Skocz do zawartości

Konserwacja sprzętu - smary i smarowanie


Friko

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

ostatnio bazując na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=ivW9F5eyJzQ. przesmarowałem moją Talikę - mam jednak wątpliwości co do ilości smaru, który gość z filmu ładuje do środka... praktycznie każdy element pływa w smarze.

Być może w kołowrotkach morskich, które pracują pod dużymi obciążeniami tak właśnie powinno się robić, niemniej i tak nadmiarowy smar zostanie wyciśnięty spomiędzy przekładni i innych ruchomych części już po pierwszym przekręceniu korbką.

Czy tak duża ilośc smaru ma jakieś praktyczne uzasadnienie?

I jeszcze jedno pytanie - czy ktoś ma doświadczenia ze smarami z filmu (Super Lube Synthetic Greese) - ilość smaru vs cena na ebay dość przyzwoita w porównaniu do np. Shimano DG04, który obecnie stosuję.

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

 

A gdzież to ten wątek ... ?

 

Też miałem ten problem wydawało by się trudny do rozwiązania. Jak już pisałem do jednej osoby biggrin.png , cudze chwalicie swego nie znacie. Otóż Mefisto załatwił mi podkładki do Daiwa Emblem XCu o grubości 0,1 mm. Podpowiem, że do rozmiaru XCu 2000 jest średnica wewnętrzna 7 mm, a do rozmiaru XCu 3000 średnica wewnętrzna 8 mm. Czy włożysz podkładkę Daiwy do Shimano czy do Penna to myślę, że ani jeden ani drugi od tego nie stanie laugh.png . Ważne aby dobrać odpowiednią średnicę wewnętrzną. Jeśli łożysko ma średnicę wewnętrzną 7 mm to podkładkę też stosujesz 7 mm, jeśli łożysko 8 mm to podkładka też 8mm. Skąd wziąć 7 mm, a skąd 8 mm podkładkę masz powyżej. Jak potrzebujesz większy dystans zniwelować (co jest mało prawdopodobne, choć słyszałem o kołowrotku gdy za czasów świetności produkcji w USA jakiś yankes zapomniał w ogóle włożyć podkładki ) to poprostu wkładasz tych podkładek więcej. Cena ich jest śmieszna, więc jak kupisz kilka to myślę, że Twój budżet nie ucierpi Byle byś z nimi nie przedobrzył i nie załatwił łożysk.

 

Przy okazji chciałem podziękować za pomoc Mefisto, bo trudno załatwianie podkładek i innych tego typu dupsów nazwać działalnością zarobkową. @Mefisto: dzięki i sorry za zawracanie czterech liter biggrin.png

 

Bardzo przydatne informacje, które na szybko łatwo nie byłoby znaleźć ...

 

Mi dobrze klei sie do części rozrzedzony castrolem magnatec

na wałek posuwu szpuli jak znalazł biggrin.png

 

Czym panowie rozrzedzacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

castingowe-superlube

spiningowe-quantum hot sauce

lozyska-oliwka shimano bantam,abu garcia speed oil(wielkosci powyzej 4000),castingowe,trollingowe

lozysko oporowe -abu garcia speed oil

walek posuwu szpuli-abu(jak wyzej)

rolka-shimano bantam oil

worm shaft-superlube+abu speed oil

tarcze hamulca-shimano -dg6,daiwa555

wszystko w naprawde niewielkich ilosciach

 

amen.

Edytowane przez Nories
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jako ciekawostke napisze ,ze zrobilem serwis mojego zasluzonego Shimano aero feeder na smarze Shimano Dura Ace. Smar przeznaczony do lozysk w kolach. Bardzo lepki ,konsystencja miodu. Bardzo mocno przylega do metalu. Kolowrotek pracuje bardzo gladko. Wyciszyl sie i nie ma efektu czucia przekladni. Opor na korbce jest na pewno wiekszy jak po stosowaniu dg 13 oraz dg 06 ale praca maslana. Do feedera super.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

Przy okazji wymiany łożysk kulkowych w mojej daiwie tatuli 200 HD będę chciał ją przesmarowac przed dziewiczym sezonem .Co jest teraz polecane nadal do łożysk oliwka np quantum a do reszty jakiś smar typu superlube tylko nie wiem który bo są chyba różne rodzaje tego smaru ?

