hasior Opublikowano 18 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Hasior a Odrzańska orka to nie łaska ? A tak wybacz mi proszę moja wina,moja wina maniak no pewnie ze zwracaja uwagę,Tylko nie spodziewaj się że młynek tak szybko do Ciebie wróci,a jak juz samamu przezwyciężysz strach przed serwisowaniem kręcka to na przyszłośc nie bedziesz musiał szukać serwisów. Wiesz to wszystko skłądają ludzie,i schematy są własnie po to by sobie radzić. Tymbardziej w shimaniak ch jest łatwy dostep do bebechów,poza modelami które maja na stałe zamontowane łożysko pod szpula ale to chyba tylko stella.A tak to distęp do bocznego panela jest łatwy,śrubki aut i masz całe bebechy,pozatym w serwisie mozesz zapłacic 70zł. ,jesli oczywiscie wezmą taki Model(FH)kiedyś jak pytałęm to raczej nie byli chętni do grzebania w kręckach które nie zostały kupione w polsce czyli wersje FA i FB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Do serwisu Normark chcę oddać Techniuma.Tylko nie wiem kiedy to będzie, bo im się nie chcę ruszyć d**y.Czekam od listopada a serwisantów Shimano na pomorzu coś nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biosteron Opublikowano 19 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Gdy ktoś z kolegów się odważy rozkręcić kołowrotek, to ten link, może być pomocny. KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpojo Opublikowano 13 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 warto by bylo dolożyć jedno lozysko na osi korbki (fabrycznie jedno kulkowe drugie ślizgowe na tulejce) Właśnie otrzymałem Stradica 4000FH, studiuję sobie złożeniówkę i...tulejka na osi korbki Podepnę się pod ten temat: podpowie mi ktoś może gdzie mogę kupić japońskie łożyska klasy A-RB, by zniwelować to...hmm niedopatrzenie,? Jakiego producenta polecacie?Druga prośba, nie ma ktoś z Was zwymiarowanego owego łożyska do shimanolców 4000?Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biosteron Opublikowano 13 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 warto by bylo dolożyć jedno lozysko na osi korbki (fabrycznie jedno kulkowe drugie ślizgowe na tulejce) Właśnie otrzymałem Stradica 4000FH, studiuję sobie złożeniówkę i...tulejka na osi korbki Podepnę się pod ten temat: podpowie mi ktoś może gdzie mogę kupić japońskie łożyska klasy A-RB, by zniwelować to...hmm niedopatrzenie,? Jakiego producenta polecacie?Druga prośba, nie ma ktoś z Was zwymiarowanego owego łożyska do shimanolców 4000?Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny... Witam Czy u kolegi jest coś nie tak z tym młynkiem Stradic FH??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz.walaszewski Opublikowano 13 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Takie moje trzy grosze na temat tulejki na korbce, nie przesadzajcie koledzy z tymi łożyskami, jak tulejka jest wykonana z wysokiej jakości brązu i odpowiednio spasowana to żadne łożysko kulkowe nie wytrzyma tyle co owa tulejka właśnie.Pozdro JachuPS> Obudowa młynka musi być metalowa, bo jak jest z jakiegoś erzacu to bez łożysk nie da rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mifek Opublikowano 13 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 no jeśli łożyska to tylko z Kraśnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz.walaszewski Opublikowano 13 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 no jeśli łożyska to tylko z Kraśnika To tam gdzie robią też te doskonałe amortyzatory ta .. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpojo Opublikowano 14 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Czy u kolegi jest coś nie tak z tym młynkiem Stradic FH??? Ależ skąd, wszystko w jak najlepszym porządku, masełko Owy zabieg planuję po to, by za rok było podobnie...Słuszna uwaga Januszu, z tym że ja byłem przekonany że tulejka jest z teflonu a takowej już nie ufam. Jeśli jest inaczej bije się w pierś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biosteron Opublikowano 6 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Nie wiem czy ta informacja jeszcze kogoś zainteresuje(temat już dosyć odległy),dziś rozkręciłem Stradic'a 2500FH do przesmarowania i po obu stronach osi korbki są łożyska,z niewiadomych przyczyn w wielkości 4000FH jest jego brak z prawej strony osi korbki.Ot tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 8 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 @ManiakNie kombinuj tylko Pan Józef Leśniak uzdrowi stradica.Mają rację tylko ten komu nie zależy na kręciole leje oliwkę na przekładnię.P.s>Kupiony od Ciebie czarnuch 4000 chodzi i chodzi i nic w nim nie zgrzyta oczywiście smarowany regularnie 2 razy w roku.Wcale się boję go rozbierać i smarować.Proste to jak budowa cepa.Po kilku razach możesz rozbierać w ciemno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stella Opublikowano 8 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Witam. Dziwna sprawa? Właśnie Pan Leśniak zalecał, abym do swojego TP 4000FA, w miejsce portu do smarowania, dolewał(kilka kropel) co pewien czas oliwki. Tak właśnie robię. Kręci jak trzeba. Tadeusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 13 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 @StellaOliwki kilka kropel można, lecz sama oliwka nie pomoże.Smar to smar.Przekładnia zębata pracuje pod obciążeniem i powinna mieć smar.To moje zdanie.Czarne shimaniaki smaruję conajmniej 2 razy w sezonie i kręcą jak masełko.Ośki, rolka łożyska prowadzącego itp. smaruję oliwką+lekko smarem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 13 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 chłopaki na łożka to oki oliwka jest dobra.ale przekładnie? to tylko smar.nie wiem czy shimano miało na celu przez Te porty do smarowania? zeby szybciej wypłukać smar z przekłądni ,zedrzeć przekłądnie i kupić nowy kolowrotek? no chyba ze to dla wedkarzy którzy łowią raz,dwa w roku.i zeby było wszystko ladnie niech sobie wpuszcza kropelke,dla spokoju ducha widziałe kolowrotki przeciekające tą oliwką jak ktos za czesto smarował smar nieprzecieknie <_< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stella Opublikowano 13 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Witam.No myślę, że smar tam pewnie jest, a oliwka dopełnia reszty. Mam także w swoim arsenale 2 szt. czarnych shimaniaków i podobnie jak Ty, sam je konserwuję. Coraz rzadziej zabieram je nad wodę. Stanowią w tej chwili dla mnie, bardziej wartość sentymentalną, niż praktyczną. Niemniej jednak, zawsze mogę(w razie draki) zabrać je ze sobą. Tadeusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 15 Lipca 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Łożyska kupiłem w firmie ALBECO.Są dobrej jakości.Wpisuję w google albeco i jest, mają dobre katalogi.Konserwacji kołwrotka nie należy się bać.Nie trzeba go rozkręcać na czynniki pierwsze tylko usunąć stary smar psiknąć wd wyczyścić do sucha i nałożyć cienką warstwę smaru i po krzyku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biosteron Opublikowano 22 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Tak z ciekawości co oznaczają literki FH w tym modelu , dobrze wiedzieć co się ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 22 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 To mysle ich jakaś wewnętrzna numeracja serii było FG.FH FI na aeropę FE FG FA FB FC myślę że większej logiki z ukrytymi opisami niema,moze poza pierwsza literka F jak Front Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Novis Opublikowano 22 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Tak z ciekawości co oznaczają literki FH w tym modelu , dobrze wiedzieć co się ma.FH oznacza hamulec przedni. ( skrót od Front Head). Z każdą nową serią oznaczenia ulegały zmianie. Na stopce napisane jest Japan, ale powsadzali w pewnym miejscu tuleję zamiast łozyska, no czasami śrubek brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mekamil Opublikowano 22 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Hamulec to Drag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MefistoFishing Opublikowano 22 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Tak z ciekawości co oznaczają literki FH w tym modelu , dobrze wiedzieć co się ma.FH oznacza hamulec przedni. ( skrót od Front Head). Z każdą nową serią oznaczenia ulegały zmianie. Na stopce napisane jest Japan, ale powsadzali w pewnym miejscu tuleję zamiast łozyska, no czasami śrubek brak bbuuhahahha..dobre head Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackabyss Opublikowano 22 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 albo poprostu fajny hamulec :pp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theslut Opublikowano 23 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Bardziej trywialnie front hamulec. W instrukcji pisze lightweight oil or grease czyli mamy do wyboru. Jako, że wykonanie wskazuje na możliwość zastosowania morskiego dla FH4000, to nie wiem, czy ten port nie ma na celu ochrony bebechów przed korozją od słonej wody (wylanie, przepłukanie i nasmarowanie?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 23 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 F jest od Front (drag) w domysle.H jest oznaczeniem serii w ramach modelu Stradic. W innych modelach tego producenta tez wystepuje podobne nazewnictwo (choc brak 100 % konsekwencji). Stella F, FA, FB, FD, FE... Dla jednoznacznosci opisow modeli czesto stosuje sie tez okreslenie roku, kiedy dany model trafil na rynek : Stella 98, 01, 04, 07, 10... Przyznaje ze przy Stradicach tego typu oznaczenia (rocznikowego) jak dotad nie spotkalem, natomiast w Stellach i Twin Powerach jest to dosc powszechna praktyka. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 23 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Bardziej trywialnie front hamulec. W instrukcji pisze lightweight oil or grease czyli mamy do wyboru. Jako, że wykonanie wskazuje na możliwość zastosowania morskiego dla FH4000, to nie wiem, czy ten port nie ma na celu ochrony bebechów przed korozją od słonej wody (wylanie, przepłukanie i nasmarowanie?). Do czego ma sluzyc port - to nie wiem, i jeszcze nikt nigdy mi nie powiedzial. Moze sluzyc np do dolania smaru...tylko ten w srodku musi byc identyczny. Zawsze natomiast uwazam jest lepiej otworzyc, wyczyscic, wysuszyc i nasmarowac od nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.