Skocz do zawartości

New Stella 2014


wildriver

Rekomendowane odpowiedzi

Chcialbym zapytac o inne lozysko na tym watku bez zakladania nowego watku.

W kolowrotkach Shimano od Biomastera wzwyz wystepuje lozysko pomiedzy rotorem a szpula.

Pytanie: co siedzi na tym lozysku, rotor czy szpula ?.

Dzieki i pozdrawiam, Leslaw.

 

A_zpsd696f1e0.jpg

W Biomasterach JDM jest tam tulejka a nie łożysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsrod aktualnych kolowrotkow Shimano tylko Stella ma lozysko w nakretce mocujacej rotor.

- @Guzu !

Czy to jest jakies specjalne lozysko ?. Bo Stelli nigdy nie mialem a na schemacie wyglada rzeczywiscie jak lozysko.

A w tabeli Stelli FE nazwane jest jako "Main Shaft Spacer"(#14244) a nie Ball Bearing .

Po prostu ciekawy jestem.

Pozdr., Leslaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam stella FD miała łożysko kulkowe, Stella FE ma spacer jeśli dobrze pamiętam z czarnego twardego materiału, stella 2014 alias FI nie ma tego elementu wcale. Łożyska zastępują dziwnymi materiałami a następnie likwidują na dobre. Ale nie ma się co martwić za 3 lata dadzą je ponownie i ujawnią nową myśl technologiczną ;)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to wyglada w dzialaniu, "Main Shaft" slizga sie po pierscieniu wewnetrznym lozyska a pierscien zewnetrzny obraca sie z rotorem ?.

Czyli ten pierscien wewnetrzny obraca sie czy nie, czy jak mu tam wyjdzie.

Bo jest czesciowo hamowany przez "Main Shaft", ktory ma ruchy tylko posuwisto-zwrotne.

Czy to lozysko ma znaczacy wplyw na dodatkowe usztywnienie rotora ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to wyglada w dzialaniu, "Main Shaft" slizga sie po pierscieniu wewnetrznym lozyska a pierscien zewnetrzny obraca sie z rotorem ?.

Czyli ten pierscien wewnetrzny obraca sie czy nie, czy jak mu tam wyjdzie.

Bo jest czesciowo hamowany przez "Main Shaft", ktory ma ruchy tylko posuwisto-zwrotne.

Czy to lozysko ma znaczacy wplyw na dodatkowe usztywnienie rotora ?.

 

Lozysko z racji swojej konstrukcji nigdy nie wplywa "dodatkowo" na usztywnienie rotora.

Gdyby chodzilo o usztywnienie rotora to bylaby lita nakretka.

Chodzi o zminimalizowanie tarcia.

Idea floating shaft pojawila sie w Stelli F (98). 

Zreszta F wlasnie pochodzilo od Floating Shaft.

Potem kolejne generacje dostawaly kolejne literki (na rynkach poza JDM).

A Fka zostala i trwa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lozysko z racji swojej konstrukcji nigdy nie wplywa "dodatkowo" na usztywnienie rotora.

Gdyby chodzilo o usztywnienie rotora to bylaby lita nakretka.

Chodzi o zminimalizowanie tarcia.

Idea floating shaft pojawila sie w Stelli F (98). 

Zreszta F wlasnie pochodzilo od Floating Shaft.

Potem kolejne generacje dostawaly kolejne literki (na rynkach poza JDM).

A Fka zostala i trwa ;)

 

W opisie Stradica FJ tez jest Floanting Shaft a nie ma tego lozyska.

Jak to jest zrobione w nim ?.

Idea Floating Shaft nie ma nic wspólnego z łożyskiem ( prawie,ale o tym pózniej )  jest to tzw."pływający wałek" czyli oś główna z ang."shaft".Wałek zębaty ( pinion ) jest specjalnie zaprojektowany i tylko po obydwóch końcach ma styczność i podparcie z osią.Wpływa to na zmniejszone opory tarcia.W pózniejszych generacjach została dodana tulejka teflonowa mieszcząca się wewnątrz piniona i aby ta tulejka nie wypadała zastosowano specjalną maskownicę przykręcaną na dwie śrubki.Takie rozwiązanie było stosowane m/innymi w Twin Power F co jeszcze bardziej w znaczący sposób zmniejszyło opory tarcia.  Do Stelli F '98 w nakrętce rotora umieszczono łożysko i ową tulejkę teflonową która znajdowała się tym razem w wewnętrznym pierścieniu łożyska,co dało lepszą stabilizację całego układu.W pózniejszych genaracjach dalej stosowano i stosuje się do dnia dzisiejszego to rozwiązanie wzbogacone o specjalny uszczelniacz.Jedynie w Stelli FE zamiast tulejki teflonowej zastosowano specjalne łożysko z zaprasowaną tulejką mosiężną. 

