Skocz do zawartości

Konserwacja sprzętu - smary i smarowanie


Friko

Rekomendowane odpowiedzi

Ten smar obiektywnie nie jest jakimś cudem, taka jest moja opinia. Nie ważne, czy oceniając jako smar FW czy SW. Jest nienajgorszym, pewnym i sprawdzonym specyfikiem, ale mam wrażenie, że inne popularne smary SW typu np. shimanowski DG-13 są lepsze, szczególnie w kategorii trwałość. Większość syntetyków, wspominane tu Super Lube, Hot Sauce, Ardent itd. są przez producentów określane jako "well suited for all freshwater and saltwater applications", więc obecnie jakieś wyraźne rozgraniczanie smarów kołowrotowych na SW i FW nie ma chyba uzasadnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po wymianie łożyska w rolce kabłąka, smarujecie, tzn. zabezpieczacie smarem łożysko?

U mefiego widziałem taki smar i tam był taki filmik jak koleś wszystko zabezpieczył tym smarem. Ja chciałbym zapytać czy można to zrobić dg06 lub dg13.

A może dać sobie w ogóle z tym spokój ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po wymianie łożyska w rolce kabłąka, smarujecie, tzn. zabezpieczacie smarem łożysko?

U mefiego widziałem taki smar i tam był taki filmik jak koleś wszystko zabezpieczył tym smarem. Ja chciałbym zapytać czy można to zrobić dg06 lub dg13.

A może dać sobie w ogóle z tym spokój

Bardziej leciutko DG 06, bo 13 to już ciężki smar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jest tak dobry, że tę czerwoną wściekliznę usunąć z raz posmarowanej rzeczy ciężko jak cholera, nieważne czy metal czy plastik. I nie piszę o yym jako o wadzie, ale jest to cecha, o której trzeba pamiętać.

Edytowane przez smokwelski
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak dobry, że tę czerwoną wściekliznę usunąć z raz posmarowanej rzeczy ciężko jak cholera, nieważne czy metal czy plastik. I nie piszę o yym jako o wadzie, ale jest to cecha, o której trzeba pamiętać.

 

No to akurat fakt, ale właściwości "smarne" ma naprawdę dobre ;)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jest bardzo trwały, w sensie że po sezonie w dobrym młynku wygląda i działa jak nowy. Wodoodporność na poziomie bardzo dobrym - znaczy się do rolki bardzo wskazany.

 

Co do zabrudzeń: uważąć szczgólnie na szare gumowe uchwyty korbki, jak np. w Shimano - jak na tym się rozmaże to na amen.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że piszesz o rolce kołowrotka z big game i sw.

Bo do rozmiaru 1000 to nawet pod rybą nasmarowana nim rolka nie ruszy!

No, co ty?! Jest lepki, ale bez przesady. Jak rolka na łożysku, żadem problem. Jak na ślizgu, to nie walić łopatą. No, może do UL lepiej poszukać czego innego????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, co ty?! Jest lepki, ale bez przesady. Jak rolka na łożysku, żadem problem. Jak na ślizgu, to nie walić łopatą. No, może do UL lepiej poszukać czego innego

Najlepszym rozwiązaniem do rolki jest kropelka oliwki, wtedy rolka chodzi najlżej.

Spokojnie można co jakiś czas zakropić kropelkę i po sprawie, ważne jest też przy dbanie o jej czystość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dotarł do mnie DG13. Pewnie polecą gromy z nieba, ale konsystencję ma zbliżoną do kremu Nivea i ogólnie jakiś taki rzadki. Nie dałbym go na przekładnię, a na pewno nie do ciężko pracujących maszynek.

Szału nie ma na pierwszy widok ale dajmy mu szansę, może przyczajony i ukryty.. No wiesz :) .

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie takie powinny być smary do kołowrotków. "Lekka" konsystencja nie zamula pracy i po rozpędzeniu kołowrotka korbka powinna się kręcić sama kilka, kilkanaście obrotów. Wtedy wiemy że kołowrotek pracuje lekko. Jak korba staje po 2 czy 3 obrotach to coś tam jest nie tak :D

Wszystkie smary Shimano mają kremową konsystencję, ale smarne właściwości bardzo dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych tubkach najpierw leci wytrącona oliwka.

W pudełkach nie ma tego problemu.

 

Kilkanaście TP Sw i 3 Stelle Sw po raz kolejny dostały po zębach DG 13 i na przekładniach zużycia brak.

Kwestia co kto lubi.

Swoje traktowalem Star Dragiem a teraz też latają na DG13.

Edytowane przez przemo_w
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...