Skocz do zawartości

Biała farba podkładowa?


Rekomendowane odpowiedzi

Ja daję pianie odgazować min 2 tygodnie albo i dłużej ( nie śpieszy mi się z wobkami ), wszelkie ubytki uzupełniam szpachlą do drewna, szlifuję następnie 2-3 warstwy kaponu, każda przeszlifowana. Po tym procesie zanużam korpus w lakierze np. Harzlack. Po lakierze korpus jest idealnie gładki. Teraz daję podkład - lakier akrylowy w sprayu i jest cacy.

Edytowane przez kezmo
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Capon ma za zadanie uszczelnić i " skleić " powierzchnię. Jak pomalujesz od razu podkładem to będziesz walczył z pecherzykami powietrza na powierzchni. Piana musi swoje odgazować wiec albo ją zostawisz na dlugi okres do całkowitego odgazowania albo zamkniesz w niej resztki gazu caponem i lakierem. Ja robię to po 2-3 tygodniach leżakowania odlanych korpusów. Niektórzy robią to szybciej i nakładają capon wcześniej ale ja jestem pedantem jeśli chodzi o wobki... Po odgazowaniu, caponie i lakierze powierzchnia jest na tyle dobra, że możesz na nią położyć każdy lakier w sprayu, nie koniecznie biały... ;) Zależy co i czym będziesz malował... Rodzaj lakieru w sprayu to żadna tajemnica, przynajmniej dla mnie. Przy okazji pobytu w markecie budowlanym kupuję po prostu najtańszy i tyle. Na takim podłożu i tak jest ok. Ważne tylko żeby nakładać go w kilku cieniutkich warstwach. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kezmo wiele dzięki , ja w piance piersze wobki odlewam i nie wiedziałem jak się zabrać za gruntowanie przed malowaniem. Na drewnie zawsze kompiel w kaponie dawałem potem biała w sprayu i aerograf na farbach z sprayu rozcieńczany nitro. Trochę mnie już męczy nitro i po godzinnym malowaniu świat jest jakby inny dlatego myśle o akrylach na bazie wody. Podobno createx są dobre , polecisz mi coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witajcie.

 

Daje sniezke supermal jako farba podkładowa. Niestety ale jest piekielnie gęsta, czym mogę to rozcienczyc? Aceton wchodzi w grę, bo tego akurat mam pod.dostatkiem?

 

Hmmm, Śnieżka Supermal to cała linia emalii - jest nitro, akrylowa, olejno-ftalowa, alkidowa, do pcv, chlorokauczukowa...

 

post-52787-0-69382300-1593434798_thumb.png

 

Każda jest inna, do każdej jest inny rozcieńczalnik:

- jak akrylowa - woda, 

- jak inna - rozcieńczalnik odpowiedni do substancji bazowej emalii (do nitro, do wyrobów olejno-ftalowych, alkidowych, chlorokauczukowych...)

- lub dedykowane producenta (do pcv, itp)

 

I zaręczam Ci że wszystkiego dowiesz się z opakowania, ew z karty technicznej produktu (dostępne na stronie producenta)  ;)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mogę podpowiedzieć na początek z własnego doświadczenia to:

 

Śmierdziuch czyli biała nitro od Śnieżki- schnie szybko, niewymagająca prosta w nakładaniu. Jak pomieszczanie jest suche, ciepłe (nie spada temp poniżej 15 stopni) i dobrze wentylowane schnie błyskawicznie, co 2h można śmiało nakładać warstwy. Należy unikać wersji matowej, nie wiem czemu ale często pękała mi na korpusach i odłaziła. Na połysku nawet wygodnie się maluje, wiadomo nie jest tak wygodnie jak na matowej powierzchni ale daje rade. Łatwo to rozcieńczać. Główne wady nitro jest takie trochę mało przyjazne dla naszego zdrowia i strasznie śmierdzi.

