Skocz do zawartości

Serwisowanie kołowrotków Shimano


Baloo

Rekomendowane odpowiedzi

Jozi ja to kiedyś Ignisa kupiłem uzywkę świerzo po serwisieto też byl na niebiesko zapackany jeszcze bardziej niż to co pokazujesz. Do umycia poszło benzynki na conajmniej 3 kolowrotki. Niedawno znajomemu czarnucha smarowałem to z niego dosłownie wypłyną smar. Od pewnego czasu dostawał oliwke do środka. Tak co roku porcja na początku sezonu bez mycia, rozkrecania tylko siup ze strzykawy.Masakra jakaś. Nie wiem skąd ludzie czerpią pomysły na taką fuszerkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Dłubaliście już swoje Stradic'ki '15 ?

 

Mój trochę rzęził, stukał przy normalnym kręceniu, szumiał bardziej niż ustawa przewiduje...i jakby troszkę korbka biła.

 

Wyczyściłem bebechy, żadnych defektów części nie było widać.

 

Nasmarowałem :

- worm (lekko rozrzedzony Ardent)

- prowadnica wodzika (iOS)

- micro-modul (lekko rozrzedzony ardent)

- przekładnia i pinion (czysty Ardent, tylko zakryłem nim zęby przekładni)

 

Znaczyłem przekładnię.

Zostawiłem luz na przekładni taki, że dołożenie jednej najcieńszej podkładki to już za dużo.

Dociągając śrubki obudowy skręcałem "po przekątnej" i jaki jest efekt ?

 

Kołowrotek kręci leciutko, nie ząbkuje ale trochę rzęzi i szum nie zmalał...korbka jakby minimalnie biła.

Jedyne co widzę to to, że ośka przekładni jest jakby troszkę za luźna i podkładki przekładni nie kładą się idealnie centrycznie.

 

Mieliście podobne problemy ? Co może być nie tak...? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EdekZfabrykiKredek

Jaką masz średnice ośki/trzpienia na które nakładasz podkładki i łożysko jak 6,98 - 6,99mm to jest dobrze, podkładki zazwyczaj mają delikatnie większą średnice wewnątrz od ośki.

 

Rzężenie najlepiej zlokalizować poprzez wywalenie wszystkich bebechów i zakręcenie kręciołkiem z samą przekładnią i pinionem i jeśli nie występuje to dokładać kolejno zębatki pośrednie i znowu skręcamy kołowrotek i kręcimy itd. 

A szum to spytam wprost przeszkadza Tobie on na rybkach czy jedynie jak kręcisz w ciszy, pytam bez sarkazmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Hagane Body" to kanciasty rotor którego rozbijanie powietrza będzie słyszalne...to wiem, ten szum akurat nie przeszkadza mi wcale ;)

Szum i to rzężenie było takie, że łowiąc przy leciutkim wietrze słyszałem to - na pewno było głośniejsze niż szum plecionki "Sunline Super PE 8" na przelotkach Inazumy F.P - a to jest całkiem cicha współpraca ;)

 

Mam też podejrzenie, że micro-modul jest trochę luźny...i pod wormem też całkiem luźno...bo jak złapię pensetą wormshaft w tym "gładkim odcinku" to luz jest taki, że aż stuknie...a nie tylko drgnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Nie chcę robić wielu cykli "skręć, rozkręć" bo połówka to super-plastic-fantastic...także żeby nie urwać gwintów :/

Doprowadziłem do najlepszej sprawności jaką byłem w stanie uzyskać, połowię nim jak zima odpuści i zobaczymy co będzie :)

 

Tak czy inaczej dzięki za rady :)

 

A czy ktoś już miał jakieś problemy z tymi kołowrotkami ? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obu moich Stradicach Ci4+ FB (1000 i 2500) wywaliłem uszczelki zbierające smar z osi głównej (te czarne, które nasadzone sa na śrubę mocująca rotor i przykryte plastikowa osłona przykrecana na 2 śruby do rotora). Kręcą teraz trochę lzej i dłużej po zakręceniu korba.

 

Po nasmarowaniu oliwka karbowanej czarnej uszczelki pod rotorem, szum lekko zmalał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żbiku...a Stradic (FB) 16' różni się od Stradic'a 15...jeśli chodzi o te podkładki, tulejki, uszczelki...? Bo jeszcze nie oglądałem rozbieranej sesji Stradic'a '16 :D

 

Mi nie przeszkadza, że krótko kręci korbką po zakręceniu tylko szum i rzężenie trochę mogłoby być mniejsze ;)

Sprawdzę jak będzie bez tej gumowej podkładki...ale mam wrażenie, że u mnie łożysko pod pinionem za luźno siedzi, a sam pinion za luźno siedzi w łożysku.

Bo jak pociągnę lekko za koniec piniona to łożysko wychodzi z gniazda, a tulejka piniona wychodzi z łożyska...

 

Tą czarną, karbowaną uszczelkę pomazałem smarem...tak żeby tylko tłusta była, jutro jeszcze raz wyczyszczę flaki i namaszczę jakimś "masłem"...iOS'em ? :P  Może wyciszyć ale nie mogę dać dużo bo to prawie klej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy tego nie robiłem...ta uszczelka o ile dobrze kojarzę to gumowy odbój dla zbijaka kabłąka...więc ona musi być, nie ? :)

Tylko jak łachudrę wyciszyć ?

 

Mam pewien pomysł na zmniejszenie szumu tego kołowrotka ale aż boję się "pochwalić" tym, a po za tym nie wiem czy nie wprowadzi to pogorszenia sytuacji :/

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te tulejki - od oporówki, od kołnierza rotora zdają się mieć jakby chropowate krawędzie, tak jakby mało dokładnie je wycinali.

Myślałem czy nie wypolerować krawędzi pastą polerską i jakimś filcem.

 

A z tą uszczelką jutro spróbuję, może być ciekawy efekt :)

 

Ogólnie nie mam zarzutu do lekkości pracy tylko to rzężenia/szumienia tego kołowrotka...aby trochę ciszej było to będzie już cacy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...