Skocz do zawartości

Daiwa vs Shimano


brando

Rekomendowane odpowiedzi

Umiejętność dialogu- tak wiele jej zawdzięczamy :) Każdy ma swoje stanowisko czy wypracowane zdanie/opinię. Osobiście jestem za wyprowadzaniem z błędu, czy przeciwstawianiem się dezinformacji. Tylko róbmy to z głową, w sposób "kulturalny" i przystępny.

 

A żeby nie było offtopowo- różnymi zabawkami się bawiłem, czy też bawię i jeśli miałbym się ograniczyć w wyborze, to stanąłbym po stronie Daiwy (choć nie w każdej sytuacji) ;)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dwa pytania do @blackabyss, i prośba o wyjaśnienie:

1."Inne materialy na glowne kolo, czesc czesci lepiej hartowane, lub lepsza jakosciowo stal ( ciemneijszy kolor np lozysk)"

Skad to wiesz? Dlaczego ciemna stal jest lepsza od jaśniejszej?

 

2. "np glowne kolo w jdm jest pokryte czarna warstwa, ktora nadaje wyjatkowo plynny i miekki ruch"

Skad wiesz, że to "czarna warstwa"nadaje wyjątkowo plynny i miekki ruch? Co to jest ta czarna warstwa?

 

Będę wdzięczny za wyjaśnienie.

 

                    Ta czarna warstwa to Black Almite  :)

Czyli powłoka ceramiczna o niskim współczynniku tarcia,odporna na korozję.

Stosowana w modelu Stella i niektórych morskich.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

                    Ta czarna warstwa to Black Almite  :)

Czyli powłoka ceramiczna o niskim współczynniku tarcia,odporna na korozję.

Stosowana w modelu Stella i niektórych morskich.

Dwa zdarzenia nie pozwalają mi przyjąć, że to nie natrysk (ale mogę się mylić).

1. cena (obróbka jest kosztowna i chyba w Stelli by się nie zmieściła)

2. jest to miękkie (widać na zdjęciach, ze szybko dosyć schodzi). No właśnie, ściera się, a nie odpryskuje.

 

do wyjaśnienia pkt. 1. czym twardszy materiał na przekładnie, tym dokładniej trzeba go obrobić, ażeby zachować odpowiednio "maślaną" pracę. A głównym kosztem wykonania przekładnie jest obróbka.

 

@Lepton, Ty wiesz, że to natrysk cieplny, czy tylko przypuszczasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta powloka to dobrze jakby ktos sie znajacy na technologi takich materialow wyjasnil raz na zawsze co to jest.

W moim odczuciu ona daje naprawde sporo dobrego.

Z tym ze jak pisalem wczesniej na daiwach ta powloka jest jakby ciensza i chyba nieco twardsza - byc moze to wlasnie zwykle oksydowanie jak na broni.. w shimano jest jakby grubsza i bardziej miekka, ale nei chce juz tematu demonizowac i podnosic do neiwiadomo jakiej rangi..

 

A teraz chcialem przeprosic kolegi Hipolos za to ze wynikalo z tego co pialem, ze w sustainie FD jest lozysko.. choleraa w modelu FD 4000 jest jednak tuleka fabrycznie..  teraz zpojrzalem na POPRAWNY schemat modelu FD.. wczesniej lukalem blednie na model FB w ktorym jest lozysko, jak i w najnowszym sustainie FE

Ponizej te 3 schematy w jednymmiejscu tych amerykancow..  http://www.mossops.com.au/fishing-tackle-shop/index.php?_a=viewDoc&docId=24

Co nie zmienia to faktu, ze sustain FD 4000 to jest to samo co TP FA 4000 procz tego jednego lozyska.. i oba sa technicznie na rowni.

Ja mialem juz dwa lozyska na podparciu... bo pewnie wczesniejszy wlasciciel to wymienil, a mi do glowy nie przyszlo sprawdzac to ze schematem..