 

post-51544-0-95731100-1593898883_thumb.jpg

 

A jak ktoś nie ma ochoty pracować z nitro polecam Śnieżkę Akrylową, jest wodorozcieńczalna. Wadą jest dość długie schnięcie i jest bardzo gęsta, trzeba rozcieńczyć. Bez rozcieńczania nadaje się tylko do dużych przynęt. Nawet nieźle kryje choć gdy rozcieńczymy potrzeba nawet 3 warstwy żeby uzyskać jednolity biały kolor na korpusie. Z zalet nie śmierdzi, jest zdecydowanie bezpieczniejsza w pracy (zdrowie, łatwopalność) niż farby nitro. Żeby zwiększyć tępo schnięcie dobrze zapewnić dobrą cyrkulacje powietrza, nawet wstawić wentylator żeby wymusić troszkę mocniejszy obieg. Po wyschnięciu ma bardzo fajna satynowa powierzchnię, dobrze się po tym maluje, zwłaszcza szablonami,  nic się nie rozmazuje, podkład bardzo dobrze przyjmuje farby zarówno akrylowe, wodorozcieńczalne, lakiery samochodowe, jak i farby nitro nie ma problemu nie gryzie się.

 

post-51544-0-09723700-1593899024_thumb.png

 

Jest jeszcze sporo innych opcji, typu podkłady samochodowe, emalie do ścian. Dwa wyżej na początek styknie.

Edytowane przez gajosik
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jakiej farby podkładowej użyć do woblerów z żywicy? Nie może zostawiać za grubej warstwy bo na woblerze mam dużo detali. Jednocześnie musi zakryć niedokładności takie jak przetarty papierem ściernym ślad po wlewie żywicy, czy (w przypadku form dwuczęściowych) ślad po łączeniu formy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podkłady samochodowe mozna z tym ze jeden jest wypełniajacy i przy nałozeniu wiekszej ilosci wyrówna, ale detale moze zmaskowac i beda mniej widoczne,a tego bysmy niechcieli chyba ze maluje sie cienka warstwe pistoletem.Drugi to non stop który robi jako izolator ,i teraz pytanie jak duze te dziurki musi zakryc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie dziurki musi zakryć tylko poprostu ma wyrównać niedokładność-szorstkość po papierze ściernym. Próbowałem malować bezpośrednio aerografem bez podkładu i widać niestety to że było ścierane papierem, więc potrzebuje jakiś podkład żeby to zakryć i cała powierzchni był jednolita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli robisz dla siebie w małych ilościach i jak sie domyślam ślady po papierze masz na grzbiecie i brzuchu to spróbuj wygładzić je papierem wodnym o drobniejszej gradacji. Przed malowaniem nałóż aerografem z 2-3warstwy lakieru który powinien wygładzić te powierzchnię. Ja często zaczynam malowanie od brzuszka i pokrywam go lakierem z dodatkiem perły to wystarczy aby zamaskować niedokładności.

Jestem z tego efektu bardzo zadowolony.

Nakładam aero ten sam lakier którym lakieruje woblery tylko rozcieńczam go mniej więcej 50/50 tak aby aero byl w stanie nim malować. Trzeba troche pokombinować i uda się zakryć te nierówności.

post-68674-0-65537400-1599121154_thumb.jpg

Nierówności na grzbiecie po 2 warstwach podkładu i po finalnym malowaniu z użyciem mojego sposobu.

post-68674-0-75297600-1599121828_thumb.jpg

Finalnie na woblerze nie widać zadnych śladów obróbki.

Korpusy z różnymi szczegółami traktuję tak samo tylko bez zaurzania w podkładzie. Za to przed malowaniem nakładam na nie biała farbe aerografem .

Edytowane przez Zybi81
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyznaję taką zasadę jeśli używam farb akrylowych rozpuszczalnik akrylowy, lakier poliuretanowy to rozpuszczalnik też poliuretanowy itd.

Te 50/50 to tak na oko bo nigdy tego jakoś dokładnie nie sprawdzam, ważne żeby był na tyle rzadki aby aero nie zapychał.

Ale im gęstszy tym lepiej szybciej i dokładniej zakryjesz nierówności.

Może spróbuj też użyć drobniejszy papier ścierny.

Edytowane przez Zybi81
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...