busz231 Opublikowano 9 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 kołowrotek był oddany pod koniec gwarancj nie na kasowanie luzów lecz na jakieś stuki podczas kręcenia.na gwarancj był u nas w kraju zeszłej zimy,po powrocie i teście nic się nie zmieniło a gwaranca wygasła i kołowrot trafił do mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 9 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Koledzy jak serwisujecie swoje młynki to starajcie się nakładać smar tylko na części pracujące, bo jak za dużo smalcu to i tak wszystko ląduje na obudowie.Tu w zbliżeniu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thug Opublikowano 9 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Ale jeśli wystarczająco dużo zbierze się go na obudowie to po czasie będzie to działać jak dozownik smarowidła, coś tam od czasu do czasu ze ścianki skapnie na zębatki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 9 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Ale jeśli wystarczająco dużo zbierze się go na obudowie to po czasie będzie to działać jak dozownik smarowidła, coś tam od czasu do czasu ze ścianki skapnie na zębatki Tak, skapnąć to wiesz z czego może..... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 9 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 ja nakładam dość obficie ale tu to już trochę przesadziłeś.u mnie panel boczny jest prawie czysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maicke82 Opublikowano 9 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Smar niebieski tani to walą łopatą. IOS albo DG aplikowany by był pewnie oszczędniej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 9 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 ja nakładam dość obficie ale tu to już trochę przesadziłeś.u mnie panel boczny jest prawie czysty.To nie moje dzieło, to jest po otwarciu przed serwisowaniem.Pokazuję, co się robi z nadmiarem smaru, ląduje na panelu bocznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 9 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 (edytowane) Po Star Dragu , ardencie już by nie kręciła przy takiej ilości :-)A tak na marginesie to profanacja tej Stelki......Widać że ktoś przez dziure doładowywał smar :-) i przez to w nowych już ją zaspawali :-))))) Edytowane 9 Lutego 2017 przez przemo_w 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 10 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 Jozi ja to kiedyś Ignisa kupiłem uzywkę świerzo po serwisieto też byl na niebiesko zapackany jeszcze bardziej niż to co pokazujesz. Do umycia poszło benzynki na conajmniej 3 kolowrotki. Niedawno znajomemu czarnucha smarowałem to z niego dosłownie wypłyną smar. Od pewnego czasu dostawał oliwke do środka. Tak co roku porcja na początku sezonu bez mycia, rozkrecania tylko siup ze strzykawy.Masakra jakaś. Nie wiem skąd ludzie czerpią pomysły na taką fuszerkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 10 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 Dlatego Shimano nie daje już swojej oliwki przy nowych młynkach :-)Przez te porty lali do środka całe fiolki :-) no bo po cóż innego Shimano je dawało he he :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Night_Walker Opublikowano 11 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 Ojtam ojtam, przynajmniej nic nie szumiało ani nie stukało w środku 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Catrol Opublikowano 11 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 Cześć. Dłubaliście już swoje Stradic'ki '15 ? Mój trochę rzęził, stukał przy normalnym kręceniu, szumiał bardziej niż ustawa przewiduje...i jakby troszkę korbka biła. Wyczyściłem bebechy, żadnych defektów części nie było widać. Nasmarowałem :- worm (lekko rozrzedzony Ardent)- prowadnica wodzika (iOS)- micro-modul (lekko rozrzedzony ardent)- przekładnia i pinion (czysty Ardent, tylko zakryłem nim zęby przekładni) Znaczyłem przekładnię.Zostawiłem luz na przekładni taki, że dołożenie jednej najcieńszej podkładki to już za dużo.Dociągając śrubki obudowy skręcałem "po przekątnej" i jaki jest efekt ? Kołowrotek kręci leciutko, nie ząbkuje ale trochę rzęzi i szum nie zmalał...korbka jakby minimalnie biła.Jedyne co widzę to to, że ośka przekładni jest jakby troszkę za luźna i podkładki przekładni nie kładą się idealnie centrycznie. Mieliście podobne problemy ? Co może być nie tak...? :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EdekZfabrykiKredek Opublikowano 11 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 Jaką masz średnice ośki/trzpienia na które nakładasz podkładki i łożysko jak 6,98 - 6,99mm to jest dobrze, podkładki zazwyczaj mają delikatnie większą średnice wewnątrz od ośki. Rzężenie najlepiej zlokalizować poprzez wywalenie wszystkich bebechów i zakręcenie kręciołkiem z samą przekładnią i pinionem i jeśli nie występuje to dokładać kolejno zębatki pośrednie i znowu skręcamy