Skocz do zawartości
  • 0

Jaki silnik elektryczny kupić?


Jose

Pytanie

Pomoże ktoś wybrać model silnika Minn Kota. Jestem zupełnie zielony w temacie, a potrzebuję motor, który będzie zamontowany na łodzi aluminiowej 4m nieokreślonego producenta? Pływało to będzie po jeziorze wielkości ok 450h zwykle w dwie osoby. Dodam, że od ceny ważniejsza jest energooszczędność (mam na myśli możliwe długie pływanie bez konieczności ładowania). I kolejne pytanie - na co zwracać uwagę przy zakupie akumulatora do tego silnika? Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Koledzy , jestem w fazie kupna silnika , wybor padl na Haswinga 55 lb z tym ze mam dylemat poniewaz jeden sklep oferuje go w 2 wariantach mianowicie ze jeden jest niby po tuningu i ma niby 60 lb bo sa wymienione kable na grubsze i jest o 100 drozszy i pytanie brzmi czy warto ta 100 doplacac? czy lepiej wziac zwyklego i 100 miec w kieszeni ? :) z gory dzieki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czyli moge smialo kupowac ten tanszy i nie odczuje nic na mocy i 100 w kieszeni tak? Bo jezeli to ma jakies znaczenie , aczkolwiek chcialbym zeby mi ktos to wytlumaczyl , to doplace ta 100, lecz ja mysle ze to chwyt marketingowy i naciaganie klientow :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

6mm2 spokojnie obciążysz 40A , silnik

W porywach bierze 45A . Gdzie nie będziesz pływał na maxa naście godzin. Przede wszystkim dobry styk na zaciskach akumulatora musi byc. Skoro producent daje 6 mm to dobral przekrój do max obciążenia. Jeśli byś chciał przedłużać kable na jakis "katamaran" z 10m to i owszem .,ale nie na 1,5m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Yhm z tym ze chyba trzeba takie przewody od silinka wlutowac w te klemy czy tylko w oczko i pozniej je przykrecic? Bo np. mam w MK C 2 i musialem wlutowac w zabki kable bo mi sie silnik przegrzewal i raz wrecz poszedl dymek i mi sie przelacznik spalil  :(

No a z cena to wiem ze grubo przegieli , dalem tylko przykladowe zdjecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czyli moge smialo kupowac ten tanszy i nie odczuje nic na mocy i 100 w kieszeni tak? Bo jezeli to ma jakies znaczenie , aczkolwiek chcialbym zeby mi ktos to wytlumaczyl , to doplace ta 100, lecz ja mysle ze to chwyt marketingowy i naciaganie klientow :/

Bardzo dużo zależy od tego czym te przewody są zakończone. Po zakupie swojej drugiej MK pierwszą rzeczą którą zrobiłem od razu, to była wymiana końcówek (konektorów) przewodów podłączonych do maximizera. W związku z tym, że nie mogłem nigdzie kupić porządnych konektorów, to zrobiłem je sobie sam z miedzianego przewodu używanego w instalacjach LPG. Jak miałem już te konektorki, to tak przy okazji "tuningu"kupiłem kabel głośnikowy o przekroju 10mm2 w silikonie. Od strony akumulatorów (mam dwa, silnik 24V) oczywiście miedziane oczkowe końcówki. Przez 6 sezonów (ten jest siódmy) nic mi się nie przegrzało. W starej MK co rusz musiałem wymieniać konektorki i skracać przewody, bo ciągle się przy przełączniku biegów smażyło.

Edytowane przez Janusszr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...