przemow Opublikowano 22 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Sory ale nie mogłem sie powstrzymać .... :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek_2348 Opublikowano 22 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Kręci jak ursus w byłym pegeerze. Taką opinię to mógłby tylko Nieaktywny Kombajnista wystawić.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pendergrast Opublikowano 23 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Shimano Super Aero 1000 GTM.Wymienione łożyska i tulejka po prawej stronie. Zostało jeszcze sporo pracy przy rotorze a minęły już ponad 4 roboczogodziny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pezet Opublikowano 23 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 A Panowie powiedzcie, czym się różni stradic (GTM) 2500 od 3000? Poza pojemnością szpuli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinopapużasty Opublikowano 23 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 (edytowane) Cześć, mam pytanie do bardziej doświadczonych "rozbieraczy".A mianowicie rozbebeszyłem swojego TP i na pinionie mam nałożone dwa elementy w postaci łożyska i tulejki od oporówki.Na schemacie natomiast pod łożyskiem jest jeszcze element o nr 61 - jak przypuszczam podkładka.Według Was podkładka ta jest potrzebna czy też jeśli na rotorze luzu nie ma nie jest potrzebna? Edytowane 23 Marca 2016 przez noname 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 23 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 jeśli na schemacie jest to i może powinna być,tylko że jeśli nie ma luzu to jak chcesz ją wcisnąć?kolejna sprawa to jak sprawdzasz luz bo według mnie powinieneś na pinonie i łożysku kulkowym przykręcić łożysko oporowe i dopiero wtedy sprawdzić luz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinopapużasty Opublikowano 23 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Zapytałem Mefiego czy jest szansa na taką podkładkę. Gdyby się kupić udało spróbowałbym zmontować wraz z nią.W sumie o ile dobrze kombinuję to podkładka ta powinna skutkować tym, że pionion nieco się obniży... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek1 Opublikowano 23 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 (edytowane) 61 Pod łożyskiem - może została w korpusie? ;)z opisu 'spacer' ale z jakiego materiału?(tego modelu jeszcze nie rozbierałem). Edytowane 23 Marca 2016 przez darek1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pendergrast Opublikowano 23 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 A Panowie powiedzcie, czym się różni stradic (GTM) 2500 od 3000? Poza pojemnością szpuli? Masz tu dane z pudełka od białego Stradica 3000 GTM ( czeka w kolejce na serwis ) Przełożenie: 6,2:1Waga: 345 gPojemność szpuli: 0,14 (170m) 0,18 (100m) Jak ktoś wrzuci od 2500 to będziesz miał odpowiedź.Cześć, mam pytanie do bardziej doświadczonych "rozbieraczy".A mianowicie rozbebeszyłem swojego TP i na pinionie mam nałożone dwa elementy w postaci łożyska i tulejki od oporówki.Na schemacie natomiast pod łożyskiem jest jeszcze element o nr 61 - jak przypuszczam podkładka.Według Was podkładka ta jest potrzebna czy też jeśli na rotorze luzu nie ma nie jest potrzebna? Bywało i tak, że podkładki nie było fabrycznie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 23 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Grzesiu za duzo kombinujesz. Nie ma luzu to składaj i nie wnikaj.......bo przedobrzysz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinopapużasty Opublikowano 23 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Grzesiu za duzo kombinujesz. Nie ma luzu to składaj i nie wnikaj.......bo przedobrzysz....Jesteś trzecim Przemkiem, który mi to mówi...chyba coś w tym jest:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek1 Opublikowano 23 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Intryguje mnie obniżenie piniona tą podkładką...wydaje mi się,że odwrotnie-podkładka pod zewn. bieżnię łożyska raczej go uniesie !? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinopapużasty Opublikowano 23 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Chyba myślimy o dwóch różnych miejscach umiejscowienia tej podkładki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 23 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 (edytowane) właśnie zauważyłem że jednak faktycznie jest ona pod bierznią zewnętrzną-i faktycznie niektóre kołowrotki posiadają taką podkładkę. Edytowane 23 Marca 2016 przez busz231 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 23 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 (edytowane) Intryguje mnie obniżenie piniona tą podkładką...wydaje mi się,że odwrotnie-podkładka pod zewn. bieżnię łożyska raczej go uniesie !? dobrze Ci się wydaje tam w nich są podkładki właśnie w gnieździe łożyska , unoszą je do góry stykając się z zewnętrzną częścią łozyska (w większości).....a w tych twinkach podkładka jest też na lub pod tulejką latającą w oporówce często gęsto. Kolego @NoName , źle interpretujesz schemat Edytowane 23 Marca 2016 przez Profil_Nieaktywny 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinopapużasty Opublikowano 23 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 (edytowane) Myślałem o miejscu zaznaczonym na zdjęciu, zaraz pod łożyskiem (czyli pod bieżnią wewnętrzną).Rozumiem, że tam żadnej podkładki być nie powinno? Edytowane 23 Marca 2016 przez noname Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek1 Opublikowano 23 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Tu się opiera bieżnia wewn. łożyska rotora.61 podpiera b.zewn. na korpusie(nie została w środku?już pytałem...). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinopapużasty Opublikowano 23 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 (edytowane) Tu się opiera bieżnia wewn. łożyska rotora.61 podpiera b.zewn. na korpusie(nie została w środku?już pytałem...). Na pewno masz rację...jutro zajrzę bo dzisiaj mi się już nie chce...niedawno z rybek wróciłem i kręci bajecznie... Nie wiem co mi się z tą podkładką pod wewnętrzną bieżnią ubzdurało ale to chyba przez to, że kojarzę iż w jakimś kręciołku spotkałem takie rozwiązanie...Na szczęście na Was zawsze można liczyć Dzięki Edytowane 23 Marca 2016 przez noname Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 23 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Cześć, mam pytanie do bardziej doświadczonych "rozbieraczy".A mianowicie rozbebeszyłem swojego TP i na pinionie mam nałożone dwa elementy w postaci łożyska i tulejki od oporówki.Na schemacie natomiast pod łożyskiem jest jeszcze element o nr 61 - jak przypuszczam podkładka.Według Was podkładka ta jest potrzebna czy też jeśli na rotorze luzu nie ma nie jest potrzebna? To są początki końca tego kołowrotka kołowrotka jak tak dalej pójdzie w ustaleniach.Rozbierajcie sobie sami i ustalajcie drogą wirtualną wszystkie możliwości,czy powinna być ta podkładka czy nie.Wiele kołowrotków trafia do mnie po takich "akcjach".Przysyłane są w częściach i woreczkach foliowych.Pół biedy jak wszystkie są. Ta podkładka # 61 powinna tam być.A dlaczego ?,proszę trochę pomyśleć lub dalej zawracać głowę na forum. Ps. @ Profil Nieaktywny nie do końca ma rację. PozdrawiamJózef Leśniak 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pezet Opublikowano 23 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Masz tu dane z pudełka od białego Stradica 3000 GTM ( czeka w kolejce na serwis ) Przełożenie: 6,2:1Waga: 345 gPojemność szpuli: 0,14 (170m) 0,18 (100m) Jak ktoś wrzuci od 2500 to będziesz miał odpowiedź. To ja wrzucę Dziwne te dane z pudełka...W katalogach 2012-2016 (i na stronie shimano) oba mają przełożenie 6.0:1.3000 jest cięższy (j.w.), a 2500 waży 315 g.Ciekawa jest pojemność szpuli (żyłka 0,25): 2500 mieści 160m, a 3000 tylko 140m?3000 ma mniejszą szpulę, niby ten sam korpus, to SKĄD większa masa?