bubas Opublikowano 24 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Zegarmistrzowska robota...trzeba podważyć od bieżni zewnętrznej,wypłukanie usunęło smar,który można uzupełnić rozbierając lub pewnie? rozrzedzając czy czujnie podgrzewając...Oryginalne(jeśli nie zużyte) są lepsze od zamienników.Udało się. Otworzyłem pierwsze. Płukanie suszenie. I teraz jaki smar dg 6 czy dg 10 dać? I Skąd będę wiedział czy łożysko jest zużyte kiedy nie? Bo na ołówku kreciły bez wibracji ale wcale super lekko nie chodziły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 24 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 To i ja dorzucę fotkę koła z niewiele używanego Twinka jdm (fabryczne smarowanie). Jak widać warto było otwierać. Wczoraj rozebralem stelle i tak samo to wyglądało. Skladacz jakby nie wbił się ze smarem gdzie trzeba. W innych miejscach podobnie tylko że smar już nie zielony a biały. Czyli według miary smar podany gorzej z umiejscowieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 24 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Wczoraj rozebralem stelle i tak samo to wyglądało. Skladacz jakby nie wbił się ze smarem gdzie trzeba. W innych miejscach podobnie tylko że smar już nie zielony a biały. Czyli według miary smar podany gorzej z umiejscowieniem.Miałem to samo w moim. W Biomku było lepiej. A najlepiej to jest w Slammerze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek1 Opublikowano 24 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Nie miałem Shimano DG06,10-nie wiem?! może 06 bo na 10 niektórzy narzekają...w sumie to GT1010 wiatraka raczej nie da się zrobić!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 24 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 DG06 będzie dobry,nie za gęsty do zamkniętych łożysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek1 Opublikowano 24 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 (edytowane) Wczoraj rozebralem stelle i tak samo to wyglądało. Skladacz jakby nie wbił się ze smarem gdzie trzeba. W innych miejscach podobnie tylko że smar już nie zielony a biały. Czyli według miary smar podany gorzej z umiejscowieniem.Smar ma być w powierzchniach ciernych-reszta to zbędne złogi.Gdyby były fabrycznie źle smarowane to wróciłyby po sezonie zatarte... Wątpię by kto z użytkowników(perfekcjonistów) odpuścił firmie! Edytowane 24 Lutego 2016 przez darek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 25 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Smar ma być w powierzchniach ciernych-reszta to zbędne złogi.Gdyby były fabrycznie źle smarowane to wróciłyby po sezonie zatarte... Wątpię by kto z użytkowników(perfekcjonistów) odpuścił firmie! Kilka nowych rozebrałem, smarowanie fabryczne jest tak nikłe że łowiąc ciężej można spokojnie zatrzeć przekładnię.Każdy robi jak uważa, poprawia po fabryce lub nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 25 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Kilka nowych rozebrałem, smarowanie fabryczne jest tak nikłe że łowiąc ciężej można spokojnie zatrzeć przekładnię.Każdy robi jak uważa, poprawia po fabryce lub nie.Józek, przekładni nie zatrzesz, to nie silnik w samochodzie. Prędzej zetrzesz . A co do smarowania łożysk zamkniętych używam specjalnego smaru do łożysk szybkoobrotowych. Słynny czerwony Mobilith. Tani jak barszcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 25 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Andrzej jak zwał tak zwał, jedno jest pewne - na masło nie ma co liczyć, chyba że w biedronce . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 25 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 (edytowane) Nie zdziwiło by mnie gdyby to było w kołowrotku za 200 czy 300 zł ale jak sprawa ma się w kołowrotku za 1500 czy 2500 to robi się niefajnie.Andrzeju nie uważasz że trochę za gęsto na łożysko. Ja w TD 2004 przy pierwszym smarowaniu zaaplikowałem czerwońca na łożyska i musiałem robić poprawkę bo zaczął ciężko chodzić. Edytowane 25 Lutego 2016 przez Andru77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 25 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Nie zdziwiło by mnie gdyby to było w kołowrotku za 200 czy 300 zł ale jak sprawa ma się w kołowrotku za 1500 czy 2500 to robi się niefajnie.Andrzeju nie uważasz że trochę za gęsto na łożysko. Ja w TD 2004 przy pierwszym smarowaniu zaaplikowałem czerwońca na łożyska i musiałem robić poprawkę bo zaczął ciężko chodzić.To by się rozruszał,u mnie też było podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek1 Opublikowano 25 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Ze smarem to trochę jak u szewca:'klej trzyma jak go ni ma...',raz położony w powierzchnie cierne po wyciśnięciu nadmiaru pozostaje tyle co trzeba.Te nadwyżki ze zdjęć t.zw. nowych-niedosmarowanych : są po prostu zbędne,ale