huligan77 Opublikowano 17 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2024 Granatowy to wersja XD rocznik modelowy 2017r, srebrny to wersja z 2015r.Nie patrz na datę produkcji tylko na rok modelowy. 17 Twin Power XD: https://www.youtube.com/watch?v=uisYG95oZl0 15 Twin Power:https://www.youtube.com/watch?v=_OJ-RT2B00Q Granatowy ma ten sam korpus co srebrny ( mechanika właściwie taka sama w obu), Ma też inny, lżejszy rotor (zapożyczony z Vanquisha 2016) i inne łożysko oporowe. Man nadzieję że o te modele ci chodziło. Dzieki ,moj to jest granatowy To masz bardzo dobry kołowrotek. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin70 Opublikowano 19 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2024 (edytowane) Grzeczniej proszę Edytowane 19 Marca 2024 przez bartsiedlce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam 13 Opublikowano 9 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2024 No to taki mamUdalo sie zdjecie wyslac,do gory nogami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grymyk Opublikowano 20 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2024 Mam pytanko i prośbę potrzebuję komplet łożysk d tuningu kołowrotka stradic FM 4000 chcę wywalić tulejki i dodać je w ich miejsce Czy może ktoś opisać jakie to mają być łożyska i podklatki.I gdzie i co wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tetsu Opublikowano 21 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2024 (edytowane) Mam pytanko i prośbę potrzebuję komplet łożysk d tuningu kołowrotka stradic FM 4000 chcę wywalić tulejki i dodać je w ich miejsce Czy może ktoś opisać jakie to mają być łożyska i podklatki.I gdzie i co wymienićKołowrotek pewnie nowy jeżeli będziesz ingerował to masz po gwarancji jeśli cię to nie interesuje to tak: Łożysko na ośce 7x11x3 Łożyska na dół worma 3x6x2,5 Knob 2szt. 4x7x2,5 Na górze worma nie wsadzisz łożyska niby można ale trzeba dać podkładki co powoduje, że łożysko nie siedzi głęboko w gnieździe tylko w jego połowie i przy jakimś większym przeciążeniu może uszkodzić gniazdo i będzie klops. Co do podkładek ciężko stwierdzić bo każdy kołowrotek jest inaczej spasowany jeden będzie miał podkładek na wormie 0,55 a inny 0,60 luz sam musisz sobie ustawić tylko nigdy nie wolno go całkiem zniwelować. Jeżeli nigdy się za takie coś nie brałeś to może podeślij do jakiego serwisu. Edytowane 21 Kwietnia 2024 przez tetsu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grymyk Opublikowano 21 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2024 Bardzo dziękuję za opis i ceną wskazówkę kolego Myślałem tylko nie wiem gdzie i ile by mnie to wyniosło za wszystko . Proszę raz jeszcze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grymyk Opublikowano 21 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2024 A jakie łożysk są trwałe i odporne na słoną wode Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tetsu Opublikowano 21 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2024 A jakie łożysk są trwałe i odporne na słoną wodeWysłałem ci PW. Co do łożysk to najlepiej stalowe nierdzewne które mają oznaczenie SMR. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grymyk Opublikowano 21 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2024 Bardzo dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam 13 Opublikowano 5 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2024 Kolega rozebral , nasmarowal i zlozyl swojego TP C3000HG Robil to pierwszy razJest zadowolony Czy to normalne ,ze jak dokreci mocniej nakretke rotoru, to kolowrotek ciezko chodziDopiero jak lekko dociagnie to jest OK Ponoc nie ma zadnych luzow Jak dla mnie to cos zle zlozyl, a moze sie myle?Ja tak nigdy nie mialem (No raz, jak oddalem do fachowca ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tetsu Opublikowano 5 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2024 Coś źle poskładał pewnie nie dał podkładek tam gdzie powinny być o ile takie były. Luz wzdłużny na rotorze musi być nie duży ale musi. Czy podczas zwijania pod obciążeniem kołowrotek też ciężko kręci? