Skocz do zawartości

Serwisowanie kołowrotków Shimano


Baloo

Rekomendowane odpowiedzi

W Stradicu CI4+, bez względu czy to wersja FA czy FB, nie da się zamontować łożyska z przodu wałka posuwu, tam jest ta dziwaczna, cienka tulejka.

A łożysko oporowe się nie rozsypie, bo jest skręcone.

Aaaa faktycznie masz rację CI4+. Dzięki za poprawienie.

Edytowane przez tetsu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyrozumiałość i zaangażowanie.

Czy wspomniany luz trzeba ustawić nawet w przypadku konserwacji kołowrotka czy tylko podczas wymiany tulei z tyłu wałka na łożysko ? No i od razu nasuwa się pytanie czy wykonuje się to poprzez zastosowanie odpowiedniej grubości podkładki (kupionej bądź dorobionej z twardej folii) ?

Posiadam dwa stradiki ci4+, oba mają ok. 3 lat i w zasadzie pięknie pracują. Nie były ruszane od nowości. Obie sztuki mają identyczny luz na korbce - po przytrzymaniu rotora, korbką wyczuwalnie da się ruszać w przód i w tył, jak można temu zaradzić ?

Dzięki za sugestie zastosowania smaru - zakupię taki. Czy smar ten będzie odpowiedni do multiplikatora curado DC 151 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyrozumiałość i zaangażowanie.

Czy wspomniany luz trzeba ustawić nawet w przypadku konserwacji kołowrotka czy tylko podczas wymiany tulei z tyłu wałka na łożysko ? No i od razu nasuwa się pytanie czy wykonuje się to poprzez zastosowanie odpowiedniej grubości podkładki (kupionej bądź dorobionej z twardej folii) ?

Posiadam dwa stradiki ci4+, oba mają ok. 3 lat i w zasadzie pięknie pracują. Nie były ruszane od nowości. Obie sztuki mają identyczny luz na korbce - po przytrzymaniu rotora, korbką wyczuwalnie da się ruszać w przód i w tył, jak można temu zaradzić ?

Dzięki za sugestie zastosowania smaru - zakupię taki. Czy smar ten będzie odpowiedni do multiplikatora curado DC 151 ?

Jesli korba nie jest wkręcana to luz jest na tej kwadratowej ośce korby, można go skasować super cienkimi blaszkami ale nie wiem czy to ma sens. Luz ten może też pochodzić ze zbyt dużej odległosci koła od piniona , można to wyregulować cienkimi podkladkami ale nie może być zbyt ciasno bo praca ulegnie pogorszeniu i zęby szybciej będą się zużywały.  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki za sugestie,

Napiszcie proszę, czy dobrze analizuję wiedzę z netu:

1. Smar DG06 jest lekki/stosunkowo rzadki/mniej lepiący, skutkiem czego bardziej nadaje się do sprzętu UL, trzeba częściej serwisować takie kołowrotki ?

2. Smar ACE-2 jest gęstszy/bardziej lepiący (w porównaniu z DG06), skutkiem czego bardziej nadaje się do kołowrotków klasy średniej, w tym multika curado DC ?

Mimo wszystko, czy uda się wybrać jakiś smar pośredni który będzie "do przyjęcia" dla stradica ci4+ oraz curado DC 151 ?

Przyjmuję do wiadomości, że zastosowanie gęstszego smaru dla stradica ci4+ będzie skutkować inną jego pracą - tu brakuje mi jednego słowa, które opisze moją myśl..."gęstą", "maślaną" ? W każdym razie efekt będzie taki, że po zakręceniu korbką szybciej się sam zatrzyma ? Z drugiej strony zastosowanie zbyt rzadkiego smaru przy curado spowoduje, że będzie się kręcił na tyle długo, że w tym czasie zdążę załatwić sprawę w urzędzie ?

Ale wydumałem teorie... możecie się śmiać :)

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Umbra

Myślałem, że chodzi o wysyłanie pocztą w samej folii :D

A z wpisu S.N. przypomniała mi się akcja jak ktoś wysłał komuś wędkę za ponad 1,5k pln w samym miękkim etui owiniętym stretchem...