jak się pacjentowi wmówi konieczność operacjito zdezorientowany w końcu się zgodzi. Ciężkie wabiki zwłaszcza w silnym nurcie wszystko wykończą niezależnie od zasmarkania przekładni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asafa Opublikowano 25 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 darek1, chyba nie chcesz nikomu wmówić, że na przykładzie zdjęcia kolegi noname, ilość smaru jest odpowiednia, a to co widać to tzw. nadwyżki ? Ja na tym zdjęciu widzę pustynie na i pomiędzy zębami koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek1 Opublikowano 25 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Nie,nie chcę nikomu niczego wmawiać w odróżnieniu...wystarczy przeanalizować-smar ma określoną lepkość w zakresie dobranych temperatur,po wypchnięciu nadmiaru zostaje tyle ile potrzeba(chyba ,że złogi same wskoczą w tryby ).Dopiero dokładne(kilkukrotne) mycie usuwa smarowidło.Te złogi ze zdjęcia @noname są nadmiarem,a istotny dla pracy przekładni jest 'film' na zębach koła i piniona,istotnych elementach posuwu szpuli. Po załadowaniu czerwońca w łożyskach jest nadmiar,który hamuje pracę do czasu wypchnięcia.Nie zawsze więcej znaczy lepiej!Mnie to nie zrobi różnicy,gdy ktoś zaleje mechanizm smalcem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asafa Opublikowano 25 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 (edytowane) darek1, wiem na czym polega smarowanie kołowrotka. Zdaję sobie również sprawę z tego, że nadmiar nałożonego na przekładnie smaru zostanie z oczywistych względów "wyciśnięty" i zostanie cienka warstwa. Mi rozchodzi się o to, że na zdjęciu noname tego jak to ładnie nazwałeś "filmu" na kole zębatym nie widać, ale ok, nie drążmy, każdy niech interpretuje to po swojemu Edytowane 25 Lutego 2016 przez asafa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek1 Opublikowano 25 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Może to był 'koniec filmu'... przecież pinion ma mniej zębów i rozsmaruje cienka powłoką,ten krem jest po prostu bardziej przejrzysty,a jak chcesz zobaczyć maść na zębach koła to tylko w zużytych przekładniach na wżerach z czarną smołą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mopar Opublikowano 25 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 smaru nigdy za dużo- kto smaruje ten jedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil Z. Opublikowano 25 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 (edytowane) smaru nigdy za dużo Ciekawa teza Edytowane 25 Lutego 2016 przez Kamil Z. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pendergrast Opublikowano 26 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Czasem fabryczny nadmiar smalcu ( po brzegi ) w tanim kołowrotku ma za zadanie wygłuszyć jego pracę. Spotkałem się z takimi przypadkami np. w Mistrall'u... Sam osobiście dozuję niewielkie ilości pędzelkiem tam gdzie go rzeczywiście potrzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek1 Opublikowano 26 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 (edytowane) smaru nigdy za dużo- kto smaruje ten jedzie Znajomy spryciarz posmarował kiedyś piszczące klocki w ładzie 2104 -no i rzeczywiście pojechał... można jeszcze przelać olej w motorze lub przerzutce-też się nie opłaci. Rzetelny mechanik -nie dziamga!(ściemnia) tylko robi co niezbędne,,doświadczenie życiowe nauczyło mnie wybierać Tych co nie marnują czasu na jałowe gadanie.Słowa ludzi dzielą:nie warto gadać,rzadko się spotyka kogoś z kim da się pomilczeć. Edytowane 26 Lutego 2016 przez darek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domeldoom Opublikowano 26 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 HejShimano Stradic 2500 - z czego wynika ząbkowanie?Czy i co trzeba by by zmienić by młynek pracował płynnie? Mam Stradic'a 1000 i ten pracuje bardzo, bardzo płynnie, gładko i cicho.Dlaczego 2500 "chodzi" gorzej? pzdrtomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek1 Opublikowano 26 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 (edytowane) Czasem zbyt duży luz na osi koła-po zmniejszeniu zaniknie lub zmaleje,czasem po prostu zużyta przekładnia... stradic ma chyba najwięcej modeli -który?2500 więcej używany zwykle z większym obciążeniem niż 1000. Edytowane 26 Lutego 2016 przez darek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas Opublikowano 27 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 (edytowane) Czy szpula od 3000 super x ,podejdzie do 2500 Edytowane 27 Lutego 2016 przez robas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super Arek GT Opublikowano 27 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Niestety nie podejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas Opublikowano 27 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Niestety nie podejdzie.Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.