Skocz do zawartości

Serwisowanie kołowrotków Shimano


Baloo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

mam pytanie do bardziej doświadczonych "rozbieraczy".

A mianowicie rozbebeszyłem swojego TP i na pinionie mam nałożone dwa elementy w postaci łożyska i tulejki od oporówki.

Na schemacie natomiast pod łożyskiem jest jeszcze element o nr 61 - jak przypuszczam podkładka.

Według Was podkładka ta jest potrzebna czy też jeśli na rotorze luzu nie ma nie jest potrzebna? :ph34r:

 

4685011_WP_20160323_007.jpg

 

4685012_WP_20160323_008.jpg

Edytowane przez noname
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Panowie powiedzcie, czym się różni stradic (GTM) 2500 od 3000? Poza pojemnością szpuli?

 

Masz tu dane z pudełka od białego Stradica 3000 GTM ( czeka w kolejce na serwis )

 

Przełożenie:           6,2:1

Waga:                    345 g

Pojemność szpuli:  0,14 (170m) 0,18 (100m)

 

Jak ktoś wrzuci od 2500 to będziesz miał odpowiedź.

Cześć,

 

mam pytanie do bardziej doświadczonych "rozbieraczy".

A mianowicie rozbebeszyłem swojego TP i na pinionie mam nałożone dwa elementy w postaci łożyska i tulejki od oporówki.

Na schemacie natomiast pod łożyskiem jest jeszcze element o nr 61 - jak przypuszczam podkładka.

Według Was podkładka ta jest potrzebna czy też jeśli na rotorze luzu nie ma nie jest potrzebna? :ph34r:

 

 

Bywało i tak, że podkładki nie było fabrycznie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:huh: Intryguje mnie obniżenie piniona tą podkładką...

wydaje mi się,że odwrotnie-podkładka pod zewn. bieżnię łożyska raczej go uniesie !? :blink:

 

dobrze Ci się wydaje tam w nich są podkładki właśnie w gnieździe łożyska , unoszą je do góry stykając się z zewnętrzną częścią łozyska (w większości).....a w tych twinkach podkładka jest też na lub pod tulejką latającą w oporówce często gęsto.

 

 

Kolego @NoName , źle interpretujesz schemat ;)

Edytowane przez Profil_Nieaktywny
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się opiera bieżnia wewn. łożyska rotora.

61 podpiera b.zewn. na korpusie(nie została w środku?już pytałem...).

 

Na pewno masz rację...jutro zajrzę bo dzisiaj mi się już nie chce...niedawno z rybek wróciłem i kręci bajecznie... ;)

Nie wiem co mi się z tą podkładką pod wewnętrzną bieżnią ubzdurało ale to chyba przez to, że kojarzę iż w jakimś kręciołku spotkałem takie rozwiązanie...

Na szczęście na Was zawsze można liczyć :P Dzięki

Edytowane przez noname
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

mam pytanie do bardziej doświadczonych "rozbieraczy".

A mianowicie rozbebeszyłem swojego TP i na pinionie mam nałożone dwa elementy w postaci łożyska i tulejki od oporówki.

Na schemacie natomiast pod łożyskiem jest jeszcze element o nr 61 - jak przypuszczam podkładka.

Według Was podkładka ta jest potrzebna czy też jeśli na rotorze luzu nie ma nie jest potrzebna? :ph34r:

 

4685011_WP_20160323_007.jpg

 

4685012_WP_20160323_008.jpg

To są początki końca tego kołowrotka kołowrotka jak tak dalej pójdzie w ustaleniach.

Rozbierajcie sobie sami i ustalajcie drogą wirtualną wszystkie możliwości,czy powinna być ta podkładka czy nie.

Wiele kołowrotków trafia do mnie po takich "akcjach".Przysyłane są w częściach i woreczkach foliowych.Pół biedy jak wszystkie są.

 

Ta podkładka # 61 powinna tam być.A dlaczego ?,proszę trochę pomyśleć lub dalej zawracać głowę na forum.

 

Ps. @ Profil Nieaktywny nie do końca ma rację.

 

Pozdrawiam

Józef Leśniak

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tu dane z pudełka od białego Stradica 3000 GTM ( czeka w kolejce na serwis )

 

Przełożenie:           6,2:1

Waga:                    345 g

Pojemność szpuli:  0,14 (170m) 0,18 (100m)

 

Jak ktoś wrzuci od 2500 to będziesz miał odpowiedź.

