Skocz do zawartości

Shimano Stella SW 2013


mrWhite7

Rekomendowane odpowiedzi

A co chcieli uzyskać konstruktorzy poprzez zniwelowanie kąta między mocowaniem -stopka a szpulą.

w 2008 na filmiku wyraźnie widać że kąt jest większy,niejako szpulka kieruje się w stronę blanku.w 13 chyba jest równoległa.

Tak by wynikało z filmu francuzkiego wędkarza,wyraźnie widać też że gdy jest podkładka w uchwycie i wędki i kąt jest inny problem nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co chcieli uzyskać konstruktorzy poprzez zniwelowanie kąta między mocowaniem -stopka a szpulą.

w 2008 na filmiku wyraźnie widać że kąt jest większy,niejako szpulka kieruje się w stronę blanku.w 13 chyba jest równoległa.

Tak by wynikało z filmu francuzkiego wędkarza,wyraźnie widać też że gdy jest podkładka w uchwycie i wędki i kąt jest inny problem nie występuje.

 

To taki bajer marketingowy .

 

0 grade reel.

 

Najpierw zaznaczali jako specjalna ceche kolowrotkach  w modelach Surf (ISO).

To ma chyba poprawiac wywazenie zestawu przy duzych (szerokich) rotorach i sporej inercji.

 

Ale to tylko moje spekulacje.

Nie lowie takich ryb i nie uzywam takich sprzetow. Rozmowa dla mnie czysto akademicka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że hasior ma trochę racji z tym kątem nachylenia osi szpulki. Łowiłem kiedyś Saltigą Game, w której została naprawiona pęknięta stopka. Tak ją naprawili, że szpulka zamiast kierować się pod lekkim kątem w stronę blanku, oś biegła równolegle do kija. Efekt linki na rolce był podobny. :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nagrałem filmiku ale to sam przed chwilą robiłem ze stellą 4000F włożyłem pod przednią część stopki kawał,listewki,okręciłem taśmą poziomnica,równoległość.efekt ten sam co na nowej 13 tej z filmu,linka chce wyskoczyć poza rolkę.. Jednym słowem ktoś z kontroli jakości albo na etapie produkcji zaspał i zje,,,ł to w tej wielkości,bo jeżeli w innych wielkościach jest ok,to znaczy że to niedopatrzenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie to negatywne opinie zbiera tylko rozmiar 20000. 

Nie tylko ten model bo uszczelki są we wszystkich za duże , łożyska Tajlandia , oraz sporo innych niedoróbek .2013 ma też bardzo dobre nowe rozwiązania jak poprawiona sprężyna płynniej regulująca działanie hamulca a także nowa zapora przeciw słonej wodzie ale nowy model pozostawia dużo do życzenia a już kuriozalne są luzy na koszu 

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WVqDH5y9mWI 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Egh4L7LMRjY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko ten model bo uszczelki są we wszystkich za duże , łożyska Tajlandia , oraz sporo innych niedoróbek .2013 ma też bardzo dobre nowe rozwiązania jak poprawiona sprężyna płynniej regulująca działanie hamulca a także nowa zapora przeciw słonej wodzie ale nowy model pozostawia dużo do życzenia a już kuriozalne są luzy na koszu 

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WVqDH5y9mWI

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Egh4L7LMRjY

 

Nie wiem jak inne wielkości ale 5000 tego luzu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko ten model bo uszczelki są we wszystkich za duże , łożyska Tajlandia , oraz sporo innych niedoróbek .2013 ma też bardzo dobre nowe rozwiązania jak poprawiona sprężyna płynniej regulująca działanie hamulca a także nowa zapora przeciw słonej wodzie ale nowy model pozostawia dużo do życzenia a już kuriozalne są luzy na koszu 

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WVqDH5y9mWI

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Egh4L7LMRjY

 

 

Jezu,to mój 20-letni Stradic Aero 2000 ma podobne luzy,a raczej nie był oszczędzany  :o .