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam 13 Opublikowano 5 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2024 Pod obciazeniem nie sprawdzal,u nas mozna lowic dopiero od 16 majaKupil kiedys uzywke, ponoc nigdy nie rozbierana Zlozyl, tak mowi,tak jak bylo Tylko czy na pewno?On ma srebnego, a ja podobny tylko granatowy Tez teraz go serwowalem ,i ja takiego czegos nie mialemTo dla mnie nie jest normalne ,ze po dokreceniu za "mocno" stawia opor Dlatego pytam kogos kto ma wieksze doswiadczenie niz jaKolega jakos mi nie chce uwierzyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 6 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2024 Rotor trzeba dokręcić z wyczuciem, nie za mocno. Jeśli bardzo mocno się dokręci to rotor będzie ciężej pracował. Pytanie :Jak ciężko pracuje? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WedkarzIncognito Opublikowano 8 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2024 Kolega rozebral , nasmarowal i zlozyl swojego TP C3000HG Robil to pierwszy razJest zadowolony Czy to normalne ,ze jak dokreci mocniej nakretke rotoru, to kolowrotek ciezko chodziDopiero jak lekko dociagnie to jest OK Ponoc nie ma zadnych luzow Jak dla mnie to cos zle zlozyl, a moze sie myle?Ja tak nigdy nie mialem (No raz, jak oddalem do fachowca )- Pierwszy raz rozbierać kołowrotek i brać się od razu za TP. Gratuluję - Tak jest to normalne, że jak dokręci się za mocno nakrętkę rotora, to młynek zacznie ciężej pracować.- Kasowanie luzów do zera nie jest dobrym pomysłem.- Najprawdopodobniej nie tyle co źle coś złożył, co po prostu za mocno dokręcił rotor (choć to też jest zastanawiające, bo tam jest plastikowa nakładka).Tyle wywnioskowałem, czytając ten post. Pod obciazeniem nie sprawdzal,u nas mozna lowic dopiero od 16 majaKupil kiedys uzywke, ponoc nigdy nie rozbierana Zlozyl, tak mowi,tak jak bylo Tylko czy na pewno?On ma srebnego, a ja podobny tylko granatowy Tez teraz go serwowalem ,i ja takiego czegos nie mialemTo dla mnie nie jest normalne ,ze po dokreceniu za "mocno" stawia opor Dlatego pytam kogos kto ma wieksze doswiadczenie niz jaKolega jakos mi nie chce uwierzyc Tak na chłopski rozum. Po dokręceniu rotora na pałę kołowrotek zacznie ciężej pracować, ponieważ nakrętkę rotora zakręca się na gwint piniona. Jeżeli zakręci się nakrętkę za mocno, to pinion będzie za mocno przylegał do podkładki, podkładka to wewnętrznej bieżni łożyska, bieżnia łożyska wraz z łożyskiem będą dociskać blaszkę, blaszka dociskać oporówkę i tulejkę oporówki itd. Spoglądając na to z drugiej strony, to rotor będzie dociskał blaszkę tulejki oporówki i tak dalej i tak dalej...W dużym skrócie elementy między gwintem pinionia/nakrętką a zębami piniona będą "ściśnięte" i tym samym będą one generować opór podczas kręcenia. Nie wspominając już o nieprawidłowym zazębieniu między kołem zębatym a pinionem. Zastanawiam się jednak nad jednym faktem. Jak można za lekko lub za mocno dokręcić rotor w Shimano z system uszczelnień, w których na nakrętkę rotora nakłada się uszczelkę i plastikową nakładkę? Co prawda ja zawsze sobie znaczę nakrętkę rotora, żeby nie było hecy, że coś jest za mocno za lekko, ale przecież ta plastikowa nakładka jest spasowana z nakrętką rotora. Jeżeli dokręci się nakrętkę za mocno o nawet te 20/30 stopni, to nie uda się spasować tej plastikowej nakładki, ponieważ ona pod spodem ma wytłoczone/wyfrezowane zęby, w które wchodzi nakrętka. Po drugie posiada dwa otwory na śrubki i te