Skocz do zawartości

Pytanie o Curado 201e7


Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem źle są założone podkładki pod gwiazdom. Są tam dwie podkładki w kształcie półksiężyców i myślę że zostały założone jedna na drugą  także jedna weszła w drugą  ))  a powinny być do siebie przeciwlegle brzuszkami ()

Co powoduje że przy słabszych ustawieniach kołowrotek nie dociska ze stosowną silą tarcz a jedynie przy dokręceniu  na maxa daje to co trzeba.  A drugą sprawą może być to co wielu tu pisze. zbyt wielka ilość smaru wewnątrz i się zwyczajnie ślizga w nadmiarach.

bardzo wazna uwaga,jesli chodzi o sprawnosc hamulca walki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszyscy dają kropelki oliwki na okładziny, Często kładą smar, co nie jest najlepszym pomysłem. Spytaj fachowca co z tym robił.

Dlaczego smar na okładziny nie jest dobrym pomysłem???? Poszukaj filmów instruktażowych Shimano na ich stronie. Używają do tego Shimano Drag Grease co i ja czynię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem źle są założone podkładki pod gwiazdom. Są tam dwie podkładki w kształcie półksiężyców i myślę że zostały założone jedna na drugą  także jedna weszła w drugą  ))  a powinny być do siebie przeciwlegle brzuszkami ()

Co powoduje że przy słabszych ustawieniach kołowrotek nie dociska ze stosowną silą tarcz a jedynie przy dokręceniu  na maxa daje to co trzeba.  A drugą sprawą może być to co wielu tu pisze. zbyt wielka ilość smaru wewnątrz i się zwyczajnie ślizga w nadmiarach.

 

Pewnie źle założył podkładki i napakował za dużo smaru, ale nie jest tak, że "po dokręceniu na maksa (hamulec) daje co trzeba". Od pewnego momentu do dociśnięcia na maxa nic się nie zmienia, hamulec trzyma z kilogram, dokręcam i dalej z kilogram, dokręcam do oporu - tyle samo.

Migotka, jesteśmy umówieni, że w poniedziałek u fachowca oddaję Ci telefon i powiesz mu, co sądzisz. Dzięki za tel :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz sobie przypominam, że jak odbierałem kołowrotek po konserwacji, to Andrzej coś niewyraźnie mamrotał, że "były wyrobione podkładki, ale tam..." Pytam, czy jestem w takim razie coś więcej winien, czy są dodatkowe koszta... A on, że "nieee.... dałem sobie radę", czy coś w tym stylu. Nie zwrócilłem na to uwagi, kołowrotek pracował jak nowy, ale on coś nawydziwiał z tymi podkładkami. Wziął dobre za zniszczone, bo inaczej sobie wyobrażał dobre i nabroił tam... 


Kto wie, czym on tam oblepia tę podkładkę pod kołem zębatym? - 1m 27s filmu, a potem jeszcze 8m 20s:








  Edytowane przez Wilk_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem klucz dychę, bo jestem niecierpliwy i pierwszy raz w życiu zdecydowałem się cokolwiek odkręcić w kołowrotku! :)
Udało mi się go rozmontować tylko do tego miejsca i klops: oglądam, wydaje mi się, że wszystkie śrubki poodkręcane, a pokrywa nie chce zejść, więc tylko założyłem inaczej podkładki, które faktycznie były )) a nie () i nawet - normalnie żaden wierzący tyle zdrowasiek nie zmówił, co ja, ateista - chodzi! :) Hamulec, wydaje mi się, jest trochę mocniejszy,ale multik zaczął 'cykać" podczas kręcenia korbką - cyk cyk cyk cyk... Czegoś takiego nie było. Co to może być?

73c2665f9e2d5b6bm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, popróbuję, ale na razie połowię,bo się tak zestresowałem, że muszę ochłonąć. Działa! Przestał cykać, hamulec jest lepszy, zaraz nad wodą zobaczę, czy wystarczająco dobry, tu i ówdzie go wytarłem i nasmarowałem oliwką... Cud! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie, to cykanie to jest takie delikatne, nie brzmi jak coś chorego, jakby przeskakiwały ząbki przekładni. Ja go rozebrałem już całego - no, prawie: nie odważyłem się wyjmować trzpienia, bo jest osadzony inaczej niż w Aluminie - i zęby przekładni są jak nowe. Zdziwiło mnie tylko odbarwienie pod tarczami: koło nie jest w tym miejscu złote lecz w kolorze miedzi, Kołowrotek miał być 10 razy nad wodą, gdy go kupowałem, a tu takie coś....? Może był w morskiej wodzie, czy jak? Pod tarczą było brudno i paskudnie. Szorowałem czym się dało i jest czysto, ale w niemalże nowym kołowrotku coś takiego? Od czego to może być i może mieć wpływ na działanie hamulca? Pod palcem te miejsca są wyczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...