Skocz do zawartości

Shimano Metanium MG czy moze inny na poczatek?


Tomek_N

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

 

zdecydowalem sie na kupno Shimano Metanium MG po przeczytaniu artykulu na stronie glownej. Bedzie wspolpracowal z kijkiem 3/16-5/8 oz lub 1/4-3/4 oz - raczej ten pierwszy.

 

Jednak troche sie przerazilem staniem nasmarowania nowych Shimaniakow klik

 

Trzeba odrazu na poczatku multik rozkrecic? Niestety nie mam nikogo w poblizu kto by mi mogl nasmarowac :(

 

Nadal moge brac Shimano Metanium MG czy lepiej cos innego?

 

Pomozcie prosze.

 

Tomek pozdrawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tomek tak jak pisał Remek to niepotrzebne obawy. fabryczne nasmarowanie wystarczy na kilka sezonów!!! Przynajmnie mechanizmy wewnętrzne. natomiast prowadzenie wodzika to sobie delikatnie posmarujesz od czasu do czasu i tyle. Tylko łowić.

Nie wrzucać kołowrotka do wody ani nie wrzucać do piachu na brzegu Odry bo wtedy już żadne smarowanie nie pomoże.

 

pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomek_N - ja właśnie jestem posiadaczem Metanium Mg7 i również miałem obawy co do nasmarowania kręcioła - jednak po przeczytaniu opinii innych zdecydowałem że jak jest, tak będzie i nie będę ładował zbędnego smaru Jeśli Metanium Ci się podoba, kupuj śmiało - ja mam i jestem zadowolony - SUPER maszynka - lekka jak piórko :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prawdę ... niekiedy za dużo wiadomości szkodzi. To tak jakbyś kupił nowy samochód i koniecznie musiał go rozebrać by zobaczyć czy jest dobrze nasmarowany. Nie przejmujcie się pierdołami - idźcie na ryby i zdobywajcie doświadczenie, bo samym rozbieraniem multika i składaniem castingu w Polsce się nie wypromuje - ryby, ryby, ryby!!!! Pokazujcie i mówcie jak je łowić na casting.

 

Pozdrawiam

Remek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie róbcie chłopaki, niema co wpadac w paranoję! Idzcie nad wodę i łówcie. Za rok w dziale sprzedam/kupię/zamienię pojawią się tanie lekko uzywane Metanium MG z delikatnie szurającą przekłądnią.. Kilku początkujacych skorzysta na pewno z niskich cen.. a wy będziecie kupowali kolejne młynki.. B) Co tam 300 bucksów !! wte czy wew te. Będziecie się pierdołami przejmować !!

 

Thymallus wybacz, ale twierdzenie, ze fabryczne smarowanie wystarczy na kilka sezonów nie przystoi inżynierowi, który w dodatku pisze artykuły o konserwacji kołowrotków na stronę główną. No chyba, że większość userów na tym portalu pieści swoje młynki w dłoniach i nie pozwala im zbyt często na kontakt z wodą..

 

To tak jakby polecać kilka kropel oleju do smarowania skrzyni biegów w samochodzie..

 

Moim zdaniem porzadne nasmarowanie przekładni w markowym multiplikatorze przedłuża jego żywotność w istotny sposób..

 

JW :D

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Jerzy

 

W wielu porządnych samochodach oleju w skrzyni biegów w ogóle się nie wymienia przez całe techniczne życie samochodu. To tak dla ścisłości jakbyś nie wiedział. W porządnych multiplikatorach, a o takich tutaj mówimy, największym zagrożeniem jest piach, brud i długo utrzymująca się woda. One są fabrycznie dobrze nasmarowane, a współczesne smary posiadają bardzo długie okresy starzenia się i są odporne na wodę. natomiast mechanizmy nie są odporne na niefachowe grzebanie w nich, nadmiary smarów i.t.p. niby zabiegi konserwatorskie. Powtarzam. Chodzi o poprawne i czyste eksploatowanie i wszystko będzie dobrze. Nadmiar dobraci tz smaru prowadzi do zwiększonych oporów w łożyskach, wycieki smaru na obudowę, zamieszanie się bloczków na prowadnicach w hamulcach odśrodkowych i wiele innych.

Czasy maszyn, które trzeba było bez przerwy smarować rozpoczeły się w epoce inż. Kardano, a skończyły wraz z epoką inż. Diesla, inż. Eriksona czy inż. Porsche.

Dziś postęp w kołowrotkach to nie tylko elektronika w hamulcu ale również nowoczesne smary w mechanizmach multiplikatora.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Andrzeju

 

Wybacz, ale mylisz się delikatnie mówiąc.

