Skocz do zawartości

Konserwacja sprzętu - smary i smarowanie


Friko

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, tylko nie Jaxon. Kiedyś kupiłem z ciekawości i to się nawet do zawiasów nie nadaje. Już lepszy ŁT43 czyli popularny towot.

Tak naprawdę nie ma jednego najlepszego smaru do kołowrotków. Inne właściwości powinien mieć smar do łożysk, przekładni, ciężkich młynków morskich czy też młyneczków do UL.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panie Godski myli sie pan tak stwierdzajac

 

Panowie, tylko nie Jaxon. Kiedyś kupiłem z ciekawości i to się nawet do zawiasów nie nadaje. Już lepszy ŁT43 czyli popularny towot.

Tak naprawdę nie ma jednego najlepszego smaru do kołowrotków. Inne właściwości powinien mieć smar do łożysk, przekładni, ciężkich młynków morskich czy też młyneczków do UL.

 

Najlepszy smar jaki do tej pory wymyslono to krytox

Cała grupa WAGA zyczy sobie ten smar do montazu swoich czesci od dotawców na calym swiecie jesli czesci takie dostarczaja czy to do mercedesa audi bmw bentley porsche wymieniac mozna od liku równiez przemysł wojskowy lotniczy

Czesci smarowane mozna wydobyc z chamochodu np po 30 latach z samochodu bez problemu

Ale nie o Automotiwe to forum czy lotnictwie

Kiedys miałem ten smar raczej olej przezroczsty ale juz brak dostepu :) własciwosci smaru oleju powalaja na kolana cena też :)

Poznac mozna ze przezroczysty i cieżki

Reszta to jakies podróby

Gwarantuje ze na tym oleju młynek sie rozpadanie olej zostanie taki cud malina

Jesli kos ma dostep fortune mozna zbic :)

Moze bede miał jeszcze dostep  to sie podziele free

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panie Godski myli sie pan tak stwierdzajac

 

Panowie, tylko nie Jaxon. Kiedyś kupiłem z ciekawości i to się nawet do zawiasów nie nadaje. Już lepszy ŁT43 czyli popularny towot.

Tak naprawdę nie ma jednego najlepszego smaru do kołowrotków. Inne właściwości powinien mieć smar do łożysk, przekładni, ciężkich młynków morskich czy też młyneczków do UL.

 

Najlepszy smar jaki do tej pory wymyslono to krytox

Cała grupa WAGA zyczy sobie ten smar do montazu swoich czesci od dotawców na calym swiecie jesli czesci takie dostarczaja czy to do mercedesa audi bmw bentley porsche wymieniac mozna od liku równiez przemysł wojskowy lotniczy

Czesci smarowane mozna wydobyc z chamochodu np po 30 latach z samochodu bez problemu

Ale nie o Automotiwe to forum czy lotnictwie

Kiedys miałem ten smar raczej olej przezroczsty ale juz brak dostepu :) własciwosci smaru oleju powalaja na kolana cena też :)

Poznac mozna ze przezroczysty i cieżki

Reszta to jakies podróby

Gwarantuje ze na tym oleju młynek sie rozpadanie olej zostanie taki cud malina

Jesli kos ma dostep fortune mozna zbic :)

Moze bede miał jeszcze dostep  to sie podziele free

Podtrzymuję swoje zdanie. Jeden smar będzie bardzo dobry do przegubów, drugi do kół zebatych a trzeci do łożysk itd. Poza tym, zawsze znajdzie się lepszy od tego bardzo dobrego. Kryteria oceny. 

Wracajac do kołowrotków i multików -  aby przetestować porządnie trzeba by było wykorzystać maszynki różnego kalibru przez wiele lat. Koszty takiego testu ogromne. 10 smarów, 10 stelek, 10 avetów, 10 curado i .... a do tego kilka lat czynnie spedzonych na łowiskach słodko i słonowodnych. Niemozliwe. Nikt sie tego nie podejmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..............................................10 smarów, 10 stelek, 10 avetów, 10 curado i .... a do tego kilka lat czynnie spedzonych na łowiskach słodko i słonowodnych. Niemozliwe. Nikt sie tego nie podejmie.

