Skocz do zawartości

Serwis multiplikatorów


aigle

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, orientuje się ktoś czy jest ktoś na Śląsku zajmujący się serwisem multików? Coś kojarzę, że w Piekarach Śląskich jest pewna osoba, tylko za cholerę nie mogę znaleźć namiarów.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli mowa o Danielu R. To z opinii innych osób i po stanie Steeza którego kupiłem od osoby która "rzekomo" u niego serwisowała odradzam. Multik był zamulony jakimś gęstym smarem i ledwo co się kręcił. Łożysko oporowe "dźgniete" śrubokrętem i łożysko przy szpulce niby "Slp" co się nie kręciło. Ja bym odradzał i wolał wysłać do sprawdzonych ludzi. Edytowane przez SzczupakRzeczny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są łożyska. Tam gdzie wymagane jest łożyskowanie i jest na nie miejsce, sprzęgła jednokierunkowe występują w zestawach z łożyskami poprzecznymi (promieniowymi). Niestety tylko w nielicznych multiplikatorach obok sprzęgła znajdziemy łożysko poprzeczne stabilizujące wał napędowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są łożyska. Tam gdzie wymagane jest łożyskowanie i jest na nie miejsce, sprzęgła jednokierunkowe występują w zestawach z łożyskami poprzecznymi (promieniowymi). Niestety tylko w nielicznych multiplikatorach obok sprzęgła znajdziemy łożysko poprzeczne stabilizujące wał napędowy.

w nowej generacji multikach znanych obu marek ,to juz jest norma(łożysko stabilizujące)

ale tak, to jest clutch bearing,innymi słowy łożysko jednokierunkowe zwane sprzęgłem

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z technicznego punktu widzenia jest to sprzęgło. Z tłumaczenia również. Poniżej link do katalogu NTN w którym na stronach 14 i 15 (16 i 17 w pliku) opisano dokładnie w czym rzecz. Jest tam również przedstawiony (na str.15 katalogu i 17 w pliku) zintegrowany zespół sprzęgła z jednorzędowym poprzecznym łożyskiem kulkowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czyszczenia,najlepszy izopropanol,koronka w takim łożysku jest z polimeru teflonowego,łożysko takie delikatnie opłukac,przedmuchać do sucha i na to jakiś lekki olej PTFE czyli z dodatkiem teflonu,byle nie do łańcucha rowerowego,bo takie maja agresywne dodatki penetrujace,podobnie jak WD-40.Taki multik to z natury mechanizm precyzyjny i tak go trzeba traktować jeśli chodzi o środki smarne.

Edytowane przez Paavo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wd-40 nie ma żadnych dodatków agresywnych kolego

ma wiele zastosowań ,wystarczy poczytać

a izopropanol ,lub inne ,czesto bywa zanieczyszczony innymi substancjami,zależy z jakiego źródła,wiec rożnie to bywa

akurat do tego lozyska glownie w multiplikatorach ,do czyszczenia .używam własnie wd-40

Edytowane przez didi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wd-40 nie ma żadnych dodatków agresywnych kolego

ma wiele zastosowań ,wystarczy poczytać

a izopropanol ,lub inne ,czesto bywa zanieczyszczony innymi substancjami,zależy z jakiego źródła,wiec rożnie to bywa

Nie zamierzam otwierać dysputy na temat WD-40,jest po prostu olej rospuszczony w węglowodorach plus środek penetrujacy,który jest tajemnica firmy,chyba nawet opatentowaną,Piszesz,że benzyna ekstrakcyjną raczej nie ,a przecież oczyszczona benzyna to węglowodór...zostawmy WD-40 do tego do czego został stworzony,czyli do zastosowań typowo uniwersalnych,garażowo,domowo,mechanicznych,bo niby po co stosowac jeszcze po czyszczeniu jakąś oliwkę,jak sam ten środek po odparowaniu zostawia film olejowy.I to nie chodzi mi,ze taki WD-40 ''zeżre'' jakieś części polimerowe,po prostu może zareagowac z powierzchnią malowana-lakierowana,i po jakimś czasie można zobaczyc piękne purchle.Do odłuszczania,można uzyć również dość łagodnych odtłuszczaczy na bazie organicznych węglowodorów,np: uzyskanych ze skórek cytrusowych,są to przewaznie preparaty do pielegnacji części rowerowych.Pierwsze słyszę o izopropanolu zanieczyszczonym,jak zazwyczaj jest on sprzedawany w postaci 99,9%,chyba,że ktoś chce myć części ''covidowym dezynfekatorem"...bo w głównej mierze on jest robiony na bazie izopropanolu,którym mozna myć rączki...a WD-40 już nie koniecznie.

Edytowane przez Paavo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zamierzam otwierać dysputy na temat WD-40,jest po prostu olej rospuszczony w węglowodorach plus środek penetrujacy,który jest tajemnica firmy,chyba nawet opatentowaną,Piszesz,że benzyna ekstrakcyjną raczej nie ,a przecież oczyszczona benyna to węglowodór...zostawmy WD-40 do tego do czego został stworzony,czyli do zastosowań typowo uniwersalnych,bo niby po co stosowac jeszcze po czyszczeniu jakąś oliwkę,jak sam ten środek po odparowaniu zostawia film olejowy.I to nie chodzi mi,ze taki WD-40 ''zeżre'' jakieś części polimerowe,po prostu może zareagowac z powieżchnią malowana-lakierowana,i po jakimś czasie można zobaczyc piękne purchle.

coby zamknac sprawe uzywany jest rowniez jako dodatek do paliwa jako srodek czyszczaco -smarny do wtrysków samochodowych,które uszczelnione są gumowymi podkladkami

jak rowniez do polerki przednich reflektorow itp itd ,wiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko zasosowania typowo domoroslych majsterkowiczów,..poleróje również rysy na lakierze samochodowym,co mozna zrobić i zwykłym olejem lnianym.Do paliwa bym go nie nalał,bo sa do tego dużo lepsze środki typowo do tego przeznaczone.Ja juz wymieniałem kilkukrotnie oringi w amortyzotorach rowerowych,których lagi były regularnie czyszczone WD,a wystarczyło uzyc oleju slikonowego w sprayu,a amortyzatory nie należały do tych tanich...tylko Rock Shox,Fox czy Marzocchi.

Edytowane przez Paavo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko zasosowania typowo domoroslych majsterkowiczów,..poleróje również rysy na lakierze samochodowym,co mozna zrobić i zwykłym olejem lnianym.Do paliwa bym go nie nalał,bo sa do tego dużo lepsze środki typowo do tego przeznaczone.

czy duzo lepsze,nie można powiedzieć ,bo narazie te wszystkie środki są w fazie testów i raczej wiekszosci wychodzi to na minus

ale marketingowo tak,zdobyly uznanie wielu

Edytowane przez didi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motoryzacja temat rzeka,jeżdze od kilkunastu lat tylko turbodieslem,podstawa to co roczna wymiana płynów ustrojowych,elektryczna grzałka oleju,''farelka'' samochodowa 1200W do wnętrza i paliwo wysokiej jakosci,bo zimy u mnie są jakie są takie są i -20 przez 2 miesiace to tak z zasady norma.

Edytowane przez Paavo
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ w moim powyższym poście link się nie wkleił, podaję poniżej.

 

Sprzęgła jednokierunkowe:

https://www.albeco.com.pl/data/catalogueb/Igielkowe%20sprzegla%20jednokierunkowe.pdf

 

Łożyska oporowe:

https://www.albeco.com.pl/data/catalogueb/NTNsingleDirectionType.pdf

 

Proszę porównać i wyciągnąć wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...