Skocz do zawartości

Shimano Stradic 4000 FH - wasze opinie


maniak

Rekomendowane odpowiedzi

 

Hasior a Odrzańska orka to nie łaska :mellow: ?

 

A tak wybacz mi proszę Embarassed moja wina,moja wina

 

 

maniak no pewnie ze zwracaja uwagę,Tylko nie spodziewaj się że młynek tak szybko do Ciebie wróci,a jak juz samamu przezwyciężysz strach przed serwisowaniem kręcka to na przyszłośc nie bedziesz musiał szukać serwisów.

 

Wiesz to wszystko skłądają ludzie,i schematy są własnie po to by sobie radzić.

 

Tymbardziej w shimaniak ch jest łatwy dostep do bebechów,poza modelami które maja na stałe zamontowane łożysko pod szpula ale to chyba tylko stella.A tak to distęp do bocznego panela jest łatwy,śrubki aut i masz całe bebechy,pozatym w serwisie mozesz zapłacic 70zł.

 

,jesli oczywiscie wezmą taki Model(FH)kiedyś jak pytałęm to raczej nie byli chętni do grzebania w kręckach które nie zostały kupione w polsce czyli wersje FA i FB.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

warto by bylo dolożyć jedno lozysko na osi korbki (fabrycznie jedno kulkowe drugie ślizgowe na tulejce)

 

Właśnie otrzymałem Stradica 4000FH, studiuję sobie złożeniówkę i...tulejka na osi korbki :huh:

Podepnę się pod ten temat: podpowie mi ktoś może gdzie mogę kupić japońskie łożyska klasy A-RB, by zniwelować to...hmm niedopatrzenie,? B) Jakiego producenta polecacie?

Druga prośba, nie ma ktoś z Was zwymiarowanego owego łożyska do shimanolców 4000?

Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto by bylo dolożyć jedno lozysko na osi korbki (fabrycznie jedno kulkowe drugie ślizgowe na tulejce)

 

Właśnie otrzymałem Stradica 4000FH, studiuję sobie złożeniówkę i...tulejka na osi korbki :huh:

Podepnę się pod ten temat: podpowie mi ktoś może gdzie mogę kupić japońskie łożyska klasy A-RB, by zniwelować to...hmm niedopatrzenie,? B) Jakiego producenta polecacie?

Druga prośba, nie ma ktoś z Was zwymiarowanego owego łożyska do shimanolców 4000?

Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny...

 

Witam

 

Czy u kolegi jest coś nie tak z tym młynkiem Stradic FH??? :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie moje trzy grosze na temat tulejki na korbce, nie przesadzajcie koledzy z tymi łożyskami, jak tulejka jest wykonana z wysokiej jakości brązu i odpowiednio spasowana to żadne łożysko kulkowe nie wytrzyma tyle co owa tulejka właśnie.

Pozdro Jachu

PS> Obudowa młynka musi być metalowa, bo jak jest z jakiegoś erzacu to bez łożysk nie da rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy u kolegi jest coś nie tak z tym młynkiem Stradic FH??? :unsure:

 

Ależ skąd, wszystko w jak najlepszym porządku, masełko ;)

Owy zabieg planuję po to, by za rok było podobnie...

Słuszna uwaga Januszu, z tym że ja byłem przekonany że tulejka jest z teflonu a takowej już nie ufam. Jeśli jest inaczej bije się w pierś B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie wiem czy ta informacja jeszcze kogoś zainteresuje(temat już dosyć odległy),dziś rozkręciłem Stradic'a 2500FH do przesmarowania i po obu stronach osi korbki są łożyska,z niewiadomych przyczyn w wielkości 4000FH jest jego brak z prawej strony osi korbki.Ot tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maniak

Nie kombinuj tylko Pan Józef Leśniak uzdrowi stradica.Mają rację tylko ten komu nie zależy na kręciole leje oliwkę na przekładnię.