otwory powinny być równo spasowane z otworami w rotorze. Do tego dochodzi HG i pytanie, jaki smar zastosował kolega.Nie wiem jak pracuje HG na wormie, ponieważ na wormie nie posiadam młynka z szybszym przełożeniem, ale na mimośrodzie czuję różnice w pracy między przełożeniem standardowym a szybszym (HG pracuje ciężej). Pozdrawiam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam 13 Opublikowano 13 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2024 Sprawa sie wyjasnila, kolega zle zlozyl Zamiast dac podkladke na lozysko w rotorze,to dal pod Troche zabkuje, teoretycznie normalne Ale, jaki smar byscie polecili, ktory by troche wytlumil zabkowanie? Smarowany byl Shimano Prermalub grease Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WedkarzIncognito Opublikowano 14 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2024 Sprawa sie wyjasnila, kolega zle zlozyl Zamiast dac podkladke na lozysko w rotorze,to dal pod Troche zabkuje, teoretycznie normalne Ale, jaki smar byscie polecili, ktory by troche wytlumil zabkowanie? Smarowany byl Shimano Prermalub greaseW TP15 C3000HG za rotorem jest blaszka rotora, blaszka oprówki, uszczelka, oporówka, uszczelka, tulejka oprówki, pierścień dystansujący, blaszka, łożysko, podkładka i dopiero pinion. Stąd rodzi się moje pytanie do Ciebie. Czy mógłbyś wskazać za pomocą schematu, które łożysko i podkładkę w rotorze masz na myśli? Pytam z czystej ciekawości, ponieważ człowiek uczy się całe życie. Odpowiadając na Twoje pytanie o smar. Czego byś nie zastosował, to jeżeli przekładnia jest kaput, to po pewnym czasie i tak kołowrotek zacznie ponownie ząbkować. Oczywiście może to być też kwestia spasowania przekładni (kasowanie luzów), ale zamiast kombinowania ze smarem w sytuacji, gdy przekładnia faktycznie jest zajechana, to wybrałbym opcje pt. Wymiana przekładni lub wymiana całego setu. Pakowanie smaru w takiej sytuacji, to tylko maskowanie problemu. PS TP smarować pemralubem? Imo osobiście smarowałbym to SR-G lub NLTS2, ale to tylko moje zdanie, a inni bardziej doświadczeni mogą mieć inne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam 13 Opublikowano 14 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2024 (edytowane) W TP15 C3000HG za rotorem jest blaszka rotora, blaszka oprówki, uszczelka, oporówka, uszczelka, tulejka oprówki, pierścień dystansujący, blaszka, łożysko, podkładka i dopiero pinion. Stąd rodzi się moje pytanie do Ciebie. Czy mógłbyś wskazać za pomocą schematu, które łożysko i podkładkę w rotorze masz na myśli? Pytam z czystej ciekawości, ponieważ człowiek uczy się całe życie. Odpowiadając na Twoje pytanie o smar. Czego byś nie zastosował, to jeżeli przekładnia jest kaput, to po pewnym czasie i tak kołowrotek zacznie ponownie ząbkować. Oczywiście może to być też kwestia spasowania przekładni (kasowanie luzów), ale zamiast kombinowania ze smarem w sytuacji, gdy przekładnia faktycznie jest zajechana, to wybrałbym opcje pt. Wymiana przekładni lub wymiana całego setu. Pakowanie smaru w takiej sytuacji, to tylko maskowanie problemu. PS TP smarować pemralubem? Imo osobiście smarowałbym to SR-G lub NLTS2, ale to tylko moje zdanie, a inni bardziej doświadczeni mogą mieć inne.Podkladke 16450 dal miedzy10320 a 1524 Jeszcze podkladka gumowa 11563 podwinela mu sie podpodkladke16454Raczej jest to kwestia spasowania luzow, pisales o kolejnosci " tulejka oprówki, pierścień dystansujący, blaszka, łożysko, podkładka i dopiero pinion" Jaka blaszka po pierscieniu dystansujacym? czy to, bylaby taka jak "lozysko PODKLADKA i dopiero pinion" jadna cienka podkladke nie wiedzial gdzie dac i dal na kolo zebate, tam juz byly dwie takie same ,tylko bardziej "zlote"miedziane, ta krorej nie wiedzial gdzie dac, byla bardziej z mosiadzu Moge sie mylic, specjalista