Skocz do zawartości

Konserwacja sprzętu - smary i smarowanie


Friko

Rekomendowane odpowiedzi

Eliptyczna przekładnia w kołowrotku??????????

Podasz jakiś przykład?

 

Natomiast - "trzeba składać tak jak były" - odnosi się do tego , że zęby które ze sobą współpracowały - wzajemnie się dotarły - dopasowały krzywizny styku. Przestawienie zębów spowoduje, że niejako od nowa będą się musiały docierać(dopasować)

Tak, dokładnie, chodziło mi o koło odpowiadające za posuw osi. Zębatka na osi przekładni też wtedy jest eliptyczna, nie koło główne.

Stare czerwone Catany mają taką zębatkę posuwu i wiele Okum, które rozbierałem też takie miały. I tu nie da się złożyć kołowrotka w innej pozycji niż umożliwiająca pracę.

 

A jaki macie sposób na znaczenie przekładni? Ja tego nie robię nigdy. Jakiś czas później, 2, 3 wypady i zęby się uspokajają.

post-63714-0-18965600-1586716903_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokładnie, chodziło mi o koło odpowiadające za posuw osi. Zębatka na osi przekładni też wtedy jest eliptyczna, nie koło główne.

Stare czerwone Catany mają taką zębatkę posuwu i wiele Okum, które rozbierałem też takie miały. I tu nie da się złożyć kołowrotka w innej pozycji niż umożliwiająca pracę.

 

A jaki macie sposób na znaczenie przekładni? Ja tego nie robię nigdy. Jakiś czas później, 2, 3 wypady i zęby się uspokajają.

Ja bardzo lubiłem okume alumine i szkoda , ze jej juz nie robią . one miały przekładnie znaczona

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<...> 
Multik Daiwa Tatula 100HSL rozkręcony, po 3 latach nie widać w środku żadnego brudu, jakiś smar na poszczególnych częściach wygląda jak nowy. Jest sens dać ponownie trochę olejku/smaru ? Skoro wszystko w środku wygląda jak nowe to czemu teraz słychać podczas rzutu, zwijania że jednak coś tam mu do końca nie pasuje ? Czytałem temat ale jest tam tyle różnych modeli itd., że już sam nie wiem co kupić. 

Edytowane przez Jano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem już olej i smar i będę kombinować. Główny hałas powodują te 2 zębatki. Aby dojść do tego miejsca napotkałem na 1 łożysko, które znajdowało się w obudowie multika na tej śrubie, która wchodzi w zębatki. Kręcę samym łożyskiem wydaje się, że jest okey. Gdyby było rozwalone pewnie wydawało by jakiś dźwięk, byłby problem z zakręceniem, a chodzi płynnie. ?????

post-61136-0-02552900-1588680035_thumb.jpg

Edytowane przez mickeN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

… ,, wygląda, jak nowy", można dodać klasykę z innej bajki, ,, Niemiec jak sprzedawał, to płakał", koniec cytatu. Zilliona wykąpałem w benzynie jakiś czas temu,  to sporo ,, żużlu" zostało na dnie plastikowej kuwety. Kolego, kąpiel, masaż i okłady ze świeżych smarów. Nie jestem wirachą w serwisie, będzie lepiej. Wedle powiedzenia sprzęt nieużywany zanika lub rdzewieje... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

wyczyścić, odsączyć zgniatając silnie przez papier toaletowy np., nasmarować kilkoma kroplami oliwy niezbyt suchej lub oszczędnie bardzo lekkim smarem, np. shimano dg-1, oczyścić całe gniazdo hamulca i poprawnie złożyć, będzie śmigać. Dać oczywiście trochę smaru pomiędzy tarczami hamulca, a pokrętłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Proszę o poradę kolegów. Jaki smar lub oliwkę użyć do rolki prowadzącej w Red Arc spro?

Ostatnio przeczyściłem benzynką eks. i nasmarowałem smarem mitchel do łożysk.

no i niestety strasznie charczy,  :wacko: jaki smar i olej zakupić do konserwacji całego kołowrotka? Proszę o pomoc . :(

Edytowane przez grey
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o poradę kolegów. Jaki smar lub oliwkę użyć do rolki prowadzącej w Red Arc spro?

Ostatnio przeczyściłem benzynką eks. i nasmarowałem smarem mitchel do łożysk.

no i niestety strasznie charczy,  :wacko: Proszę o pomoc . :(

Prawdopodobnie łożysko jest do wymiany ,benzyna dostała się do wewnątrz łożyska i po zabawie , Ja nie myje łożyska tylko je przecieram ręcznikiem papierowym który bardzo minimalnie można nasączyć, pozostałe elementy benzynką potraktować ,nasmarować hot sulencem i sezon będzie śmigać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie łożysko jest do wymiany ,benzyna dostała się do wewnątrz łożyska i po zabawie , Ja nie myje łożyska tylko je przecieram ręcznikiem papierowym który bardzo minimalnie można nasączyć, pozostałe elementy benzynką potraktować ,nasmarować hot sulencem i sezon będzie śmigać.

 

Proszę o podpowiedź kolegę coś bliżej na temat  hot sulencem.

No i gdzie mogę dokupić takie lożysko?
Edytowane przez grey
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kołowrotków tego typu wystarczy łożysko np. ZEN. Miałem wielokrotnie, dają radę. Można dostać za ok. 6-7 zł. Polecam sprawdzinych hurtowników łożysk np. Albeco czy Metnar. Na Allegro też można kupić. Raczej nie warto ryzykować z najtańszymi po 2,50 bo czasem szumią od nowości.

 

Hot Sauce ok do rolki.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...