kołowrotek i kręcimy itd. A szum to spytam wprost przeszkadza Tobie on na rybkach czy jedynie jak kręcisz w ciszy, pytam bez sarkazmu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Catrol Opublikowano 11 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 "Hagane Body" to kanciasty rotor którego rozbijanie powietrza będzie słyszalne...to wiem, ten szum akurat nie przeszkadza mi wcale Szum i to rzężenie było takie, że łowiąc przy leciutkim wietrze słyszałem to - na pewno było głośniejsze niż szum plecionki "Sunline Super PE 8" na przelotkach Inazumy F.P - a to jest całkiem cicha współpraca Mam też podejrzenie, że micro-modul jest trochę luźny...i pod wormem też całkiem luźno...bo jak złapię pensetą wormshaft w tym "gładkim odcinku" to luz jest taki, że aż stuknie...a nie tylko drgnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EdekZfabrykiKredek Opublikowano 11 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 Spoko, najlepiej zrób tak jak mówiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Catrol Opublikowano 11 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 ...Nie chcę robić wielu cykli "skręć, rozkręć" bo połówka to super-plastic-fantastic...także żeby nie urwać gwintów :/Doprowadziłem do najlepszej sprawności jaką byłem w stanie uzyskać, połowię nim jak zima odpuści i zobaczymy co będzie Tak czy inaczej dzięki za rady A czy ktoś już miał jakieś problemy z tymi kołowrotkami ? :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żbiku Opublikowano 11 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 W obu moich Stradicach Ci4+ FB (1000 i 2500) wywaliłem uszczelki zbierające smar z osi głównej (te czarne, które nasadzone sa na śrubę mocująca rotor i przykryte plastikowa osłona przykrecana na 2 śruby do rotora). Kręcą teraz trochę lzej i dłużej po zakręceniu korba. Po nasmarowaniu oliwka karbowanej czarnej uszczelki pod rotorem, szum lekko zmalał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Catrol Opublikowano 11 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 Żbiku...a Stradic (FB) 16' różni się od Stradic'a 15...jeśli chodzi o te podkładki, tulejki, uszczelki...? Bo jeszcze nie oglądałem rozbieranej sesji Stradic'a '16 Mi nie przeszkadza, że krótko kręci korbką po zakręceniu tylko szum i rzężenie trochę mogłoby być mniejsze Sprawdzę jak będzie bez tej gumowej podkładki...ale mam wrażenie, że u mnie łożysko pod pinionem za luźno siedzi, a sam pinion za luźno siedzi w łożysku.Bo jak pociągnę lekko za koniec piniona to łożysko wychodzi z gniazda, a tulejka piniona wychodzi z łożyska... Tą czarną, karbowaną uszczelkę pomazałem smarem...tak żeby tylko tłusta była, jutro jeszcze raz wyczyszczę flaki i namaszczę jakimś "masłem"...iOS'em ? Może wyciszyć ale nie mogę dać dużo bo to prawie klej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żbiku Opublikowano 12 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2017 Spróbuj dla testu złożyć kreciol bez zakładania tej grubej karbowanej uszczelki pod rotorem. Zobaczysz o ile ciszej kołowrotek kręci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Catrol Opublikowano 12 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2017 Nigdy tego nie robiłem...ta uszczelka o ile dobrze kojarzę to gumowy odbój dla zbijaka kabłąka...więc ona musi być, nie ? Tylko jak łachudrę wyciszyć ? Mam pewien pomysł na zmniejszenie szumu tego kołowrotka ale aż boję się "pochwalić" tym, a po za tym nie wiem czy nie wprowadzi to pogorszenia sytuacji :/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EdekZfabrykiKredek Opublikowano 12 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2017 Podziel się swoim pomysłem, pomyślimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 12 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2017 Tą uszczelkę nad nakrętką rotora, jeśli wyraźnie spowalnia młynek ,można chwilę podgotować, robi się bardziej elasyczna :-) i problem znika.To nie jest żart. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EdekZfabrykiKredek Opublikowano 12 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2017 Potwierdzam, guma robi się ciut miększa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Catrol Opublikowano 12 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2017 Te tulejki - od oporówki, od kołnierza rotora zdają się mieć jakby chropowate krawędzie, tak jakby mało dokładnie je wycinali.Myślałem czy nie wypolerować krawędzi pastą polerską i jakimś filcem. A z tą uszczelką jutro spróbuję, może być ciekawy efekt Ogólnie nie mam zarzutu do lekkości pracy tylko to rzężenia/szumienia tego kołowrotka...aby trochę ciszej było to będzie już cacy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dragon@ Opublikowano 13 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2017 Ktoś wie czy można zastąpić szpule od techniuma 1000 fd jakaś plytka "S"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.