marchem2 Opublikowano 19 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Witam W moim shiman exege 2500 pojawił sie następujący problem, czasami mimo tego że włączona jest blokada obrotów wstecznych szpuli a co za tym idzie i korbki korbką można kręcić do tyłu, najgorsze jest to ze przy zacięciu ryby czy zaczepi blokada przestaje działać i ryba ucieka a przy zaczepie gdy próbuje szarpać kijem następuje samoistne zwolnienie blokady i obrót szpuli i korby do tyłu i plecionka się mocno plącze. Przy czym dżwignia blokady pozostaje w pozycji zamkniętej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezar80 Opublikowano 19 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Puszcza oporówka pod szpulą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FidoAngel Opublikowano 19 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Smarowałeś ostatnio kołowrotek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zetika16 Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 tak jest musisz wyczyścić oporowke. .. wersja light. zafukaj wd40 i wytrzyj. ... na chwilę pomoże. .. wersja pełna -zdemontuj, rozmontuj, wyczyść i ma być na długo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marchem2 Opublikowano 20 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Witam Dzięki za rady, tak myślałem że to własnie to, psikałem wd40 i od tego sie zaczęło, nie rozbierałem bo sie troche boje że nie złoze ale sprubuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelHERP Opublikowano 11 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 (edytowane) Kołowrotka nie smaruje się wd40,- zajedziesz dziada. Jeśli chodzi o sam młynek to bardzo prosta konstrukcja i składa się dosłownie z 10 elementów. Tylko nie wkładaj odwrotnie tulejki pod łożysko oporowe : http://jerkbait.pl/topic/24688-po%C5%82o%C5%BCenie-opor%C3%B3wki-never-ending-story-%C5%82o%C5%BCysko-oporowe/?hl=%2Bnever+%2Bending :D:D Edytowane 11 Grudnia 2013 przez pawelHERP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 11 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Zdemontuj oporówkę. Nie rozbieraj jej na cześci pierwsze. Płukanko benzynką ekstrakcyjną. Intensywne. Z przemieszczaniem Wysusz. Spręzone powietrze albo dłuższy czas wymagany.I dwie wersje - metodą prób i błędów.1. Zostaw całkiem suchą. Zamontuj - i do zamrażalnika na godzinkę.2. Jesli po punkcie 1 przepuszcza - po maleńkiej kropelce bardzo rzadkiej oliwki syntetycznej na każdy wałeczek nałóż, zbierz nadmiar i do zamrażalnika.3. Jeśli powyższe nie pomoże to oporówka do wymiany. Ostatnio z tym walczyłem w 3 młynkach. W dwóch pomogło jak suchą zostawiłem, a w trzecim po oliwce. Nie ma reguły. A test zamrażarkowe po 10 godzin trwały..... I oczywiście ten pierścień po którym kreci sie oporówka też dokładnie przemyj. I najlepiej benzynka ekstrakcyjną niemodyfikowaną. Modyfikowana pozostawiała mi biały nalot.Dragon w puszkach z nakrętką sprawdził mi sie po sprawdzeniu kilku. I proponuje przed pójściem na rybki, gdy temperatura oscyluje w granicach -5 +5 stopni profilaktycznie co pewien czas wrzucić do zamrażalnika młynek.Bo palce szczególnie przy trotkach można sobie wyłamać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WhiteWillow Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 ...A test zamrażarkowe po 10 godzin trwały..... Uważaj żeby Ci żona zupy na Turku czy innym Twinku nie ugotowała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zdemontuj oporówkę. Nie rozbieraj jej na cześci pierwsze. Płukanko benzynką ekstrakcyjną. Intensywne. Z przemieszczaniem Wysusz. Spręzone powietrze albo dłuższy czas wymagany.I dwie wersje - metodą prób i błędów.1. Zostaw całkiem suchą. Zamontuj - i do zamrażalnika na godzinkę.2. Jesli po punkcie 1 przepuszcza - po maleńkiej kropelce bardzo rzadkiej oliwki syntetycznej na każdy wałeczek nałóż, zbierz nadmiar i do zamrażalnika.3. Jeśli powyższe