Skocz do zawartości

Serwisowanie kołowrotków Shimano


Baloo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z kolejnością elementów rolki przesuwu linki w kabłąku TP4000S JDM 2008, albo 2009. Pytam o te ciemno szare/grafitowe.

 

Wydawało mi się, że zapamiętałem kolejność, ale coś poszło nie tak B]

Są jeszcze jakieś schematy do tych kołowrotków?

Tutaj

 

https://roulementcasting.com/schema-shimano-spinning/

 

lub tutaj  

 

https://www.shimanofishingservice.jp/price.php

 

 

Na pewno znajdziesz to czego szukasz :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaserwuje jeszcze jedno pytanie do serwisantów.

Ilościowo wszystkie części wg schematów są na miejscu w zespole rolki przesuwu linki. Mam wątpliwości jak powinna być usytuowana sama rolka z rowkiem pod linkę - jest asymetryczna.

Na schemacie za wiele nie widać, nawet po powiększeniu.

Obejrzałem kilka filmów na yt, ale wychodzi na to, że w JDM 08_TP2500S rowek ma być bliżej pałąka, ale w bliźniaczym modelu 4000S jest już odwrotnie.

Jest jakaś zasada jak ten pierścień z nacięciem ma być usytuowany?

Edytowane przez rey
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaserwuje jeszcze jedno pytanie do serwisantów.

Ilościowo wszystkie części wg schematów są na miejscu w zespole rolki przesuwu linki. Mam wątpliwości jak powinna być usytuowana sama rolka z rowkiem pod linkę - jest asymetryczna.

Na schemacie za wiele nie widać, nawet po powiększeniu.

Obejrzałem kilka filmów na yt, ale wychodzi na to, że w JDM 08_TP2500S rowek ma być bliżej pałąka, ale w bliźniaczym modelu 4000S jest już odwrotnie.

Jest jakaś zasada jak ten pierścień z nacięciem ma być usytuowany?

Rolka nacięciem w stronę kabłąka.Stożek zsuwający w kierunku mocowania śrubki.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Drag knob w Stelli 2500FJ przestał dwa dni temu klikać . Dociska i dokręca się , regulując siłę hamowania , jednak bez blokowania klikami tak , jakby się ślizgał . Czy to naprawialne , czy wymiana na nowy ? Założyłem póki co knob od Vańka i mogę właściwie go używać , choć wolałbym oryginał chyba ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drag knob w Stelli 2500FJ przestał dwa dni temu klikać . Dociska i dokręca się , regulując siłę hamowania , jednak bez blokowania klikami tak , jakby się ślizgał . Czy to naprawialne , czy wymiana na nowy ? Założyłem póki co knob od Vańka i mogę właściwie go używać , choć wolałbym oryginał chyba ...

Pewnie poszła sprężynka/blaszka która odpowiada za terkotanie. Rozebrać i sprawdzić.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie sprężynka. Tam nic poza sprężynką i "dzyndzelkiem" :-) nie ma.

Pocieszę Cię że część nie do kupienia.

Tylko przekładka z innego pokrętła.

 

Niektóre "terkotki" w multiplikatorach działają podobnie. Trochę szukania by było, ale jak część nie do kupienia to może warto poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie, czy ktoś ma może na zbyciu podwójną korbkę do Shimano Super 4000 ? Udało mi się ustalić, że pasuje od takiego Stradica....

https://pleciona.pl/pl/p/Kolowrotek-SHIMANO-Stradic-GTM-RC-3000S/37416?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAvP-6BhDyARIsAJ3uv7aPyZgMoJQ2Me6pmROxiQwMs7BulUurZbb-vo9yOoDuSPSTWk8V4Q8aAvQnEALw_wcB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy ktoś ma może na zbyciu podwójną korbkę do Shimano Super 4000 ? Udało mi się ustalić, że pasuje od takiego Stradica....

 

https://pleciona.pl/pl/p/Kolowrotek-SHIMANO-Stradic-GTM-RC-3000S/37416?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAvP-6BhDyARIsAJ3uv7aPyZgMoJQ2Me6pmROxiQwMs7BulUurZbb-vo9yOoDuSPSTWk8V4Q8aAvQnEALw_wcB

Podejdzie właściwie od każdego z „kwadratem”. Kwestia koloru, czy długości ramienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z "kwadratem", tzn ?

