leslaw Opublikowano 15 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Chcialbym zapytac o inne lozysko na tym watku bez zakladania nowego watku.W kolowrotkach Shimano od Biomastera wzwyz wystepuje lozysko pomiedzy rotorem a szpula.Pytanie: co siedzi na tym lozysku, rotor czy szpula ?.Dzieki i pozdrawiam, Leslaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 15 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Szpula. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 15 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Wsrod aktualnych kolowrotkow Shimano tylko Stella ma lozysko w nakretce mocujacej rotor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 15 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Chcialbym zapytac o inne lozysko na tym watku bez zakladania nowego watku.W kolowrotkach Shimano od Biomastera wzwyz wystepuje lozysko pomiedzy rotorem a szpula.Pytanie: co siedzi na tym lozysku, rotor czy szpula ?.Dzieki i pozdrawiam, Leslaw. W Biomasterach JDM jest tam tulejka a nie łożysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 15 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 W Biomasterach JDM jest tam tulejka a nie łożysko.Podobnie jak w daiwie certate 2010.Wymieniałem tulejki na łożysko.Nie wiem jak jest w tych 2013. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leslaw Opublikowano 15 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Wsrod aktualnych kolowrotkow Shimano tylko Stella ma lozysko w nakretce mocujacej rotor.- @Guzu !Czy to jest jakies specjalne lozysko ?. Bo Stelli nigdy nie mialem a na schemacie wyglada rzeczywiscie jak lozysko.A w tabeli Stelli FE nazwane jest jako "Main Shaft Spacer"(#14244) a nie Ball Bearing .Po prostu ciekawy jestem.Pozdr., Leslaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saw Opublikowano 15 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Z tego co pamiętam stella FD miała łożysko kulkowe, Stella FE ma spacer jeśli dobrze pamiętam z czarnego twardego materiału, stella 2014 alias FI nie ma tego elementu wcale. Łożyska zastępują dziwnymi materiałami a następnie likwidują na dobre. Ale nie ma się co martwić za 3 lata dadzą je ponownie i ujawnią nową myśl technologiczną 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byku121 Opublikowano 16 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Stella FE ma także łożysko kulkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leslaw Opublikowano 16 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Jak to wyglada w dzialaniu, "Main Shaft" slizga sie po pierscieniu wewnetrznym lozyska a pierscien zewnetrzny obraca sie z rotorem ?.Czyli ten pierscien wewnetrzny obraca sie czy nie, czy jak mu tam wyjdzie.Bo jest czesciowo hamowany przez "Main Shaft", ktory ma ruchy tylko posuwisto-zwrotne.Czy to lozysko ma znaczacy wplyw na dodatkowe usztywnienie rotora ?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 16 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Jak to wyglada w dzialaniu, "Main Shaft" slizga sie po pierscieniu wewnetrznym lozyska a pierscien zewnetrzny obraca sie z rotorem ?.Czyli ten pierscien wewnetrzny obraca sie czy nie, czy jak mu tam wyjdzie.Bo jest czesciowo hamowany przez "Main Shaft", ktory ma ruchy tylko posuwisto-zwrotne.Czy to lozysko ma znaczacy wplyw na dodatkowe usztywnienie rotora ?. Lozysko z racji swojej konstrukcji nigdy nie wplywa "dodatkowo" na usztywnienie rotora.Gdyby chodzilo o usztywnienie rotora to bylaby lita nakretka.Chodzi o zminimalizowanie tarcia.Idea floating shaft pojawila sie w Stelli F (98). Zreszta F wlasnie pochodzilo od Floating Shaft.Potem kolejne generacje dostawaly kolejne literki (na rynkach poza JDM).A Fka zostala i trwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leslaw Opublikowano 17 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 W opisie Stradica FJ tez jest Floanting Shaft a nie ma tego lozyska.Jak to jest zrobione w nim ?