Skocz do zawartości

Serwisowanie kołowrotków Shimano


Baloo

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Cześć.

 

Panowie, czy zdarza Wam się, że trzeba wkleić lewe łożysko przekładni...? Bo kręci się w gnieździe razem z przekładnią... Jak najlepiej to zrobić ?

Próbowałem po prostu wkleić na klej do gwintów (4 kropki niebieskiego kleju nakładane szpilką - co by dało się zdemontować bez uszkodzenia połówki) a później złożyć kołowrotek...efekt średni.

 

Próbowałem też położyć łożysko na przekładni, postawić na nim 4 kropki kleju, nałożyć połówkę, rotor i wkręcić korbę żeby wszystko się naprężyło...i tym samym łożysko ustaliło...ciężko powiedzieć czy lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj w necie taśmy i folie precyzyjne stosowane w budowie form wtryskowych itp. Występują co do setki a nawet i 0,005mm - sam takie stosuję. 

Spróbuj też trochę po druciarsku ale sprawdza się, kapnij krople super gluta na papier i przetocz po obwodzie łożysko - ale trzeba naprawdę minimalnie bo to już rośnie w setkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doraźnie (albo na dłużej) możesz wcisnąć  przez folię polietylenową, lub taśmę teflonową do uszczelnień hydraulicznych. Co prawda oba materiały mogą płynąć pod dużym naciskiem, ale tak wielkich sił raczej w kołowrotku nie będzie. Folia PE dostępna w każdym sklepie spożywczym.  Nie należy przesadzać z grubością by nie zacisnąć pierścienia zewnętrznego łożyska, wystarczy lekki wcisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Ze względu na zbliżający się małymi krokami sezon szczupakowy zdecydowałem się przeprowadzić małą rewizję kołowrotków do spinningu. Pacjent to Shimano FX 4000 zakupiony jako przejściowy kołowrotek do cięższego zestawu spinningowego. Typowałem, że kołowrotek pokręci maksymalnie sezon, ale ku mojemu zdziwieniu fx przetrwał sezon i nawet dobrze się trzyma. Po otwarciu moim oczom ukazał się taki widok.
post-71717-0-16933800-1680448567_thumb.jpg

Moje dwa zapytania:
1. Co to za smar lub oliwka koloru złotego/mosiężnego na osi szpuli? Pinion oraz zęby przekładni również są tym usmarowane.
2. Smar na pinionie i kole zębatym posuwu szpuli. Smar z pinionu wydaje się "bardziej" biały, rzadszy i mniej lepki, a ten z koła jest (bym napisał) bardzo lepki i ma barwę żółtawą/kremową. Czy są to inne smary? Czy ze względu na wyeksploatowanie zmienił barwę? W Catanie, która również jest budżetowa i też swoje już nakręciła, na wałku głównym widoczna jest przeźroczysta oliwka, a na przekładniach ten sam smar co w FXie na kole zębatym posuwu szpuli, czyli ten bardzo lepki. W kołowrotkach innych producentów również widywałem schemat pt. smar na przekładnie, oliwka na wałek.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy potrzebuję do Shimano Sahara FJ 2500 takiej podkładki pod pokrętło szpuli, może ma ktoś?

To da się zrobić. Tu docięty z przegródki większego pudełka, pod szpulę Daiwy R4 3000. Działa :)   https://photos.app.goo.gl/6D9ENUjdbWxGVuAD7

Edytowane przez popper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pacjent Shimano TPXD 3000XG

Wrocil po serwisie (poleconym w sklepie wedkarskim) i jest nie dokrecona "dupka" Odstaje

Chodzi o ta srubke, ktora wchodzi glebiej w korpus Jesli dobrze odczytalem schemat to ma nr 16757

Czy wiecie jaki srubokret uzyc? jaka koncowka , imbus, gwiazdka? No i jakiej wielkosci mam kupic?

Mam nadzieje ze gwint caly

No i druga sprawa, puszcza hamulec, mysle ze lozysko oporowe  Jak je umyc? Zanuzyc cale np w benzynie?

