Skocz do zawartości

Najnowsza nowość DAIWA TATULA


mifek

Rekomendowane odpowiedzi

Tak. Słyszałem jakieś odgłosy, ale ze względu na to, że nie miałem z czym porównać przyjąłem je za normę.

Tą dziwną sytuację znalazłem w sumie przypadkowo. Po złożeniu i kręceniu na sucho cisza. Ale nie mogę nic za bardzo powiedzieć dopóki nie pojadę nad wodę i nie porównam do stanu sprzed przełożenia tej tulei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeżeli któremuś z posiadaczy tatuli wydaje się, że podczas rzutu szpula dostaje jakichś wibracji lub dziwnie hałasuje, (nie zawsze ale co jakiś czas) to być może ma szpulę złożoną tak jak ja.

Ciekawe czy tylko ja miałem pecha czy jest więcej takich ? Z drugiej strony w takim sprzęcie powinno to chyba byś symetryczne.

https://youtu.be/5m5lPWtnaDI

Niestety kolego masz uszkodzoną podstawkę rotora kołnieza magnetycznego szpuli. Przykro mi ale jest to wada i jesli kupiles sprzecik nowy to prawdopodobnie dostałeś go z usterką rotoru magneryka szpuli.
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś nad wodą, trochę porzucałem.....i tak:

Miałem nadzieję że sobie coś sam naprawiłem, ba nawet dumny byłem z siebie.

Jednak nic się nie zmieniło są drgania i dziwne odgłosy. A więc jak wspomniał kolega Andan - wada.

Da się rzucać, zresztą kilka miesięcy rzucałem nieświadom jakiejś wady, Relax 7cm z główką 8g lata na 50-60 obrotów korbką przy zwijaniu, ale świadomość posiadania jakiejś wady tfu..... Muszę odwiedzić alliexpres lub udać się do działu giełda.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie chcesz kupić drugiej szpuli i naprawiać obecnej wady, możesz zrobić funkcję stałego rotoru blokując go na pozycji "on". Sposób zblokowania zostawiam Twojej kreatywności. Chodzi o to aby rotor był wsunięty na stałe w jednej pozycji w gniazdo magnetyka w poliku multika. Musisz tak to precyzyjnie zrobić aby rotor stabilnie obracał się i nie musi być ona na maksa wysunięty, możesz 1 mm odpuścić. Jeżeli nei czujesz się na siłach do tej operacji odpuść, szpulki za ali aż tak mocno kosztowne nie są ;)

Dodam że koszt nabycia podzespołów do zrobienia stałego rotoru np w Daiwie t3 air lub daiwie ss air to 10000 jenów nie liczac kosztów wysyłki i sprowadzenia do kraju ;).

Także nie jest jeszcze tak źle w Twoim przypadku :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy orientuje się ktoś jak wygląda (działa) hamulec z terkotką w Tatuli CT 100HSL Type R (opis z katalogu)? Czy ta "terkotka" działa podobnie jak w klasycznym kołowrotku ze stałą szpulą? W pozostałych modelach jest w opisie hamulec z Click-Systemem.

W CT Type R jest też klikająca gwiazda hamulca przy kręceniu.Nie ma żadnego hamulca z terkotką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeżeli nie chcesz kupić drugiej szpuli i naprawiać obecnej wady, możesz zrobić funkcję stałego rotoru blokując go na pozycji "on". Sposób zblokowania zostawiam Twojej kreatywności. Chodzi o to aby rotor był wsunięty na stałe w jednej pozycji w gniazdo magnetyka w poliku multika. Musisz tak to precyzyjnie zrobić aby rotor stabilnie obracał się i nie musi być ona na maksa wysunięty, możesz 1 mm odpuścić

Wielkie dzięki. Zrobiłem jak mówiłeś, drgania i wibracje ustały. Multik nic nie stracił na lotności. Teraz słyszę tylko dźwięk wysnówającej się plecionki. Znaczna różnica w komforcie rzucania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalogowo to nie wiem ale w praktyce wiem jaka różnica.Type R obsłuży niższe gramatury niż zwykła CT.(sprawdzone obie na tym samym kiju,MC Corzza do 14g).Type R- 5g.+mała gumka rzuca bardzo dobrze i komfortowo,zwykła CT startuje wyżej.Gdzieś czytałem że Type R ma inne łożyska na szpuli-nie wiem czy tak jest,nie zweryfikowałem tego w żaden sposób.Szpulki jeśli się różnią to minimalnie-tunningowa z Ali jest taka sama do CT i do CT Type R.

Poza tym z różnic jeszcze pierdoły-Type R ma gwiazdę hamulca z zaionu,zwykła CT nie.To kompletnie nie ma dla mnie znaczenia.Type R zajebisty multik,miałem,pod wpływem chwili i innych pomysłów sprzedałem ale jeszcze na pewno będę miał :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpula ct-r waży 14g a np; abu revo stx 16g, tej wiosny ważyłem do jesieni mi przeszło :wacko: abu zostało ...

Obawiam się że nie  do końca rozumiem  co chciałeś przekazać tym postem :huh: .

Porównania z STX nie mam bo nigdy nie posiadałem.Dla mnie ważny jest fakt że CT Type R podpięty do kija 5-14g doskonale radzi sobie w dolnym zakresie przewidzianym dla wędki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki temat jest tyle razy wałkowany i wałkowany naprawdę nie chcę się Wam cofnąć do poprzednich wpisów.  :doh:

 

Czy koło główne w Tatuli 100/103 rozni się wielkością/grubością itp od koła w takiej samej Tatuli CT 100?

Koła są identyczne. 

 

ct i ct type-r to te same kołowrotki, różnią  się materiałem użytym w hamulcu coś tam na Z w praktyce nie ma żadnych roznic. bierz ta ktora ci kolorystycznie bardziej podchodzi 

są różnice, dogrzebcie się informacji w wątku, np. lżejsza szpula i dwa łożyska CRBB   :ph34r:

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...