Skocz do zawartości

Serwisowanie kołowrotków Shimano


Baloo

Rekomendowane odpowiedzi

Tutaj masz filmik jak to zrobić -

To łatwe sam robiłem juz nie raz

U mnie kiedyś wypadł gdzieś 1 wałek !!! Nie znalazłem i zamontowałem z Sedony do Ultegry i działa :) Bez 1 wałka też działa.Tylko krople lub 2 oliwki jak zmontujesz.Żadnych smarów bo sie zaklei:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak próbuję rozciągać to nie idzie tylko w "poziomie", ale skręca cały zwój i boję się, że tego nie nałożę.

W drodze do roboty doznałam natchnienia: w imadło zamocuję metalowy pręt o odpowiedniej średnicy - będzie robił za trzpień, na który nałożę sprężynkę. Chwycę wąsy szczypcami i rozciągnę. Umieszczenie na trzpieniu może pozwoli uniknąć nieprawidłowego skręcenia sprężynki...

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drodze do roboty doznałam natchnienia: w imadło zamocuję metalowy pręt o odpowiedniej średnicy - będzie robił za trzpień, na który nałożę sprężynkę. Chwycę wąsy szczypcami i rozciągnę. Umieszczenie na trzpieniu może pozwoli uniknąć nieprawidłowego skręcenia sprężynki...

Po powiększeniu zdjęcia wiać że sprężynki na godzinie 7 i 11 nie sięgają do wałków.

 

Zanim zaczniesz cokolwiek doginać porównaj je z pozostałymi.

 

Problem nie leży w części sprężynującej tylko w wąsie który opiera się o wałek.

 

Być może ktoś próbując złożyć oporówkę założył te dwie sprężynki odwrotnie, przycisnął je metalową bieżnią i powyginał wąsy.    

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po powiększeniu zdjęcia wiać że sprężynki na godzinie 7 i 11 nie sięgają do wałków.

 

Zanim zaczniesz cokolwiek doginać porównaj je z pozostałymi.

 

Problem nie leży w części sprężynującej tylko w wąsie który opiera się o wałek.

 

Być może ktoś próbując złożyć oporówkę założył te dwie sprężynki odwrotnie, przycisnął je metalową bieżnią i powyginał wąsy.    

Dzięki za podpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po powiększeniu zdjęcia wiać że sprężynki na godzinie 7 i 11 nie sięgają do wałków.

 

Zanim zaczniesz cokolwiek doginać porównaj je z pozostałymi.

 

Problem nie leży w części sprężynującej tylko w wąsie który opiera się o wałek.

 

Być może ktoś próbując złożyć oporówkę założył te dwie sprężynki odwrotnie, przycisnął je metalową bieżnią i powyginał wąsy.    

Dzięki Wszystkim za pomoc i dzięki @Adaś Niezgódka - Twoja sugestia bardzo pomogła.

Całość poszła tak:

  1. Sprężynki na 7 i 11 godzinie były ułożone po drugiej stronie wałków, po ich poprawieniu było ciut lepiej, ale nie całkiem,
  2. porozginałem wszystkie sprężynki by lepiej dociskały wałki - lepiej, ale nie na 100%,
  3. rozebrałem całość ponownie, umyłem każdy element z osobna 3 razy w toluenie, skręciłem i... BINGO! - działa na 100% :-)

Tak, że dzięki raz jeszcze - na razie nie potrzebuję TP 11 4000 ;)

TP 98 to mega maszyna - jedynie dinks do hamulca mnie irytuje i jednak kupiłbym '11 4000...

No i zasadniczo pasowałby do reszty familii.

 

pozdrawiam,

Tomek

Edytowane przez domeldoom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się że mogłem pomóc  :)

 

11 TP 4000 używam od lat, założyłem mu koło główne przekładni od 10 STL 4000 i dołożyłem łożysk, chodzi tak miodnie jak mało który.

 

To świetny młynek o bardzo dobrych walorach użytkowych.

 

Pozdrawiam

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X-Games

Dzieki za filmik.

Zlozylem na nowo lozysko do mojego TP XTR 

Dziala :good: ,ale szumi, po wylaczeniu wstecznego, jeszcze bardziej

Zlozylem wymyty, nic nie smarowalem ,gdzie tam dodac delikatne  oliwki?

Pozdrawiam Adam

Wystarczy że kapniesz kropelkę na tą srebrną tuleję która pracuje wewnątrz łożyska i rozprowadzisz palcem po całej powierzchni.

 

Tylko nie przesadź z ilością, jedna kropla wystarczy.

 

I dobrze by było gdyby ta oliwka nie była zbyt lepka, SHIMANO Bantam lub SSRO-01 dadzą radę.

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy że kapniesz kropelkę na tą srebrną tuleję która pracuje wewnątrz łożyska i rozprowadzisz palcem po całej powierzchni.

