Skocz do zawartości

Ile na wejście?

Arturro

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Ostatnio często przeglądam forum i coraz to częściej zastanawiam się nad spróbowaniem łowienia jerkami. Tylko ile trzeba mieć żeby sobie kupić przyzwoity sprzęt. Na forum głównie są polecane multiplikatory Daiwa, Shimano czy Abu ale one są dość drogie, a ja jestem na razie uczniem a nie chcę odkładać XX miesięcy żeby sobie kupić jakiś sprzęt a z marszu te 500zł się nie pociągnie. Więc ile trzeba mieć kasy żeby mozna było sobie kupić multi+wędka?

Pozdrawiam

Artur

Tak bedac na Twoim m-cu to zanim zaczalbym liczyc kase, ktora zainwestuje, zastanowilbym sie nad celem, jaki przyswieca przedsiewzieciu.

Jezeli tym celem jest lowienie wiekszej ilosci ryb i ryb wiekszych to kluczowa sprawa jest znalezienie miejsca, gdzie te ryby wystepuja.

Samo posiadanie jerkow, wymyslnego sprzetu nie zapewni niczego.

Rozsadnie wybrawszy przynety (nie przesadzajac z ich waga i rozmiarami) mozna rownie dobrze radzic sobie bez multiplikatora, zas fundusze przeznaczyc na wyjazdy i przynety(rozne).

A pisze o tym dlatego bo dla mnie klasyczne jerki a do tego adekwatny sprzet castingowy jest, zwlaszzca w polskich warunkach, wybitnie nieuniwersalny.

Gumo

Gumofilc nie ma co kolegi zbijać z tropu tak od razu - ja np łowię w jeziorach tylko na casta zarówno lżejszego jak i cięższego, łowi się super także............

A tak poza tym to w naszym kraju trzeba również szukać miejsc gdzie są średnir ryby a nie tylko olbrzymy. Pomijam również sytuację w której kolega złowił na 6cm gumkę szczupaka 90cm a ja na jerka 20cm szczupka 40...........Reasumujac. Łowi się fajnie i warto spróbować . Jeszcze lepiej jak można połowić sprzętem kolegi, oddać pierwsze rzuty itp.

...Jeszcze lepiej jak można połowić sprzętem kolegi..

Tak jest zdecydowanie najlepiej, gorzej jak rzecz rozpatruje sie na swoim organizmie. Cos mi na ten temat wiadomo, poza wedkami byly to w moim przypadku kolowrotki, jak rowniez przynety.