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychun koło" główne" w Shimano jest wykonane z kutego na zimno(COLD FORGED) aluminium.

Jest to stop A 7075.(bardzo podobny do znanego u nas tzw. Super Duraluminium - potocznie zwane

stopem lotniczym) Dalszy ciąg technologiczny to obróbka mechaniczna,polerowanie mechaniczne,

polerowanie elektrochemiczne,anodowanie.Do tego momentu koło ma kolor jasny(zielonkawo żółty)

 

                  Technologia nakładania czarnej powłoki ceramicznej jest tajemnicą producenta.Pewną 

analogią może być teflon -Każdy producent robi to podobnie ale nie tak samo.Identycznie jest z jakością.

Powłoki Shimano i Daiwy są trwałe innych producentów ???

 

Natrysk ? skąd takie określenie.Gdzie je znalazłeś ! ( a może wytrysk  :P )

 

Tak na marginesie, Shimano stosuje w tańszych modelach inne technologie:

                             - Odlewanie ciśnieniowe z aluminium (wykończone alodynowaniem)

                             - Odlewanie ciśnieniowe ze stopu cynku i aluminium (Zinc diecast Al

                               niczym nie pokrywane) stosowane w modelach najtańszych.

                                                                                                                                :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spieki, ceramikę nanosi się raczej natryskiem plazmowym, tzn z tego co się orientuję ta metoda daje chyba lepsze efekty.

 

Mnie to raczej zastanawia coś innego. Piszemy o "czarnej powłoce" jak o czymś magicznym, a na zdjęciach  - z tego forum - widać, że de facto ta powłoka jest "miękka" i szybko "schodzi" podobnie jak widać zużycie kół przekładni. Na tej podstawie zakładam, że to chyba nie to o czym Lepton, tz jest to anodowanie, ale chyba nie rodzaju 3 (bo rozumiem, że wariację tego masz na myśli pisząc almite . (po typie 3 efektów zużycia nie powinno być widać).

 

Lepton - sąd wiesz, że S. tak to robi. Skąd wiesz jaki stop itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napylanie plazmowe i inne wysokozaawansowane technologie z uwagi na

zyski które przynoszą, są pilnie strzeżoną tajemnicą firm które je stosują.

Tego nie przeskoczymy.Pośrednio można zaspokoić ciekawość obserwując

oferty firm produkujących "narzędzia"- np plazmotrony.

 

Informacje dot Black Almite, oraz stopu stosowanego w modelu Stella znajdziesz

np w europejskim katalogu Shimano z 2010r na stronie 53. Więcej na oryginalnej

stronie japońskiej. ( krzaczki i robaczki ) ;)

 

Zapewniam,że Black Almite sprawdza się w praktyce! Jest nieomal magiczne - gdyby było

trwalsze lub niezniszczalne......to by dopiero było fajnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napylanie plazmowe i inne wysokozaawansowane technologie z uwagi na

zyski które przynoszą, są pilnie strzeżoną tajemnicą firm które je stosują.

Tego nie przeskoczymy.Pośrednio można zaspokoić ciekawość obserwując

oferty firm produkujących "narzędzia"- np plazmotrony.

 

Informacje dot Black Almite, oraz stopu stosowanego w modelu Stella znajdziesz

np w europejskim katalogu Shimano z 2010r na stronie 53. Więcej na oryginalnej

stronie japońskiej. ( krzaczki i robaczki ) ;)

 

Zapewniam,że Black Almite sprawdza się w praktyce! Jest nieomal magiczne - gdyby było

trwalsze lub niezniszczalne......to by dopiero było fajnie. 

 

A co to znaczy, że sprawdza się w praktyce? Jaki ma plusy w przypadku kołowrotków? Robią to wyłącznie, żeby utwardzić stop? Wiesz może do ilu HR?

