Skocz do zawartości

Nowości castingowe na 2008r


admin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jurek,

 

dzięki za wsad informacyjny. W sumie wyszła taka mini-recenzja. Kolorystyka multika mi akurat nie pasuje, ale powiedzmy sobie szczerze to jest najmniej istotne, jesli w ogóle istotne. Ciekawe spostrzeżenia nt maszynki. Czy zamierzasz się blizej z nią zapoznać z racji saltwater fine ? <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek,

 

dzięki za wsad informacyjny. W sumie wyszła taka mini-recenzja. Kolorystyka multika mi akurat nie pasuje, ale powiedzmy sobie szczerze to jest najmniej istotne, jesli w ogóle istotne. Ciekawe spostrzeżenia nt maszynki. Czy zamierzasz się blizej z nią zapoznać z racji saltwater fine ? <_<

 

well well well !! A wyobraź sobie taki niebieski multik na kobaltowym kiju z serii Legende Tourament o mocy 17-20 lbs !!

 

Byłby to piękny widok!!

 

Co do salt water fine to moim zdaniem on ma zbyt płytką szpulkę ( dla mnie). Byłby właśnie idealny np. do plecionki stren 14 lbs, ale ja staram sie nie używać plecionki w słonej wodzie..

 

Mono o podobnej mocy to już jest kawał grubego druta, wiec w tym kontekscie szpulka jest dość płyka..

:(

pozd JW :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładny niebieski kolorek. czyli w sam raz dla chłopczyków... ciekawe czy bedzie też wersją dla dziewczynek czyli różowa albo ew. czerwona

 

 

Koleś , koleś hamuj bajere z tym niebieskim kolorkiem :lol: :lol:

 

będzie pasował do niebiańskich kijków

 

a tak na marginesie SHIMANO lubuje się w kolorach srebrno złotych

w sam raz na klenie i pstrągi odpowiedni kolor :lol: :lol:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wróćmy do tematu wątku.

 

wyłowiłem w necie kilka niusów dotyczących najpiękniejszego multiplikatora sezonu 2008 :mellow:

 

Mowa oczywiście o nowym Zillionie 100 PE special

 

z tego co wyczytałem m.in na stronie japantackle.com jest to wersja przygotowana pod plecionkę. Nie to jednak wydaje mi się najistotniejsze w tej konstrukcji. Bardziej interesujaca jest nowa szpula w tym multiplikatorze. Jest ona płytsza od standardowego ziliiona 100HL i mieści się na niej wg. producenta 90m linki 0,33mm. Pojemność szpuli jest wiec podobna do nowego Metanium MG, Antaresa AR czy nowego Alphasa R-edition (!!) Nie wiem tylko ile waży szpula, a także czy jest ona jak w standardowym zillionie łożyskowana.

 

Szpula to piętra achillesowa multików Daiwy. Są one cięższe od analogicznych modeli w shimano. Stąd też pewnie większa dostępnosć tuningowych szpulek do Daiwy niż do multiplikatorów Shimano. Jeśli szpulka do nowego zilliona będzie oscylowała w granicach 15g to można z dużym prawdopodobieństwem założyć, ze mamy kolejny względnie uniwersalny multiplikator na rynku. Z innych interesujących cech tego multiplikatora warto wymienić 90mm korbkę, 5 kg drag, nową przekłądnię DigiGear i co bardzo istotne salt water fine B) a takze ....design (!!)

 

Widać też, ze miłosnicy Daiwy na świecie żywią wciąż spory sentyment do TD-Z. Pewnie to jest powodem pojawiania się w ofercie Daiwy kolejnego modelu w rodzinie zillion, który jest bezposrednim nawiązaniem do TD-Z.

 

ponizej zdjecie nowej Daiwy

 

 

 

 

pozd JW :D

 

 

 

 

 

Jerzy ????

 

pisali coś o szpuli odnośnie czy jest wyposażona w owe śmigiełko jak w STEEZ , amerykanie tak nazwali sobie. I znając życie Japończycy zamontowali MF -V albo się mylę.Tylko po co mieliby montować MF-Type R+ skoro młynek ma służyć do średnich przynęt

post-677-1348913764,0359_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wyczytałem bo szykuję STEEZ pod lupę

 

Japończycy po L.Edytion ALPHAS ITO i seryjnej produkcji TD-Z wymyślili że właśnie STEEZ będzie mielonką tych 2 poprzedników. MBass zamknął skorupę w ALPHASIE ITO z MF-type R+ i właśnie w szpuli umieścili owe śmigiełko osobiście mi to wygląda na jakiś element do hamowania współpracujący z MF.

