snup Opublikowano 11 Lutego 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2023 Czy na napędzie są ślady korozji, osady? Czy otrzymałeś dokumentację zdjeciowa z serwisu/raport na podstawie którego technik serwisu Shimano podjął decyzję o odrzuceniu naprawy gwarancyjnej? Jaka dokładnie masz Calcutte Conquest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
19john92 Opublikowano 12 Lutego 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2023 (edytowane) Dostałem dokumentacje, zdjęcie pokazywały wodę na panelu bocznym i w smarze, koło główne bez oznak korozji. Zastanawiam się jak woda dostała się do środka, podejrzewam ze mogło się to stać przez te dziurki w obudowie jak kołowrotek stał na deszczu. Dlatego zapłaciłem za serwis, ale w tym roku jest podobno taka sama sytuacja a nie lowilem w deszczu. Nie dostałem jeszcze żadnych zdjęć jedynie ustną informacje ze sklepu gdzie kupiłem młynek. Zazwyczaj jak łowie na casting to cały młynek i ręka są wilgotne od wody, która zbierana jest przez plecionkę. Nie wiem czy ta woda może spływać jakoś do środka? W tym roku podobno nie było wody jako takiej ale były ślady zalania… młynek to calcutta conquest 301 z 2018 roku. Edytowane 12 Lutego 2023 przez 19john92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snup Opublikowano 12 Lutego 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2023 Producent przwidział, że te młynki mogą mieć kontakt z wodą w tym słona dlatego min są dziury w obudowie żeby po zmoczeniu /myciu woda mogła się z nich wydostać (tak kiedyś wyczytałem na zagranicznych stronach) . Otwory były różnie umieszczane w zależności od roczników. Np w mojej Ocea jaka używalem były od spodu czyli po łowieniu multiplikator powinien leżeć w poziomie żeby woda grawitacyjnie ściekła. Później chyba były przeniesione pod spust czyli w tym wypadku multiplikator wpięty w kij i w pionie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RBTS Opublikowano 12 Lutego 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2023 Młynek po sezonie znowu zaczyna szumieć, prawdopodobnie łożyska do wymiany. A ile razy smarowałeś łożyska? Jeśli pracują na oleju o niskiej lepkości należy smarowanie powtarzać co kilka dni roboczych (lub nawet częściej w trudnych warunkach). Ja w multiplikatorach do cięższych zastosowań smaruję łożyska smarem plastycznym. ITak traktowane potrafią pracować po kilkanaście lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
19john92 Opublikowano 12 Lutego 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2023 (edytowane) Łożysk zamkniętych nie smaruje, nie wiem czy dobrze robię. W innych multikach nigdy tego nie robiłem jedynie raz w sezonie wymiana smaru na nowy. Bez rozbierania multika a tym samym tracenia gwarancji chyba nie ma opcji smarować łożyska nawet gdyby były otwarte, czy się mylę? Edytowane 12 Lutego 2023 przez 19john92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RBTS Opublikowano 13 Lutego 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2023 (edytowane) Shimano dodaje do multików buteleczkę oleju. W niektórych maszynkach stosują łożyska otwarte (nie wiem jakie ma conquest 301) w innych typ 2ZZ czyli z blaszką ochronną. Takie łożysko nie jest w pełni uszczelnione (jak np. 2RS). Łożyska z uszczelnieniem ZZ można smarować olejem. Wnika on bez problemów między osłonę a pierścień wewnętrzny łożyska. Jeśli nie chcesz smarować łożysk olejem, powiedzmy co kilkadziesiąt godzin pracy, warto wówczas przejść na smar plastyczny. Ja tak czynię, choć jestem w tym działaniu raczej odosobniony. Padają z różnych stron uwagi, że postępując w ten sposób znacznie skracam możliwe do osiągnięcia odległości rzutowe. Nie podzielam tego poglądu, oczywiście w przypadku cięższych zestawów, gdyż mimo użycia smaru plastycznego nadal muszę używać hamulców rzutowych. Ważne jest jednak, aby smar miał niską - średnią klasę konsystencji oraz lepkości oleju bazowego, a także nie wypełniał łożyska więcej niż 50% jego wolnej wewnętrznej przestrzeni. I jeśli łowisz w niskich temperaturach musi być także niskokrzepnący.Edycja - literówka Edytowane 13 Lutego 2023 przez RBTS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ŁukaszGD Opublikowano 14 Lutego 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2023 (edytowane) Hej, Nie wiem czy w dobrym temacie... Szukam kogoś kto wykona serwis w kołowrotku Shimano Rarenium - przegląd, smarowanie i usunięcie jednej, wydaje mi się, że drobnej usterki. Z góry dziękuję za "namiary". Pozdrawiam Łukasz Edytowane 14 Lutego 2023 przez ŁukaszGD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak Opublikowano 14 Lutego 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2023 Hej, Nie wiem czy w dobrym temacie... Szukam kogoś kto wykona serwis w kołowrotku Shimano Rarenium - przegląd, smarowanie i usunięcie jednej, wydaje mi się, że drobnej usterki. Z góry dziękuję za "namiary". Pozdrawiam ŁukaszPisz do kolegi woblery L.E. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ŁukaszGD Opublikowano 14 Lutego 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2023 (edytowane) Maciej, dziękuję ???? Edytowane 14 Lutego 2023 przez ŁukaszGD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melfa Opublikowano 1 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2023 Wielokrotnie spotkałem się z opinią, że nawet nowe kołowrotki Shimano są suche, że mają mało smaru. Dzisiaj otworzyłem swojego Exsence kupionego jeśli dobrze pamiętam 4 lata temu. Chyba wyjątek jakiś. Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melfa Opublikowano 1 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2023 (edytowane) Witam. Szukam takiego samego smaru co w tym exsence17 i nowszym. Jeżeli ktokolwiek wie jaki to smar lub taki posiada albo wie gdzie kupić bardzo proszę o kontakt. Bardzo zależy mi na kupnie tego smaru. Edytowane 1 Marca 2023 przez Melfa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melfa Opublikowano 2 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 A i zapomniałem dodać że pewnie 99% ludzi z tego forum nie będzie wiedziało co to za smar albo nie będzie chciało ujawnić swojej wiedzy, więc nie liczę na cud ale zapytać warto. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rebus Opublikowano 2 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 To żaden cudowny smar i na bank nie był koloru zielonej "flegmy" tylko któryś z standardowych smarów shimano - może był to permalube.Dobrze położony w odpowieniej ilości swoje przepracował i kolor zmienił się od mosiężnego piniona. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woblery L.E. Opublikowano 2 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 A i zapomniałem dodać że pewnie 99% ludzi z tego forum nie będzie wiedziało co to za smar albo nie będzie chciało ujawnić swojej wiedzy, więc nie liczę na cud ale zapytać warto. Pozdro.Jest to shimano premium grease dura ace. Tak shimano stosuje ten smar do kołowrotków uprzedzę. Również go stosuje spełnia się dobrze. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekNikt Opublikowano 2 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 Ojojoj ... Toż to smar klasy premium do łożysk rowerowych I można taki do kołowrotka ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 2 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 Równie dobrze może być to DG16. Brud wyłapał i dlatego taki kolor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melfa Opublikowano 2 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 Nie wydaje mi się że to od pracy przekładni. A to dlatego że rozkręcałem rocznik 17 i 21 zaraz po zakupie oczywiście nówki ze sklepu. Smarnąłem je permalubem i po roku eksploatacji fakt zmienił kolor na jasny zielony ale nie pracuje tak jak na oryginalnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melfa Opublikowano 2 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 Dlatego zależy mi na smarze który był tam pierwotnie nałożony. Mam jeszcze IOS Factory do wypróbowania ale jeszcze nim się nie bawiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woblery L.E. Opublikowano 2 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 Napisałem tobie jaki smar jest oryginalnie taki jaki chciałeś. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melfa Opublikowano 2 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 (edytowane) Napisałem tobie jaki smar jest oryginalnie taki jaki chciałeś.Dzięki wielkie już to analizuje. I pewnie zamówię. Edytowane 2 Marca 2023 przez Melfa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 2 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 (edytowane) Idąc dalej drogą koloru to smar do główek kos Stihla jest i kolorem i konsystencją identyczny :-)A jeszcze dalej to smar Ate do prowadnic zacisków hamulcowych jest podobny do DG10 :-)Chyba nie tędy droga... Edytowane 2 Marca 2023 przez przemo_w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melfa Opublikowano 2 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 (edytowane) Dzięki wielkie już to analizuje. I pewnie zamówię. Czy to będzie taki? Edytowane 2 Marca 2023 przez Melfa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melfa Opublikowano 2 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 (edytowane) Sorki chyba pomyłka tyle tego jest olaboga... Edytowane 2 Marca 2023 przez Melfa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woblery L.E. Opublikowano 3 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2023 Przyjacielu to jest ten smar co w linku.Nie kieruj się kolorem tak jak to napisał Przemek. Z moich wiadomości od Zagranicznego kolegi który siedzi w shimano,Ten smar był stosowany w kołowrotkach nowszych(zerwane łańcuchy dostaw) https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/shimano-premium-smar-do-%C5%82o%C5%BCysk-100-gramow/138366763/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=14177850&country=pl&gclid=CjwKCAiAr4GgBhBFEiwAgwORrTjsLOs-l3LfFbS1HKBrhx2CzKrGUEbBjHjaRMlrSOmR9kE-NkSY1BoCsNAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melfa Opublikowano 3 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2023 Dzięki wielkie. Już zamówiony będziemy testować. Jak nie przypasuje to zawsze mam jeszcze rower Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.