nie pomoże to oporówka do wymiany.Można jeszcze podjąć po punkcie trzecim, a przed wyrzuceniem oporówki, próbę delikatnych manewrów ze sprężynkami...Na jakiej płaskiej powierzchni (może być stół), delikatnie i powolutku odkręć śrubeczki, zdejmij górny plastik, a potem po kolei, po jednej wyjmuj sprężynki, troszkę je "rozginaj" i myk, na swoje miejsce. I tak jedną po drugiej. Potem zamknij, skręć i zamontuj w maszynie...Historia zna wypadki, że po takiej reanimacji oporówki shimankowe dostawały drugiego życia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skippi66 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Jednakowoż ja bym oporówki suchej nie zostawiał. Jakaś dobra oliwka, albo jak już tu było pisane, kropelka dextronu ( płyn do automatycznej skrzyni biegów albo do ukł. wspomagania ) powinna dobrze zrobić oporówce.Choć inni, jak zwykle, co do suchości albo tłustości łożysk oporowych mogą mieć diametralnie różne zdania. A to co masz w tej chwili w łożysku nie gęstnieje aby na zimnie??? Może w tym tkwi problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Można jeszcze podjąć po punkcie trzecim, a przed wyrzuceniem oporówki, próbę delikatnych manewrów ze sprężynkami...Na jakiej płaskiej powierzchni (może być stół), delikatnie i powolutku odkręć śrubeczki, zdejmij górny plastik, a potem po kolei, po jednej wyjmuj sprężynki, troszkę je "rozginaj" i myk, na swoje miejsce. I tak jedną po drugiej. Potem zamknij, skręć i zamontuj w maszynie...Historia zna wypadki, że po takiej reanimacji oporówki shimankowe dostawały drugiego życia.. Wszystko ładnie,pięknie,ale po takich manewrach ze sprężynkami łożysko zaczyna nieznośnie szumieć.Aczkolwiek nie zawsze.Należy pamiętać że poprzez doginanie sprężynki skracamy nieznacznie jej długość roboczą która dociska wałeczki.Często w wyniku tych operacji sprężynka potrafisię lekko zdeformować i wtedy ustawiają się na wałeczku różnie,wyżej lub niżej,a powinny być po środku wałeczka.W wyniku tego wałeczki są dociskane nierównomiernie i po różnymi kątami w stosunku do koszyka jak i samego pierścienia co powodujenajczęściej szum jak również nieprawidłową pracę łożyska oporowego.Lepiej pokusić się o wymianę głównego pierścienia oporowego,tego który jest wewnątrz łożyska,bo to on najczęściej ulega zużyciu w wynikunagromadzonego brudu.Przyczynia się do tego stosowanie nadmiernej ilości oliwki która potem wypływa z wnętrza korpusu i poprzez łożysko głównewałka zębatego dostaje się wprost na łożysko oporowe.Do oliwki klei się wszelkiej maści brud i na efekty nie potrzeba czekać długo. PozdrawiamJózef Leśniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skippi66 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Do oliwki klei się wszelkiej maści brud i na efekty nie potrzeba czekać długo. PozdrawiamJózef LeśniakDlatego kołowrotek trzeba regularnie czyścić i smarować, wtedy problemu nie będzie. PozdrawiamMichał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wonton Opublikowano 10 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Witam.Odgrzeje temat. ten sam model. Problem:jedno z łożysk na korbie było rude przy rozbiorze ( zapieczone na amen, nie pytajcie co robiłem , bo sam się dziwie, pierwszy raz w życiu to widze)Pytanie gdzie można takowe nabyć?Pytanie drugie. Złożyłem go do czasu zakupu łożyska, a tu zonk, o ile kołowrotek chodził płynnie mimo tego łożyska teraz burczy jak BMW sąsiada. Na przekładni są dwie "szczałki" które olałem. Ktoś wie jak powinny być ustawione względem ośki (przód,tył)??Z góry dzięki. na razie przeprowadzam akcję Niepodległość więc będę starał się znaleźć ustawienie jak wywietrzeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek1 Opublikowano 10 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 (edytowane) To zdecydowaanie błąd 'Szczałki' jak pamiętam -ku sobie...jeśli olałeś to mogło nieco zharatać napęd posuwu szpuli.Przestaw