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz śmiało użyć zestawu Quantum i będzie ok. To jest maszynka do mocnych zadań, oliwka wystarczyłaby oryginalna Daiwy (jeśli miałeś w zestawie), a smar jak wyżej albo Shimano np DG04 lub DG06.

 

Wysłane z mojego BND-L21 przy użyciu Tapatalka

A który będzie z tych dwóch lepszy do mojego multiklika i czym w ogóle one się różnią ?

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnią się gęstością i tym jak wpłyną na pracę przekładni. Ja stosuję DG04 do wszystkich multików, ale nie powiem Ci czy robię słusznie, bo laik jestem.

 

Pracują bardzo przyjemnie, nie mam powodów do narzekań.

Edytowane przez maykel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnią się gęstością i tym jak wpłyną na pracę przekładni. Ja stosuję DG04 do wszystkich multików, ale nie powiem Ci czy robię słusznie, bo laik jestem.

 

Pracują bardzo przyjemnie, nie mam powodów do narzekań.

A czy ten smar nada się też do łożysk czy lepiej kupić oliwkę ?

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Już o tym smarze tu było. Eksperymentów ciąg dalszy - radzę spróbować i się przekonać że to nie to. Nie mogę przejść obok tego obojętnie,a to dlatego,ze zawsze pojawi się ktoś kto próbuje zastąpić dedykowane smary do kołowrotków czymś co się do tego nie nadaje. Nie wiem,czy to przewrażliwienie niektórych nieświadomych swoich działań i chcących ze swoich kołowrotków uzyskać......sam nie wiem CO.

 

Mała dygresja: 

 

Tym smarem może Pan posmarować sobie ewentualnie kanapkę. Nie jest szkodliwy,ale kołowrotki nie chcą go konsumować.

Edytowane przez Józef Lesniak
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym dedykowane smary czy oliwki różnią się od takich ogólnodostępnych stosowanych choćby w technice motoryzacyjnej?

Prócz ceny oczywiście która jest 5 czy 10 razy wyższa?

 

Jak porównamy obciążenia elementów kołowrotka i samochodu to wychodzi, że to jednak w samochodzie są większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym dedykowane smary czy oliwki różnią się od takich ogólnodostępnych stosowanych choćby w technice motoryzacyjnej?

Prócz ceny oczywiście która jest 5 czy 10 razy wyższa?

 

Jak porównamy obciążenia elementów kołowrotka i samochodu to wychodzi, że to jednak w samochodzie są większe.

Na to pytanie musi pan sobie sam odpowiedzieć po wnikliwej literaturze na temat środków smarnych dedykowanych do poszczególnych urządzeń.

Skoro są gotowe specyfiki smarne to po co wymyślać coś innego,niby lepszego,a skąd pan wie że lepsze ?. Producenci kołowrotków wiedzą co robią.

Tylko polska natura jest taka,że zawsze chcemy poprawić tych lepszych.To widać na co dzień.

 

Ps. Niech pan przyjmie tą wiedzę od narodu,mam na myśli Japończyków,którzy mają większą kulturę techniczną jak my Polacy.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Józef Lesniak
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to pytanie musi pan sobie sam odpowiedzieć po wnikliwej literaturze na temat środków smarnych dedykowanych do poszczególnych urządzeń.

Skoro są gotowe specyfiki smarne to po co wymyślać coś innego,niby lepszego,a skąd pan wie że lepsze ?. Producenci kołowrotków wiedzą co robią.

Tylko polska natura jest taka,że zawsze chcemy poprawić tych lepszych.To widać na co dzień.

 

Ps. Niech pan przyjmie tą wiedzę od narodu,mam na myśli Japończyków,którzy mają większą kulturę techniczną jak my Polacy.

 

Pozdrawiam

 Powiem szczerze, że liczyłem na bardziej merytoryczną odpowiedź typu: Smar x ma współczynnik lepkości 2x większy od smaru ŁT 43

 

O ile właściwości smarów ot choćby powyżej cytowanego można bez trudu znaleźć, to już z tymi dedykowanymi są problemy. Nie znalazłem.

Pomoże Pan?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...