I skoro takie nieomal magiczne, to dlaczego (sądząc tylko po zdjęciach) kiepsko to utwardzenie wygląda (tz jego rezultat - chyba że któreś przekładnie tylko kolorowali).

Oczywiście japońce muszą sobie nazwy wymyślać do rzeczy już znanych. No i trzeba katalogi zacząć czytać.

 

Dzięki za wyjaśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego własnie nie wiem, stelka 92 była kiedyś moim marzeniem i na tyle się skończyło. Ze Stellkami zaczynałem od modeli 95.

 

Pozdrawiam użytkowników Stellek :)

 

A jak wyglada w ogóle stellka z 92 roku bo nie moge sie doszukać ??

Edytowane przez RafałWrocław
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to znaczy, że sprawdza się w praktyce? Jaki ma plusy w przypadku kołowrotków? Robią to wyłącznie, żeby utwardzić stop? Wiesz może do ilu HR?

I skoro takie nieomal magiczne, to dlaczego (sądząc tylko po zdjęciach) kiepsko to utwardzenie wygląda (tz jego rezultat - chyba że któreś przekładnie tylko kolorowali).

Oczywiście japońce muszą sobie nazwy wymyślać do rzeczy już znanych. No i trzeba katalogi zacząć czytać.

 

Dzięki za wyjaśnienie.

Czarna powłoka nigdy nie miała ambicji utwardzać czegokolwiek!

Ma trzy zadania do wykonania( z których wywiązuje się znakomicie) tj :

             - Ochrona antykorozyjna (głównie solanka)

             - Zmniejszenie tarcia (to te słynne masełko)

             - Wytłumienie drgań (dlatego stal odpada)

Katalogi owszem przeglądam.Poczytać to można dopiero w bibliotece.

(polecam AGH lub Jagiellonkę)

 

Japońce jednak są bardziej uczciwi i powściągliwi w reklamie niż reszta

cywilizowanego świata. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarna powłoka nigdy nie miała ambicji utwardzać czegokolwiek!

Ma trzy zadania do wykonania( z których wywiązuje się znakomicie) tj :

             - Ochrona antykorozyjna (głównie solanka)

             - Zmniejszenie tarcia (to te słynne masełko)

             - Wytłumienie drgań (dlatego stal odpada)

Katalogi owszem przeglądam.Poczytać to można dopiero w bibliotece.

(polecam AGH lub Jagiellonkę)

 

Japońce jednak są bardziej uczciwi i powściągliwi w reklamie niż reszta

cywilizowanego świata. 

A czy przekładnie, które z czasem straciły "powłokę" pracują mlaśnie jak nowe? Z przebiegów forumowych można założyć że tak. Więc czy oby na pewno to "masełko" to od tego? Ile ono wytrzymuje? Raczej niedługo sądząc po zdjęciach z serwisów tu zamieszczonych. http://jerkbait.pl/topic/9803-odwa%C5%BCy%C5%82em-si%C4%99-stella-ship-wserwis-w-obrazkach/?hl=pow%C5%82oka

Dzięki za wyjaśnienie co to jest za powłoka, ale nie mogę jakoś "uwierzyć", że jest ona w stanie długotrwale zapewnić miękką pracę przekładni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przekładnie, które z czasem straciły "powłokę" pracują mlaśnie jak nowe? Z przebiegów forumowych można założyć że tak...

Zalezy jakie powloki omawiamy.

Moje spostrzezenia sa takie, ze na utrata powloki np: w tournamnetach nie wplywa jakos zauwazalnie na prace calego mechanizmu..

Jesli idzie o topowe shimano stelle 00-04 i TP 02 to zauwazylem, ze jesli juz ta powloka sie mocno zjedzie ( co tak naprawde ma miejsce dopiero po kilku ostrych sezonach) to praca juz nie jest taka maslana.