to się przekonasz. Edytowane 10 Listopada 2016 przez darek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wonton Opublikowano 10 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Jutro wykonam korektę tej niewątpliwie wku...cej sytuacji. Ale z doświadczenia ze stradiciem aero wiem że może to trwać nawet kilka dni zanim trafię w tę kombinację mosiądzu i amelinium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek1 Opublikowano 10 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Alu zęby na kole napędowym i alu kółko elipsoidalne wznoszące szpulę(pinion nie istotny).Krótka operacja przestawienia wystarczy odpiąć rotor i zdjąć pokrywkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wonton Opublikowano 10 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Nie dziś panie kochany nie dziś.Ale o postępach walki z japońską myślą techniczną będe informił. A z innej beki. W exagu wszystkie podkładki są miedziane, ale jedna była wyjątkowo cienka.To chyba ta od tego zapieczonego łoża wzięła na siebie te siły. Cieszę się że tak mało go używałem. Hheheh.Pewnie jak bym go opychał napisałbym . Mało używany do przesmarowania. I ktoś by mnie potem opisał jako tego chu.. co ludziskom wpycha zjechane gówno. Cieszę się że tylko kupuję a nie sprzedaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek1 Opublikowano 10 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Różnej średnicy dystansowe miedziaki ułatwiają korektę luzu na osi...nie ulegają ścieraniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wonton Opublikowano 11 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 O zgrozo!! wszystkie są identyczne. ale w poniedziałek sprawdze je miarką posuwistą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wonton Opublikowano 12 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2016 Zadanie rozwiązane.Dawcą łożyska został stary stradic aero w wieklości 1000.Szumy ustały po przestawieniu przekładni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek1 Opublikowano 12 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2016 Oho...stary StradicAero dawcą łożyska dla Exage?!może da się starego odrestaurować?jeśli dojrzał do odstąpienia to poproszę - pw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wonton Opublikowano 14 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Ze starego stradica pozostał korpus wraz z bebechami i koszyk. brak korby i brak szpuli, która została przeszczepiona na model 2 oczka wyżej po zagubieniu jej gdzieś w zamęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gadget Opublikowano 14 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Konrad w Olsztynie masz siedzibę ALBECO i możesz tam dobrać praktycznie wszystkie łożyska (EZO) do kołowrotków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wonton Opublikowano 15 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 O to mi tu teraz pomogłeś. Zajade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 20 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 Witam.Odgrzeje temat. ten sam model. Problem:jedno z łożysk na korbie było rude przy rozbiorze ( zapieczone na amen, nie pytajcie co robiłem , bo sam się dziwie, pierwszy raz w życiu to widze)Pytanie gdzie można takowe nabyć?Pytanie drugie. Złożyłem go do czasu zakupu łożyska, a tu zonk, o ile kołowrotek chodził płynnie mimo tego łożyska teraz burczy jak BMW sąsiada. Na przekładni są dwie "szczałki" które olałem. Ktoś wie jak powinny być ustawione względem ośki (przód,tył)??Z góry dzięki. na razie przeprowadzam akcję Niepodległość więc będę starał się znaleźć ustawienie jak wywietrzeje Jutro wykonam korektę tej niewątpliwie wku...cej sytuacji. Ale z doświadczenia ze stradiciem aero wiem że może to trwać nawet kilka dni zanim trafię w tę kombinację mosiądzu i amelinium.Przecież Stradic Aero ma wormshafta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.