 

Tylko nie przesadź z ilością, jedna kropla wystarczy.

 

I dobrze by było gdyby ta oliwka nie była zbyt lepka, SHIMANO Bantam lub SSRO-01 dadzą radę

 

 

Dzieki sprobuje

Kolowrotek lezal juz ca 3 lata,pare razy podchodzilem do tego lozyska

Juz chcialem dac sobie spokuj, a tu taki fajny filmik :D

Szkoda by bylo,mam go od nowosci, ca 21 lat ;)

Dalej chodzi super

Dzieki :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roczny Vanford, rozkręciłem maszynkę, w środku smaru tyle ile trzeba, żadnego zużycia, smar biały/przeźroczysty czyściutki. Oliwka na oporówkę leciutko wyciszyła szumy ale szumi i już, luz na wormshawcie można by było wykasować ale nie chciało mi się ;) bo nawój bez zastrzeżeń.

 

Uważam, że nie ma powodu w nich nic robić, no może poza regularnym serwisowaniem rolki kabłąka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęstszym powodem szumów w shimaniakach jest padnięte łożysko na dole piniona 5x8x2,5 

Jeżeli nałożymy nowy smar na przekładnie + nowe łożysko to musi być cisza 

Faktycznie, kiedyś tak było.

 

W nowych modelach shimano, zwłaszcza tych z rotorem MGL szum jest i nawet najlepszy smar nie wyeliminuje tego zjawiska.

 

Co najwyżej może je złagodzić.

 

One po prostu szumią od nowości i wymiana łożyska nic tu nie da.

 

Ale masz rację, łożysko na dole piniona szybko wysiada bo najzwyczajniej w świcie jest za małe, że nie wspomnę o jakości tych łożysk które teraz się montuje .

 

Tak samo jak łożysko po przeciwległej stronie korby, które ze względu na zbyt mały rozmiar 7x11x3, też nie jest zbyt żywotne.

Edytowane przez Adaś Niezgódka
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie materiał rotora nie ma znaczenie na intensywność szumu. 

 

Co do łożyska po prawej stronie korby - "ruskie" od razu je wymieniają i ładują je w miejsce tulejki pod szpula - fabryczne łożysko od korby jest szumiące od nowości.

Mowa o vanfordach i stradikach FL 2500 i C3000 

 

O tym, że dolne łożysko piniona osadzone w korpusie (też w rozmiarach 2500 i C3000) trzyma tak "szczerze" tylko na połowie średnicy - nie wspomnę... jak dla mnie bubel konstrukcyjny 

Edytowane przez Rebus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wg mnie materiał rotora nie ma znaczenie na intensywność szumu. 

 

Co do łożyska po prawej stronie korby - "ruskie" od razu je wymieniają i ładują je w miejsce tulejki pod szpula - fabryczne łożysko od korby jest szumiące od nowości.

Mowa o vanfordach i stradikach FL 2500 i C3000 

I tu nie mogę się z tobą zgodzić, bo materiał rotora w mojej ocenie ma ogromny wpływ zarówno na pracę jak i dźwięki jakie wydaje kołowrotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam stradica fl2500 i nic nie szumi, tak więc ten tego takie dywagacje. Wszystko zależy od danego egzemplarza. Baa nawet stelle się trafiały fabrycznie jedna lepiej spasowana druga mniej. Jedna potrafiła szumieć inna zaś nie. Skupcie się lepiej na łowieniu a nie na kręceniu w fotelu.

Edytowane przez woblery L.E.
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam stradica fl2500 i nic nie szumi, tak więc ten tego takie dywagacje. Wszystko zależy od danego egzemplarza. Baa nawet stelle się trafiały fabrycznie jedna lepiej spasowana druga mniej. Jedna potrafiła szumieć inna zaś nie. Skupcie się lepiej na łowieniu a nie na kręceniu w fotelu.

Po pierwsze, kolego wobler L.E stradic fl nie ma rotora z MGL.

 

Po drugie, to wątek techniczny, a nie ''wieści z nad wody'' czy ''wujek dobra rada nakazuje'' .

 

Po trzecie, pozwól kolego że będę się skupiał na tym na czym mam ochotę się skupiać.

 

A o moje wyniki wędkarskie się nie martw, bo na szczęście ani czas spędzony na forum, ani ilość wysmarowanych postów nie ma wpływu na wyniki wędkarskie  :D

 

 

PS. Co się tyczy kręcenia w fotelu to nie wiem jak ty, ale ja wolę sprawdzać kołowrotki w ich warunkach naturalnych i bynajmniej nie jest to fotel  :)

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo rotor MGL działa jak świszcząca turbina TDI.

Być może  :)

 

Ale tego nie wiem, bo od lat tylko benzyniaków używam  :P

 

Wiem natomiast że każda dyskusja jest wartościowa, pod warunkiem że jest konstruktywna i oparta na wiedzy praktycznej. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...