i lżejsze i maja ta sama moc.także o to bym się nie martwił. Na tej Mk jaka prędkość uzyskujesz w sprzyjających warunkach i na jakim środku pływającym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Masa silnika nie ma znaczenia. Kiedyś stare silniki 3faz 7.5kw używane w gospodarstwach rolnych były duże i ciężkie.  Dzisiejsze konstrukcje są dwa razy mniejsze i lżejsze i maja ta sama moc.także o to bym się nie martwił. Na tej Mk jaka prędkość uzyskujesz w sprzyjających warunkach i na jakim środku pływającym ?

Moje pływadło to katamaran na własnoręcznie zrobionych pływakach. Pływaki podobne do tych jakie były w starodawnych rowerach wodnych, tylko większe. Długość to 5m. Ciężki, ale bardzo bezpieczny i stabilny wehikuł. Prędkość zostanie zmierzona dopiero w tym roku, gdyż dopiero w tym roku zakupiłem echosondę z GPSem. Prędkość jest porównywalna z kajakiem gdzie wiosłują dwie osoby w średnim tempie. Pod wiatr kajakarze (niedzielni) nie mają szans. Łódki pychówki zostawiam w tyle.

Tak nawiasem mówiąc mam taki zapas mocy, że praktycznie nie ma dla mnie złych warunków do pływania. Jako ciekawostkę podam, że trzy czy cztery lata temu reklamowałem jeden z akumulatorów. Reklamacja szła tak opornie, że przez cały sezon pływałem na jednym akumulatorze. Silnik 24V, a ja pływałem na napięciu 12V. Nie było to szybkie pływanie, ale ani razu nie pomagałem sobie wiosłami, nawet pod wiatr.

 

PS. Wygląda na to, że MK to przestarzała konstrukcja ze względu na wagę :)

Edytowane przez Janusszr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

nie mow ze MK to przestarzala konstrukcja, bo zostaniesz ukrzyzowany przez wyznawcow tej marki ;p waga inna bo inne marka , rozne materialy

Toż potwierdziłem to uśmiechem:)

Jestem zwolennikiem MK co potwierdziłem tutaj wieloma wpisami.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Moja łódka to 4.30m + MK 44 chyba z 1996r od nowego , Aku I to MK 120Ah   8lat ,Aku II MK 105Ah 4lata , AKu 100Ah III jakiś francuski. Przez te lata eksploatacji setki godzin wymieniłem przełącznik biegów . Pływaliśmy 2-3 osoby j. Szczytno , j.Bielskie, j.Lipczyno,j.Końskie -Brda , sztormy burze i co ino i dawała radę.Spinning - troll -Nad wodą do lodów .Zasilanie LGY drobnozwojowe orginalne ,zaprasowałem nowe końcówki na przełączniku i aku,kiedyś  na motylku a potem dla wygody mocne krokodyle. Gdybym płynnie przełączał pewnie by jeszcze działał , Moi chłopcy wsteczny i piątka to dało , się we znaki.Obecnie stoi sobie w garażu, nieraz na zawody biorę .Pływanie od rana do nocy ,dlatego większy aku .Życzę wszystkim bezawaryjnego pływania niezależnie od Firmy silnika . Ważne jak się go eksploatuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kupiłem Caymana T jutro go przetestuje po raz pierwszy w łódce o ile sięgnie do wody z pawęży :).

Teraz jeszcze mam pytanie bo kupiłem też aku MIDAC FORCE BLOCK i ładowarkę Schumacher.

Jako totalny noob rozumiem że ładuję w opcji AGM/ZEL? :) podczas ładowania 14,46v czy jednak Ca/Ca?

Przy zakupie nie byłem na tyle inteligentny by zapytać :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dziś minn kota przestała płynąć, wcześniej były pierwsze symptomy awarii,kilkanaście razy nie chciała wystartować ,ale jakoś przy delikatnym klepnięciu w obudowę odpalała, w końcu całkowita kapitulacja i dramat, dobrze że wiosła były .Co mogło się popsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zamienniki tak samo są dobre ale ważne by wymienić końcówki i zaprasować odciąć kawałek kabla .W sklepie elektrycznym z kablami czy przewodami Ci to zrobią. Na pewno końce są przegrzane i nie będzie  dobrego styku , no i zaraz następny do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ale u mnie nic się nie dymiło .Kolega sprawdzał miernikiem i wygląda na to że przełącznik skończył się. Przy podłączeniu kabli bez przełącznika silnik nie reagował .Widziałem na allegro że silniki posiadają szczotki ciekaw jestem czy mój w takie jest wyposażony. Żeby rozebrać silnik w dolnej części potrzebny jest klucz 6.5 ciekaw jestem w jaki sposób jest on uszczelniony i czy po rozebrany da się to właściwie złożyć. Początek sezonu i taka lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...