Tomislawus Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 (edytowane) Witam, czym najlepiej usunąć stary lakier? Potem wiadomo szlifowanka, i czym malować motipy będą dobre? Trwałe? Podkład + kolor. Taki kolor mnie interesuje Czy ktoś już malował motipami, bo skoro auta są nimi sprayowane to ruwer chyba też? Edytowane 20 Listopada 2013 przez Tomislawus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
@slider@ Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Ruweru nie wiem... ale rower pewnie się da. Stary lakier możesz usunąć żelem do usuwania powłok lakierniczych z metalowych/drewnianych powierzchni. Taki żel kupisz w większych sklepach budowlanych typu castorama. 400ml kosztuje zazwyczaj około 40zł. Po nałożeniu żelu w ciągu godziny powłoka lakiernicza łuszczy się którą już można łatwo usunąć szczotką drucianą lub matą metalową. Motipy nie są tak trwałe jak lakiery bazowe którymi maluje się samochody. Biorąc pod uwagę cenę lakierów w puszce i ile musiałbyś ich kupić. Lepiej samemu usunąć powłokę lakierniczą i zanieść części do lakierni samochodowej. Będziesz miał trwałą powłokę wygrzaną. Pomalują Ci dobrze za 150-200zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Malować nie malowałem, oddałem do proszkowego. Usuwałem natomiast powłokę, we własnym zakresie jakimś żrącym mazidłem do tego celu. Nie pamiętam już jak się to nazywało. Ciężka robota. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz992 Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Szpraje i malowanie pęzdlem/wałkiem to efekt krótkotrwały. Każdy kamień spod koła będzie zostawiał widoczny ślad na ramie. Jedynym rozsądnym wyjściem jest malowanie proszkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makamba Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 A musisz kompletnie usuwać stary lakier?Możesz dobrze zmatowić stary lakier,zapokładować i pomalować.Jak chcesz mieć trwałą i odporną powłokę to możesz użyć farb De Ijssel.http://www.doublecoat.nl/producten/aflakken.htmlNakładać można wałeczkiem z gąbki. Jak faktycznie chcesz usunąć stary lakier , to tak jak piszą wyżej , możesz użyć preparatu do złuszczania farby jak np Alabastine Afbijt .http://www.alabastine.nl/product/super-afbijt-mc-vrij/http://www.alabastine.nl/product/super-afbijt-extra-krachtig/Możesz też użyć opalarki elektrycznej lub gazowej.Za małolata wrzucaliśmy ramy do ogniska , ale nie polecam ze względu na możliwe odkształcenia w przypadku zbyt długiego opalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samwieszkto Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Jeszcze inaczej. Ten żel o którym piszą koledzy nazywa się Skansol jeśli chcesz go użyć powinieneś nasączyć nim watę lub ligninę i owinąć tym ramę , a następnie całość owinąć folią żeby zbyt szybko nie wyschło. Po godzinie odwijasz i czyścisz. Po oczyszczeniu musisz to dokładnie umyć wodą z silnym detergentem , wysuszyć i całość zmatowić włókniną techniczną lub drobnym papierem ściernym. Ja bym jednak tego nie robił tylko zawiózł ramę do piaskowania. Świeżo oczyszczoną ramę trzeba pomalować podkładem antykorozyjnym ( najlepiej wysokocynkowym na bazie żywicy epoksydowej ) dwa razy, w wymaganych odstępach czasu. Teraz już możesz malować czym chcesz , ale słusznie prawią koledzy którzy sugerują żebyś tą ramę zaniósł do lakiernika - tak będzie najlepiej i najtaniej ( chyba że twój czas nie jest dla ciebie wiele wart ).Jeżeli jednak zdecydujesz się na samodzielne malowanie to możesz w większości profesjonalnych mieszalni lakierów samochodowych poprosić o zapakowanie farby do puszki ciśnieniowej i w ten sposób będziesz mógł pomalować natryskiem. W każdym razie nie maluj Motipem bo ten - jak powszechnie wiadomo - jest do dupy. ( podobnie jak Stella ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żbiku Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 (edytowane) Oddajesz do piaskowania i malowania proszkowego Sam malowałem tak już 2 ramy i golenie od amortyzatora i wszystko jest idealnie Zazwyczaj firmy lakiernicze też i wypiaskują. Za całość wyjdzie 150-200zł. Rama w oryginalnym lakierze Rama po malowaniu Edytowane 20 Listopada 2013 przez Żbiku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samwieszkto Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 A co to wogóle jest za rama ?Może nie warto jej malować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotka Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 http://www.pomalujrower.pl/ Korzystałem i jestem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomislawus Opublikowano 20 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 A co to wogóle jest za rama ?Może nie warto jej malować ?Dlaczego rama mialby być nie warta malowania? Nawet jeżeli jej koszt to 30zł a malowania 150-200zł to skoro rama pasuje, i nie ma jej na rynku w takim kolorze to warto. Ta rama jest taka jak na tym zdjęciu tylko bardzo zniszczona, Author Egoist EASTON trudna juz do dostania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanekM Opublikowano 21 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Jak Egoist to warta ceny przemalówki Jeżeli masz mocno zniszczony lakier, proponuję Ci potraktować obecny jako podkład i po zmatowieniu ze szczególną uwagą miejsc uszkodzeń po kamieniach etc (ostre krawędzie odprysków) pomalować proszkowo. Tylko napierw skonsultuj się z lakiernią czy pomalują na stary lakier. Kiedys malowałem proszkowo rower, ale aby to zrobić musiałem oczyścić lakier do gołego metalu (Hi-Ten). Ręczna zabawa z papierem ściernym jest ciężka i żmudna BTW lakier na ramach Authora wydaje mi się dość delikatny (mam Vision obecnie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomislawus Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Rama jest z 2000r lakiers solidny kiedyś był ale tyle lat miał prawo nie przetrwać, preferowałbym całość malować, jedna ramę mam, teraz szukam czy ktośdrugiej nie ma do sprzedania. Bo to fajne ramy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samwieszkto Opublikowano 22 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 A ta rama to stalowa czy aluminiowa. Bo jak alu to lepiej proszkowo. Sprawdziłem w necie - rama faktycznie warta zachodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomislawus Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Jeżeli sprawdzałeś to wiesz że alu, wiadomo że już nie jest ten najnowszy ani najlżejszy, ale rama nie do zajechania (po za lakierem ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samwieszkto Opublikowano 22 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Sprawdzałem i natknąłem się na ramy z 2004 i późniejsze . Ty napisałeś że rama jest z roku 2000 ; stąd nie miałem pewności. Jeżeli rama jest Alu to musisz użyć specjalnego podkładu do aluminium lub do cynku. To może być np. " ŚNIEŻKA na dach " , dopiero na to nakładaj farbę zewnętrzną. W wypadku Alu korozja ci nie straszna , więc możesz tak dokładnie nie czyścić tej ramy , wystarczy że ją przeszlifujesz drobnym papierem. Chyba że pomalujesz proszkowo to jednak trzeba wypiaskować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.