Nie przyjęta przesyłka, zwrot, oddawanie pieniędzy... Takie tam ceregiele ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki @Adaś za konkretny opis.

Ps. Ze stellą 14 się nie zgodzę :-) bo raz że pinion stelli ma inną długość a dwa to zupełnie inne uzwojenie więc trudno mi sobie wyobrazić że podmianka bez piniona będzie działała :-)

Edytowane przez przemo_w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @Adaś za konkretny opis.

Ps. Ze stellą 14 się nie zgodzę :-) bo raz że pinion stelli ma inną długość a dwa to zupełnie inne uzwojenie więc trudno mi sobie wyobrazić że podmianka bez piniona będzie działała :-)

Przemku dlatego napisałem że bez piniona, wysokość szpuli nic w tym przypadku nie zmienia.

Koło, idel i mikromoduł są takie same, oczywiście poza kolorem koła.

Sprawdzone organoleptycznie i nad wodą  :).

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemku pinion w stellce ma dokładnie takie same zęby jak pinion w vanquishu, w vanquishu są one jedynie odrobine krótsze (obstawiam że chodzi o masę).

Koła w obu przypadkach są identyczne, i chodzi mi o wymiary i profil zębów, bez wnikania w rodzaj materiału czy kolor.

Tak, koło od vańqa działa idealnie z pinionem od stellki.

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemku pinion w stellce ma dokładnie takie same zęby jak pinion w vanquishu, w vanquishu są one jedynie odrobine krótsze (obstawiam że chodzi o masę).

Koła w obu przypadkach są identyczne, i chodzi mi o wymiary i profil zębów, bez wnikania w rodzaj materiału czy kolor.

Tak, koło od vańqa działa idealnie z pinionem od stellki.

Sam prosiłem moderatora o przeniesiemie tu tego tematu.

Nie mam pojęcia jak ci to pasuje.post-61619-0-66232400-1741177755_thumb.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Pytanie za 100 punktów.

Czy ktoś może podpowie, czy da się wykombinować do Twin Powera '02 4000 HG pinion gear?

O nowym pewnie można pomarzyć (choć cuda się zdarzają), ale może podejdzie z innego sprzętu? Przełożenie 5.7:1.

Kupiłem "pewniaka" z OLX i teraz dokupuję bądź dopasowuję i naprawiam pewne części. Pinion ma pewne ślady, ogólnie młynek pracuje nienajgorzej ale to nie jest praca odpowiadająca tej klasie kołowrotka, będę jeszcze kombinował/ eksperymentował ze smarami, ale chciałbym mieć ten element na zapas.

Z góry dzięki za info .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Pytanie za 100 punktów.

Czy ktoś może podpowie, czy da się wykombinować do Twin Powera '02 4000 HG pinion gear?

O nowym pewnie można pomarzyć (choć cuda się zdarzają), ale może podejdzie z innego sprzętu? Przełożenie 5.7:1.

Kupiłem "pewniaka" z OLX i teraz dokupuję bądź dopasowuję i naprawiam pewne części. Pinion ma pewne ślady, ogólnie młynek pracuje nienajgorzej ale to nie jest praca odpowiadająca tej klasie kołowrotka, będę jeszcze kombinował/ eksperymentował ze smarami, ale chciałbym mieć ten element na zapas.

Z góry dzięki za info .

Może jest opcja że będę w stanie pomóc 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Pytanie za 100 punktów.

Czy ktoś może podpowie, czy da się wykombinować do Twin Powera '02 4000 HG pinion gear?

O nowym pewnie można pomarzyć (choć cuda się zdarzają), ale może podejdzie z innego sprzętu? Przełożenie 5.7:1.

Kupiłem "pewniaka" z OLX i teraz dokupuję bądź dopasowuję i naprawiam pewne części. Pinion ma pewne ślady, ogólnie młynek pracuje nienajgorzej ale to nie jest praca odpowiadająca tej klasie kołowrotka, będę jeszcze kombinował/ eksperymentował ze smarami, ale chciałbym mieć ten element na zapas.

Z góry dzięki za info .

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...