Lepton bardzo rozsadnie pisze, polac mu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przekładnie, które z czasem straciły "powłokę" pracują mlaśnie jak nowe? Z przebiegów forumowych można założyć że tak. Więc czy oby na pewno to "masełko" to od tego? Ile ono wytrzymuje? Raczej niedługo sądząc po zdjęciach z serwisów tu zamieszczonych. http://jerkbait.pl/topic/9803-odwa%C5%BCy%C5%82em-si%C4%99-stella-ship-wserwis-w-obrazkach/?hl=pow%C5%82oka

Dzięki za wyjaśnienie co to jest za powłoka, ale nie mogę jakoś "uwierzyć", że jest ona w stanie długotrwale zapewnić miękką pracę przekładni.

Wszelkie urządzenia w których zastosowano fajerwerki technologiczne "oczekują"( wymagają 

od użytkownika wysokiej kultury eksploatacyjnej .

Prawidłowo pielęgnowana Stella wytrzyma . . . . . . . . . . .  lata! Zaniedbania np żle smarowana,

w oczach traci powłokę - i to już nie jest ta sama Stella (sprzedający ze zrozumiałych względów

bagatelizuje ten problem)

Pocieszające,że mniej zaawansowane modele są bardziej idioto odporne

 

Masełko to między innymi zasługa zastosowanego stopu, jego perfekcyjnej obróbki, oraz  pokrycia powierzchni.

              Gdyby było inaczej - to trybiki wykonane ze stali,korpus,rotor i szpula z magnezu - problem dożywotnio 

               załatwiony -  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masełko to między innymi zasługa zastosowanego stopu, jego perfekcyjnej obróbki, oraz  pokrycia powierzchni.

              Gdyby było inaczej - to trybiki wykonane ze stali,korpus,rotor i szpula z magnezu - problem dożywotnio 

               załatwiony -  ;)

 

Myślę, że pogrubione to jakieś 9X% tego "masełka".

Dzięki za wyjaśnienie.

KN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ( ale jestem raczej humanistą) że gdy powłoka się ściera i stopniowo pojawia się metal, to on też się stopniowo dociera do współpracującej powierzchni... A ponieważ dzieje się to bardzo powoli, to tego nie czujemy eksploatując kołowrotek.. W tej sytuacji w długofalowej obserwacji powłoka ma sens..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta powloka to dobrze jakby ktos sie znajacy na technologi takich materialow wyjasnil raz na zawsze co to jest.

W moim odczuciu ona daje naprawde sporo dobrego.

Z tym ze jak pisalem wczesniej na daiwach ta powloka jest jakby ciensza i chyba nieco twardsza - byc moze to wlasnie zwykle oksydowanie jak na broni.. w shimano jest jakby grubsza i bardziej miekka, ale nei chce juz tematu demonizowac i podnosic do neiwiadomo jakiej rangi..

 

A teraz chcialem przeprosic kolegi Hipolos za to ze wynikalo z tego co pialem, ze w sustainie FD jest lozysko.. choleraa w modelu FD 4000 jest jednak tuleka fabrycznie..  teraz zpojrzalem na POPRAWNY schemat modelu FD.. wczesniej lukalem blednie na model FB w ktorym jest lozysko, jak i w najnowszym sustainie FE

Ponizej te 3 schematy w jednymmiejscu tych amerykancow..  http://www.mossops.com.au/fishing-tackle-shop/index.php?_a=viewDoc&docId=24

Co nie zmienia to faktu, ze sustain FD 4000 to jest to samo co TP FA 4000 procz tego jednego lozyska.. i oba sa technicznie na rowni.

Ja mialem juz dwa lozyska na podparciu... bo pewnie wczesniejszy wlasciciel to wymienil, a mi do glowy nie przyszlo sprawdzac to ze schematem..

 Spoko!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Mam takie pytanie. Szykuję właśnie sprzęt na ryby i zastanawiam się co się stanie jeśli przypnę Daiwę Tournament do spinningu... Shimano :)

Dodam, że z chińskimi podróbkami Daiwy nic się nie działo przy takim połączeniu.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...