Albo i tak: 10 smarów, 10 x KING M200; 10x LARUS FIRST 200, 10x  SHARK NATIVE, 10x Cobra CB340

..............................i policzyć.............................................. godziny :lol:

 Zawsze to taniej i szybciej ;)

Edytowane przez popper
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok podam najlepszy smar jaki uzywam(uzywalem),lepszy od shimano,quantuma i jakie sobie tam wymyslicie,zwlaszcza polecam kolegom mieszkajacym na terenie hiszpanii,typowy wlasnie do przekladni http://lubricantesygrasas.com/es/60-slippery-white-grease-c1-grasa-blanca-con-ptfe.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...

Apropos Molycote, wpadła mi w ręce cała kilogramowa pucha Molykote Longterm W2 (Multi-Purpose Grease) i zastanawiam się czy nada się to do kręćków.

W necie znalazłem takie przeznaczenie:

 

  • Molykote Longterm W2, biały smar na bazie oleju mineralnego o dużej czystości do pracy w wys. obciążeniach;
  • Wysoka odporność na ekstremalne obci żenia i wodę;
  • Łożyska toczne i ślizgowe maszyn w przemyśle tekstylno- włókienniczym, papierniczym, spożywczym oraz w urządzeniach AGD;
  • Biały smar do kombinacji metal / metal przy ruchu wolnym lub szybkim i średnich obciążeniach
  • Używany z powodzeniem do łożysk maszyn przemysłu spożywczego i farmaceutycznego, w maszynach do produkcji papieru i tekstyliów, w zastosowaniach domowych oraz specjalistycznych przyrządach precyzyjnych;
  • Wysoka zdolność przenoszenia obciążeń
  • Długoterminowe smarowanie z powodu braku skłonności do utleniania się
  • Ochrona przed zużyciem przez zaw. st. śr. smarnych
  • Duża siłą przylegania z powodu zawartości inhibitora adhezji
  • Dobra ochrona przed korozją ( stopień korozji 0-1 w teście Emcor SKF)
  • Zapobiega korozji ciernej

 

oraz kartę charakterystyki: http://www4.dowcorning.com/DataFiles/090007b281b6ab84.pdf

 

Dziś chciałem sprawdzić jak zachowuje się w niskich temperaturach. Wystawiłem na -10 i po kilku godzinach nie stwierdziłem różnicy w konsystencji.

 

Co o tym sądzicie? Nada się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany kupiłem wczoraj smar (penn reel lube )penna,dziś przyszedł i przesmarowałem nim slammera. wszystko jest ok,a ten smar jakiś taki strasznie rzadki...(jak kisiel) i do tego różowy...

 

DAS GUT?!

 

Czy przez to ze jest taki rzadki to nie wymaga częstszego wymieniania?

Edytowane przez WOBI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do slammera to on jest za rzadki moim zdaniem, lepiej się będzie nadawał do malutkich młynków, które obsługują lekkie i małe przynęty. Na opakowaniu jest napisane, że do stosowania na łożyskach, ośkach i wałkach (shaft), i niby do przekładni też ale tak jak zauważyłeś jest rzadki... Kup hot sauca i będzie na pewno dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego mi więc wyszło za 30g 33,25zł ? Może do innej szkoły chodziliśmy :P

Miałem teraz robić mały serwis kołowrotków, mogę zaryzykować, najwyżej jak zajadę multiki i korby to będziesz miał mnie na sumieniu a ja przerzucę się na muchołapkę, bo takiej straty bym nie zdzierżył :rolleyes:

 

EDIT: Ja póki co sądzę, że waży kiligram a opis brzmi profesjonalnie ;)

Edytowane przez Tomek88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...