 

Pozdrawiam

Józef Leśniak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Miałem okazje pokrecic chwile tym cudem japońskiej technologi i z cała odpowiedzialnością stwierdzam, ze nowa Stella freshwater podobnie jak praktycznie wszystkie jej poprzedniczki jest do d..y. ( do d..y nie jest Millenium, nowka jak ktoś ma ze starych zapasów - ta jest do gabloty).

 

Jakbym sie bawił plastikowa zabawka, TP '11 nie dorasta do piet no i TP nie jest do d..y tylko do lowienia :)

 

Według mnie oczywiście bo bym zapomniał dodać.

 

Bujo

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Miałem okazje pokrecic chwile tym cudem japońskiej technologi i z cała odpowiedzialnością stwierdzam, ze nowa Stella freshwater podobnie jak praktycznie wszystkie jej poprzedniczki jest do d..y. ( do d..y nie jest Millenium, nowka jak ktoś ma ze starych zapasów - ta jest do gabloty).

 

Jakbym sie bawił plastikowa zabawka, TP '11 nie dorasta do piet no i TP nie jest do d..y tylko do lowienia :)

 

Według mnie oczywiście bo bym zapomniał dodać.

 

Bujo

 

Czyli zamiast 14tki bierzesz motorower ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak już pomijając ironię to nie tak dawno otwieralismy "sklepową" 2500 hgs i jakoś do mnie nie przemawia "drobne uzębienie", chyba jest to ryzykowne i może okazać się awaryjne podczas upadków i dużych przeciążen ale zakładając że nawet przekładnia będzie niezniszczalna i będzie się regenerować sama jak ogon jaszczurki to oba kółka od posuwu szpuli są żałosne , dla mnie za bardzo przekombinowane i "według mnie" to z masła po sezonie się zrobi margaryna i to taka tania....niestety nie było mi dane jej rozebrać na czynniki pierwsze i rozkminic wszystkich za i przeciw ale podejrzewam że szybko dane mi będzie :) poza tym reszta materiałów od góry do dołu wydaje się solidna, jak to w tej klasie siemano i nie wiem czy to za sprawą nowości ale uszczelki nareszcie są z gumy a nie z plasteliny ale nigdy nie miałem okazji obadać konkretnie tych elementów w innej fabrycznie nowej stelce czy tepeku za to w tych trochę używanych to nagminnie uszczelki były w fatalnym stanie.

 

podkreślam raz jeszcze że się nie znam kompletnie na niczym poza wypasaniem owiec i trolli, ale myslalem że padne z wrażenia jak zobacze super materiały w nowej stelli , życie jednak zburzylo moją wyobraźnię i nie zostałem pozytywnie zaskoczony, oczywiście forumowy kolega Marcin do którego ta górka pazdzierzu należała tak szybko jak go kupił tak szybko sprzedał i podejrzewam że przeglądając za rok temat "problemy ze stella 2014" będzie zadowolony z decyzji.

 

Teraz poproszę o konkretny lincz, już zaczynam krzyczeć aUUU@

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Qowax001
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak już pomijając ironię to nie tak dawno otwieralismy "sklepową" 2500 hgs i jakoś do mnie nie przemawia "drobne uzębienie", chyba jest to ryzykowne i może okazać się awaryjne podczas upadków i dużych przeciążen ale zakładając że nawet przekładnia będzie niezniszczalna i będzie się regenerować sama jak ogon jaszczurki to oba kółka od posuwu szpuli są żałosne , dla mnie za bardzo przekombinowane i "według mnie" to z masła po sezonie się zrobi margaryna i to taka tania....niestety nie było mi dane jej rozebrać na czynniki pierwsze i rozkminic wszystkich za i przeciw ale podejrzewam że szybko dane mi będzie :) poza tym reszta materiałów od góry do dołu wydaje się solidna, jak to w tej klasie siemano i nie wiem czy to za sprawą nowości ale uszczelki nareszcie są z gumy a nie z plasteliny ale nigdy nie miałem okazji obadać konkretnie tych elementów w innej fabrycznie nowej stelce czy tepeku za to w tych trochę używanych to nagminnie uszczelki były w fatalnym stanie.

 

podkreślam raz jeszcze że się nie znam kompletnie na niczym poza wypasaniem owiec i trolli, ale myslalem że padne z wrażenia jak zobacze super materiały w nowej stelli , życie jednak zburzylo moją wyobraźnię i nie zostałem pozytywnie zaskoczony, oczywiście forumowy kolega Marcin do którego ta górka pazdzierzu należała tak szybko jak go kupił tak szybko sprzedał i podejrzewam że przeglądając za rok temat "problemy ze stella 2014" będzie zadowolony z decyzji.

 

Teraz poproszę o konkretny lincz, już zaczynam krzyczeć aUUU@

 

Pozdrawiam.

 

Nie mialem okazji widziec trzewi 14tki, wiec sprobuje dopytac : 

 

na czym polega zalosnosc kolek posuwu ? 

dlaczego uwazasz ze mikro zeby na przekladni sa bardziej podatne "na upadki" niz zeby w normalnej przekladni np 07 czy 10 (zostajac w Stellach) ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...