Skocz do zawartości

Brudny ślimak wodzika


atomic

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam problem bo pech mnie nie opuszcza.

Dziś jak wyciągałem szczupaka odpiał się już na brzegu, przycisnąłem go ręką od góry żeby nie zwiał a on ogonem cały muł z piaskiem posłał w kierunku multika.

Efekt taki, że cały multik w piachu. Zaczął źle pracować. Pojechałem do domu i czyściłem. Wszystko wyczyściłem, dostałem się do przekładni ale tam nie było piachu. Dałem trochę smaru (jakiś do samochodu) i zamknąłem.

Okazało się, że problem leży w ślimaku wodzika. Dostał się tam piach najwyraźniej. Kolowrotek tak jakby mielił. Czuć było jakby zęby. Wyczyściłem to patyczkiem higienicznym od góry i dałem tam smar (ale w ogóle się nie trzyma ślimaka). Jutro będę mieć jakiś lepszy smar to wtedy go tam dam.

 

Multik już pracuje prawie idealnie, jeszcze przy wolnym kręceniu czuć trochę jakby zęby, ale przekładnia czysta więc to musi być ten ślimak.

 

Macie jakieś rady? Mieliście kiedyś coś takiego?

Jaki smar mi polecicie, bo jak kupie coś porządnego to go wyciągnę ślimaka i go porządnie wyczyszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piach to wredna istota .... Ja po takich zdarzeniach robię nastepujaco
 

  • gdy zdarzyło się to na początku wędkowania - płucze w wodzie i jak pomaga łowię dalej
  • gdy nie pomaga koncze lowienie wracam do domu
  • po powrocie do domu w obu przypadkach rozbieram multik na czesci 1 ( łozyska myje w benzynce, przekladnie szczoteczka + plyn do mycia naczyn i szorowanko )
  • wodzik tak samo rozbieram i szorowanko :)
  • smaru uzywam penna i dla mnie jest bardzo ok smar abu rocket oil
  • skladam biore pedzelek i smaruje kolo przekladni, pin, wodzik, na tarcze hamulca po kropelce oliwki
  • skladam i mam nadzieje ze bedzie wszystko ok :D
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Koledzy radzą.

Powiedz jaki to kołowrotek ? Niektóre są banalnie proste w konserwacji, inne mogą wymagać małych porad ale generalnie rozebranie multipikatora jest dość proste.

Osobiście nie odważę się rozebrać kołowrotka spiningowego ( zazwyczaj źle się to kończy :) ), a serwis multipikatorów  to dla mnie miłe zimowe hobby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shamano Chronarch 201e7

 

Czuć delikatne "klekotanie" podczas wolnego obrotu. Przy szybszym zakręceniu korbką gdy kołowrotek staje to czuć takie same z 2 lub 3 "kleknięcia"

 

Rozbiorę go tylko musze skompletować sprzęt tzn. smar i oliwkę żeby to zrobić porządnie. Wyczyścić każdy element benzyną?

 

Jeśli macie propozycje co kupić to proszę piszcie.

Chciałbym do tygodnia czasu zrobić go. Jest wiele filmików o curado w necie, bo to ta sama konstrukcja. Najbardziej boje się samej przekładni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar Daiwy u mefistofishing.

IMG_3106.jpg

Używam, co roku smaruję i konsystencja ta sama - trzyma się dobrze i nawet spora ilość wody go nie rusza. Oliwki na wodziku jak by co nie używam.

 

Shimano rozbiera i składa się bardzo łatwo, ale za pierwszym podejściem możesz się pogubić i złożyć coś nie tak. I najważniejsze, o czym nikt nie mówił... NIE POGUBIĆ ŻADNEJ CZĘŚCI !!! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ju i tak masz rzebrac to bym czyscil kazdy tzn

przekladnie i pin

kola zebate od wodzika

sam slimak wodzika

" os korby "

przeczysc otwor gdzie pin napedza szpulke

 

pozniej przesmaruj tylko nie duzo najlepiej pedzelkiem na hamulec kropelke oliwki skladasz i po zabawie.

 

Ja osobiscie na slimak wodzika daje zawsze odrobinke smaru choc dosyc duzo osob daje oliwke.

 

a propo smarowania jest sporo artykolow a kazdy i tak robi po swojemu tak potrochu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oliwka od Shimano jest całkiem znośna i może ktoś Ci ją odsprzeda jeżeli nie masz. Ja na twoim miejscu przesmarował bym multik czymkolwiek do przekładni i cieszył się tym co masz, bo przesyłka z lepszej klasy smarowidłem nie dojdzie zbyt szybko. Możesz go komuś podesłać na smarowanie (przesyłka np kurier + piwko) będzie szybciej i pewniej lub jeśli Warszawa, to mogę go posmarować :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce spróbować sam, bo i tak będzie trzeba konserwować. Dostałem propozycje smaru z shimano i chyba jego wezmę bo wychodzi taniej niż daiwa.

Chyba, że warto dopłacić do daiwy? Różnica jakieś 30 zł

 

Szukam dalej oliwki

 

Edytowane przez atomic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie dobra jest

1. oliwka z shimano ktora powiniens dostac razem z multikiem

2. abu rocket oil

 

Wiecej nie uzywalem bo nie widzialem potrzeby, poza tym tematow oliwki - smaru bylo sporo wpisz w wyszukiwarce :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam od razu w tym temacie, bo za pewne ktoś z Was zna odpowiedź.

 

Jak mocno należy do kręcić tą główną śrubę którą wychodzi z przekładni i na którą nakłada się korbkę? (nie wiem jak się nazywa ale to jedyna śruba która się do kręca płaskim kluczem tzn. jest nakrętka)

 

Czy to ma być jak najmocniej się tylko da? Czy może można przesadzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w curado dokręcam troche mocniej niż rękoma da rade. Tzn, tyle co dasz rade rękoma plus 1 obrót kluczem lub ciutke mniej :)

 

edit

Nie zapomnij o prawidłowym wsadzeniu podkładek wcześniej pod tą nakrętką, czyli tak ()

Edytowane przez fish28
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Miałem na myśli inną śrubę ale o tych podkładkach to nie wiedziałem.

Chodzi mi o tą co już się przykręca jak się korbkę założy. (na nią tylko już idzie jakaś plastikowa zaślepka) Czy tutaj siła dokręcania coś zmienia?

 

Jeszcze mam pytanie o łożysko oporowe. Wyczytałem, że powinno być suche od smaku, czyli mam je przetrzeć czymś w środku (bez wyciągania tych bloczków) i wsunąć w tulejkę?

 

Czy ktoś ściągał te korki co zaślepiają śruby na korbce przed ściągnięciem knoby? (te co mają taką dziurkę w środku) Jak to cholerstwo ściągnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem dziś z tym multikiem od A do Z. Chodzi super płynnie i stary problem zniknął ale stworzyłem nowy...

Słychać jakieś klikanie podczasz szybkiego obrotu korbką. Na korbce nic nie czuć. Wydaje mi się że dźwięk jest spod wodzika. Czy możliwe że szpilka wodzika źle doszła albo źle go z kreciłem, bo go rozbierałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podeślij linka do schematu to powiem Ci co powinno to być według mnie :)

Dzisiaj miałem dokładnie ten sam problem, ale już wszystko ok.

 

edit

zrób coś takiego, odkręć gwiazde całkiem na luz tak żebyś kciukiem trzymał szpule i jednocześnie kręcił korbą, wtedy sprawdź czy to klikanie występuje dalej

Edytowane przez fish28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...