atomic Opublikowano 30 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Panowie mam problem bo pech mnie nie opuszcza. Dziś jak wyciągałem szczupaka odpiał się już na brzegu, przycisnąłem go ręką od góry żeby nie zwiał a on ogonem cały muł z piaskiem posłał w kierunku multika. Efekt taki, że cały multik w piachu. Zaczął źle pracować. Pojechałem do domu i czyściłem. Wszystko wyczyściłem, dostałem się do przekładni ale tam nie było piachu. Dałem trochę smaru (jakiś do samochodu) i zamknąłem. Okazało się, że problem leży w ślimaku wodzika. Dostał się tam piach najwyraźniej. Kolowrotek tak jakby mielił. Czuć było jakby zęby. Wyczyściłem to patyczkiem higienicznym od góry i dałem tam smar (ale w ogóle się nie trzyma ślimaka). Jutro będę mieć jakiś lepszy smar to wtedy go tam dam. Multik już pracuje prawie idealnie, jeszcze przy wolnym kręceniu czuć trochę jakby zęby, ale przekładnia czysta więc to musi być ten ślimak. Macie jakieś rady? Mieliście kiedyś coś takiego? Jaki smar mi polecicie, bo jak kupie coś porządnego to go wyciągnę ślimaka i go porządnie wyczyszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meme174 Opublikowano 30 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 piach to wredna istota .... Ja po takich zdarzeniach robię nastepujaco gdy zdarzyło się to na początku wędkowania - płucze w wodzie i jak pomaga łowię dalejgdy nie pomaga koncze lowienie wracam do domupo powrocie do domu w obu przypadkach rozbieram multik na czesci 1 ( łozyska myje w benzynce, przekladnie szczoteczka + plyn do mycia naczyn i szorowanko )wodzik tak samo rozbieram i szorowanko smaru uzywam penna i dla mnie jest bardzo ok smar abu rocket oilskladam biore pedzelek i smaruje kolo przekladni, pin, wodzik, na tarcze hamulca po kropelce oliwkiskladam i mam nadzieje ze bedzie wszystko ok 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomic Opublikowano 1 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Macie jeszcze jakieś propozycje? Mam od ręki dostęp do quantum smaru jak i oliwki. Chyba, że macie jakiś sprzedawców co sprzedają? Zależy mi na czasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gugcio Opublikowano 1 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 I co myslisz ze jak dasz jakies super smarowidlo to problem zniknie? Jedyne rozwiazanie rozebrac, wyczyscic nasmarowac i lowic w przeciwnym badz razie resztki piachu uszkodza multik i bedziesz szukal nowego albo czesci zamiennych. Zdr Kamil 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fish28 Opublikowano 1 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Dokładnie, co Ci po dobrym smarze skoro multik upaprany w piachu. Proponuje czym prędzej go rozebrać, wyczyścić i przesmarować jakim kolwiek mazidłem No może nie margaryną, bo i tacy byli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepso Opublikowano 1 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Dobrze Koledzy radzą.Powiedz jaki to kołowrotek ? Niektóre są banalnie proste w konserwacji, inne mogą wymagać małych porad ale generalnie rozebranie multipikatora jest dość proste.Osobiście nie odważę się rozebrać kołowrotka spiningowego ( zazwyczaj źle się to kończy ), a serwis multipikatorów to dla mnie miłe zimowe hobby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomic Opublikowano 1 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Shamano Chronarch 201e7 Czuć delikatne "klekotanie" podczas wolnego obrotu. Przy szybszym zakręceniu korbką gdy kołowrotek staje to czuć takie same z 2 lub 3 "kleknięcia" Rozbiorę go tylko musze skompletować sprzęt tzn. smar i oliwkę żeby to zrobić porządnie. Wyczyścić każdy element benzyną? Jeśli macie propozycje co kupić to proszę piszcie. Chciałbym do tygodnia czasu zrobić go. Jest wiele filmików o curado w necie, bo to ta sama konstrukcja. Najbardziej boje się samej przekładni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogalson Opublikowano 1 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Smar Daiwy u mefistofishing.Używam, co roku smaruję i konsystencja ta sama - trzyma się dobrze i nawet spora ilość wody go nie rusza. Oliwki na wodziku jak by co nie używam. Shimano rozbiera i składa się bardzo łatwo, ale za pierwszym podejściem możesz się pogubić i złożyć coś nie tak. I najważniejsze, o czym nikt nie mówił... NIE POGUBIĆ ŻADNEJ CZĘŚCI !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meme174 Opublikowano 1 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 multi jest proty do rozebrania tylkp trzeba robic to z glowa nic na sile w benzynie mozesz lozyska przeplukac reszta to szczoteczka i woda+ plyn do naczyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomic Opublikowano 1 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 ale to rzeczywiście każdy element czyścić? Czy jeśli jest czysty to wytrzeć ze smaru i nałożyć nowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meme174 Opublikowano 1 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 jak ju i tak masz rzebrac to bym czyscil kazdy tzn przekladnie i pinkola zebate od wodzika sam slimak wodzika " os korby " przeczysc otwor gdzie pin napedza szpulke pozniej przesmaruj tylko nie duzo najlepiej pedzelkiem na hamulec kropelke oliwki skladasz i po zabawie. Ja osobiscie na slimak wodzika daje zawsze odrobinke smaru choc dosyc duzo osob daje oliwke. a propo smarowania jest sporo artykolow a kazdy i tak robi po swojemu tak potrochu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomic Opublikowano 1 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 