 

To ja wrzucę ;)

 

Dziwne te dane z pudełka...

W katalogach 2012-2016 (i na stronie shimano) oba mają przełożenie 6.0:1.

3000 jest cięższy (j.w.), a 2500 waży 315 g.

Ciekawa jest pojemność szpuli (żyłka 0,25): 2500 mieści 160m, a 3000 tylko 140m?

3000 ma mniejszą szpulę, niby ten sam korpus, to SKĄD większa masa?

(To co piszesz, że pojemność 0,18 tylko 100 m to mało prawdopodobne - może z podkładką pod żyłkę?)

 

Tak czy inaczej, nie ukrywam, że zachęcony przez Was, jutro mam dostać stradica 2500 do przetestowania.

 

PS1:

na dowód, że "tysiączki" dają radę:

 

 

 

Zdjęcia niezgodne z regulaminem portalu JB.pl

 

 

 

PS2:

Widzę w nowym katalogu, że shimano wprowadziło rozmiar... 500  :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc wszystko jasne :P

Dwaj Koledzy a mianowicie @darek1 i @Profil_Nieaktywny mieli rację.

Po pierwsze źle zinterpretowałem schemat szukając podkładki tam gdzie jej nie ma a po drugie podkładka przez cały czas była tam gdzie powinna( :ph34r: - została w korpusie) :D

Edytowane przez noname
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja wrzucę ;)

 

Dziwne te dane z pudełka...

W katalogach 2012-2016 (i na stronie shimano) oba mają przełożenie 6.0:1.

3000 jest cięższy (j.w.), a 2500 waży 315 g.

Ciekawa jest pojemność szpuli (żyłka 0,25): 2500 mieści 160m, a 3000 tylko 140m?

3000 ma mniejszą szpulę, niby ten sam korpus, to SKĄD większa masa?

(To co piszesz, że pojemność 0,18 tylko 100 m to mało prawdopodobne - może z podkładką pod żyłkę?)

 

Tak czy inaczej, nie ukrywam, że zachęcony przez Was, jutro mam dostać stradica 2500 do przetestowania.

 

PS1:

na dowód, że "tysiączki" dają radę:

 

PS2:

Widzę w nowym katalogu, że shimano wprowadziło rozmiar... 500  :)

 

 

 

Tylko, że patrząc po pierwszym zdjęciu używasz Stradica X 2500 GTM. A ja piszę o starszej wersji Stradic 3000 GTM rocznik '97.

 

Co do różnic w budowie Stradic X 2500 GTM i Stradic X 3000 GTM:

 

Stradic X 2500 GTM - fabrycznie koło przekładni podparte obustronnie łożyskami, brak łożyska pod pinionem

Stradic X 3000 GTM - łożysko pod pinionem, fabrycznie tulejka po prawej stronie koła przekładni

Edytowane przez Pendergrast
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że patrząc po pierwszym zdjęciu używasz Stradica X 2500 GTM. A ja piszę o starszej wersji Stradic 3000 GTM rocznik '97.

 

Co do różnic w budowie Stradic X 2500 GTM i Stradic X 3000 GTM:

 

Stradic X 2500 GTM - fabrycznie koło przekładni podparte obustronnie łożyskami, brak łożyska pod pinionem

Stradic X 3000 GTM - łożysko pod pinionem, fabrycznie tulejka po prawej stronie koła przekładni

 

Wspaniale :good:  Dzięki za konkretną odpowiedź. Chociaż po tym co piszesz trudno powiedzieć, które rozwiązanie konstrukcyjne będzie trwalsze.

 

A na zdjęciu ze szczupakiem jest GTM 1000 (z boleniem 1000 FG albo FE). Ten GTM ma na pewno ponad 10 lat, ale nie wiem dokładnie, z którego roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam pytanie - szczególnie do osób zajmujących się serwisowaniem kołowrotków:

potrzebuję osłonę mechanizmu zamykania kabłąka do stradica 1000 FG.

Pytałem Pana Józefa Leśniaka, ale takiej nie ma.

Może ktoś ma w swoich szpejach i mu zalega bezczynnie?

Albo ma kołowrotek-dawcę do wymontowania?

 

Pan Józef mówi, że pasuje też od Twin Power '98.

 

Jeśli ktoś ma, to bardzo proszę o kontakt.

post-59692-0-43937000-1458853156_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...