Skocz do zawartości

Jak to jest złożone - Abu Revo Toro


Rekomendowane odpowiedzi

Nie dawno założyłem o podobnym tytule wątek z kołowrotkiem stałoszpulowym . Dostałem kilka privów które pokazały że warto było bo kilka osób się odważyło serwisować swoje maszynki. 

Pogoda nie dopisuję więc postanowiłem przesmarować dwa Toro. i przy okazji kliknąc kilka fotek ,może znów rzesza osób dbających we własnym zakresie o swoje młynki się powiekszy.

Sesję rozbieraną zaliczył Revo Toro NaCl 51 - kilka razy już był nad wodą.

 

post-49222-0-93308800-1368988049_thumb.jpg

 

Multiplikator został rozebrany i dokładnie umyty.Przedstawię najwygodniejszą kolejność składania. 

Pierwszy montowany jest spust. Na pustej ramie jest łatwy dostęp do wkrętu.

 

post-49222-0-03895800-1368988381_thumb.jpg

 

Wszytkie elementy które w czasie pracy współpracują ze sobą a nie biorą udziału przy rzucie smaruję smarem.

 

post-49222-0-49025500-1368988500_thumb.jpg

 

Napęd wodzika który jest sprzężony ze szpulą w czasie rzutu jest oliwiony.

 

post-49222-0-16602400-1368988603_thumb.jpg

 

post-49222-0-79050100-1368988677_thumb.jpg

 

post-49222-0-36220600-1368988705_thumb.jpg

 

Wałek na który jest zębatka z hamulcem jest na łożysku otwartym . W otwór w którym jest osadzone aplikuję smar. W Abu nie ma otworu do smarowania jaki jest w Shimano.

 

post-49222-0-38313800-1368988833_thumb.jpg

 

Kolej na elementy działające ze spustem. Smaruję smarem. Sprężynki montuję najpierw w elementach plastikowych a po ich przykręceniu przy pomocy wąskich szczypiec końce sprężynek wkładam w otwory w ramie.

 

post-49222-0-41512700-1368989050_thumb.jpg

 

Abu jest wyposażony w mocny wielotarczowy hamulec 22lb. Montuję go bez smarowania. 

 

post-49222-0-01895900-1368989259_thumb.jpg

 

Został tylko pinion gear i wnętrze multika będzie złożone.

 

post-49222-0-92645000-1368989363_thumb.jpg

 

Łożysko oporowe obficie smaruję oliwką. Łożysko w docisku szpuli wypełniam smarem . Jest obustronie odkryte. Muszę sprawdzić ile by kosztowała wymiana odkrytych łożysk na uszczelnione silikonową uszczelką. Może pokuszę się o wymianę.

 

post-49222-0-04774700-1368989540_thumb.jpg

 

Montujęc szpulę warto chwilę się pobawić i zsynchronizować wodzik ze szpulą.

 

post-49222-0-11988700-1368989629_thumb.jpg

 

Czas na gwiazdę hamulca i korbę. Są dwie pary sprężynujących podkładek. Należy je złożyć w ten sposób ().

 

post-49222-0-97236200-1368989817_thumb.jpg

 

I tak możemy spędzić deszczowy dzień nie tracąc kontaktu z naszym hobby  :)

 

post-49222-0-32875600-1368989945_thumb.jpg

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napędza wodzik i terkotkę którą można włączyć. Przy nawijaniu plecionki wodzik zawsze jest na wprost linki. Po wyjęciu szpuli gdy zmienimy położenie wodzika i kierunek w którym bedzie podążał po przekręceniu korbą linka nie będzie wychodziła pod katem prostym do wodzika. Może być tak że wodzik będzie zmierzał w lewo a linka będzie oddawana coraz bardziej z prawej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...