BreederGoulda Opublikowano 2 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Pytanie: co jakiś czas wrzucacie konkretne nazwy smarów konkretnych producentów. Akurat do takowych nie mam dostępu, ale miałbym do smarów niewędkarskich, typów wszelakich - jaki typ smaru zastosować do kołowrotków? Jak to nie masz dostępu smar http://www.sklepsumowy.pl/ardent-reel-butter-grease-30ml-ardent-p-2080.htmloliwka http://www.sklepsumowy.pl/ardent-reel-butter-oil-30ml-ardent-p-2079.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domeldoom Opublikowano 2 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 (edytowane) Jak to nie masz dostępu smar http://www.sklepsumowy.pl/ardent-reel-butter-grease-30ml-ardent-p-2080.htmloliwka http://www.sklepsumowy.pl/ardent-reel-butter-oil-30ml-ardent-p-2079.htmlPrzeczytaj, proszę mojego posta raz jeszcze. Nie pytałem o namiary na sklep itp. ale o tym smarów:"jaki typ smaru zastosować do kołowrotków?" To jest dla mnie istotne, a dlaczego? Rzuciłem okiem na ów smar i na stronie przeczytałem:Ardent Reel Butter Grease 30ml - Ardent - Produkt wysokiej jakości syntetyczny smar zaprojektowany specjalnie dla kołowrotków. WOW!!!! I tu moje wyobraźnia zadziałała: Siedzi ziom w centrum badawczo rozwojowym w fabryce smarów i projektuje smar "specjalnie dla kołowrotków". Nie wątpię, że ów cud przemysłu lubrykacyjnego jest wysokiej jakości itd, ale działania marketingowe powodują, że 30 ml kosztuje 47 PLN + 15 PLN za wysyłkę.Gdyby udało się dowiedzieć jaki to typ smaru to zupełnie niewykluczone, że za ww 62 PLN kupię wiaderko analogicznego smaru dedykowanego nie dla hobbystów lecz dla traktorzysty. Stąd moje pytanie. Ale w sumie to chyba nie ważne.... Może mam za dużo czasu.pzdrtomek Edytowane 2 Marca 2016 przez domeldoom 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BreederGoulda Opublikowano 2 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Gdyby udało się dowiedzieć jaki to typ smaru to zupełnie niewykluczone, że za ww 62 PLN kupię wiaderko analogicznego smaru dedykowanego nie dla hobbystów lecz dla traktorzysty. Stąd moje pytanie. Moim zdaniem to i najzwyklejszego Tawotu możesz nakłaść bo to twoje kołowrotki, są smary dedykowane do kołowrotków i do traktora, roweru czy taczki. Jak by tak było że smar do traktora jest odpowiednikiem np. wspomnianego Ardenta kto by kupował ten drogi w małym opakowaniu, pomyśl trochę. O smarach zresztą na jerku napisano sporo i nikt nie radził używać jakichś wynalazków, raczej odradzano te jakie się nie nadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lepton Opublikowano 2 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 (edytowane) TomkuSzkoda Twojego czasu. Nigdy i od nikogo nie uzyskasz odpowiedzi co siedzi w fabrycznym opakowaniu.Przerabiałem kiedyś temat ze smarem Mitchell-XTWidziałem jak konfekcjonują ten specyfik w opakowania ze swoim logo. Moje naiwne pytanie kto produkuje taki ładny niebieski żel wzbudziło jedyniesalwę śmiechu. Edytowane 2 Marca 2016 przez Lepton 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domeldoom Opublikowano 2 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Moim zdaniem to i najzwyklejszego Tawotu możesz nakłaść bo to twoje kołowrotki, są smary dedykowane do kołowrotków i do traktora, roweru czy taczki. Jak by tak było że smar do traktora jest odpowiednikiem np. wspomnianego Ardenta kto by kupował ten drogi w małym opakowaniu, pomyśl trochę. O smarach zresztą na jerku napisano sporo i nikt nie radził używać jakichś wynalazków, raczej odradzano te jakie się nie nadają. Traktor był tu li tylko przykładem.W całej zabawie marketingowej, chodzi o to by upchnąć smar do przekładni precyzyjnych, ogólnie stosowanych w mechanice, w branży hobbystycznej/wędkarskiej.Coś co normalnie