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 17 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Lozysko z racji swojej konstrukcji nigdy nie wplywa "dodatkowo" na usztywnienie rotora.Gdyby chodzilo o usztywnienie rotora to bylaby lita nakretka.Chodzi o zminimalizowanie tarcia.Idea floating shaft pojawila sie w Stelli F (98). Zreszta F wlasnie pochodzilo od Floating Shaft.Potem kolejne generacje dostawaly kolejne literki (na rynkach poza JDM).A Fka zostala i trwa W opisie Stradica FJ tez jest Floanting Shaft a nie ma tego lozyska.Jak to jest zrobione w nim ?.Idea Floating Shaft nie ma nic wspólnego z łożyskiem ( prawie,ale o tym pózniej ) jest to tzw."pływający wałek" czyli oś główna z ang."shaft".Wałek zębaty ( pinion ) jest specjalnie zaprojektowany i tylko po obydwóch końcach ma styczność i podparcie z osią.Wpływa to na zmniejszone opory tarcia.W pózniejszych generacjach została dodana tulejka teflonowa mieszcząca się wewnątrz piniona i aby ta tulejka nie wypadała zastosowano specjalną maskownicę przykręcaną na dwie śrubki.Takie rozwiązanie było stosowane m/innymi w Twin Power F co jeszcze bardziej w znaczący sposób zmniejszyło opory tarcia. Do Stelli F '98 w nakrętce rotora umieszczono łożysko i ową tulejkę teflonową która znajdowała się tym razem w wewnętrznym pierścieniu łożyska,co dało lepszą stabilizację całego układu.W pózniejszych genaracjach dalej stosowano i stosuje się do dnia dzisiejszego to rozwiązanie wzbogacone o specjalny uszczelniacz.Jedynie w Stelli FE zamiast tulejki teflonowej zastosowano specjalne łożysko z zaprasowaną tulejką mosiężną. PozdrawiamJózef Leśniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 17 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Nie ma nic wspolnego, tylko "plywa" m.in dzieki lozysku Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patu Opublikowano 1 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 ...wracajac do kompatybilności szpul ...model 4000 2010JDM i 4000 2014. Szpule pasują, zakładając od modelu '10 do '14 trzeba przełożyć nakrętkę,odwrotnie można użyć obydwu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 4 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 hmm..poziom tłuszczu : 0-10 14 - 1010 - 707 - 804 - 601 - 700 - 998 - 695 - 492 - 2 hahah a jak sytuacja wygląda z SW08 i SW13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MefistoFishing Opublikowano 4 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 SW08 - 9SW13 - 10, powinno byc chyba nawet 11, ale trza odjąć za to , że tylko alumeniowa gała jest w mniejszych rozmairach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Erin Opublikowano 5 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 http://video-fishing.com/shimano-stella-reels-car 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Z Opublikowano 5 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 http://video-fishing.com/shimano-stella-reels-carA ja głupi myślałem że kołowrotka to się do łowienia ryb używa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bujo Opublikowano 7 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Witam, Miałem okazje pokrecic chwile tym cudem japońskiej technologi i z cała odpowiedzialnością stwierdzam, ze nowa Stella freshwater podobnie jak praktycznie wszystkie jej poprzedniczki jest do d..y. ( do d..y nie jest Millenium, nowka jak ktoś ma ze starych zapasów - ta jest do gabloty). Jakbym sie bawił plastikowa zabawka, TP '11 nie dorasta do piet no i TP nie jest do d..y tylko do lowienia Według mnie oczywiście bo bym zapomniał dodać. Bujo 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 7 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Witam, Miałem okazje pokrecic chwile tym cudem japońskiej technologi i z cała odpowiedzialnością stwierdzam, ze nowa Stella freshwater podobnie jak praktycznie wszystkie jej poprzedniczki jest do d..y. ( do d..y nie jest Millenium, nowka jak ktoś ma ze starych zapasów - ta jest do gabloty). Jakbym sie bawił plastikowa zabawka, TP '11 nie dorasta do piet no i TP nie jest do d..y tylko do lowienia Według mnie oczywiście bo bym zapomniał dodać. Bujo Czyli zamiast 14tki bierzesz motorower ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patu Opublikowano 7 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 ...tylko trzeba ściągnąć siodełko co by się choc czesciowo zmieścił tam gdzie jest miejsce dla stelli... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateush Opublikowano 7 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Według mnie oczywiście bo bym zapomniał dodać. Zapomniałeś dodać , że ta '14 powinna być w kolorach tęczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 (edytowane) A tak już pomijając ironię to nie tak dawno otwieralismy "sklepową" 2500 hgs i jakoś do mnie nie przemawia "drobne uzębienie", chyba jest to ryzykowne i może okazać się awaryjne podczas upadków i dużych przeciążen ale zakładając że nawet przekładnia będzie niezniszczalna i będzie się regenerować sama jak ogon jaszczurki to oba kółka od posuwu szpuli są żałosne , dla mnie za bardzo przekombinowane i "według mnie" to z masła po sezonie się zrobi margaryna i to taka tania....niestety nie było mi dane jej rozebrać na czynniki pierwsze i rozkminic wszystkich za i przeciw ale podejrzewam że szybko dane mi będzie poza tym reszta materiałów od góry do dołu wydaje się solidna, jak to w tej klasie siemano i nie wiem czy to za sprawą nowości ale uszczelki nareszcie są z gumy a nie z plasteliny ale nigdy nie miałem okazji obadać konkretnie tych elementów w innej fabrycznie nowej stelce czy tepeku za to w tych trochę używanych to nagminnie uszczelki były w fatalnym stanie. podkreślam raz jeszcze że się nie znam kompletnie na niczym poza wypasaniem owiec i trolli, ale myslalem że padne z wrażenia jak zobacze super materiały w nowej stelli , życie jednak zburzylo moją wyobraźnię i nie zostałem pozytywnie zaskoczony, oczywiście forumowy kolega Marcin do którego ta górka pazdzierzu należała tak szybko jak go kupił tak szybko sprzedał i podejrzewam że przeglądając za rok temat "problemy ze stella 2014" będzie zadowolony z decyzji. Teraz poproszę o konkretny lincz, już zaczynam krzyczeć aUUU@ Pozdrawiam. Edytowane 7 Czerwca 2014 przez Qowax001 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolkrause Opublikowano 7 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Teraz poproszę o konkretny lincz, już zaczynam krzyczeć aUUU@ Pozdrawiam. Łukasz nie wywołuj wilka z lasu..... aaaaUUUUUUU............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 7 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 A tak już pomijając ironię to nie tak dawno otwieralismy "sklepową" 2500 hgs i jakoś do mnie nie przemawia "drobne uzębienie", chyba jest to ryzykowne i może okazać się awaryjne podczas upadków i dużych przeciążen ale zakładając że nawet przekładnia będzie niezniszczalna i będzie się regenerować sama jak ogon jaszczurki to oba kółka od posuwu szpuli są żałosne , dla mnie za bardzo przekombinowane i "według mnie" to z masła po sezonie się zrobi margaryna i to taka tania....niestety nie było mi dane jej rozebrać na czynniki pierwsze i rozkminic wszystkich za i przeciw ale podejrzewam że szybko dane mi będzie poza tym reszta materiałów od góry do dołu wydaje się solidna, jak to w tej klasie siemano i nie wiem czy to za sprawą nowości ale uszczelki nareszcie są z gumy a nie z plasteliny ale nigdy nie miałem okazji obadać konkretnie tych elementów w innej fabrycznie nowej stelce czy tepeku za to w tych trochę używanych to nagminnie uszczelki były w fatalnym stanie. podkreślam raz jeszcze że się nie znam kompletnie na niczym poza wypasaniem owiec i trolli, ale myslalem że padne z wrażenia jak zobacze super materiały w nowej stelli , życie jednak zburzylo moją wyobraźnię i nie zostałem pozytywnie zaskoczony, oczywiście forumowy kolega Marcin do którego ta górka pazdzierzu należała tak szybko jak go kupił tak szybko sprzedał i podejrzewam że przeglądając za rok temat "problemy ze stella 2014" będzie zadowolony z decyzji. Teraz poproszę o konkretny lincz, już zaczynam krzyczeć aUUU@ Pozdrawiam. Nie mialem okazji widziec trzewi 14tki, wiec sprobuje dopytac : na czym polega zalosnosc kolek posuwu ? dlaczego uwazasz ze mikro zeby na przekladni sa bardziej podatne "na upadki" niz zeby w normalnej przekladni np 07 czy 10 (zostajac w Stellach) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.