Skocz do zawartości

Jakie drewno na woblery?

bohors

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie do strugaczy ; jakie drewno poza lipą nadaje się do robienia woblerów . Dodam że nie strugam korpusów ręcznie , więc nie musi być tak miękkie jak lipa ,ale musi być lekkie .Ważne jest też to aby było ogólniedostępne , np, w składach i tartakach , bo tam można dostać listewki.

Za pomoc z góry dziękuję

widziałem tę aukcję na allegro , ale stawiam raczej na coś bardziej twardego . NIe mam doświadczenia w robieniu wobków w balsie, a nie chcę zmieniać technologii , bo ta którą sobie wypracowałem pozwala robić wobki w miarę łatwo. .Dodatkowym minusem tego drewna jest cena , a ja zakładam duże straty , więc muszę narobić dużo wobków , a niektóre z nich będą miały 15 cm samego korpusu. Korpusy szlifuję na tarczy zamontowanej na wiertarce , a ta technologia powoduje że jest dużo odpadu , więc surowiec musi być w miarę tani.

hehe ja jestem chyba szczesciarzem. bo u nie na dachu lezy troche grybszych i cienszych galezi z topoli pieknie przesezonowanych, wysuszonych wiatrem i sloncem... tylko ze ja nie robie wobkow :mellow: na ogol jak juz sie wybiore na ten dach to galezie ida do smieciorkow :mellow:

Do produkcji wobków nie stosuję żadnych drogich użądzeń ,mam wiertarkę , dysk szlifierski do którego mocuję na tarcze ( takie na rzepy) do zgrubnego szlifowanai stosuję tarczę 36 do polerowania 150 , wykańczam ręcznie paierem 150 .

W sumie to i tak najważniejszy jest projekt , najpierw wymyślam jakiego chcę zrobić wobka ; długość i ogólny kształt , na kartce A4 zaznaczam długość i rysuję wobki , pierwsze 10 zawsze jest do kitu , potem uda mi się narysować dobrze górę lub dół i w następnych wobkach rysuję dobry element i dorabiam resztę . Jak już uznam że wobek jest ładny ( czasami muszę namalować kilkadziesiąt kształtów) to wycinam szablon z kartonu .