Fakt w większości skrzyń biegów w dzisiejszych czasach nie wymienia się oleju przekładniowego bo ..on tam jest!! W Współczesnych multiplikatorach jak w tytuowym shimano MG tego smaru niema i to jest subtelna różnica. Jeśli sądzisz, że w twoim AR po kilku sezonach jest jeszcze jakis smar to ... gratuluje samopoczucia, bo przekładnia jest sucha na 100%. Przypominam sobie również prace twojego C3 4601 w Powidzu. Jego pewnie tez nie smarowałeś przez kilka sezonów??

Po osi szpuli dostaje się do multiplikatora sporo wody, fabryczny smar shimano, czyli słynny czerwony reel grease jest tak rzadki, że po kilkunastu wypadach nad wodę zamienia się w wodno/błotno/smarny emulgat, który juz nic nie smaruje poprawnie. Po odparowaniu wody zostaje sucha skorupa.

 

Widziałem co moze zrobić woda z poznańskiej warty w nowym dwu miesięcznycm Curado 101D i nierozebranie multika groziło jego zniszczeniem.

Długie okresy starzenia maja zapewne smary, które nieczesto mają kontakt z wodą ( o słonej wodzie nie bedę nawet tu wspominał.. <_< ). Nawet smary na mydłach wapniowych czy grafitowe badź teflonowe smary do przekładni pracujacych w sporych obciażeniach ulegają rozkładowi w kontakcie z wodą. To się nie zmieniło od czasów Diesla, Eriksona i kilku innych..

 

Zupełnie inną sprawą jest fakt, ze konserwację trzeba przeprowadzić poprawnie i nadmiar smaru tez nie jest dobrym rozwiazaniem..

 

JW :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurku,

Pomyśl, do czego to doszło. Kupujesz nowego multika. Pierwsze co robisz go rozkręcasz, później skręcasz, następnie myślisz o zawiłościach szpulkowo castingowych a ... gdzie ryby? Moim zdaniem nowego bym nie rozkręcał. Kropelkę oliwki na jedno łożysko, drugie i ... nad wodę. Konserwacja mechanizmów wewnetrzych raz na rok ... lub po poważnym wędkowaniu w trudnym środowisku. Więcej energii na łowienie za pomocą castingu niż ... na rozkręcanie multików choć nie przeczę ... wiele można się nauczyć.

 

Pozdrawiam

Remek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurku,

Pomyśl, do czego to doszło. Kupujesz nowego multika. Pierwsze co robisz go rozkręcasz, później skręcasz, następnie myślisz o zawiłościach szpulkowo castingowych a

 

 

... gdzie ryby?

 

 

Pozdrawiam

Remek

 

 

Kompletnie nie rozumiem o co ci chodzi? Kto tu myśli o zawiłosciach szpulkowo castingowych? Jedyna zawiłość jaka mnie ostatnio dręczy to czy nowy multik wytrzyma trzy, pięć czy moze osiemnaście wypraw nad wodę. cały mój dylemat.. :angry:

 

Ja tylko twierdzę, ze nowe Metanium MG jest w środku prawie suche! Stwierdzam to po otwarciu moejgo egzemplarza kupionego w JP u renomowanego sprzedawcy. AR był tak nie nasmarowany, że po 8 miesiacach uzywania byłem zmuszony kupić nową przekładnie, bo stara się sypnęła. Czemu? Ano bo smaru zapomniano dodać.. opisywałem to na forum. jedynym multikiem jaki była nasmarowany fabrycznie poprawnie to Curado 201 i Daiwa Millionaire 203SW.

 

Ryby????

 

Będa za tydzień ... obiecuje.. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt dyskusja ciekawa ale na samym początku dodam że wyżej wymienionym curado 101 były zmienione lozyska na otwarte a nie tak jak fabrycznie założone lozyska zamknięte ! Drugi czynnik jest taki że tofik jest wędkarzem a nie konserwatorem więc olał sobie różnice jaka jest między tymi dwoma rodzajami łożysk ! Jak się to skończyło to już sam jerzy widział ! A po trzecie to nie wiem czy mogę to w tym dziale napisać ale Znam przypadek kiedy to flagowa(swojego czasu) korba zwana dalej STRADIC po miesiącu łowienia po prostu stanęła ! Po rozebraniu okazało się że mechanizm był suchy ! Powiem tak , sam multika nie rozebrałem na czesci pierwsze bo się boję i za krótko w tym siedzę ale myślę że warto od czasu do czasu zajrzeć nawet w nowy multik . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ... Jerzy ja nie mówię o Tobie. Ja mówię o ogólnym nurcie promocji castingu w Polsce. Troszkę dało mi do myślenia to o czym pisał Sławek Oppeln Bronikowski. Dużo w tym sprzętu, zawiłości co do gabarytów szpulki, a często brak ryb. O Ciebie się nie martwię bo wiem, że jest inaczej.

