Qowax001 Opublikowano 21 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Kolego, jest temat o smarach do kolowrotkow, ma xx stron i kazdy jest dokładnie opisany, z czystego szacunku moze go przeczytaj a znajdziesz odpowiedz na wszystkie pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Catrol Opublikowano 21 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Kolego, czytałem tamten wątek o ile dobrze pamiętam stanęło na tym, że Ardent jest cacy.W tym wątku przewinął się wpis, że wcale nie taki dobry jest. Chciałem poznać jakąś ostateczną wersję tego czym smarować, dlatego napisałem tutaj gdzie dyskusja się toczy Także to nie przez lenistwo albo brak szacunku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 21 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Kolego Catrol, tak jak każdym samochodem da się jeździć tak i każdym smarem smarować, większość z wymienionych została stworzona właśnie do kołowrotków, jeśli chcesz kombinować z nowymi smarami śmiało, rób to na własną odpowiedzialność ale ameryki nie odkryjesz bo poza mobilithem wymienione przez Ciebie są odpowiednie, poza skrajnymi gęstościami smarów shimano czy iosa ,które mają stosunkowo wąskie zastosowanie to reszta jest w miarę uniwersalna i naprawdę prześledź tamten wątek raz jeszcze , wszystkie są opisane dokładnie i znajdziesz tam informacje stricte pod Twoje zastosowania. pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 21 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Czerwony Mobilith jest dobry do łożysk moim zdaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BreederGoulda Opublikowano 21 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Z tych co wymieniłeś Ardent będzie najlepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawgas Opublikowano 22 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 A jakie macie porównanie Penna do Ardenta? Mam Penna i faktem jest, że ten smar dość szybko czernieje. Chciałbym przesmarować mojego nowego Biomka bo na sucho trochę głośno pracuje i zastanawiam się czy nie kupić jednak tego Ardenta. A może od razu Shimano - tylko który? Jest ich sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Jeżyna Opublikowano 22 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Daj znac czym przesmarujesz biomka bo mam chyba takiego samego i tez szumi jakby byl suchutki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 22 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Bo one wszystkie szumią :-) TP zresztą też :-) ale tylko w fotelu.... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Jeżyna Opublikowano 22 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Tez prawda. Nad woda jest idealnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
didi Opublikowano 22 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 A jakie macie porównanie Penna do Ardenta? Mam Penna i faktem jest, że ten smar dość szybko czernieje. Chciałbym przesmarować mojego nowego Biomka bo na sucho trochę głośno pracuje i zastanawiam się czy nie kupić jednak tego Ardenta. A może od razu Shimano - tylko który? Jest ich sporo. owszem ,maja wspolne cechy,jedna rzadka druga gesta ,obie takie same kupy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 22 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 owszem ,maja wspolne cechy,jedna rzadka druga gesta ,obie takie same kupy Napisane jest na ten temat tyle że pół nocy można czytać. W zasadzie każdy markowy smar jest dobry,ale nie do wszystkich kołowrotków. Decyduje o tym rodzaj zastosowanej przekładni i mechanizmu oscylacji. Niektóre przekładnie są tak upierdliwe,a szczególnie w Daiwach,za co nie "kocham" tych kołowrotków,choć je serwisuję. Smary by Shimano w przekładniach Daiwy typu Hyper Digigear raczej kiepsko się spisują. Należy to dobrać indywidualnie w zależności od rodzaju przekładni,ale nadal kołowrotek ma być w wzorowym stanie. Ostatnio bardzo dobrze spisują się smary firmy Cal,s Uniwersal , a szczególnie Cal,s Regular którego stosuję od już wielu lat.Reklamowałem swego czasu Ardenta,jest to b. dobry smar,ale nie do wszystkiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
didi Opublikowano 22 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Napisane jest na ten temat tyle że pół nocy można czytać. W zasadzie każdy markowy smar jest dobry,ale nie do wszystkich kołowrotków. Decyduje o tym rodzaj zastosowanej przekładni i mechanizmu oscylacji. Niektóre przekładnie są tak upierdliwe,a szczególnie w Daiwach,za co nie "kocham" tych kołowrotków,choć je serwisuję. Smary by Shimano w przekładniach Daiwy typu Hyper Digigear raczej kiepsko się spisują. Należy to dobrać indywidualnie w zależności od rodzaju przekładni,ale nadal kołowrotek ma być w wzorowym stanie. Ostatnio bardzo dobrze spisują się smary firmy Cal,s Uniwersal , a szczególnie Cal,s Regular którego stosuję od już wielu lat.Reklamowałem swego czasu Ardenta,jest to b. dobry smar,ale nie do wszystkiegoprosciej jest sie pozbyc tych smarow ktore nie spelniaja swojej roli, a zapewniam ze kazda przekladnia odwdzienczy sie