 

W STEEZ pozostawili owe zamontowane śmigiełko w szpuli która waży 14 g. i co ciekawe STEEZ nie ma MF-type R+

 

I najlepsze jest to żę szpula waży 14 g. a wabiki 5 g z niego lecą i to na LIGHT-cie

 

post-677-1348913764,1044_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawostka :unsure:

 

no to poszalałem !!! :lol:

 

wcisnąłem do PRESSO główne koło mechanizmu z ALPHAS ITO

 

wszystko pasuje więc ????

 

W moim PRESSO hamulec wskoczył z 2 Kg. na 5 Kg ale jaja :D

 

i jak płynnie pracuje :huh: :huh:

 

czyżby PRESSO ITO-spigot ????

 

 

 

ciekawy pomysł - chociaż moim zdaniem można było by pokombinować z jakimiś estra podkładkami ciernymi.

z tego co pamiętam Buri tuningował kiedyś hamulec w pixy czy w presso nawet...

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spigot podkładki hamulca walki, zwłaszcza do Daiwy :angry: mozesz kupić w dwóch miejscach.

 

www.smoothdrag.com

www.mikesreelrepair.com

 

śróbkolodzy z TT wkładają masowo do Daiwy drag typu Wet Carbontex

 

Tak wiec po tuningu mozesz z Presso łowić tuńczyki :lol:

 

pozd JW :D

 

 

Panowie a czy ja napisałem że mam na kole od PRESSO filc fabrycznie montowany ???? :lol:

 

Przy pierwszym PRESSO wymyśliłem patent hamulca w oryginale jest:

 

- koło / podkładka metalowa jako docisk z ząbkami / filc / podkładka docisk / i dla wyrównania luzów na czpieniu malutka podkładeczka o grubości 1mm zobaczcie powyżej foto z kółkami.

 

ROZWIĄZANIE W PRESSO :

 

wszystko po kolei tak jak poniżej w ITO czyli zabieramy małą podkładeczkę o grubości 1mm i w zamian dokładamy ostatni element czyli podkładkę metalową.

 

-3 podkładki metalowe

-2 okładziny cierne

 

 

W ALPHAS ITO jest :

 

- koło / okładz. cierna / podkładka metalowa docisk z ząbkami / okładz. cierna / podkładka metalowa okrągła / okładz. cierna / podkładka

 

 

Na zdjęciu widać na kole ITO wszystko dokładnie

 

w ITO mam te okładziny karbon coś tam coś tam i zalane oliwą na mokro

 

post-677-1348913764,6873_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Krzychu

 

przy pierwszym PRESSO wszyscy się dziwili co ja mam za hamulec taki mocny :lol: i był faktycznie mocniejszy. Problem w PRESSO polega na tym że coś jest kopnięte konstrukcyjnie po sezonie pstrągowym wszystko mnie w nim wpieniało luzy i kręcił się jak traktor C 360

 

sprzedałem PRESSO i kupiłem ALPH. ito gdybym nie sprzedał PRESSO nigdy bym nie spróbował zejść na małe gramatury w ALPHASIE ITO.

 

Kupiłem ponownie PRESSO tylko dlatego żę chodzi mi o komfort w rzucaniu o którym kilka postów powyżej pisał Jerzy :mellow:

 

jeżeli koło z ALPH. ITO będzie służyło w PRESSO i na pewno wzmocni ten młynek będę szukał 2 koło do ITO lub kupię 2 młynek.

 

Japończycy muszą zmienić materiał głównego koła w PRESSO inaczej

kalarepa :(

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spigot podkładki hamulca walki, zwłaszcza do Daiwy :angry: mozesz kupić w dwóch miejscach.

 

www.smoothdrag.com

www.mikesreelrepair.com

 

śróbkolodzy z TT wkładają masowo do Daiwy drag typu Wet Carbontex

 

Tak wiec po tuningu mozesz z Presso łowić tuńczyki :lol:

 

pozd JW :D

 

O smoothdragu i o wymianie hamulca dawno temu rozmawialo sie na jerkbaicie i tutaj ten temat poruszono najpierw a nie gdzie indziej - tak dla porzadku rzeczy. Nie trzeba Jurku szukac az tak daleko. Wystarczy to forum. Sa tacy co w wiekszosci mulikow maja smootdraga juz od kilku sezonow - wet carbona rowniez. Wlasciwie pierwsze co sie robi to wymienia hamulec na precyzyjniejszy (bo o to glownie chodzi). Koszt niewielki a jakosc zdecydowanie lepsza od wielu firmowych.