No nic tylko kupić smar i do roboty. Smar kupię z daiwy, tylko dalej nie wiem co z oliwką, bo mefisto w sklepie nie ma. Jeszcze go zapytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogalson Opublikowano 1 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Oliwka od Shimano jest całkiem znośna i może ktoś Ci ją odsprzeda jeżeli nie masz. Ja na twoim miejscu przesmarował bym multik czymkolwiek do przekładni i cieszył się tym co masz, bo przesyłka z lepszej klasy smarowidłem nie dojdzie zbyt szybko. Możesz go komuś podesłać na smarowanie (przesyłka np kurier + piwko) będzie szybciej i pewniej lub jeśli Warszawa, to mogę go posmarować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomic Opublikowano 2 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 (edytowane) Chce spróbować sam, bo i tak będzie trzeba konserwować. Dostałem propozycje smaru z shimano i chyba jego wezmę bo wychodzi taniej niż daiwa. Chyba, że warto dopłacić do daiwy? Różnica jakieś 30 zł Szukam dalej oliwki Edytowane 2 Października 2013 przez atomic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meme174 Opublikowano 2 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 jak dla mnie dobra jest 1. oliwka z shimano ktora powiniens dostac razem z multikiem2. abu rocket oil Wiecej nie uzywalem bo nie widzialem potrzeby, poza tym tematow oliwki - smaru bylo sporo wpisz w wyszukiwarce 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomic Opublikowano 2 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 Tak, wiem czytam ;-) tylko liczę, że złapie kogoś kto mi od sprzeda shimano właśnie. Nie dostałem oliwki :-( tylko kluczyk, bloczki do hamulca ośrodkowego i pokrowiec. Dzięki za radę. Czegoś poszukam i muszę zamówić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomic Opublikowano 9 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Zapytam od razu w tym temacie, bo za pewne ktoś z Was zna odpowiedź. Jak mocno należy do kręcić tą główną śrubę którą wychodzi z przekładni i na którą nakłada się korbkę? (nie wiem jak się nazywa ale to jedyna śruba która się do kręca płaskim kluczem tzn. jest nakrętka) Czy to ma być jak najmocniej się tylko da? Czy może można przesadzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fish28 Opublikowano 9 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 (edytowane) Ja w curado dokręcam troche mocniej niż rękoma da rade. Tzn, tyle co dasz rade rękoma plus 1 obrót kluczem lub ciutke mniej editNie zapomnij o prawidłowym wsadzeniu podkładek wcześniej pod tą nakrętką, czyli tak () Edytowane 9 Października 2013 przez fish28 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogalson Opublikowano 9 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 To raczej nie ma znaczenia, bo później dokręcasz gwiazdą tą śrubę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomic Opublikowano 10 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Dzięki. Miałem na myśli inną śrubę ale o tych podkładkach to nie wiedziałem. Chodzi mi o tą co już się przykręca jak się korbkę założy. (na nią tylko już idzie jakaś plastikowa zaślepka) Czy tutaj siła dokręcania coś zmienia? Jeszcze mam pytanie o łożysko oporowe. Wyczytałem, że powinno być suche od smaku, czyli mam je przetrzeć czymś w środku (bez wyciągania tych bloczków) i wsunąć w tulejkę? Czy ktoś ściągał te korki co zaślepiają śruby na korbce przed ściągnięciem knoby? (te co mają taką dziurkę w środku) Jak to cholerstwo ściągnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fish28 Opublikowano 10 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Tą nakrętke przykręcasz w taki sposób że jak założysz na nią dekielek to ma on tak pasować żeby można było przykręcić go tą małą śrubeczką.Te zaślepki najlepiej ściągnąć igłą z zakrzywioną końcówką. Wsadzasz w dziurkę i wyciągasz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomic Opublikowano 11 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 Robiłem dziś z tym multikiem od A do Z. Chodzi super płynnie i stary problem zniknął ale stworzyłem nowy... Słychać jakieś klikanie podczasz szybkiego obrotu korbką. Na korbce nic nie czuć. Wydaje mi się że dźwięk jest spod wodzika. Czy możliwe że szpilka wodzika źle doszła albo źle go z kreciłem, bo go rozbierałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fish28 Opublikowano 11 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 (edytowane) Podeślij linka do schematu to powiem Ci co powinno to być według mnie Dzisiaj miałem dokładnie ten sam problem, ale już wszystko ok. editzrób coś takiego, odkręć gwiazde całkiem na luz tak żebyś kciukiem trzymał szpule i jednocześnie kręcił korbą, wtedy sprawdź czy to klikanie występuje dalej Edytowane 11 Października 2013 przez fish28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomic Opublikowano 11 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 Problem chyba leży w anti reserve pawl. Ta blaszka strasznie tak klika tzn. lata. Coś chyba nie tak złożyłem ale nigdzie nie widze błędu... Proszę o pomoc bo nie mam pomysł a wątpię aby ta blaszka tak miała latać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fish28 Opublikowano 11 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 (edytowane) Dokładnie o tą część mi chodziło. Wsadzona jest poprawnie, ale wyciąg ją i sprawdź czy na tych blaszkach nie porobiły się zadziory do środka bo wtedy może tak klikać po tej zębatce. Edytowane 11 Października 2013 przez fish28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.