Edytowane przez CM Punk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko ten model bo uszczelki są we wszystkich za duże , łożyska Tajlandia , oraz sporo innych niedoróbek .2013 ma też bardzo dobre nowe rozwiązania jak poprawiona sprężyna płynniej regulująca działanie hamulca a także nowa zapora przeciw słonej wodzie ale nowy model pozostawia dużo do życzenia a już kuriozalne są luzy na koszu 

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WVqDH5y9mWI 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Egh4L7LMRjY

Macałem dzis moja 10 000 pod kontem tych luzów jak z filmików i na koszu jest ale minimalny a na osce szpulki prawie zerowy. Myśle że ten pan Alan chce troche pojechac po opini stellki żeby ugrać coś na tym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracając do Stelli... Skoro ta "nowa" budzi "mieszane" uczucia...to co sądzicie o Stelli 2008 SW? Ma ktoś? Czy też zna kogoś kto ma i mógłby podzielić się swoją opinią?

 

Pozdrawiam

 

Sławek

Cytowany na początku Allan Hawk właśnie jako punkt odniesienia do SW 13 wskazywał model SW 08 i względem tego modelu wypunktowywał co się pogorszyło. Jak prześledzić testy różne pana Hawka, to SW 08 wychodzi na sprzęt referencyjny, że użyję pojęcia ze świata audio :-)

Swego czasu miałem 4000 SFE i bardzo chciałem mieć Millenium 4000 SS, ale cena pudełkowej sztuki byłaby ... baaardzo kolekcjonerska :-), a ponieważ Mr Hawk był przekonujący, odpuściłem sobie "zwierciadełko" i zanabyłem w Austrii 08 SW 4000. Wg mnie pracuje lepiej (płynniej) od 4000 SFE, a przy jej obecnej cenie jest tym bardziej godna polecenia. Oczywiście, jeśli komuś nie przeszkadza 350 gr i fakt, że jest to chyba najbrzydsza Stella w historii :-)

Dla mnie model 08 SW miał jeszcze jedną bezkonkurencyjną zaletę. Fakt, że w odróżnieniu od 13 SW, produkowano również wersję PG w rozmiarze 4000. Niestety była tylko JDM, więc cena zabójcza.

Zanabyłem więc jeszcze siostrzyczkę bliźniaczkę znowu w Austrii, a u Mefiego zaś przekładnię od PG (4,6:1) i przeprowadziłem operację "slow motion" na wersji europejskiej. Efekt? Poza ubocznym (została mi niepotrzebna przekładnia 6,2:1) - porażający!

DT 16 spokojnie można ściągać w nurcie jak ktoś lubi :-). Takiej mocy na korbie jeszcze nigdy nie doświadczyłem. Co do trwałości, to trudno mi się wypowiedzieć po roku, ale przy smarowaniu tej nie spowalnianej maszyny, po sezonie, smar w zasadzie nie zmienił koloru na szary, więc jeśli chodzi o objawy zużycia zapowiada się nienajgorzej ostrożnie rzecz ujmując :-)

Przyjdzie zima wrzucę parę fot z operacji "spowolnienia" Stellki 08 SW 4000 :-)

Edytowane przez witoldn
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej w imadelko ;) Tylko uwazaj zeby jej nie obtarlo dupki...

Punkt dla p. Hawk'a

Migotka czekamy na kolejny filmik. Wez sobie do serca konstruktywne uwagi kolegow z forum.

Filmu kolejnego nie będzie bo nie bawi mnie takie :  kto ma "większego". Od razu mówię że ja mam :mniejszego" :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazje porównać nową 08' , trzylatkę 08' i nową 13' . Wszystkie 4000 . W tej najnowszej luzów jakichkolwiek brak , nie ma , nie stwierdzono ( może to i dziwne ale fakt ) Kręci zdecydowanie płynniej i ciszej od poprzedniczki . Stellka nowa 08' i trzylatka 08' identyczne . Tzn minimalne luzy na przekładni , koszu , korbce , jakieś szuszu mini puku  :rolleyes:

Swoją drogą czy można w tej 08' wymienić ramię korbki na krótsze , czy jest jakis "zamiennik" ( nie podwójna ) ? 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...