konfekcjonowane jest w większych ilościach, zapakowane w małą tubkę z napisem "specjalny do kołowrotka" sprzedaje się drożej.Ale nie odchodźmy od tematu. Zapuściłem temat koledze mechanikowi.Jak coś będę miał wartego uwagi to się podzielę. pzdrtomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domeldoom Opublikowano 2 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 TomkuSzkoda Twojego czasu. Nigdy i od nikogo nie uzyskasz odpowiedzi co siedzi w fabrycznym opakowaniu.Przerabiałem kiedyś temat ze smarem Mitchell-XTWidziałem jak konfekcjonują ten specyfik w opakowania ze swoim logo. Moje naiwne pytanie kto produkuje taki ładny niebieski żel wzbudziło jedyniesalwę śmiechu.Hmmm... będąc chemikiem, mógłbym to przepuścić przez chromatograf i zidentyfikować, mając dostęp do chromatografu i baz danych, ale to chyba nie warte zachodu (choć dostęp do ww mam w pracy ).Ktoś wyżej napisał, że efekty stosowania smarów wyjdą po kilku latach.Ale tu znowu wędkarski marketing oraz potrzeba nabywania nowych "zabawek" zaraz jak tylko pojawia się nowy model, nie pozwolą na taki luksus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 2 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 (edytowane) A no właśnie :-) masz 100% racji.... Pewien znany pan na forum napisał ze cyt,, do smarowanej Ardentem Stelli 3 lata mozna nie zagladac nawet mocno ją używając,, To zadam pytanie : Czy posiadacze Stellek smarują je co 3 lata? Ja osobiscie zgłupiał bym gdybym po sezonie tam nie zajżał z ciekawosci :-) I sądze ze nie jestem odosobniony.... Edytowane 2 Marca 2016 przez przemow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 2 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Łukasz mądrze napisał ze stosuje różne smary w zależności co chce uzyskać..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek gżybek Opublikowano 2 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Dłuższy czas czytam o tych smarach i w końcu zabiore głos.Wiem że zaraz będą głosy że prawie herezje i ze mną trzeba na stos.Czegoś takiego jak smar daiwa , shimano czy oliwka abu nie ma.Tak samo nie ma smaru i oleju bmw, volwo czy ferrari, z prostej przyczyny te firmy nie mają swoich rafineri.Firma produkująca kołowrotki zamawia u dystrybutora oleju ,shel,mobil,czy z rafineri pod Czelabińskiem olej o odpowiedniej lepkości.odporności na wode i mróz itp.i dystrybutor dostarcza.od 6 do 8 leje w buteleczki z napisem abu.od 8 do 10 leci daiwa.a od 10 do końca zmiany leją w buteleczki dla producenta maszyn do szycia i m£ynków do kawy.i tak to wygląda.Możecie nie wierzyć.Kilka lat temu woziłem po mazurach pewnego szwajcara.z racji że on tylko stała szpula to skomponowałem mu zestawik zkołowrotkiem od bolonki.stwierdził (oczywiście na migi) że nie nasmarowany.przyznałem mu racje.za jakiś miesiąc uraczył mnie ok 5 litrami oliwki w jakimś opakowaniu po płynie do kąpania albo do prania.nie którzy koledzy brali go odemnie i są zachwyceni inni nie chcieli bo ja nie wiem co to jest.ważne że jest idealny do łożysk .są tacy co twierdzą że lepszy od tych wsxystkich abu daiw i shimano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek1 Opublikowano 2 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Oliwka to ośka i łożyska...z tą ośką to ostrożnie!? bo jak dałem kroplę za dużo to potem dzień po dniu musiałem nad wodą serwisować zasmarkaną oporówkę .Nie zawsze 'kto smaruje ten jedzie'...czasem jedzie do tyłu choć nie chce! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 2 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 to może ja odpowiem koledze na pytanie.MILITEC-1 to smar ogólnego stosowania który można użyć do ciągnika jak i do naszych kołowrotków.kilka dni temu rozkręciłem citicę 201e która chodziła 3 latka na tym specyfiku i ma się świetnie.nie był on często używany ale głónie na wobach 12cm sdr-ach więc lekko nie miał.smar zmienił barwę z mleczno-żółtej na ciemniejszą oliwkową lecz nie specjalnie zabrudzoną.jest to smar który pierwszy wpadł w moje ręce i chodziły na nim multiki jak i stałe korby bez uszczerbku na przekładniach.ma klejącą konsystencję więc do delikatnych kołowrotów zalecane rozcieńczyć oliwką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 2 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 (edytowane) Dłuższy czas czytam o tych smarach i w końcu zabiore głos.Wiem że zaraz będą głosy że prawie herezje i ze mną trzeba na stos.Czegoś takiego jak smar daiwa , shimano czy oliwka abu nie ma.Tak samo nie ma smaru i oleju bmw, volwo czy ferrari, z prostej przyczyny te firmy nie mają swoich rafineri.Firma produkująca kołowrotki zamawia u dystrybutora oleju ,shel,mobil,czy z rafineri pod Czelabińskiem olej o odpowiedniej lepkości.odporności na wode i mróz itp.i dystrybutor dostarcza.od 6 do 8 leje w buteleczki z napisem abu.od 8 do 10 leci daiwa.a od 10 do końca zmiany leją w buteleczki dla producenta maszyn do szycia i m£ynków do kawy.i tak to wygląda.Możecie nie wierzyć.Kilka lat temu woziłem po mazurach pewnego szwajcara.z racji że on tylko stała szpula to skomponowałem mu zestawik zkołowrotkiem od bolonki.stwierdził (oczywiście na migi) że nie nasmarowany.przyznałem mu racje.za jakiś miesiąc uraczył mnie ok 5 litrami oliwki w jakimś opakowaniu po płynie do kąpania albo do prania.nie którzy koledzy brali go odemnie i są zachwyceni inni nie chcieli bo ja nie wiem co to jest.ważne że jest idealny do łożysk .są tacy co twierdzą że lepszy od tych wsxystkich abu daiw i shimano. Ameryki kolego nie odkryłeś :-) Edytowane 2 Marca 2016 przez przemow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 4 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 panowie a jaki smar jest w shimaniakach wychodzących z fabryki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 4 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 panowie a jaki smar jest w shimaniakach wychodzących z fabryki?I to jest dobre pytanie. Przez pewien czas myślałem że shimano drag grease. Używają go w swoich instrukcjach serwisowych do smarowania zębów.Ale konsystencja jest inna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemofight Opublikowano 4 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 musi być baaardzo drogi bo nie smarują zbyt obficie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grisha Opublikowano 4 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Też nurtuje mnie ta kwestia. Otwierałem parę dni temu mojego tp ci4 po raz pierwszy a na zębach było niewiele przezroczystego smarowidła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek1 Opublikowano 4 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Szkoda ,że nie ma na forum doświadczonego mechanika od maszyn precyzyjnych-który wyjaśniłby temat bez ściemniania .Smar o określonej lepkości(i zakresie temperatur min/max) powinien smarować wyłącznie powierzchnie cierne -reszta to zbędne złogi które w cudowny sposób nie wskoczą we właściwe miejsce .Jak widzę obsmarowany smalcem napęd to z trudem przychodzi mi zachować powagę... Więcej nie znaczy lepiej.Szczerze zdziwiony jestem opiniami,że jakość(wzorowe smarowanie fabryczne np shimano TP) można zastąpić jakoś(zasmarkany po serwisie 'nowego')?! Przypomina mi to nagonkę na nabywce nowego samochodu,by jak najprędzej wymienił oleje przed uszkodzeniem silnika i przeniesienia napędu.A potem jak w serwisie lub u dentysty tylko narzekanie : "Kto Panu tego narobił?..