 

Co do problemów. A od czego jest gwarancja? No tak ... sami mamy za swoje. Import jaki prowadzimy często wyklucza możliwość skorzystania z reklamacji. Z drugiej strony pewnie otwieranie młynka ... skończyłoby się w JP zakończeniem gwarancji. Osobiście miałem już w swojej kolekcji ładnych kilka :D multików (nie mam ich już bo wyprzedałem kilka) i jakoś nie narzekałem na ilość smaru na przekładniach. Tak na prawdę mechanizm nie potrzebuje taplać się w smarach ale to już inna historia. Niektóre mam już kilka lat i ... smaruję je wewnętrznie raz na rok (!) i po powrocie z łowisk słonowodnych. Co do Twoich wymagań Jurku ... są inne, ekstremalne i chwała Ci za to ale one nie są równe naszym warunkom więc trzeba wziąć na to poprawkę.

 

Pozdrawiam

Remek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

faktycznie rozkręcam, ale nie z chęci smarowania od razu. z ciekawości po prostu - jak obrobiona przekładnia ile plastiku itp.

ostatnio coraz mniej bo zasadniczo wszystkie multiki w środku wyglądają tak samo.

czasem zdarzy się coś do smarować, ale generalnie moim zdaniem jedna gruntowana konserwacja w roku wystarczy. piszę tu oczywiście o warunkach słodko wodnych - ocean od czasu do czasu.

w @jerzego przypadku może to wyglądać inaczej.

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to się wiara rozkręciła nie szalejcie tak ze smarowaniem bo smaru zabraknie.

 

Pytanie podstawowe czy METANIUM MG jest całkiem suche ?????

czy bardzo skromnie przesmarowane. Pytam bo to jest różnica.

 

Aby ugryźć mały kąsek tematu, napiszę tylko tyle że po nasmarowaniu i tak smar po pierwszej 12 godzinnej wyprawie schodzi z koła głównego i osadza sie przy wałku napędowym szpuli. Tak jest w DAIWA

 

Więc morał jest taki że nawet jeżeli nasmarujemy koło duże i koło małe po nie długim czasie mamy koła prawie , zaznaczam prawie suche !!!!

Na elementach mechanizmu zostaje tak go nie wiele a pomimo to pozwala na swobodną pracę.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Tofik ten 101D o którym wspominałem miał sporo błota i jakiegoś wrednego szlamu na głównej przekładni i trzeba było go oczyścić do sucha i dopiero później nasmarować ponownie. To oczywiscie przypadek skrajny i rzadki, ale pokazuje, ze w słodkowodnym łowisku też może zdarzyć się, cos co nad morzem jest oczywistą oczywistoscią. Mój metanium MG podobnie jak AR którego kupiłem wcześniej niemiał zadnego smaru na przekładni. Dostał kapkę w najbardziej newralgiczne miejsca i wystarczy.

 

Remek ja wszystko rozumiem, ale tak jakos się składa, ze tematy castingowe na forum pojawiają się w 99% w kontekscie sprzetowym. Dlatego takie wrażenie mozna odnieść, ze Casting = sprzetowe brandzlowanie. To nie moja wina. :(

 

Co do włąściwego smarowania multika, to rację ma Peresada, ze po nasmarowaniu przekładnii markowym smarem zazwyczaj sezon wystarczy i niema co trząść się nad multikiem. Jednak prawda jest taka, ze nowe MG trzeba nasmarować i nie prawdą jest to, że współczesne smary to latami działąją i zagladanie do srodka jest nie potrzebne...

 

JW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak u Was ale u mnie z ta czestością smarowania jest trochę inaczej. oczywiscie rozkrecenie maszynki po zakupie to tak dla wlasnego spokoju niemal normale - ale ja zawsze bylem inny poza tym kolejne smarowania maja miejsce gdy wyczuwam coś co mnie zaczyna niepokoic (zaklucenie plynnosci pracy mechanizmow). oczywiscie nie zdarzylo się bym jakas maszyne smarowal rzadziej niż raz do roku, ale jak trzeba (nieprawidlowosci w pracy) to smaruje częsciej... :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i teraz to juz sam nie wiem co robic Confused

 

Aha, przy okazji. Po kazdym wedkowaniu cos przeczyscic?

 

witam!

tu należy stosować ogólnie przyjęte zasady postępowania z młynkiem.

po użyciu przemyć pod bieżącą wodą usunąć wszelkie zabrudzenia, troszkę tzn. malutko smarowideł w newralgiczne miejsca.

poniżej rysunek gdzie smarować. niebieski to oliwka, czerwony smar

pozdrawiam!

 

http://www.jerkbait.pl/forum/index.php?t=getfile&id=8092&

post-329-1348913784,7804_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...