P.s>

Kupiony od Ciebie czarnuch 4000 chodzi i chodzi i nic w nim nie zgrzyta oczywiście smarowany regularnie 2 razy w roku.Wcale się boję go rozbierać i smarować.Proste to jak budowa cepa.Po kilku razach możesz rozbierać w ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Stella

Oliwki kilka kropel można, lecz sama oliwka nie pomoże.Smar to smar.Przekładnia zębata pracuje pod obciążeniem i powinna mieć smar.To moje zdanie.Czarne shimaniaki smaruję conajmniej 2 razy w sezonie i kręcą jak masełko.Ośki, rolka łożyska prowadzącego itp. smaruję oliwką+lekko smarem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki na łożka to oki oliwka jest dobra.ale przekładnie? to tylko smar.

nie wiem czy shimano miało na celu przez Te porty do smarowania? zeby szybciej wypłukać smar z przekłądni ,zedrzeć przekłądnie i kupić nowy kolowrotek?

 

no chyba ze to dla wedkarzy którzy łowią raz,dwa w roku.i zeby było wszystko ladnie niech sobie wpuszcza kropelke,dla spokoju ducha :lol: widziałe kolowrotki przeciekające tą oliwką jak ktos za czesto smarował:D

smar nieprzecieknie <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

No myślę, że smar tam pewnie jest, a oliwka dopełnia reszty. Mam także w swoim arsenale 2 szt. czarnych shimaniaków i podobnie jak Ty, sam je konserwuję. Coraz rzadziej zabieram je nad wodę. Stanowią w tej chwili dla mnie, bardziej wartość sentymentalną, niż praktyczną. Niemniej jednak, zawsze mogę(w razie draki) zabrać je ze sobą.

Tadeusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska kupiłem w firmie ALBECO.Są dobrej jakości.

Wpisuję w google albeco i jest, mają dobre katalogi.

Konserwacji kołwrotka nie należy się bać.Nie trzeba go rozkręcać na czynniki pierwsze tylko usunąć

stary smar psiknąć wd wyczyścić do sucha i nałożyć cienką warstwę smaru i po krzyku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Tak z ciekawości co oznaczają literki FH w tym modelu :unsure: , dobrze wiedzieć co się ma.

FH oznacza hamulec przedni. ( skrót od Front Head). Z każdą nową serią oznaczenia ulegały zmianie. Na stopce napisane jest Japan, ale powsadzali w pewnym miejscu tuleję zamiast łozyska, no czasami śrubek brak :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości co oznaczają literki FH w tym modelu :unsure: , dobrze wiedzieć co się ma.

FH oznacza hamulec przedni. ( skrót od Front Head). Z każdą nową serią oznaczenia ulegały zmianie. Na stopce napisane jest Japan, ale powsadzali w pewnym miejscu tuleję zamiast łozyska, no czasami śrubek brak :(

 

bbuuhahahha..dobre :mellow: head :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej trywialnie front hamulec. W instrukcji pisze lightweight oil or grease czyli mamy do wyboru. Jako, że wykonanie wskazuje na możliwość zastosowania morskiego dla FH4000, to nie wiem, czy ten port nie ma na celu ochrony bebechów przed korozją od słonej wody (wylanie, przepłukanie i nasmarowanie?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F jest od Front (drag) w domysle.

H jest oznaczeniem serii w ramach modelu Stradic.

 

W innych modelach tego producenta tez wystepuje podobne nazewnictwo (choc brak 100 % konsekwencji).

 

Stella F, FA, FB, FD, FE...

 

Dla jednoznacznosci opisow modeli czesto stosuje sie tez okreslenie roku, kiedy dany model trafil na rynek :

 

Stella 98, 01, 04, 07, 10...

 

Przyznaje ze przy Stradicach tego typu oznaczenia (rocznikowego) jak dotad nie spotkalem, natomiast w Stellach i Twin Powerach jest to dosc powszechna praktyka.

 

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej trywialnie front hamulec. W instrukcji pisze lightweight oil or grease czyli mamy do wyboru. Jako, że wykonanie wskazuje na możliwość zastosowania morskiego dla FH4000, to nie wiem, czy ten port nie ma na celu ochrony bebechów przed korozją od słonej wody (wylanie, przepłukanie i nasmarowanie?).

 

Do czego ma sluzyc port - to nie wiem, i jeszcze nikt nigdy mi nie powiedzial. Moze sluzyc np do dolania smaru...tylko ten w srodku musi byc identyczny. Zawsze natomiast uwazam jest lepiej otworzyc, wyczyscic, wysuszyc i nasmarowac od nowa. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...