 

Pozdrawiam

Remek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spigot podkładki hamulca walki, zwłaszcza do Daiwy :angry: mozesz kupić w dwóch miejscach.

 

www.smoothdrag.com

www.mikesreelrepair.com

 

śróbkolodzy z TT wkładają masowo do Daiwy drag typu Wet Carbontex

 

Tak wiec po tuningu mozesz z Presso łowić tuńczyki :lol:

 

pozd JW :D

 

O smoothdragu i o wymianie hamulca dawno temu rozmawialo sie na jerkbaicie i tutaj ten temat poruszono najpierw a nie gdzie indziej - tak dla porzadku rzeczy. Nie trzeba Jurku szukac az tak daleko. Wystarczy to forum. Sa tacy co w wiekszosci mulikow maja smootdraga juz od kilku sezonow - wet carbona rowniez. Wlasciwie pierwsze co sie robi to wymienia hamulec na precyzyjniejszy (bo o to glownie chodzi). Koszt niewielki a jakosc zdecydowanie lepsza od wielu firmowych.

 

Pozdrawiam

Remek

 

 

zgadza się, smootdrag to zupełnie inna jakość hamulca.

warto wymienić fabryczne podkładki.

pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Krzychu

 

przy pierwszym PRESSO wszyscy się dziwili co ja mam za hamulec taki mocny :lol: i był faktycznie mocniejszy. Problem w PRESSO polega na tym że coś jest kopnięte konstrukcyjnie po sezonie pstrągowym wszystko mnie w nim wpieniało luzy i kręcił się jak traktor C 360

 

sprzedałem PRESSO i kupiłem ALPH. ito gdybym nie sprzedał PRESSO nigdy bym nie spróbował zejść na małe gramatury w ALPHASIE ITO.

 

Kupiłem ponownie PRESSO tylko dlatego żę chodzi mi o komfort w rzucaniu o którym kilka postów powyżej pisał Jerzy :mellow:

 

jeżeli koło z ALPH. ITO będzie służyło w PRESSO i na pewno wzmocni ten młynek będę szukał 2 koło do ITO lub kupię 2 młynek.

 

Japończycy muszą zmienić materiał głównego koła w PRESSO inaczej

kalarepa :o

 

 

no to to zupełnie zmienia postać rzeczy, dobry tunning nigdy nie jest zły :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Krzychu

 

przy pierwszym PRESSO wszyscy się dziwili co ja mam za hamulec taki mocny :lol: i był faktycznie mocniejszy. Problem w PRESSO polega na tym że coś jest kopnięte konstrukcyjnie po sezonie pstrągowym wszystko mnie w nim wpieniało luzy i kręcił się jak traktor C 360

 

sprzedałem PRESSO i kupiłem ALPH. ito gdybym nie sprzedał PRESSO nigdy bym nie spróbował zejść na małe gramatury w ALPHASIE ITO.

 

Kupiłem ponownie PRESSO tylko dlatego żę chodzi mi o komfort w rzucaniu o którym kilka postów powyżej pisał Jerzy :mellow:

 

jeżeli koło z ALPH. ITO będzie służyło w PRESSO i na pewno wzmocni ten młynek będę szukał 2 koło do ITO lub kupię 2 młynek.

 

Japończycy muszą zmienić materiał głównego koła w PRESSO inaczej

kalarepa :o

 

 

no to to zupełnie zmienia postać rzeczy, dobry tunning nigdy nie jest zły :lol:

 

ta a polak potrafi... a o spigocie... to już nawet mowil nie bede... :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mała ciekawostka dla niewymagających lub początkujących.

Skoro tematem są nowości 2008 to więc:

 

Firma D-A-M

postanowiła trochę zmienić wizerunek niemieckich wędek spin&cast

 

model: CALYBER

wesja: SPIN END CAST

składy:1 i 2 częściowe

blank: TC36N carbon ruten

przelotki: DAM - SIC

uchwyt: FUJI , pianka-dzielony

werja: CAST 2 skład

UL 2-14g.

ML 7-28g.

MH 14-42g.

UH 21-56g.

 

 

 

 

 

 

post-677-1348913768,3669_thumb.jpg

post-677-1348913768,4047_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...