Skocz do zawartości
  • 0

Smar i oliwka do kręciołków

Herman

Pytanie

Witam :D

Dla zainteresowanych

http://www.allegro.pl/item285463163_smar_i_olejek_firmy_penn _dla_twojego_kolowrotka.html

Właśnie to kupiłem i mam przed sobą na biurku. Myślę, że to niezły zakup i cena dobra (i guzik mnie obchodzi, że w USA kosztuje to 4 dolary). Tak na oko wystarczy tego na kilka lat intensywnego łowienia kilkoma multikami :mellow: Pudełeczko zawiera 56 gramów smaru (czyli mnóstwo), butelka z oliwką zawiera 118 ml oliwki (czyli drugie mnóstwo). Niedawno kupiłem smar i oliwkę ABU, za ok. 24 zł. Tubki ABU są malutkie, a zawartość merytoryczna jest w nich jeszcze mniejsza.

Pozdrowionka :D

12 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

• 0

Nie znam się na smarach ale powiem jak sam sobie radziłem- w takich sytuacjach, kiedy wiedziałem, że będę łowił w duże mrozy przesmarowywałem swój kołowrotek- zmniejszałem nieco ilość smaru na trybach i gdzie tylko można dawałem oliwkę zamiast smaru (tulejki w których obraca się korbka, tulejka w której pracuje ośka przenosząca ruch szpulki do góry i do dołu itp).

Druga możliwość- Penn robi też takie smarowidło do kołowrotków. Konsytencja między smarem i oliwką, takie półpłynne coś, rzadsze niż smar a mniej płynne niż oliwa. Było w sklepie Żbika. Myślę, że na mrozy będzie OK.

Generalnie polecam zmniejszenie smarowideł w kołowrotku (głównie smaru) do niezbędnego minimum.

Nie wiem jakim kołowrotkiem łowisz. Jak kołowrotek jest dobrej marki i nie jest mocno zużyty to raczej nie powinno być czuć mocno zwiększonych oporów pracy przy temp. ok. 10 st. C (ale nie jestem pewien). Moja Daiwa Emblem chodzi jak masełko, nawet na mrozie.

Pozdrówka

• 0

Dobre rady zawsze w cenie!