(To co piszesz, że pojemność 0,18 tylko 100 m to mało prawdopodobne - może z podkładką pod żyłkę?) Tak czy inaczej, nie ukrywam, że zachęcony przez Was, jutro mam dostać stradica 2500 do przetestowania. PS1:na dowód, że "tysiączki" dają radę: Zdjęcia niezgodne z regulaminem portalu JB.pl PS2:Widzę w nowym katalogu, że shimano wprowadziło rozmiar... 500 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinopapużasty Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 (edytowane) A więc wszystko jasne Dwaj Koledzy a mianowicie @darek1 i @Profil_Nieaktywny mieli rację.Po pierwsze źle zinterpretowałem schemat szukając podkładki tam gdzie jej nie ma a po drugie podkładka przez cały czas była tam gdzie powinna( - została w korpusie) Edytowane 24 Marca 2016 przez noname Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pendergrast Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 (edytowane) To ja wrzucę Dziwne te dane z pudełka...W katalogach 2012-2016 (i na stronie shimano) oba mają przełożenie 6.0:1.3000 jest cięższy (j.w.), a 2500 waży 315 g.Ciekawa jest pojemność szpuli (żyłka 0,25): 2500 mieści 160m, a 3000 tylko 140m?3000 ma mniejszą szpulę, niby ten sam korpus, to SKĄD większa masa?(To co piszesz, że pojemność 0,18 tylko 100 m to mało prawdopodobne - może z podkładką pod żyłkę?) Tak czy inaczej, nie ukrywam, że zachęcony przez Was, jutro mam dostać stradica 2500 do przetestowania. PS1:na dowód, że "tysiączki" dają radę: PS2:Widzę w nowym katalogu, że shimano wprowadziło rozmiar... 500 Tylko, że patrząc po pierwszym zdjęciu używasz Stradica X 2500 GTM. A ja piszę o starszej wersji Stradic 3000 GTM rocznik '97. Co do różnic w budowie Stradic X 2500 GTM i Stradic X 3000 GTM: Stradic X 2500 GTM - fabrycznie koło przekładni podparte obustronnie łożyskami, brak łożyska pod pinionemStradic X 3000 GTM - łożysko pod pinionem, fabrycznie tulejka po prawej stronie koła przekładni Edytowane 24 Marca 2016 przez Pendergrast 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pezet Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Tylko, że patrząc po pierwszym zdjęciu używasz Stradica X 2500 GTM. A ja piszę o starszej wersji Stradic 3000 GTM rocznik '97. Co do różnic w budowie Stradic X 2500 GTM i Stradic X 3000 GTM: Stradic X 2500 GTM - fabrycznie koło przekładni podparte obustronnie łożyskami, brak łożyska pod pinionemStradic X 3000 GTM - łożysko pod pinionem, fabrycznie tulejka po prawej stronie koła przekładni Wspaniale Dzięki za konkretną odpowiedź. Chociaż po tym co piszesz trudno powiedzieć, które rozwiązanie konstrukcyjne będzie trwalsze. A na zdjęciu ze szczupakiem jest GTM 1000 (z boleniem 1000 FG albo FE). Ten GTM ma na pewno ponad 10 lat, ale nie wiem dokładnie, z którego roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pendergrast Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Z boleniem na 100% jest stradic 1000 FE ( miałem takiego 4000 ).Troszkę lepszym konstrukcyjnie okazuje się rozmiar 3000 bo zawsze można tulejkę koła wymienić a do rozmiaru 2500 pod pinion nie wciśniesz łożyska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pezet Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Panowie, mam pytanie - szczególnie do osób zajmujących się serwisowaniem kołowrotków:potrzebuję osłonę mechanizmu zamykania kabłąka do stradica 1000 FG.Pytałem Pana Józefa Leśniaka, ale takiej nie ma.Może ktoś ma w swoich szpejach i mu zalega bezczynnie?Albo ma kołowrotek-dawcę do wymontowania? Pan Józef mówi, że pasuje też od Twin Power '98. Jeśli ktoś ma, to bardzo proszę o kontakt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.