Skocz do zawartości

Shimano Metanium Mg7


pirania74

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem w posiadaniu młynka jak w tytule - NÓWKA - mam więc pytanie - czy warto go nasmarować przed pierwszym łowieniem? Sporo wszędzie mówią że Shimano od nowości są suche w środku Proszę o radę - dołączona jest oliwka - czy to wystarczy czy jakiś specjalistyczny smar?? Z góry dzięki za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oliwką to możesz potraktowąc sobie łożyska. i w zasadzie niewiele więcej... Ja swoje nowe maszynki w miarę możliwości ZAWSZE rozkręcam i sprawdzam stan nasmarowania... wole spać spokojnie :D

 

:huh: :huh: :huh: @mifek, mam sam rozkręcić? :huh: Wolę tego nie robić bo jak jakaś sprężynka poleci i co wtedy?? :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no coz... nie polecam podążania moją ścieżka (ostatnio na jednej tajnej rzeczce musialem wyjac lozysko z docisku szpuli i wyczyscic (nadmiar oliwki oraz niewielka ilosc smaru ktory sie dostal po osi szpuli spowodowaly totalne spowoolnienie lozysc). rozbieranie ultika w warunkach polowych (tuż nad wodą) nie jest zbyt mądrym posunięciem... :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mifek ale Ty nieraz musisz tak robić jak się dolnikiem podpierasz brodząć :lol: ,co do rozbierania multików nowych czy nie ,to raczej bym się nie obawiał,tam jest pokazane jak wszystko na schematach,pozatym po zdjęciu paneli zazwyczaj nic nie wtskakuje,no moe ino spręzynka pod dociskiem szpuli i gwiazdką draga:d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w posiadaniu młynka jak w tytule - NÓWKA - mam więc pytanie - czy warto go nasmarować przed pierwszym łowieniem? Sporo wszędzie mówią że Shimano od nowości są suche w środku Proszę o radę - dołączona jest oliwka - czy to wystarczy czy jakiś specjalistyczny smar?? Z góry dzięki za rady

 

owszem są suche, ale dotyczy to raczej przekładni głównej a nie łożysk.. Ja swojego rozebrałem po kupieniu i uzupełniłem braki smaru na kołach zembatych i wałku posuwu wodzika.

 

łożyska w nowym MG są zamkniete i doskonałej jakosci. Są minimum klase lepsze niż oryginalne łożyska jakie wkładaja w Curado D. Smarowanie ich co wyprawę na ryby nie ma sensu. Jedynie polecam po kazdej wyprawie wyjąć szpulę i wytrzeć oś, a także pozwolić schnąć multikowi w suchym i chłodnym miejscu. Częstsze smarowanie łożysk jest konieczne jeśli multiplikator jest wyposażony w otwarte łożyska ( np. Antares AR) wówczas po każdym łowieniu należałoby wyjmować łożyska główne oczyscić je w acetonie i nasmarowac najlepiej oryginalną oliwką.

 

JW :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w posiadaniu młynka jak w tytule - NÓWKA - mam więc pytanie - czy warto go nasmarować przed pierwszym łowieniem? Sporo wszędzie mówią że Shimano od nowości są suche w środku Proszę o radę - dołączona jest oliwka - czy to wystarczy czy jakiś specjalistyczny smar?? Z góry dzięki za rady

 

owszem są suche, ale dotyczy to raczej przekładni głównej a nie łożysk.. Ja swojego rozebrałem po kupieniu i uzupełniłem braki smaru na kołach zembatych i wałku posuwu wodzika.

 

łożyska w nowym MG są zamkniete i doskonałej jakosci. Są minimum klase lepsze niż oryginalne łożyska jakie wkładaja w Curado D. Smarowanie ich co wyprawę na ryby nie ma sensu. Jedynie polecam po kazdej wyprawie wyjąć szpulę i wytrzeć oś, a także pozwolić schnąć multikowi w suchym i chłodnym miejscu. Częstsze smarowanie łożysk jest konieczne jeśli multiplikator jest wyposażony w otwarte łożyska ( np. Antares AR) wówczas po każdym łowieniu należałoby wyjmować łożyska główne oczyscić je w acetonie i nasmarowac najlepiej oryginalną oliwką.

 

JW :D

 

 

@jerzy, dzięki za radę - jak myśłisz, dam radę sam to zrobić- chodzi o koła zębate i wałek posuwu wodzika? jestem w tym zielony, dopiero zaczynam i na multikach nie znam się wcale a zanim udam się z nim nad wodę, chcę aby wszystko było OK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie chcesz grzebać w młynku sam to moze podrzuc komuś z wawy to pomoże ci. Jeśli jednak chcesz sam to pamiętaj, ze multiplikatory rozbiera się od korbki. Masz schemat w pudełku wiec złożysz go później bez wiekszych problemów. To nie jest trudne.

 

co do smaru to najlepiej uzyc oryginalnego shimano grease. W artykule o łożyskach głownych mozesz sobie zobaczyć jak to wyglada. Jeśli jednak nie dysponujesz takim smarem to sa dwa wyjscia. W rowerowym kupujesz shimano Dura ACE grease albo polski smar litowy CX-80. Oba stosowałem w multiplikatorach i dzialały bardzo dobrze.. :D

 

powodzenia :D

 

pozd JW :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie chcesz grzebać w młynku sam to moze podrzuc komuś z wawy to pomoże ci. Jeśli jednak chcesz sam to pamiętaj, ze multiplikatory rozbiera się od korbki. Masz schemat w pudełku wiec złożysz go później bez wiekszych problemów. To nie jest trudne.