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 4 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 (edytowane) jak troszkę w kącikach zostanie to krzywdy nie będzie.osobiście nowych bez powodu nie otwieram-nawet przez 2-3lata i z tego powodu doceniłem fabryczne mazidło shimano o nazwie x jednak coś w sobie ma. są sytuacje kiedy jednak trzeba.ostatnio wkładałem nowe mchanizmy do shimaniaka i ząbki koła ne były tak gładkie jak bym chciał i z tego powodu uważam że po kilku wypadach można serwis powtórzyć ze względu na opiłki po dotarciu.pytanie nadal aktualne-przecież ktoś musi wiedzieć. Edytowane 4 Marca 2016 przez busz231 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek248 Opublikowano 6 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 (edytowane) Odnośnie tego Militeca-1 to chodzi o tą oliwke czy smar litowy z dodatkiem Militeca.Po przeczytania tego artykułu porostu zglupialem. Powiedzcie czym smarować SUPER AERO 4000 GTM 99 r Edytowane 6 Marca 2016 przez arek248 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 6 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 o smar.jeśli chcesz mieć tybę smaru na 100 kołowrotów a przy okazji posmarować jakieś łożysko w aucie czy ciągniku to bierz śmiało,a jeśli chcesz smarować tylko kołowrotek to na aledrogo masz qantum lub pena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek248 Opublikowano 6 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Ok dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek gżybek Opublikowano 6 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Szukam odważnego który wypróbuje oliwke gżybka.ja i nie tylko jade już na niej od 2007r i jest super.pierwszemu który przyśle adres na priw wyśle 2 opakowania po 50g na mój koszt.Ci co mają tą oliwke nie biorą udziału.2 opakowania dlatego że jasna oliwka to do łożysk i co tam kto chce to niech smaruje a druga oliwka tylko do smarowania wodzika.prosił bym tylko o ocene w miare rzetelną.czekam na adres.kto pierwszy ten lepszy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 6 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Szukam odważnego który wypróbuje oliwke gżybka.ja i nie tylko jade już na niej od 2007r i jest super.pierwszemu który przyśle adres na priw wyśle 2 opakowania po 50g na mój koszt.Ci co mają tą oliwke nie biorą udziału.2 opakowania dlatego że jasna oliwka to do łożysk i co tam kto chce to niech smaruje a druga oliwka tylko do smarowania wodzika.prosił bym tylko o ocene w miare rzetelną.czekam na adres.kto pierwszy ten lepszy.Wyślij lepiej porcję do J. Leśniaka i Łukasza Profil Nieaktywny. Oni wydadzą miarodajną opinię. Zgłosi się ktoś kto nie używał wielu oliwek i przesmarował 2 młynki więc jak ma wydać opinie? Ja mimo że przesmarowałem kilkadziesiąt różnych młynków nie podjąłbym się wydania miarodajnej opinii. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek gżybek Opublikowano 6 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Oliwke wysyłam do zander 69.był pierwszy.w ciągu tygodnia robie wysyłke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kempa Opublikowano 16 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Witam Chcę tylko się upewnić i rozwiać wątpliwości odnośnie serwisu kołowrotka (taki prosty posezonowy).Smarem smarujemy koła zębateoliwką smarujemy łożyska i wałki i tu pytanie czemu nie smarem? W przemyśle motoryzacyjnym rowerowym i w innych maszynach smaruje się łożyska bardzo obficie smarem a nie oliwka.hamulec smarujemy no własnie czym? W większości opinii jest oliwka ale ostatnio widziałem filmiki daiwy i bodajże penn'a i tam smarują smarem i zgłupiałem. No i ostatnie pytanie co do preparatu odtłuszczającego, myjącego benzyna ekstrakcyjna będzie ok (ogólnodostępna i nie droga) do kółek filcowych w hamulcu też powinna być ok jak sądzicie? Liczę na wasze doświadczenie w tej dziedzinie z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.