martek Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 (edytowane) Witam --- wiem że nie to forum,ale ...... przeczytałem przelaciałem kilkanaście forum o tematyce motoryzacyjnej i dalej w kropce jestem Otóz mam problem z odpalaniem auta(opel astra--benzyna)---zaczął sie on jakiś czas temu.... Po nocnym postoju auto odpalało ale kilku sekundach gasło,po kilku takich próbach odpalania w końcu załapywało i można było jeżdzić cały dzien bez problemów---zawsze już po tym pierwszym przeważnie porannym kłopotliwym odpaleniu nie było wiecej problemów w ciągu dnia Wymieniałem juz świece zapłonowe, w zakładzie mechanicznym aparat zapłonowy i przewody. Jednak dziś znów to samo----zauważyłem że im wieksza wilgoć tym ten problem sie nasila Może ktoś ma jakieś rady-co sprawdzić??? wymienić???? Auto nie nowe-planuje cos zakupić nastepnego lato,a w zakłądach nie chce sie wywaląć na mechaników-tym bardziej że problem nie rozwiązany,a już dwa razy stał w warsztacie Z góry dziekuje---pzdr Edytowane 5 Listopada 2013 przez martek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepso Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 A w jakim stanie jest akumulator i klemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martek Opublikowano 5 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 (edytowane) Akumulator dobrze kręcił,dziś troche siadł,bo kreciłem sporo--własnie poczekam na kolege spróbuje przez kable od drugiego auta może moc nie ta klemy ok Edytowane 5 Listopada 2013 przez martek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woblerwz Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Astra?? Moduł zapłonowy, czujnik temperatury silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolkrause Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 (edytowane) A może taka prozaiczna przyczyna jak cofające się paliwo po dłuższym postoju , nim rano pompa paliwa poda benzynke chwilke to trwa Moj kolega właśnie tak miał i pompka paliwa w zbiorniku nie trzymała ciśnienia.Po wymianie pompy wszelkie wariacje ustały. Edytowane 5 Listopada 2013 przez Karol Krause Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filser Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Silnik 8v 1.6 lub pokrewne cewka zaplonowa lub jej kostka zasilajaca do czyszczenia czesta przypadlosc tych modeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martek Opublikowano 5 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 (edytowane) Astra 1,4 "jedynka"---moduł zaplonowy niby wymieniony,potem znów problemy były to mechanior niby znów przeczyszczał Pare dni było ok----dziś problemy Edytowane 5 Listopada 2013 przez martek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mifek Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 a masz tam czujnik polozenia walu korbowego??? bo on lubi sie psuć w astrach i sieje bardzo rozne objawy. miedzy innymi taki - kiedys tak mialem ale w motorze 2.0 DTI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janih Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 a nie pompa paliwa? mialem podobnie u dziewczyny w 1.6 II wymiana pompy paliwa pomogla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietruk Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Podłącz pod OP-COMa lub Opel Scannera - odchylenia czujników powinno pokazać.W Białymstoku chłopaki z Vectra Klub mają te urządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystiano1981r Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 A może taka prozaiczna przyczyna jak cofające się paliwo po dłuższym postoju , nim rano pompa paliwa poda benzynke chwilke to trwa Moj kolega właśnie tak miał i pompka paliwa w zbiorniku nie trzymała ciśnienia.Po wymianie pompy wszelkie wariacje ustały.mój kumpel miał to samo...zakładał jakiś filterek na przewód paliwowy blisko głównego filtra paliwa i wszystko wróciło do normy..pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martek Opublikowano 5 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 (edytowane) Stał dwa razy w warsztacie też pytałem mechanika i o pompe i o silniczek krokowy(bo wlasnie odpalał ale tak jakby po chwili tracił moc i gasł)pare razy to samo--potem "załapywal" z oporami i gazem wprowadzałem na wyższe obroty i już jezdziło sie cały dzień ok----można było i gasić silnik już zadnych problemów nie było----zawsze po tym nocnym postoju Z filtrem paliwa też niby ok Edytowane 5 Listopada 2013 przez martek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martek Opublikowano 5 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Dziękuje za wszystkie rady---dalej coś bede szukał--może dobry pomysł z tym komputerem -może coś wykaże bo po mechanikach już sie jeżdzić nie chce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietruk Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Ja