 

co do smaru to najlepiej uzyc oryginalnego shimano grease. W artykule o łożyskach głownych mozesz sobie zobaczyć jak to wyglada. Jeśli jednak nie dysponujesz takim smarem to sa dwa wyjscia. W rowerowym kupujesz shimano Dura ACE grease albo polski smar litowy CX-80. Oba stosowałem w multiplikatorach i dzialały bardzo dobrze.. :D

 

powodzenia :D

 

pozd JW :D :D

 

jurek, dzięki - najpierw spojrzę na schemat i jeśli okaże się że nie jest to takie straszne, spróbuję A jak dreszcze mi przejdą :mellow: to zostawię to i kupię tylko smar - będę na Zlocie nad Kwisą to poproszę kogoś doświadczonego o pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zamiast sie bawić zabierz młynek nad Kwisę i uśmiechnij się do Mifka.. pokarze ci ja się za gada brać i nastepnym razem pójdzie ci łatwiej.. :D

 

juri ale pirania juz jest na miejscu on teraz tylko czeka aż my dojedziemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zamiast sie bawić zabierz młynek nad Kwisę i uśmiechnij się do Mifka.. pokarze ci ja się za gada brać i nastepnym razem pójdzie ci łatwiej.. :D

 

juri ale pirania juz jest na miejscu on teraz tylko czeka aż my dojedziemy

 

 

:lol: :lol: no racja @mifek :mellow: Jestem na miejscu i czekam na was z otwartymi rękami a ty @mifek nie zapomnij o kominiarce i okularach... Tak na serio to 23 lecę na Warszawę i wracam 29 na Zlot :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie o ten aceton zapytam - usuwa oliwkę i smar??

Bo w pracy w zasadzie to mój chleb powszedni i dzień wdzień ty goofnem czyszczę co mogę i własnie smary i oleje wydają się być niezbyt podatne... do czyszczenia łozysk ze smaru używam hexanu lub heptanu, likwidują smary/oleje samą nazwą :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie o ten aceton zapytam - usuwa oliwkę i smar??

Bo w pracy w zasadzie to mój chleb powszedni i dzień wdzień ty goofnem czyszczę co mogę i własnie smary i oleje wydają się być niezbyt podatne... do czyszczenia łozysk ze smaru używam hexanu lub heptanu, likwidują smary/oleje samą nazwą :mellow:

 

oliwkę napewno smar powienien również rozpuscić. Najlepszy jest jednak do tego Oil degreaser w sprayu jaki kupisz na każdej dobrej stacji benz. Ludzie tego urzywają do czyszczenia silników. Działa na przekładnie swietnie !! Wymywa stary smar złogi smaru z piaskiem z najdobniejszych szczelin. Sprawdzone w praktyce. Usunałem pustynię z wnętrza multiplikatora i chodził cacy... :angry:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha Paweł - jak rozbierzesz swojego mg7 to daj mi znać - ja do wnętrza swojego też jeszcze się nie dobrałem - choć mam chęć :D

 

Może weźmiemy pare szczypcy, śrubokrętów oraz nasze multiki na najbliższe spotkanie w jerku i tam spróbujemy na nich przeprowadzić operację chirurgiczną <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

No najlepiej poczekac do zlotu jesli ktos jeszcze tego nie robil. sam na poczatku zastanawialem sie gdzie sa śróbki :D Choc mysle, że 1 czy nawet 5 razy to na ryby mozna z nim isc bez smarowania. Porządna maszynka i nic złego nie powinno sie stac.

A to wnętrze, rzeczywiscie smaru nie ma za wiele

post-828-1348913777,9112_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy tak czytam posty na temat konserwacyjnych zabiegów, zawsze nasuwa mi się następujące pytanie:

 

- czy aby nadmiar smaru, oliwki nie szkodzi? A może tylko jest zbędny?

 

Zastanawiąjącym przecież jest fakt, że firma, skądinąd o światowym potencjale, oszczędza na smarze, czy oliwce.

A może tak właśnie ma być? Może ta niewielka ilość smaru wystarczy?

 

Czy mamy rację, wiemy lepiej gdy poprawiamy nowiuśkie multiki, jak kiedyś zakładaliśmy owiewki, na klapy silnika malucha 126p, aby miał lepsze chłodzenie :huh:

 

Może wypowiedziałby się spec, z zakresu mechaniki precyzyjnej?

 

Piszę tak, gdyż przekładając problem(?) na podwórko korby i kabłąka mogę stwierdzić, że nigdy nie zaglądałem do swoich shimaniaków, typu Aero, czy Stradick, o Twin Powerach nie wspomnę.

Nawet do ostatniego (z portem smarowania) przez trzy sezony dolałem może ze 2 kropelki oliwki.

I NIGDY nie miałem problemów z tego powodu.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha Paweł - jak rozbierzesz swojego mg7 to daj mi znać - ja do wnętrza swojego też jeszcze się nie dobrałem - choć mam chęć :D

 

Może weźmiemy pare szczypcy, śrubokrętów oraz nasze multiki na najbliższe spotkanie w jerku i tam spróbujemy na nich przeprowadzić operację chirurgiczną <_<

 

:lol: :lol: @SzymuS ja to nawet nie mam odwagi próbować rozkrecać - wolę aby to zrobiła osoba która na tym się zna :D Ale na najbliższe spotkanie w Jerku swojego Mg7 zabiorę :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...