zorro Opublikowano 31 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Jak JDM, to najlepsza bedzie ciepła sake... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateush Opublikowano 31 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Jak JDM, to najlepsza bedzie ciepła sake... O kołowrotek zapytanie moje było Jak czytam co nabazgrałem to i odpowiedź konkretna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
@slider@ Opublikowano 31 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Nie używaj tylko wd-40 do czyszczenia. Ostatnio miałem ciekawą rozmowę z osobą która zajmuje konserwacją przekładni różnego typu.Dobrym środkiem jest preparat do konserwacji tarcz hamulcowych ale które nie są przeznaczone do sprzedaży detalicznej tylko dla firm. Dostałem taki preparat na spróbowanie wszystkie metalowe części wrzuciłem do słoika i zalałem tym specyfikiem. Po 5min w słoiku zrobiło się czarno po godzinie cały proces wyglądał tak że cały rozpuszczony smar z olejem unosił się na powierzchni. Jestem z niego zadowolony. Jak wrócę do pracowni z sylwestra podam jak się nazywa. Po ogólnych oględzinach preparatów które są dostępne w sklepach budowlanych/ samochodowych muszę stwierdzić że te specyfiki prawie do niczego się nie nadają biorąc pod uwagę skuteczność tych sprzedawanych tylko dla firm które myślę że łatwo można dostać w internecie. Jest specjalny rozpuszczalnik przeznaczony do kołowrotków który jest "JDM" ale czy jest sens płacenia około 200zł? To tak jak kupowanie majtek JDM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EDI Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Nie używaj tylko wd-40 do czyszczenia. Ostatnio miałem ciekawą rozmowę z osobą która zajmuje konserwacją przekładni różnego typu.Dobrym środkiem jest preparat do konserwacji tarcz hamulcowych ale które nie są przeznaczone do sprzedaży detalicznej tylko dla firm. Dostałem taki preparat na spróbowanie wszystkie metalowe części wrzuciłem do słoika i zalałem tym specyfikiem. Po 5min w słoiku zrobiło się czarno po godzinie cały proces wyglądał tak że cały rozpuszczony smar z olejem unosił się na powierzchni. Jestem z niego zadowolony. Jak wrócę do pracowni z sylwestra podam jak się nazywa. Po ogólnych oględzinach preparatów które są dostępne w sklepach budowlanych/ samochodowych muszę stwierdzić że te specyfiki prawie do niczego się nie nadają biorąc pod uwagę skuteczność tych sprzedawanych tylko dla firm które myślę że łatwo można dostać w internecie. Jest specjalny rozpuszczalnik przeznaczony do kołowrotków który jest "JDM" ale czy jest sens płacenia około 200zł? To tak jak kupowanie majtek JDM @slider@ ja polecał bym do czyszczenia, specyfik firmy BERNER, który działa tak jak to opisałeś. W poprzedniej firmie gdzie pracowałem, używaliśmy go do czyszczenia i dekonserwacji z wosku (tu inne specyfiki nie dawały rady) i spisywał się rewelacyjnie. Pamiętam że nawet grafitti czyściliśmy tym cudem. W ofercie mają całą gamę specyfików różnego zastosowania. Myślę że jak by dobrze poszukać to coś mogło by się nadać z tej menażerii http://www.berner.pl/cps/berner/pl-pl/downloads/PL/Auto_Rozdz01_Chemia.pdf <-- tu na stronie 1.25 i 1.26 http://www.berner.pl/cps/rde/xchg/pl-pl/hs.xsl/857.html <-- tu specyfiki wszelakiej maści Pamiętam że bywał też przedstawiciel firmy Försch (chyba tak to się pisało). Ich preparat choć nie dał rady z czyszczeniem w/w wosku to jednak działał troche jak WD-40, mianowicie poza właściwośćiami czyszczącymi, pozostawiał delikatny "film" ochronny na powierzchni czyszczącej (lekka konserwacja), co bardzo poprawiało estetykę produkcji (brak rdzy nawet po kilku dniach leżenia) i jednocześnie nie była to taka powłoka, która by działała jak smar lub olej, ponieważ powierzchnia nie była tłusta (coś jak silikon lub teflon). Mam nadzieję że choć troszkę pomogłem Pozdrawiam i życzę aby wasze kołowrotki chodziły lepiej jak szwajcarskie zegarki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Tylko po co kombinować. Wyczyścić w benzynie ektrakcyjnej i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patronservice Opublikowano 7 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 (edytowane) WitamPanowie mam pytanko, szykuje się do samodzielnego smarowania swoich kołowrotków i potrzebuje, krótkiej czytelnej i prostej odpowiedzi.Jakiego specyfiku użyć do mycia / czyszczenia części ( łożysk przekładni i.t.p.) ?Czym smarować w/w części jednym specyfikiem, czy może kilkoma (jeżeli kilkoma to dlaczego) ?Z góry dziękuje za rzeczowe odpowiedzi, oczywiście z nazwami tych specyfików.Pozdrawiam Edytowane 7 Marca 2013 przez patronservice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
