Skocz do zawartości

Konserwacja sprzętu - smary i smarowanie


Friko

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Czy taki smar sie nada do kołowrotka ?

gleitmo 585 K - smar litowy

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

  • wysokojakościowy smar litowy z zawartością białych, stałych substancji smarnych,
  • stosowany w łożyskach i węzłach tarciach wszystkich rodzajów,
  • zakres temperatury pracy: gleitmo®585 K: -45/+130°C
  • skutecznie chroni przed zużyciem ściernym – również w przypadku obciążeń udarowych i ruchów oscylacyjnych,
  • zapobiega korozji ciernej,
  • umożliwia stosowanie długich okresów między dosmarowaniami,
  • zapewnia pewność pracy najbardziej obciążonym maszynom i urządzeniom,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez dość długi czas we wszyskich swoich kołowrotkach używałem białego litowego firmy Kernite. Było jak najbardziej ok.

Choć pewnie kontrola wskazana bo jeden, drugiemu pewnie nie równy. Z tego co pamiętam to ten mój miał bardziej rozciągnięty w dół zakres stosowania przy niskich temperaturach.

 

Tomek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GLEITMO 545 - środek smarny do przekładni otwartych -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

  • środek smarny o wysokiej przyczepności do przekładni otwartych,
  • zawiera MoS4,
  • wysoka zawartość stałych substancji smarnych,
  • tworzy ciągliwy film smarny o trwałej przyczepności i zdolności tłumienia drgań,
  • posiada niezwykle wysokie zdolności przywierania do powierzchni – nawet wilgotnych,
  • nie wykrapla się i nie spływa z powierzchni, nawet w wysokich temperaturach,
  • jest odporny na gorącą i zimną wodę – w tym również na wodę morską,
  • doskonale chroni przed korozją,
  • zmniejsza tarcie, nawet przy ekstremalnie wysokich naciskach,
  • dostępne opakowania: spray 400 ml po 12 szt. w kartonie, hobboki 5kg i 25 kg,

A co o tym można sądzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie OK. Najgorsze w tych wszystki smarach jest to, że dopiero po latach przy testach wieloletnich wyszło by szydło z worka. I poznalibyśmy smar idealny.

Ja dla pewności, że po latach będzie OK stosuję Quantum Hot Sauce smar i oliwkę. A np. w gniazda wszelkich wałków tańszy Mobilith.

W młynkach dobrze jest stosować smar w dwóch gestościach. Gęsty, klejący na główne koło napędowe i rzadszy na wodzik i i główną ośkę .

 

A może lepiej taki wodoodporny:

 

Aqua grease smar wodoodporny

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Morski smar przeznaczony do pracy w bardzo niskich temperaturach i środowisku mającym kontakt z wodą CECHY:

jeden z najbardziej zaawansowanych produktów smarnych na świecie,

redukuje zużycie łożysk o 50% co skraca czas postojów i wydłuża okres międzyremontowy

odpowiedni do pracy w temperaturach: od -52°C do +95°C,

zawiera dodatki przeciwzużyciowe przy ekstremalnych obciążeniach

zawiera antyutleniacze, dodatki emulgujące i przeciwkorozyjne, dezaktywatory metali

 

ZASTOSOWANIE

- używany jako podstawowy smar w większości urządzeń umieszczonych na otwartym pokładzie-windach kotwicznych, dzwigach ładunkowych, windach łodzi ratunkowych, w łożyskach pokryw ładunkowych;

- do łożysk w siłowniach okrętowych, gdzie jest stały lub tymczasowy kontakt z wodą lub wilgotne otoczenie;

- z powodzeniem używany do łożysk kulowych na statkach, do łożysk wałów i osi w pojazdach ziemno-wodnych, czołgach, amfibiach, ciężarówkach, silnikach zaburtowych w łodziach motorowych

- niezawodny smar we wszelkiego typu mechanizmach, które mają kontakt z wodą;

 

CERTYFIKATY

NATO G.403,

British Government Specification XG 279 DEF STAN 91-27/1,

USA Mil Spec Mil-G-10924C.

 

UWAGI

nie połykać,

może być drażniący dla oczu i skóry,

należy używać rękawic ochronnych.

 

PRZECHOWYWANIE Przechowywać w suchym, chłodnym pomieszczeniu w zamkniętym opakowaniu. DANE TECHNICZNE

kolor - bursztynowy

punkt kroplenia IP132 ASTM-D566OC - 121 min

penetracja robocza IP50 ASTM-D2117 - 265-295

kwasowoć IP37 OLEIC wt% - 0,2 max

alkaliczność IP37 wt% - 0,2 max

separacja oleju ASTM D1742 wt% - 6,0 max

odporność na utlenianie IP 142 ASTM D-942 max. ciśnienie kroplenia w czasie 100 godzin - 0.35 bar

wypełniacze - brak

zakres temperatur -52 do 95°C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Smar za tydzień lub dwa wreszcie dotrze. Pójdzie priv jak dojdzie.

 

Jak ktos z poniższej listy chce zrezygnować to proszę bardzo. W odwodzie już czekają chętni.

 

Maicke82

RafałWrocław

Jabr

Jozi

shad

 

Jak tyle czekałem to juz mnie tydzien czy dwa nie zbawia :P hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...