wzorowa praca przez dluzszy czasDaiwy natomiast smialo mozna potraktowac shimanowskim smarem ,sam tak robie,chociazby DG-6 jest bardzo do nich odpowiedni,i bardzo uniwersalny,przekladnie ktora rzezi sie poprostu wymienia,a nie szuka super-smaru,gestosci smarow chociazby shimano zostaly wymyslone do kolowrotkow duzych lub tez typowo morskich,choc slabo sie do tego nadaja,do kolowrotkow konwencjonalnych sa lepsze srodki smarnea Ardent,no coz ,albo smar sie nadaje albo nie, po co zasmiecac sobie warsztatlepiej miec 1 dobry smalec jak 10 h.....ch,tak oczywiscie ja uwazam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fish28 Opublikowano 31 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 A żeby była jeszcze maślana praca, to można też zrobić tak http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-naprawic-kolowrotek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bander Opublikowano 31 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 A żeby była jeszcze maślana praca, to można też zrobić tak http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-naprawic-kołowrotek Dobre! to jest kwintesencja smarowania. Należy jedynie uważać na to aby nie zaaplikować margaryny przez przypadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pendergrast Opublikowano 31 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 Nie napisał czy to masło 82% tłuszczu czy margaryna Mam teraz dylemat... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack__Daniels Opublikowano 1 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 Ja pier... :-) pierwszy raz widzialem ten filmik. Nie wiem jak mozna urodzic sie takim debilem. Co do smarów. Napisaliście, ze nie wszystkie smary sa do wszystkiego. Co to znaczy? Mam mobilitha i uzywam go lekko rozrzedzonego oliwką. Raz na rok serwisuje kołowrotki i smaru nie żałuję. Wale wiecej niz potrzeba bo zawsze z przekladni troche go zejdzie. Nie uwazam, że to błąd, a jedynie co na tym "tracę" to płynność pracy zaraz po smarowaniu. Kiedy juz trochę nim połowię i smar się "ułoży" wtedy praca kolowrotka jest na zadowalającym poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pendergrast Opublikowano 1 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 Mówiąc, że nie wszystkie smary są do wszystkiego zapewne ktoś miał na myśli konsystencję w skali NLGI. Twardzsze smary do koła przekładni i na pinion,rzadsze na wormshaft. Ja osobiście nie stosuję dużej ilości smaru, delikatnie pędzelkiem. Nadmiar i tak zostanie wypchnięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SID Opublikowano 31 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2016 (edytowane) Dzień dobry Panowie czy można mieszać produkty IOS i Shimano itp tak jak to widać na załączonym filmie Pozdrawiam Roger Edytowane 31 Lipca 2016 przez SID Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trout master Opublikowano 31 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2016 No i popieścił Stellkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 31 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2016 Dzień dobry Panowie czy można mieszać produkty IOS i Shimano itpPozdrawiam RogerNie wolno bo młynek wybuchnie....:-))) Profisher to klasa sama w sobie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laredo Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Szukałem trochę w necie i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Nurtuje mnie pytanie czy do smarowania kołowrotka muszę używać smaru który jest sprzedawany przez firmy produkujące taki sprzęt np PENN SHIMANO itd. Czy stanie się coś gdy użyję zwykłego smaru? Wiadomo że są różne klasy czy typy smarów, ale wg mnie nic nie powinno być a płacenie 70 zł za opakowanie wielkości kremu Nivea jest dla mnie lekką przesadą. Kiedyś nie miałem dostępu do takich smarów a używany od dawien dawna Tica Libra 3500 SA smarowana zwykłym smarem chodzi dziś o wiele lepiej niż niejeden nowy kołowrotek. A wy jakich smarów używacie? Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Zaraz będzie kosz.... Na jb masz ze 200 stron o smarach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coloumb Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Do kosza to trafi zaraz ta Tica, smarowana zwyklym smarem. A wiadomo powszechnie, ze powinien byc stosowany smar sygnowany tozsamo, czyli smar Tica. I to najlepiej Tica Libra. Ja Emblemy smaruje smarem Daiwa Emblem, reka by mi chyba uschla, gdybym wymazal tym Certate! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woblerek48 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Ze smarami to na temat zapytaj Pana Leśniaka lub Hunter pike.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laredo Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Niestety mobilność nie idzie zawsze w parze z duchem czasu. Ci co mają stały dostęp do kompa mają luz, ale niech spróbują użyć wyszukiwarki z tapatalku. Tak jak myślałem zadając to pytanie jeszcze oberwę za to że kołowrotek nie był wysyłany do serwisu. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.