nie jestem Na filmie tej podkladki nie bylo, ale moze to jest problemem zabkowaniaCo do smaru ,to taki mialem, i tak lepszy od jego smaru z Ali Mam jeszce Cal`s Uniwersal Reel Bylby lepszy? Czy mozesz podac, pelna nazwe smarow ktore proponujesz?Dzieki Ci bardzo Patryk za odpowiedzi Ciekaw jestem gdzie byla ta podkladka, wygladala na dystansowaDzieki, pozdrawiam AdamOk smary znalazlem , ten SR-G to 16? Edytowane 14 Maja 2024 przez adam 13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WedkarzIncognito Opublikowano 16 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2024 (edytowane) Podkladke 16450 dal miedzy10320 a 1524 Jeszcze podkladka gumowa 11563 podwinela mu sie podpodkladke16454Raczej jest to kwestia spasowania luzow, pisales o kolejnosci " tulejka oprówki, pierścień dystansujący, blaszka, łożysko, podkładka i dopiero pinion" Jaka blaszka po pierscieniu dystansujacym? czy to, bylaby taka jak "lozysko PODKLADKA i dopiero pinion" jadna cienka podkladke nie wiedzial gdzie dac i dal na kolo zebate, tam juz byly dwie takie same ,tylko bardziej "zlote"miedziane, ta krorej nie wiedzial gdzie dac, byla bardziej z mosiadzu Moge sie mylic, specjalista nie jestem Na filmie tej podkladki nie bylo, ale moze to jest problemem zabkowaniaCo do smaru ,to taki mialem, i tak lepszy od jego smaru z Ali Mam jeszce Cal`s Uniwersal Reel Bylby lepszy? Czy mozesz podac, pelna nazwe smarow ktore proponujesz?Dzieki Ci bardzo Patryk za odpowiedzi Ciekaw jestem gdzie byla ta podkladka, wygladala na dystansowaDzieki, pozdrawiam AdamOk smary znalazlem , ten SR-G to 16?Dziękuje za odpowiedź.Rozpiszę tę kolejność, która podałem we wcześniejszym poście numerami katalogowymi części.blaszka rotora - 17551blaszka oporówki - 17475uszczelka - 17476oporówka - 17552uszczelka - 16448tulejka oporówki - 16449pierścień dystansujący - 16450blaszka - 17553łożysko - 10320podkładka i dopiero pinion - 1524 i 17572 Ten pierścień dystansujący (16450) opiera się na tulejce oporówki oraz na łożysku piniona. Czy może on być przyczyną ząbkowania? Nie wydaje mi się, ponieważ pinion jest osadzony na łożyskach, a te z kolei są osadzone w gniazdach. Łożysko 10320 jest w gnieździe oraz "trzyma" je w gnieździe blaszka 17553. Moim zdaniem bez tego pierścienia oporówka będzie przepuszczać, bo będzie gonić góra dół i tym samym nie będzie przylegać całą powierzchnią do wałeczków oporówki. Z podkładkami na przekładni bywa różnie i nawet producent o tym informuje na schemacie, że ilość podkładek na schemacie nie zawsze jest taka sama jak w rzeczywistości (czyli np. na schemacie są widoczne dwie podkładki, a praktyce są trzy lub jedna). Oczywiście nieprawidłowa ilość podkładek może być przyczyną ząbkowania. Smary. SR-G to DG13 (czasami błędnie opisany jako DG16). NLTS2 to DG16.Oczywiście Permalub nie jest zły, a na pewno lepszy niż smary z ali. Nie używałem Cal`s Uniwersal Reel więc nie wypowiem się czy Permalub jest lepszy, czy gorszy. Osobiście pozostałbym przy Permalubie nie mając nic innego w zanadrzu. Pozdrawiam. Edytowane 16 Maja 2024 przez WedkarzIncognito 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tetsu Opublikowano 16 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2024 (edytowane) Ewentualnie kolega pomylił kolejność podkładek np. tą grubszą która powinna być nad łożyskiem dał pod łożysko a cieńszą dał nad łożysko i już pinion inaczej się ułoży wtedy może wystąpić ząbkowanie. Co do samru Cal's jeżeli to ten brązowy co używają go w Okuma to daruj sobie bo jest 3 razy bardziej lepki od Shimano dg04 i może bardzo zamulić kołowrotek. Edytowane 16 Maja 2024 przez tetsu 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam 13 Opublikowano 16 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2024 (edytowane) Ewentualnie kolega