Skocz do zawartości

Najnowsza nowość DAIWA TATULA


mifek

Rekomendowane odpowiedzi

no dobra czy ktoś może tak łopatologicznie wskazać różnice mędzy tatulą jdm i nie jdm.

mam tatulkę type R i revo SX jakoś na razie bezrobotne jest więc mogę potwierdzić że odczucia subiektywne daje tatula lepsze... długo macałem w domu oba multiki podpięte pod wędki....i tak się zastanawiałem dlaczego tak....i jeżeli chodzi o mnie to tatula ma dłuższe ramie i pomimo że jest ciut większa od SX'a to ona jest głównie użytkowana....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra czy ktoś może tak łopatologicznie wskazać różnice mędzy tatulą jdm i nie jdm.

mam tatulkę type R i revo SX jakoś na razie bezrobotne jest więc mogę potwierdzić że odczucia subiektywne daje tatula lepsze... długo macałem w domu oba multiki podpięte pod wędki....i tak się zastanawiałem dlaczego tak....i jeżeli chodzi o mnie to tatula ma dłuższe ramie i pomimo że jest ciut większa od SX'a to ona jest głównie użytkowana....

http://www.fishonmag.com/tatula-japan-jdm/

 

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nie padło, lecz mogę się mylić. W niższych temperaturach ogólnie pojęte substancje smarujące mają pod górkę. O ile się nie mylę to podejrzewam że łożysko jest nie dosmarowane i przy chłodnej temperaturze zaczyna szumieć typowy objaw. Tatula ma to do siebie że poprzez długą oś szpuli potrafi moczyć łożyska przez co smar szybciej się wypłukuje. Zazwyczaj pierwsze odzywa się łożysko od strony korbki, bardziej trafnym określeniem będzie te które jest pod dociskiem. Plusem jest to że łożyska są rozbieralne. Możesz zdjąć pokrywy, usunąć starą substancję smarującą i nałożyć nową. W moim przypadku pomogło może i u Ciebie się sprawdzi. Operacja była dokonana na Type R. Myślę że u Ciebie będzie podobnie. Mam dwóch kupli którzy są po podobnym zabiegu i jest ok. Powodzenia ;) 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nie padło, lecz mogę się mylić. W niższych temperaturach ogólnie pojęte substancje smarujące mają pod górkę. O ile się nie mylę to podejrzewam że łożysko jest nie dosmarowane i przy chłodnej temperaturze zaczyna szumieć typowy objaw. Tatula ma to do siebie że poprzez długą oś szpuli potrafi moczyć łożyska przez co smar szybciej się wypłukuje. Zazwyczaj pierwsze odzywa się łożysko od strony korbki, bardziej trafnym określeniem będzie te które jest pod dociskiem. Plusem jest to że łożyska są rozbieralne. Możesz zdjąć pokrywy, usunąć starą substancję smarującą i nałożyć nową. W moim przypadku pomogło może i u Ciebie się sprawdzi. Operacja była dokonana na Type R. Myślę że u Ciebie będzie podobnie. Mam dwóch kupli którzy są po podobnym zabiegu i jest ok. Powodzenia ;)

Dzięki . Spróbuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu podczas rzutu Tatulka zaczęła strasznie szumieć. Jedno z łożysk szpulki pewnie padło . Po dwóch latach i jednej wyprawie na szkiery to i tak nieźle.

 

 

Myślę że nie padło, lecz mogę się mylić. W niższych temperaturach ogólnie pojęte substancje smarujące mają pod górkę. O ile się nie mylę to podejrzewam że łożysko jest nie dosmarowane i przy chłodnej temperaturze zaczyna szumieć typowy objaw. Tatula ma to do siebie że poprzez długą oś szpuli potrafi moczyć łożyska przez co smar szybciej się wypłukuje. Zazwyczaj pierwsze odzywa się łożysko od strony korbki, bardziej trafnym określeniem będzie te które jest pod dociskiem. Plusem jest to że łożyska są rozbieralne. Możesz zdjąć pokrywy, usunąć starą substancję smarującą i nałożyć nową. W moim przypadku pomogło może i u Ciebie się sprawdzi. Operacja była dokonana na Type R. Myślę że u Ciebie będzie podobnie. Mam dwóch kupli którzy są po podobnym zabiegu i jest ok. Powodzenia ;)

Zalałem łożyska oliwką do łożysk CRBB Daiwy i cisza jak makiem zasiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Czy ktoś coś słyszał na temat wędki castingowej Daiwa Tatula i czy można kupić ją w Polsce?

Po pierwsze off topic, po drugie o który konkretnie model Ci chodzi, po trzecie primo - u nas niedostępne. Trzeba sprowadzać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesmarowałem nowo nabytą Tatulę 100HSL. Niby wszystko ładnie pięknie, nie mam większych problemów z tego typu czynnościami ale... Po złożeniu wszystko pięknie się kręci, nie mniej jest wyczuwalny minimalny luz na osi korbki (zaznaczyłem na rysunku w jakiej płaszczyźnie).

 

 

 

Co ciekawe, przy dociśnięciu kciukiem szpulki (symulowanie hamowania szpuli) luz całkowicie znika.

 

Myślałem, że to norma, bo nie sprawdzałem tego w świeżo rozpakowanym multiku przed rozkręcaniem ale dziś dotarła do mnie druga identyczna używana Tatula i tam tego luzu nie ma...

 

Macie jakieś pomysły, co to może być? Raczej nie zgubiłem żadnej podkładki, bo wszystko się zgadza ze schematem (chyba, że była jakaś, której nie ma na schemacie). Rozkręcałem ten multik kilka razy, ustawiałem w różnych ustawieniach podkładki pod gwiazdką i ciągle jest ten luz. Zastanawiam się, czy powodem może być błędne ustawienie względem siebie podkładek nr 87 (są lekko wypukłe) ale ustawiałem je w różnych pozycjach i zawsze jest ten sam luz.

 

 

 

Nadmienię, że wymieniłem w multiku tulejki teflonowe worma (nr 59 i 65 na schemacie) na łożyska kulkowe. Zastanawiam się, czy to może mieć wpływ na powstały luz? Wg mnie nie, bo luz jest wg mnie na osi korby, a nie na wormie.

 

Macie jakieś pomysły?

Edytowane przez Żbiku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem czy był, bo tak jakoś nie zwróciłem uwagi po rozpakowaniu. A praktycznie godzinę po rozpakowaniu przesyłki już wymieniałem łożyska zamiast tulejek ;)

 

Luz jest ok 1mm, choć ciężko to oczywiście wyczuć dokładnie. Nie mniej, w tej używanej Tatuli zakupionej od nas z giełdy, która dziś przyszła, nie ma żadnego luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w tej używanej, która teraz kupiłem na giełdzie nie ma żadnego (no jakby się uprzeć, to ledwo wyczuwalny jest ale zdecydowanie mniejszy niż w tej mojej). No ale może tak ma być ;)

 

Dziś z ciekawości rozłożę tą drugą i porównam układ wszystkich podkładek z moją ;)

 

Dzięki Andrzej za pomoc.

Edytowane przez Żbiku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby 89 raczej się mocno nie dokręca, bo to jest śruba dociskowa od hamulca i gwiazdka, która na nią nachodzi, dokręca ją odpowiednio. Stąd wg mnie nie trzeba jej dokręcać w żaden sposób, a jedynie palcami nakręcić do końca, bo resztę już wykona gwiazdka i regulacja hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...