Skocz do zawartości

Malowanie ramy rowerowej


Tomislawus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czym najlepiej usunąć stary lakier? Potem wiadomo szlifowanka, i czym malować motipy będą dobre? Trwałe? Podkład + kolor.

 

Taki kolor mnie interesuje 31510600.jpg

 

Czy ktoś już malował motipami, bo skoro auta są nimi sprayowane to ruwer chyba też?

Edytowane przez Tomislawus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruweru nie wiem... ale rower pewnie się da.

 

Stary lakier możesz usunąć żelem do usuwania powłok lakierniczych z metalowych/drewnianych powierzchni.  Taki żel kupisz w większych sklepach budowlanych typu castorama.  400ml kosztuje zazwyczaj około 40zł. Po nałożeniu żelu w ciągu godziny powłoka lakiernicza łuszczy się którą już można łatwo usunąć szczotką drucianą lub matą metalową. 

 

Motipy nie są tak trwałe jak lakiery bazowe którymi maluje się samochody. Biorąc pod uwagę cenę lakierów w puszce i ile musiałbyś ich kupić. Lepiej samemu usunąć powłokę lakierniczą i zanieść części do lakierni samochodowej. Będziesz miał trwałą powłokę wygrzaną. Pomalują Ci dobrze za 150-200zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A musisz kompletnie usuwać stary lakier?

Możesz dobrze zmatowić stary lakier,zapokładować i pomalować.

Jak chcesz mieć trwałą i odporną powłokę to możesz użyć farb De Ijssel.

http://www.doublecoat.nl/producten/aflakken.html

Nakładać można wałeczkiem z gąbki.

 

Jak faktycznie chcesz usunąć stary lakier , to tak jak piszą wyżej , możesz użyć preparatu do złuszczania farby jak np Alabastine Afbijt .

http://www.alabastine.nl/product/super-afbijt-mc-vrij/

http://www.alabastine.nl/product/super-afbijt-extra-krachtig/

Możesz też użyć opalarki elektrycznej lub gazowej.

Za małolata wrzucaliśmy ramy do ogniska , ale nie polecam ze względu na możliwe odkształcenia w przypadku zbyt długiego opalania. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze inaczej.

Ten żel o którym piszą koledzy nazywa się Skansol jeśli chcesz go użyć powinieneś nasączyć nim watę lub ligninę i owinąć tym ramę , a następnie całość owinąć folią żeby zbyt szybko nie wyschło. Po godzinie odwijasz i czyścisz.

Po oczyszczeniu musisz to dokładnie umyć wodą z silnym detergentem , wysuszyć i całość zmatowić włókniną techniczną lub drobnym papierem ściernym.

Ja bym jednak tego nie robił tylko zawiózł ramę do piaskowania.

Świeżo oczyszczoną ramę trzeba pomalować podkładem antykorozyjnym ( najlepiej wysokocynkowym na bazie żywicy epoksydowej ) dwa razy, w wymaganych odstępach czasu.

Teraz już możesz malować czym chcesz , ale słusznie prawią koledzy którzy sugerują żebyś tą ramę zaniósł do lakiernika - tak będzie najlepiej i najtaniej ( chyba że twój czas nie jest dla ciebie wiele wart ).

Jeżeli jednak zdecydujesz się na samodzielne malowanie to możesz w większości profesjonalnych mieszalni lakierów samochodowych poprosić o zapakowanie farby do puszki ciśnieniowej i w ten sposób będziesz mógł pomalować natryskiem.

W każdym razie nie maluj Motipem bo ten - jak powszechnie wiadomo - jest do dupy. ( podobnie jak Stella )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddajesz do piaskowania i malowania proszkowego ;) Sam malowałem tak już 2 ramy i golenie od amortyzatora i wszystko jest idealnie ;) Zazwyczaj firmy lakiernicze też i wypiaskują. Za całość wyjdzie 150-200zł.

 

Rama w oryginalnym lakierze

 

 

Rama po malowaniu

 

Edytowane przez Żbiku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to wogóle jest za rama ?

Może nie warto jej malować ?

Dlaczego rama mialby być nie warta malowania? Nawet jeżeli jej koszt to 30zł a malowania 150-200zł to skoro rama pasuje, i nie ma jej na rynku w takim kolorze to warto.

 

Ta rama jest taka jak na tym zdjęciu tylko bardzo zniszczona, Author Egoist EASTON  trudna juz do dostania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Egoist to warta ceny przemalówki :)

Jeżeli masz mocno zniszczony lakier, proponuję Ci potraktować obecny jako podkład i po zmatowieniu ze szczególną uwagą miejsc uszkodzeń po kamieniach etc (ostre krawędzie odprysków) pomalować proszkowo. Tylko napierw skonsultuj się z lakiernią czy pomalują na stary lakier. Kiedys malowałem proszkowo rower, ale aby to zrobić musiałem oczyścić lakier do gołego metalu (Hi-Ten). Ręczna zabawa z papierem ściernym jest ciężka i żmudna ;)

BTW lakier na ramach Authora wydaje mi się dość delikatny (mam Vision obecnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem i natknąłem się na ramy z 2004 i późniejsze . Ty napisałeś że rama jest z roku 2000 ; stąd nie miałem pewności.

Jeżeli rama jest Alu to musisz użyć specjalnego podkładu do aluminium lub do cynku. To może być np. " ŚNIEŻKA na dach " , dopiero na to nakładaj farbę zewnętrzną. W wypadku Alu korozja ci nie straszna , więc możesz tak dokładnie nie czyścić tej ramy , wystarczy że ją przeszlifujesz drobnym papierem.

Chyba że pomalujesz proszkowo to jednak trzeba wypiaskować.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...