pomylił kolejność podkładek np. tą grubszą która powinna być nad łożyskiem dał pod łożysko a cieńszą dał nad łożysko i już pinion inaczej się ułoży wtedy może wystąpić ząbkowanie. Co do samru Cal's jeżeli to ten brązowy co używają go w Okuma to daruj sobie bo jest 3 razy bardziej lepki od Shimano dg04 i może bardzo zamulić kołowrotek.Wlasnie ta grubsza dal zle , pod lozysko Dlatego tez nie mogl tego skrecic Jak dokrecil "mocno" rotor , to nie mogl krecic Jedno mi nie daje spokoju, kolowrotek umyty ,nasmarowany, a szumi I nie jest to lozysko oporowe Sprawdzalem zanim je zalozylem Czy to jest normalne, w troche przelatanych kolowrotkach? Nie wiem jak to okreslic, jest to taki suchy szelest, jak by cos nie bylo nasmarowane Czy to moga byc mikromoduly? Na probe, raz dalem smaru i oleju az nad to, przymolil sie, i dalej szumial Teraz wszystko umyte w benzynie i potem w izopropanolu, nasmarowane, nie za duzo, z umiarem , troche oliwki, i jest szum Mam aki sam model, tylko granatowy i to samo, mi to nie przeszkadza, ale widze, ze kolega ma z tym problemyDzieki za podpowiedziPozdrawiam AdamNo i szukam schematu do jego kolowrotka, ten schemat co mam jest do wersji granatowej, inne lozysko oporowe Edytowane 16 Maja 2024 przez adam 13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tetsu Opublikowano 16 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2024 Łożyska sprawdzał? One często dają taki efekt właśnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam 13 Opublikowano 16 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2024 No wlasnie, lozyska Moze warto by bylo wymienic Na jakie? EZO? Jesli tak, to ktore z tych EZO ? jest ich troche, a pojecia nie mam jakie No i znowu musze rozebrac zeby zmiezyc Jesli lozyska, to ktore? wszystkie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tetsu Opublikowano 16 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2024 No wlasnie, lozyska Moze warto by bylo wymienic Na jakie? EZO? Jesli tak, to ktore z tych EZO ? jest ich troche, a pojecia nie mam jakie No i znowu musze rozebrac zeby zmiezyc Jesli lozyska, to ktore? wszystkie?Nie jest powiedziane, że wszystkie są uszkodzone ale musisz sprawdzić które już szumią. Łożyska oczywiście EZO najlepiej z oznaczeniem SMR - nierdzewne i ZZ - podwójnie uszczelnione blaszkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 17 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2024 Ja tym, którym szumią to gratuluję słuchu bo ja jestem głuchy jak pień i nad wodą nie słyszę szumów młynka.A dwa to gratuluję wychodnych foteli i idealnie wyciszonych mieszkań.Samochody też sprawdzacie stojąc w miejscu i pałująć silnik do odcinki? 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WedkarzIncognito Opublikowano 17 Maja 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2024 Wlasnie ta grubsza dal zle , pod lozysko Dlatego tez nie mogl tego skrecic Jak dokrecil "mocno" rotor , to nie mogl krecic Jedno mi nie daje spokoju, kolowrotek umyty ,nasmarowany, a szumi I nie jest to lozysko oporowe Sprawdzalem zanim je zalozylem Czy to jest normalne, w troche przelatanych kolowrotkach? Nie wiem jak to okreslic, jest to taki suchy szelest, jak by cos nie bylo nasmarowane Czy to moga byc mikromoduly? Na probe, raz dalem smaru i oleju az nad to, przymolil sie, i dalej szumial Teraz wszystko umyte w benzynie i potem w izopropanolu, nasmarowane, nie za duzo, z umiarem , troche oliwki, i jest szum Mam aki sam model, tylko granatowy i to samo, mi to nie przeszkadza, ale widze, ze kolega ma z tym problemyDzieki za podpowiedziPozdrawiam AdamNo i szukam schematu do jego kolowrotka, ten schemat co mam jest do wersji granatowej, inne lozysko oporoweSchemat do TP 15 C3000HG 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.