Sicu Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Zacznij tu: http://lmgtfy.com/?q=serwis+kolowrotka+jerkbait 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kempa Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 No widze ze kolega informatyk ale o serwisie nic nie pisze.Tak wiem że postów na jb jest dużo w tym temacie.bo większość czytałem zanim napisałem. Chcę tylko zaspokoić moją ciekawość co by się stało gdyby...? Poznać Wasze doświadczenia i tyle nie pytam o markę model smaru czy oliwki tylko o to jak co by się mogło stać czyli jakie mogą być skutki a nie teoria o jej jest wiele i w wądkach jest dużo zaprzeczeń jedni piszą że tak inni inaczej tak jak z hamulcem wiekszość pisze oliwka a serwisant daiwy w filmiku demonstracyjnym wali smar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deywed12 Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Zacznij tu: http://lmgtfy.com/?q=serwis+kolowrotka+jerkbaitNie uważasz,że to było trochę nie na miejscu ? Nasz kolega ma wątpliwości i liczy,że "wędkarska brać" mu pomoże. Twój post był raczej troszkę cwaniacki... Co do samego tematu również jestem zainteresowany odpowiedzią ekspertów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sicu Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Nie uważasz,że to było trochę nie na miejscu ? Nasz kolega ma wątpliwości i liczy,że "wędkarska brać" mu pomoże. Twój post był raczej troszkę cwaniacki... Co do samego tematu również jestem zainteresowany odpowiedzią ekspertów. W sumie to nie uważam, tak na oko wszystkie odpowiedzi już są na forum, a to że zdania są podzielone to rzecz oczywista...Dlatego napisałem, żeby kolega zaczął od szukania, jedyne czego nie kojarzę (a nie szukałem) to smarowanie łożysk - ale informacja (nie wiem czy 100% zgodna z rzeczywistością), że smar w łożysku powinien starczyć na cały jego żywot na pewno gdzieś była (dla łożysk zamkniętych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 w pozostałych tematach jest aż "za dużo" informacji, a oliwki do łożysk to można dolać w szpuli multika raczej nie w stałoszpulowcach..... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 W sumie to nie uważam, tak na oko wszystkie odpowiedzi już są na forum, a to że zdania są podzielone to rzecz oczywista...Dlatego napisałem, żeby kolega zaczął od szukania, jedyne czego nie kojarzę (a nie szukałem) to smarowanie łożysk - ale informacja (nie wiem czy 100% zgodna z rzeczywistością), że smar w łożysku powinien starczyć na cały jego żywot na pewno gdzieś była (dla łożysk zamkniętych).Łożyska zamknięte też smarujemy . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Łożyska zamknięte też smarujemy . jak je otworzymy , ale wtedy przestają być zamknięte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 (edytowane) A ja je otwieram i zamykam,próżni w nich nie ma,za to syfu może być całkiem sporo . Edytowane 16 Maja 2016 przez CM Punk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 A ja je otwieram i zamykam,próżni w nich nie ma,za to syfu może być całkiem sporo .jak się da to fajnie ja już kilka razy otworzyłem i zostało "półkryte" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 (edytowane) Da się bez problemu,potrzebny jest drut ortodontyczny,powiedzmy 0,7-0,8 mm,koniec zaostrzam i nim podważam tą sprężynkę,która ładnie wyskakuje,nie ma nawet najmniejszego śladu . Powiem szczerze-więcej problemów sprawia ponowne umieszczenie jej w tym samym miejscu . Edytowane 16 Maja 2016 przez CM Punk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pickerel Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Z tego co zauważyłem to niektóre zamknięte łożyska są zabezpieczone specjalną uszczelka której po wyjęciu a raczej wyrwaniu nie da się s powrotem założyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Moj ulubiony temat o otwieraniu łożysk :-),zaraz będzie o moczeniu w czymś tam....;-)Nie łatwiej nabyć nowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 (edytowane) Z tego co zauważyłem to niektóre zamknięte łożyska są zabezpieczone specjalną uszczelka której po wyjęciu a raczej wyrwaniu nie da się s powrotem założyć. Jeśli ta uszczelka to taka cienka półotwarta podkładka rozpierająca,która blokuje tą metalową zaślepkę (tak to nazywam),to da się ją zamontować,chwila cierpliwości i jest na miejscu . Edytowane 16 Maja 2016 przez CM Punk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huligan77 Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 (edytowane) Moj ulubiony temat o otwieraniu łożysk :-),zaraz będzie o moczeniu w czymś tam....;-)Nie łatwiej nabyć nowe?Dla Polaka za proste,musi kombinować... Edytowane 16 Maja 2016 przez huligan77 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Kąbinować-dobrze powiedziane . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huligan77 Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Kąbinować-dobrze powiedziane .[/quote a k...ten nasz polski język.Po 40 latach życia człek walnie byka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Tak,dla sportu,na szybko otworzyłem: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huligan77 Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Tak,dla sportu,na szybko otworzyłem: Tą uszczelkę uszkodziłeś przy okazji czy taka była? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 (edytowane) Jeśli piszesz o tej cienkiej "rozciętej",to taka jest,ma większą średnicę (działa na zasadzie rozpierania) i się częściowo chowa w rowku obudowy łożyska,jednocześnie blokuje tą zaślepkę po prawej stronie.Dodam,że to łożysko ma 25 lat,miało w sobie od cholery syfu,ładnie wymyłem,dałem rzadkiego smaru (oliwka to za mało) i śmiga niemalże jak nowe,na pewno jakościowo niebo a ziemia z tym,co można dziś w sklepach kupić. Edytowane 16 Maja 2016 przez CM Punk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kempa Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Osobiscie nie jestem fanem regeneracji lozysk zamknietych bo zaraz sie okaze ze bedziemy kulki wymieniac ale nie o tym miał być wątek. Łożyska mam smarować smarem a co z resztą głównie mi o hamulec chodzi. Z waszych wypowiedzi wynika że oliwkę to na patelnie mogę naleć a nie do kołowrotka no i dobrze się upewnić aniby już wszystko napisane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wepster Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 (edytowane) Nie jestem ekspertem w dziedzinie serwisu kolowrotków ale w pracuję z lozyskami typu RS2 i są one zamknięte z dwóch powodów... po pierwsze, żeby nie lapały syfu i nie wymagały przez to czyszczenia a po drugie, po to żeby nie wymagały smarowania. Tego typu łozyska smaruje się tylko raz, w fabryce! Zużyte, zacierające itp po prostu się wymienia. Otwarte i przesmarowane w domu jeszcze raz na pewno nie będzie działać jak fabrycznie nowe, a takie kosztuje raptem kilka złotych... Nie widzę potrzeby smarowania czy oliwienia łożysk zamkniętych gdyż ich praca odbywa się w środku, zamkniętym szczelnie środku ale może się nie znam Edytowane 16 Maja 2016 przez wepster 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 17 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 (edytowane) No tak,nie można wymienić wkładki pierścienia przelotki,bo to nie będzie działać,nie można wyczyścić i przesmarować łożyska zamkniętego,bo to nic nie daje...A ja widzę,że daje,więc to robię,a jak ktoś chce rozwalać pół wędki,zamiast wkleić pierścionek,albo kupować szmelcowate łożyska za kilka złotych,które posłużą ułamek czasu w stosunku do oryginałów,to proszę bardzo .Powiem więcej-to łożysko,które jest na fotce,ma mniejsze luzy,niż nowiutkie EZO za kilkanaście (nie za kilka) złotych,śmiem twierdzić,że pośmiga dłużej,niż większość zamienników . Edytowane 17 Maja 2016 przez CM Punk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BreederGoulda Opublikowano 17 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 Nie każde jednak łożysko nadaje się do wymycia i posmarowania, też rozbieram i smaruję łożyska, nawet te z rolki jeśli ktoś sobie nie życzy wymieniać na nowe. Do łożysk daję smar delikatnie rozrzedzony oliwką, jednak jak pisałem nie każde po smarowaniu chodzi właściwie bo jest najnormalniej zużyte na koronce. Wiadomo to jednak dopiero po umyciu i ponownym posmarowaniu czy praca ucichła czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 17 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 A to wiadomo,dlatego najpierw weryfikacja,mycie i smarowanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Catrol Opublikowano 21 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Wracając do tematu, czym smarujecie...? Ja zgromadziłem poniższe mazie tylko nie wiem co to warte : 1. Adrent Reel Butter2. Mobilitih3. Abu Garcia4. Quantum Oliwiki : 1. Adrent Reel oil, Bearing oil 2. Abu Garcia 3. Shimano Bantam Czy coś z tego warto trzymać...czy to o d**ę potłuc ? Zastanawialiście się nad tym - po co Bantam ma właściwości korozyjne (żrące) ? Wpadła mi niedawno w ręce taka ciekawostka - smar do broni Paintball'owej - przeźroczysto-różowa ciągnąca się kleista ale i mięciutka mazia.Po lekkim rozcieńczeniu oliwką ma ciekawą konsystencję - lekko ciągnąca się mięciutka papka...może to się przydać do serwisu kołowrotków ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.