Ktos wie? Moze pomoc?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pacjent Shimano TPXD 3000XG

Wrocil po serwisie (poleconym w sklepie wedkarskim) i jest nie dokrecona "dupka" Odstaje

Chodzi o ta srubke, ktora wchodzi glebiej w korpus Jesli dobrze odczytalem schemat to ma nr 16757

Czy wiecie jaki srubokret uzyc? jaka koncowka , imbus, gwiazdka? No i jakiej wielkosci mam kupic?

Mam nadzieje ze gwint caly

No i druga sprawa, puszcza hamulec, mysle ze lozysko oporowe  Jak je umyc? Zanuzyc cale np w benzynie?

Ktos wie? Moze pomoc?

Pozdrawiam

Właśnie ciekawe czy nie pękł gwint w dupce. Bo to często się zdarza jak ktoś na siłę to przykręca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Askari a raczej aSSkari to chyba najgorsza sieć sklepów jeżeli chodzi o Niemcy. Nie mam za dobrych doświadczeń z jednym ze sklepów w Hessen.

Dwa razy wysłali mi nie to co zamawiałem,przez telefon twierdzi kobieta że mają wędkę o którą pytam, jadę kawał drogi żeby chociaż w sklepie wziąść do ręki a na miejscu okazuje się że im się pomyliło. Na stronie internetowej coś tam jeszcze idzie wybrać, stacjonarnie to porażka, po kilka wędek z każdej marki i to najniższe serie. Fatalna obsługa, niekompetentne kobiety potrafią zatrudniać które nigdy na rybach nie były, za to dobrze pilnują w drzwiach czy przypadkiem szmaty zwanej maseczką nie zapomniałeś założyć.Nie wiem jak jest u Ciebie , być może masz inne doświadczenia z tym sklepem ale zamiast kupować Torx , bodajże T6 lub T7 o ile pamiętam , i samemu poprawiać jedź do sklepu i albo to ogarnął albo niech dają nowy kołowrotek jak spierd... robotę. Przynajmniej ja bym tak zrobił.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Askari a raczej aSSkari to chyba najgorsza sieć sklepów jeżeli chodzi o Niemcy. Nie mam za dobrych doświadczeń z jednym ze sklepów w Hessen.

Dwa razy wysłali mi nie to co zamawiałem,przez telefon twierdzi kobieta że mają wędkę o którą pytam, jadę kawał drogi żeby chociaż w sklepie wziąść do ręki a na miejscu okazuje się że im się pomyliło. Na stronie internetowej coś tam jeszcze idzie wybrać, stacjonarnie to porażka, po kilka wędek z każdej marki i to najniższe serie. Fatalna obsługa, niekompetentne kobiety potrafią zatrudniać które nigdy na rybach nie były, za to dobrze pilnują w drzwiach czy przypadkiem szmaty zwanej maseczką nie zapomniałeś założyć.Nie wiem jak jest u Ciebie , być może masz inne doświadczenia z tym sklepem ale zamiast kupować Torx , bodajże T6 lub T7 o ile pamiętam , i samemu poprawiać jedź do sklepu i albo to ogarnął albo niech dają nowy kołowrotek jak spierd... robotę. Przynajmniej ja bym tak zrobił.

 

 

Askari faktycznie ma slaby wybor,  ale ja znalem dobrze pracownikow To oni mieli kontakt do goscia ktory naprawia kolowrotki, dali mi namiar

 Zadzwonilem i sie spytalem , czy da rade Niestety gosc, nie powiedzial ze jest specjalista od multkow na norwegie  Juz go nie poleca innym A ja zostalem z tym problemem Nie bede do goscia dzwonil , nic to nie da Ale jak by ktos mi podpowiedzial jaki to torx , to by bylo fajnie Sprobuje sam to ogarnac Pytalem sie na forum trzech polecanych  fachowcow cz mi zrobia serwis, jeden nie mial czasu. drugi dal mi termin na sierpien, a trzeci napisal cos takiego,  ze rozbieranych i zle zlozonych kolowrotkow nie robi,dziwne jak na kogos kto ma firme serwisowa shimano  No i to wszystko

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...