opelot Opublikowano 10 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 A czy ten smar nada się do konserwacji kołowrotków:http://www.wesco.pl/pl/produkty/chemia-techniczna/smar-uniwersalny w Castoramie - puszka 400 ml - za 24 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lokoko83 Opublikowano 10 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 po co kombinowaćJozi, on 10 Mar 2013 - 10:09, said:http://www.ebay.pl/i...=item460d7162f6Pewnikiem tym Albo tym:http://www.ebay.pl/i...=item1c2fca3705Tym z drugiego linka. Ale tylko na wszelkie zęby. I okładziny w hamulcach. W innych miejscach Mobilith/smar Quantum / oliwka Quantum/oliwka Mobil w róznych proporcjach. Generalnie do łożysk otwartych i półotwartych Mobilith. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 10 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 po co kombinowaćJozi, on 10 Mar 2013 - 10:09, said:Tym z drugiego linka. Ale tylko na wszelkie zęby. I okładziny w hamulcach. W innych miejscach Mobilith/smar Quantum / oliwka Quantum/oliwka Mobil w róznych proporcjach. Generalnie do łożysk otwartych i półotwartych Mobilith. Tak dla porządku, powyższe zdanie wyraziłem w wątku http://jerkbait.pl/topic/22851-sprzedam-smar-smarmax-około-100-gramów/Kolego, @lokoko83 - mogłeś podać autora - czyli mnie - jeśli cytujesz moją wypowiedź.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Do łożysk stosuje się smar łożyskowy , a nie oliwkę . Oliwkę to można dać do multika UL.Poczytaj, czym wypełnia się łożyska. Wiadomo, smarem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Do łożysk stosuje się smar łożyskowy , a nie oliwkę . Oliwkę to można dać do multika UL.Poczytaj, czym wypełnia się łożyska. Wiadomo, smarem Dzięki za radę , Będe pamietał czym wypełnią się łożysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stugrzeg Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Do łożysk stosuje się smar łożyskowy , a nie oliwkę . Oliwkę to można dać do multika UL.Poczytaj, czym wypełnia się łożyska. Wiadomo, smarem łożyska również wypełnia sie oliwką, i to nietylko hybrydowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Które? Fabrycznie? Oliwka szybko ucieka z łożysk. A już otwartych i półotwartych na pewno nie nasmarujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 np w rolce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 łożysko w rolce fabrycznie jest wypełnione smarem - oliwka by szybko się wypłukała. Dla mnie jedyne zastosowanie oliwki w łożyskach to multiki do lekkich przynęt. Tam gdzie podpiera się szpulkę i wymagane są jak najmniejsze opory aby napędzić przynętę. I obroty są bardzo duże. Tylko po kazdym łowieniu dobrze jest uzupełnić kropelkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lokoko83 Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Jak najbardziej chciałem Cię zacytować tylko jakoś nie wyszło do końcaZrobiłem to w pośpiechu i nie sprawdziłem do końca Nie chciałem Cię urazić, wręcz przeciwnie przytoczyć Twoje zdanie i Sz. Pana Jozi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Nie uraziłeś. Ja tylko tak dla porządku. Jak cytuję kogoś to też staram się podać autora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
didi Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 łożysko w rolce fabrycznie jest wypełnione smarem - oliwka by szybko się wypłukała. Dla mnie jedyne zastosowanie oliwki w łożyskach to multiki do lekkich przynęt. Tam gdzie podpiera się szpulkę i wymagane są jak najmniejsze opory aby napędzić przynętę. I obroty są bardzo duże. Tylko po kazdym łowieniu dobrze jest uzupełnić kropelkę.nie ma to zadnego znaczenia czy to jest uL,L,mh,czyH wszedzie w multikach laduje oliwke w lozyska ,a nawet specjalnie sciagam oringi z lozysk krytych ,latwiej wtedy i o oliwienie jak i czyszczenie lozyska a zalety:,dalsze rzuty bo i mniejsze opory toczenia!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 (edytowane) Czy gdzieś napisałem, że rzuty będą krótsze???? Dalsze rzuty i mniejsze opory toczenia to oczywistość. W zwykłym kołowrotku również tak będzie po zastosowaniu oliwki. Skoro tak jest jak mówisz, to czemu fabrycznie w multikach wszelkich fabrycznie jest smar? Nie wiedza co czynią? Edytowane 11 Marca 2013 przez godski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
didi Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 odnosilem sie do kolowrotka castingowego,a poza tym nie psujmy koledze sprzedazy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RBTS Opublikowano 12 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 (edytowane) Smarowanie łożysk olejem stosuje się jak najbardziej, ale zazwyczaj w układach zamkniętych. Ja wszystkie łożyska (w multikach) smaruję smarem, używam także łożyska ze stykowym uszczelnieniem 2RS. Ich opory są na tyle znikome, że normalne rzuty i tak wymagają włączenia rzutowego hamulca (hamulców). Pracują już kilka sezonów bez smarowania (poza fabrycznym) i mają się dobrze. Edytowane 12 Marca 2013 przez RBTS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
didi Opublikowano 12 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 jak to juz ktos kiedys pisal "twoj cyrk ,twoje malpy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RBTS Opublikowano 12 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Oczywiście . Jednak warto zastanowić się dlaczego producenci łożysk polecają właśnie takie uszczelnienia do pracy w warunkach zapylenia czy narażenia na wodę. Zdecydowanie lepiej chronić i zapobiegać, niż czyścić i leczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
didi Opublikowano 12 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 z technicznego punktu widzenia nie twierdze ze nie masz racji,z praktycznego ,wole jednak inny sposob konserwacji graniczacy nawet z wymiana lozysk po sezonie (lozyska szpuli),choc nigdy jeszcze mi sie to nie zdarzylo,jednak raz na dwa lata raczej zalecany taki zabieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
didi Opublikowano 12 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 a to tak apropo bo temat widze kwitnie http://jerkbait.pl/topic/5052-hamulec-rzutowy-i-lozyska-antares-ar/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.