Skocz do zawartości

Serwisowanie kołowrotków Shimano


Baloo

Rekomendowane odpowiedzi

witam,mam maly problem z moim kołowrotkiem i liczę na waszą pomoc,więc tak pacjent to twin power Tp15 4000pg,kołowrotek ma dziwną wadę bo podczas kręcenia (obojętnie czy pod obciążeniem,czy na sucho,ze szpulą czy bez)wydaje dziwny stukający dźwięk,mam wrażenie że te odgłosy są z korby,tam gdzie wkręca się korbę w kołowrotek,ewentualnie rotor ale obstawiam korbę,jest takie charakterystyczne cykanie . Kołowrotek ma jeszcze rok gwarancji(nigdy nie był rozkręcany) i teraz pytanie bo pisałem w wątku w innym temacie,komkretnie o Tp,ale zero odpowiedzi i teraz waham się co robić czy odesłać na serwis w ramach gwarancji czy oddać do innego rzetelnego miejsca gdzie takie coś mi naprawią. Sprawa o tyle dziwna że to  mój pierwszy kołowrotek który bede serwisował,więc nie znam tematu jak wygląda serwis shimano czy wogóle warto ? a jak się ma serwis prywatny tzn czy jest jakiś magik który się tym para i jest godny polecenia,?liczę na waszą pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,mam maly problem z moim kołowrotkiem i liczę na waszą pomoc,więc tak pacjent to twin power Tp15 4000pg,kołowrotek ma dziwną wadę bo podczas kręcenia (obojętnie czy pod obciążeniem,czy na sucho,ze szpulą czy bez)wydaje dziwny stukający dźwięk,mam wrażenie że te odgłosy są z korby,tam gdzie wkręca się korbę w kołowrotek,ewentualnie rotor ale obstawiam korbę,jest takie charakterystyczne cykanie . Kołowrotek ma jeszcze rok gwarancji(nigdy nie był rozkręcany) i teraz pytanie bo pisałem w wątku w innym temacie,komkretnie o Tp,ale zero odpowiedzi i teraz waham się co robić czy odesłać na serwis w ramach gwarancji czy oddać do innego rzetelnego miejsca gdzie takie coś mi naprawią. Sprawa o tyle dziwna że to mój pierwszy kołowrotek który bede serwisował,więc nie znam tematu jak wygląda serwis shimano czy wogóle warto ? a jak się ma serwis prywatny tzn czy jest jakiś magik który się tym para i jest godny polecenia,?liczę na waszą pomoc

Temat był już kiedyś wałkowany, masz "nadlewkę", parę minut roboty dla serwisanta i będzie ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można coś przybliżyć temat kolego,z chęcią poczytam.Jeżeli to owa nadlewka to gdzie lepiej oddać w ramach gwarancji czy do kogoś prywatnie ?

Ja bym do serwisu dał jak jest gwarancja. Tak na szybko tu znalazłem chyba można poczytać

 

http://jerkbait.pl/topic/50559-15-shimano-twin-power-2015-sw-i-nie-tylko/page-32#entry1934484

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następujący problem. Kupiłem pare dni temu na giełdzie Cardiffa 12 C2000HGS. „Nówka sztuka nieśmigana”, a w praktyce okazało się, ze używany i to grubo... Przy smarowaniu zauważyłem, że pod szpulą wsadzone są aż 4 plastikowe podkładki regulujące nawój. Po nawinięciu linki okazało się, ze do idealnego nawoju przydałaby się jeszcze jedna podkładka. Po jej dołożeniu nawoj jest ok. Jednakże, dźwięk terkotki hamulca słychać tylko na szpuli, która była z kołowrotkiem. Na 2 identycznych zapasowych, które mam do drugiego egzemplarza nie ma odgłosu hamulca, bo szpula osadzona jest za wysoko i zapadka wewnątrz szpuli nie trafia na plastikową zębatkę na osi pod szpulą. Przy 4 podkładkach dźwięk hamulca jest na wszystkich 3 szpulach.

 

Co może być nie tak, ze jest konieczność dołożenia aż 4-5 podkładek pod szpule dla równego nawoju? I dlaczego przy 5 podkładkach przy jednej szpuli zapadka sięga zębatki i odgłos hamulca jest, a na dwóch identycznych pozostałych nie? Czyżby płytsze gniazda na łożysko w tych dwóch zapasowych szpulach?

Edytowane przez Żbiku
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może być nie tak, ze jest konieczność dołożenia aż 4-5 podkładek pod szpule dla równego nawoju? I dlaczego przy 5 podkładkach przy jednej szpuli zapadka sięga zębatki i odgłos hamulca jest, a na dwóch identycznych pozostałych nie? Czyżby płytsze gniazda na łożysko w tych dwóch zapasowych szpulach?

Wszystko jest OK, tak ma być bo to bardzo dobre kołowrotki są :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pytanie następujące - czy kupując np. w Plat'cie prowadnice posuwu do posuwu "po staremu" dodaje się do koszyka 2 szt. ? Czy jeśli występują 2 szt. w danym modelu to traktowane są jako komplet...?

TAK.

Każda prowadnica oddzielnie jest liczona

Nawet śrubki kupuję się na sztuki

Edytowane przez Guzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie, Shimano Sedona 4000 nie kręci się rolka do nawijania linki. Odkręciłem śrubkę w środku tulejka ale za takie pieniądze nie spodziewałem się nic innego. Przesmarowałem oliwką i skręciłem, pod palcem niby się rolka kręci ale przy zwijaniu plecionki już nie. Po jakim średnio czasie kołowrotki wracają z serwisu? Jest sens oddawać kołowrotek na serwis czy kupić sobie łożysko i podmienić za tulejkę?

Czy mogło to być przyczyną przecierania i pękania plecionki x8 a teraz przecierania plecionki x4 czy szukać przyczyny w przelotkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie, Shimano Sedona 4000 nie kręci się rolka do nawijania linki. Odkręciłem śrubkę w środku tulejka ale za takie pieniądze nie spodziewałem się nic innego. Przesmarowałem oliwką i skręciłem, pod palcem niby się rolka kręci ale przy zwijaniu plecionki już nie. Po jakim średnio czasie kołowrotki wracają z serwisu? Jest sens oddawać kołowrotek na serwis czy kupić sobie łożysko i podmienić za tulejkę?

Czy mogło to być przyczyną przecierania i pękania plecionki x8 a teraz przecierania plecionki x4 czy szukać przyczyny w przelotkach?

Cześć, z mojego doświadczenia wynika że czeka się 10-14 dni. Zależy to od sprzedawcy (bo reklamujesz przez sklep w którym kupiłeś) oraz od tego jak często odwiedza ich przedstawiciel Shimano (to on zabiera sprzęt do reklamacji)

Ja osobiście kupił bym łożysko Ezo i nie czekał. Łożysko w rolce zawsze będzie lepiej kręcić niż tulejka.

 

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z łożyskiem w rolkę do Sedony/Sahary/Nascii trzeba trochę pokombinować. Wymiar prawidłowy, ale oryginalna tuleja jest sporo szersza, więc trzeba dać odpowiednie podkładki, inaczej zamiana nie ma większego sensu.

 

Swoją drogą zastosowane tam rozwiązanie nie jesr wcale takie złe. Rolkę należy smarować, nie oliwić. Jeśli wszystko jest prawidłowo złożone i przesmarowane to nie powinno być problemów, bez różnicy czy z plecionką czy żyłką. Warto jeszcze raz rozebrać i złożyć zgidnie ze schematem, stosując lekki, wodoodporny smar. Powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...