Skocz do zawartości

Serwisowanie kołowrotków Shimano


Baloo

Rekomendowane odpowiedzi

Dostałem dokumentacje, zdjęcie pokazywały wodę na panelu bocznym i w smarze, koło główne bez oznak korozji. Zastanawiam się jak woda dostała się do środka, podejrzewam ze mogło się to stać przez te dziurki w obudowie jak kołowrotek stał na deszczu. Dlatego zapłaciłem za serwis, ale w tym roku jest podobno taka sama sytuacja a nie lowilem w deszczu. Nie dostałem jeszcze żadnych zdjęć jedynie ustną informacje ze sklepu gdzie kupiłem młynek. Zazwyczaj jak łowie na casting to cały młynek i ręka są wilgotne od wody, która zbierana jest przez plecionkę. Nie wiem czy ta woda może spływać jakoś do środka? W tym roku podobno nie było wody jako takiej ale były ślady zalania… młynek to calcutta conquest 301 z 2018 roku.

Edytowane przez 19john92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent przwidział, że te młynki mogą mieć kontakt z wodą w tym słona dlatego min są dziury w obudowie żeby po zmoczeniu /myciu woda mogła się z nich wydostać (tak kiedyś wyczytałem na zagranicznych stronach) . Otwory były różnie umieszczane w zależności od roczników. Np w mojej Ocea jaka używalem były od spodu czyli po łowieniu multiplikator powinien leżeć w poziomie żeby woda grawitacyjnie ściekła. Później chyba były przeniesione pod spust czyli w tym wypadku multiplikator wpięty w kij i w pionie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młynek po sezonie znowu zaczyna szumieć, prawdopodobnie łożyska do wymiany. 

A  ile razy smarowałeś łożyska? Jeśli pracują na oleju o niskiej lepkości należy smarowanie powtarzać co kilka dni roboczych (lub nawet częściej w trudnych warunkach). Ja w multiplikatorach do cięższych zastosowań smaruję łożyska smarem plastycznym. ITak traktowane potrafią pracować po kilkanaście lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysk zamkniętych nie smaruje, nie wiem czy dobrze robię. W innych multikach nigdy tego nie robiłem jedynie raz w sezonie wymiana smaru na nowy. Bez rozbierania multika a tym samym tracenia gwarancji chyba nie ma opcji smarować łożyska nawet gdyby były otwarte, czy się mylę?

Edytowane przez 19john92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shimano dodaje do multików buteleczkę oleju. W niektórych maszynkach stosują łożyska otwarte (nie wiem jakie ma conquest 301) w innych typ 2ZZ czyli z blaszką ochronną. Takie łożysko nie jest w pełni uszczelnione (jak np. 2RS). Łożyska z uszczelnieniem ZZ można smarować olejem. Wnika on bez problemów między osłonę a pierścień wewnętrzny łożyska. Jeśli nie chcesz smarować łożysk olejem, powiedzmy co kilkadziesiąt godzin pracy, warto wówczas przejść na smar plastyczny. Ja tak czynię, choć jestem w tym działaniu raczej odosobniony. Padają z różnych stron uwagi, że postępując w ten sposób znacznie skracam możliwe do osiągnięcia odległości rzutowe. Nie podzielam tego poglądu, oczywiście w przypadku cięższych zestawów, gdyż mimo użycia smaru plastycznego nadal muszę używać hamulców rzutowych. Ważne jest jednak, aby smar miał niską - średnią klasę konsystencji oraz lepkości oleju bazowego, a także nie wypełniał łożyska więcej niż 50% jego wolnej wewnętrznej przestrzeni. I jeśli łowisz w niskich temperaturach musi być także niskokrzepnący.

Edycja - literówka

Edytowane przez RBTS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Nie wiem czy w dobrym temacie... Szukam kogoś kto wykona serwis w kołowrotku Shimano Rarenium - przegląd, smarowanie i usunięcie jednej, wydaje mi się, że drobnej usterki.

 

Z góry dziękuję za "namiary".

 

Pozdrawiam

 

Łukasz

Edytowane przez ŁukaszGD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Nie wiem czy w dobrym temacie... Szukam kogoś kto wykona serwis w kołowrotku Shimano Rarenium - przegląd, smarowanie i usunięcie jednej, wydaje mi się, że drobnej usterki.

 

Z góry dziękuję za "namiary".

 

Pozdrawiam

 

Łukasz

Pisz do kolegi woblery L.E. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A i zapomniałem dodać że pewnie 99% ludzi z tego forum nie będzie wiedziało co to za smar :) albo nie będzie chciało ujawnić swojej wiedzy, więc nie liczę na cud ale zapytać warto. Pozdro.

Jest to shimano premium grease dura ace. Tak shimano stosuje ten smar do kołowrotków uprzedzę. Również go stosuje spełnia się dobrze.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjacielu to jest ten smar co w linku.Nie kieruj się kolorem tak jak to napisał Przemek. Z moich wiadomości od

Zagranicznego kolegi który siedzi w shimano,Ten smar był stosowany w kołowrotkach nowszych(zerwane łańcuchy dostaw)

 

https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/shimano-premium-smar-do-%C5%82o%C5%BCysk-100-gramow/138366763/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=14177850&country=pl&gclid=CjwKCAiAr4GgBhBFEiwAgwORrTjsLOs-l3LfFbS1HKBrhx2CzKrGUEbBjHjaRMlrSOmR9kE-NkSY1BoCsNAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...