mam oba, ale bliżej też znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woblerwz Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Czujnik temperatury silnika (nie do wskaźnika a do kompa - modułu) odpowiada za wzbogacenie składu mieszanki na zimno. Przy braku styku, awarii nie pali na zimno, pali z mocno wciśnietym gazem. Po nagrzaniu jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minecjusz Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Sprawdź to co pisze wyżej Wojtek, ale zajżyj też do akumulatora..... miałem tak samo, z tym, że u mnie wychodziły kwiatki jak była spora wilgotność powietrza np opady deszczu w nocy lub mgła, a ostatnio przymrozki ujawniły przyczynę. Zamieniłem akumulator na zapasowy i problem zniknął, na starym kręciło, ale słabo zaskakiwało, a na tym nie ma problemu....może dlatego, że stary nie miał nawet 12V jak był naładowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hektor7901 Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Pomka paliwa,albo na przewodzie paliwowym gdzieś zacisk lużny i zasysa ci powietrze,albo filtr przytkany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miras1983 Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 ta kontrolka(komputer)po odpaleniu gaśnie? nie zaświeca się podczas jazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martek Opublikowano 5 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 (edytowane) Tak gaśnie po odpaleniu--podczas jazdy już sie nie zapalała(zaświecała) Edytowane 5 Listopada 2013 przez martek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miras1983 Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 ktoś wspominał o czujniku położenia wału, moim zdaniem to odpada, komputer pewnie jest ok jeżeli kontrolka gaśnie po odpaleniu i nie zapala się podczas jazdy, moim zdaniem nie powinna to być usterka elektroniczna. Nie jestem mechanikiem, ale przeboje z komputerem w oplu miałem wiele razy, aż miarka się przebrała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kotwitz Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 (edytowane) Generalnie bardzo trudno jest wykryć usterkę przez telefon czy tak jak teraz na forum. Większość podejrzeń i potencjalnych "sprawców" została wymieniona. Czy filtry Kolega wymieniał ( paliwa i powietrza), czy auto ma instalację gazową, jeśli tak czy problem jest na gazie czy benzynie czy w obu przypadkach, należałoby sprawdzić kompresję, czy jak już odpali to jeździ jak zawsze czy jest np. słabsze, czy te objawy nie zaczęły się po innej naprawie jeśli tak to po jakiej ( związanej z silnikiem ), jak dawno temu wymieniony był rozrząd, "lewe powietrze", opadające paliwo? Jak sam widzisz przyczyn może być kilka, część już wykluczyłeś wymieniając świece przewody i aparat. Na początek sprawdź czy nie opada paliwo ( czy układ jest szczelny), wymień filtry o których wspomniałem i sprawdź kompresję, ciśnienie w cylindrach, to są tanie rzeczy i mechanik nie powinien Cię "skaleczyć". Opadające=cofające, późno już było jak pisałem Edytowane 6 Listopada 2013 przez kotwitz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thibar Opublikowano 6 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Sprawdź to co pisze wyżej Wojtek, ale zajżyj też do akumulatora..... miałem tak samo, z tym, że u mnie wychodziły kwiatki jak była spora wilgotność powietrza np opady deszczu w nocy lub mgła, a ostatnio przymrozki ujawniły przyczynę. Zamieniłem akumulator na zapasowy i problem zniknął, na starym kręciło, ale słabo zaskakiwało, a na tym nie ma problemu....może dlatego, że stary nie miał nawet 12V jak był naładowany u mnie było identycznie + problemy za alarmem, sprawdź akumulator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Opublikowano 6 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Miałem podobny problem. Okazało się że paliwo się cofa do zbiornika. Rano gdy wsiadałem do auta sprawdziłem czy jest ciśnienie na listwie, i go nie było. Zacząłem kręcić rozrusznikiem niby zadziałała, ale od razu zgasł (pewnie pozostałości benzyny w listwie) żeby go odpalić musiałem z 4 razy kręcić. Po tym cały dzień jeździłem i za pierwszym odpalał. Może u Ciebie jest podobny problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patu Opublikowano 6 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Stawiam na czujnik Halla lub sprawdź przewody do/z komputera lub sam sterownik. Mianem podobnie 15 lat temu w GSi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 6 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Niektóre ople(tylko sprowadzone od Niemca) pokazują usterki kodami na wyświetlaczu firmowego radia, tylko coś trzeba przycisnąć.Poszukaj na forum opla tam na pewno będzie co i jak. Koledze sporo pomogły te komunikaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.