Z trzpieniem korbki wkładanej w przekładnię a nie wkręcanej w nią. Trzpień ma kwadratowy przekrój. Dzisiaj rozwiązanie nadal często stosowane w tańszych kołowrotkach. https://www.temu.com/pl/1pc-s--reel-handle-cnc-handle-with-eva-grip-fishing-accessory-g-601099530895036.html?top_gallery_url=https%3A%2F%2Fimg.kwcdn.com%2Fproduct%2FFancyalgo%2FVirtualModelMatting%2F07acea0549b0da05ab7a2c72abcd991e.jpg&spec_gallery_id=4075416091&share_token=6eD9lbHyKOyYDJJaVUljqlWHwmesHh72GDHT3gCBwkfAjohYHFt9Foo9Hw-uqPdzjrjDxzYvNymn30FV-8alJhUvVHk5p5T0uk6AY3aVx10mCxdsBQqhsDmM_d6A0FkMw3baZBvWsCkM7AZjdzB3h8s8-xA_JJYOb5CvIwmKRkP&_x_vst_scene=adg&_x_ads_sub_channel=shopping&_x_ns_prz_type=-1&_x_ns_sku_id=17592278413848&_x_ns_gid=601099530895036&_x_ads_channel=google&_x_gmc_account=762730731&_x_login_type=Google&_x_ads_account=7293790144&_x_ads_set=20573998720&_x_ads_id=152994538719&_x_ads_creative_id=674659235276&_x_ns_source=g&_x_ns_gclid=CjwKCAiA34S7BhAtEiwACZzv4SLwJB2HgBtA4qEOXryfI_dY_qHuri_tvCmildO8iA1lmm5j4vJRyBoC0_kQAvD_BwE&_x_ns_placement=&_x_ns_match_type=&_x_ns_ad_position=&_x_ns_product_id=17592278413848&_x_ns_target=&_x_ns_devicemodel=&_x_ns_wbraid=Cj8KCQiAvP-6BhDNARIuAN2LCukUcaWoRxv8ZIomte5jzWVdIgvZJhl9EuRi9WIGxZ26466FTqJNX1qd1BoCsoU&_x_ns_gbraid=0AAAAAo4mICHtuys6KIdPSfLtcIaZWZ0Un&_x_ns_targetid=pla-2365106357201&refer_page_name=kuiper&refer_page_id=13554_1734434677170_zmzugsj77b&refer_page_sn=13554&_x_sessn_id=3a1ejeiatr

Edytowane przez jachu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Serwus.

Orientujecie się czy do słodkich Shimano dostępne są korbki 60mm?

 

 

Wedle mojej wiedzy i świadomości produkcja Shimano to max  57 mm. Opieram się na modelach z rynku JDM.

 

Istnieją produkty z Chrl i Korei o dłuższych ramionach - ale to produkty tuningowe. 

 

Ale chętnie pogłębię swoją wiedzę, jeśli ktoś zna takie korbki dostępne w fabrycznych kołowrotkach.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda utleniony smar shimano.

Odkopię wątek :) Smarowałeś coś tym smarem czy od razu w śmietnik?

Bo miałem podobną sytuację z takim pojemniczkiem. Smar jednak nie zrobił się ani rzadszy ani twardszy. Wymieszałem go, robiłem testy organoleptyczne i w zeszłą zimę przesmarowałem sobie nim dwie Daiwy. Legalisa i Excellera. Rozebrałem je wczoraj i smar wygląda jak normalny po sezonie użytkowania. Brudny jak normalny. Kołowrotki nie szumiały, ani nie dawały niepokojących objawów. Myślę, że lekka zmiana koloru nie wpłynęła na właściwości smarne tego specyfiku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie,

Pomóżcie proszę w mojej sprawie. Do chwili obecnej serwisowałem jedynie blue arc oraz passion od spro oraz inne zwyklejsze kręciołki. W chwili obecnej posiadam kilka kołowrotków od shimano i zapragnąłem samodzielnie wykonać serwis stradic CI4+, model 2500. Uznałem, że kołowrotki tej wartości nie są warte cen serwisu w innych rękach. Myślę sobie, skoro potrafiłem ukręcić samodzielnie wędki o jakości chyba niezłej (byli chętni na moje produkcje), to czemu mam sobie nie poradzić z serwisem kołowrotka z ślimakowym posuwem... Od razu przyznam się bez bicia, że wątek czytałem wybiórczo z powodu małej ilości wolnego czasu. Z przeczytanej treści wyciągnąłem takie wnioski:

1. Stradic CI4 jest skręcony na wkręty, więc wiem już, że muszę być ostrożny.

2. Jest możliwość podmiany atrap łożysk ślizgowych na łożyska kulkowe.

3. W kwestii smarowania. Generalnie w bebechy idzie smar a oliwka (cienki film) jedynie na ośkę, na której zamontowana jest szpula. Łożysko oporowe - bez smaru, jedynie dobre czyszczenie.

Proszę Was o odpowiedź na następujące pytania. Jaki smar zastosować ? W których miejscach szukać atrap łożysk ? Proszę również o praktyczne, kluczowe porady w temacie serwisu stradic CI4+. To na początek, pewnie w trakcie serwisu pojawią się inne pytania...

Wybaczcie jeszcze raz brak przeczytania całej treści wątku. Wiem, że nie jest to mile widziane. Z drugiej strony, myślę sobie: może odświeżenie pewnych informacji co kilkadziesiąt stron wątku będzie korzystne...

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska można wpakować do knoba x2, na ośkę szpuli oraz na górze i dole wałka worma tutaj też trzeba ustawić odpowiednie luzy co by pod obciążeniem nie stukało. Przy rozbieraniu uważaj na łożysko oporowe żeby ci się nie rozsypało. Co do smarów to niewielka ilość bo zamulisz kołowrotek w końcu to rozmiar 2500.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska można wpakować do knoba x2, na ośkę szpuli oraz na górze i dole wałka worma tutaj też trzeba ustawić odpowiednie luzy co by pod obciążeniem nie stukało. Przy rozbieraniu uważaj na łożysko oporowe żeby ci się nie rozsypało. Co do smarów to niewielka ilość bo zamulisz kołowrotek w końcu to rozmiar 2500.

W Stradicu CI4+, bez względu czy to wersja FA czy FB, nie da się zamontować łożyska z przodu wałka posuwu, tam jest ta dziwaczna, cienka tulejka.

A łożysko oporowe się nie rozsypie, bo jest skręcone.

Edytowane przez Adaś Niezgódka
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...