Skocz do zawartości

Konserwacja sprzętu - smary i smarowanie


Friko

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

ACE-2 = DG04

ACE RB ?

ACE RB podobno do przekładni, ale nie jestem pewien 

hej

nie pamiętam co pisałem przed awarią ;) ale napiszę podobnie

DG04 też jest opisany na opakowaniu jako ACE-2

ACE RB #2 jest starą nazwą

w/w są mazidłem dedykowanym do hamulców w multikach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym kupić smar do hamulców w kołowrotkach ze stałą szpulą, z tego co się orientuję dostępne są tylko produkty Shimano ? Proszę o ewentualną podpowiedź jeżeli są dostepnę inne produkty i gdzie ogólnie mogę takie smary kupić w PL ?

co do dostępności to smary miewał Mefisto (zapytaj czy ma aktualnie). ja miałem ale upłynniłem :P

Jeżeli chodzi o smary do hamulców ze stajni shimano to używam do stałoszpulowców DG01, jeżeli jeździsz w okolicach Dąbrowy to mogę udostępnić do wglądu, ewentualnie do zabadźgania testowo jednej szpuli jak byś chciał ;) porównać

kiedyś używałem zwykłego smaru i też działało, ale jest różnica w stosunku do dedykowanego (DG01 jest maziowaty jak klej :D)

z dostępnych są też produkty daiwy i ios factory ale rzadko spotykane na rynku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 Daiwa-104 , ten smar nie jest przeznaczony do układów hamulcowych w kołowrotkach. 

Lepszym wyborem będzie Shimano DG-01, lub DG-04. Ten ostatni jest w zasadzie przeznaczony do multiplikatorów,ale nie ma problemu z aplikacją do kołowrotków ze stałą szpulą. Oba smary tez powinno się aplikować na podkładki cierne pod szpulą.

 

Pzdr.

J-LK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten smar wygląda niemalże jak ios dlatego zastanawiam się nad jego zakupem :) Tu na stronce na samym dole są jakieś smarowidła o których wcześniej nie słyszalem, ktos moze cos o nich wie?

http://japantackle.com/tools-and-others/grease-oil.html?p=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Mam niebieskiego penna ale przy niskich temp chyba może sprawiać kłopoty, należy do tych gęściejszych . Dobry jest quantum i w miarę niedrogi . zresztą było trochę już na forum o smarach. 

Włóż do lodówki na godzinkę to się przekonasz. Nie jest źle. Tylko nie do zamrażarki. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz do kolegi @godskiego, on kiedyś sprzedawał na jerkbaicie ten smar.

 

http://jerkbait.pl/user/48513-godski/

Niestety już nie mam. Może coś na zimę ściągnę.

 

 

8 gramów z opakowaniem to naprawdę niewiele. 56 zł za opakowanie 2 oz wychodzi. + wysyłka poleconym 7 zł

Edytowane przez godski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu napiszę, że się nie znam i nie umiem smarować kołowrotków ale podczas ostatniej wizyty w Praktikerze obejrzałem puszkę z napisem wazelina techniczna i właśnie ta substancja wygląda tak samo jak smar OEM widoczny pod szpulami starszych modeli shimano np. na sprężynkach od terkotek. Czy jest to możliwe, że właśnie wazelina techniczna była używana do smarowania kołowrotków?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię,żeby to była wazelina,ale cholera to wie :) . Ja natomiast polecam otwieranie zamkniętych łożysk i smarowanie,ostatnio zrobiłem Stellce full serwis włącznie z łożyskami,kręci z lekkim oporem,ale mięciutko,w zawodach na ilość obrotów korbą nie ma szans. Rozebrałem też 22-letnie łożysko ze Stradica,które wymieniłem,bo chodziło ciężko,rozebrałem je-kupa czarnego syfu,pewnie resztki upychanych smarów,wymyłem,posmarowałem i śmiga elegancko,choć z lekkim oporem,bo smaru nie żałowałem. Tak więc warto smarować zamknięte łożyska,które wydają się pozór,ie zużyte,ja śmignąłem je smarem Shimano DG 01,te rolkowe można gęstszym.

Edytowane przez CM Punk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię,żeby to była wazelina,ale cholera to wie :) . Ja natomiast polecam otwieranie zamkniętych łożysk i smarowanie,ostatnio zrobiłem Stellce full serwis włącznie z łożyskami,kręci z lekkim oporem,ale mięciutko,w zawodach na ilość obrotów korbą nie ma szans. Rozebrałem też 22-letnie łożysko ze Stradica,które wymieniłem,bo chodziło ciężko,rozebrałem je-kupa czarnego syfu,pewnie resztki upychanych smarów,wymyłem,posmarowałem i śmiga elegancko,choć z lekkim oporem,bo smaru nie żałowałem. Tak więc warto smarować zamknięte łożyska,które wydają się pozór,ie zużyte,ja śmignąłem je smarem Shimano DG 01,te rolkowe można gęstszym.

Nie chce Cię urazić ale DG01 jest dedykowany do hamulca w młynku. Co do smarowania łożysk to masz w 100% rację, powiedz jak wychodzą zabezpieczenia łożyska przy demontażu ? Te pierścienie są upierdliwe w demontażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...