przemow Opublikowano 20 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 Nie komentuje się na giełdzie więc piszę tu. Wytłumaczcie mi proszę zjawisko " rozpadającej się" przekładni w tp 4000 hg '02? Jakieś nowe objawienie serwisowe się pojawiło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 21 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2016 @blackabyss jakiś czas temu ,przy okazji sprzedaży na giełdzie takiego modelu, pisał w samych superlatywach o tym. Stąd wzięło sie moje pytanie o tą dziwną wade? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek7575 Opublikowano 21 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2016 (edytowane) Nabyłem rok temu tu na forum stellę 95' młynek kręcił bo stella musi kręcić jednak zaczeła przepuszczać oporówka...poszedł do naprawy a okazało się że ułamał się jakis łącznik przełącznika(usunieto jakąś część mechanizmu ułamanego)...żyłem łowiłem i było ok z włączonym na stałe oporemJakieś 2 tygodnie temu oporówka znowu przy lekkim mrozie sie odezwała i wtedy odesłałem młynek do gościa znanego tu na forum i po tygodniu:-po umyciu rozebraniu i wyczyszczeniu oporówki kłopot minął ponownie-jednak totalny kosmos nastapił po umyciu i nasmarowaniu mechanizmu i trybów(tytanowych)...kultura pracy stellki teraz to kosmos lekkość,spasowanie i spoistość pracy bije na głowę nowego TP 2500S nowego któym kręci kumpel. Mało tego serwisant stwierdził że mechanizm i tryby 21-letniej maszynki są bez najmniejszych śladów zużycia.Niestety oporówki nie dało się zrobić z prozaicznego powodu dotyczącego braku części do młynka sprzed 21 lat blokuje świetnie obroty wsteczne ale na stałe i nie mozna wyłączyć co z resztą rzadko robiłem.Gdyby ktoś miał zajechanego takiego trupa ze sprawną oporówką to odkupiłbym. Nie sądziłem że bardzo dobry serwis może tak kosmicznie dać drugą młodość kołowrotkowi.Nie chcę podawać publicznie danych człowieka który tak świetnie radzi sobie z młynkami bo posądzą mnie o reklamę.Jeśli ktoś zapyta na PW to podzielę się namiarami Edytowane 21 Listopada 2016 przez sebek7575 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackabyss Opublikowano 22 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2016 ..i zapewne miał na myśli swojego kasztana tp fa 4000 gdzie faktycznie luzowało się łączenie koła z tuleją przekładni (nitowane) ale właśnie zmiana na przekładnię z hg (o tym samym przełożeniu) dawała tym młynkom zbawienie gdyż owy hg z tego co kojarzę nitowanego koła był pozbawiony i był to jeden kawałek amelinium w dodatkowej czarnej powłoce (fa powłoki nie miał), ale ręki uciąć sobie nie dam, cała sytuacja jest w czeluściach forum do odnalezienia bo owy delikwent pytał się usilnie o tp fa po czym słysząc odpowiedź ,że to z lekka kasztan ze względu na tę trefną przekładnię wpajał tę informację innym jako wielki znawca, i zapewne rozdwojenie jaźni jakie ów śpec posiada na dzień dzisiejszy nakazało mu powielanie swoich bredni w dziale giełdy bo ten zaskarbił sobie najbardziej.Właśnie wiele osób nie rozróżnia TP FA od jego japońskiego pierwowzoru czyli TP `02 HG.Kołowrotki z zewnątrz wyglądają w zasadzie identycznie, ale rozbieżność jakości w tej generacji między naszym FA a wersją jdm. jest ogromna.Było sporo o tym na forum.Tak o różnicach z grubsza i dla przypomnienia:- TP FA ma sporo cięższe główne koło ( różnicy około 20gr) prócz wagi jest też różnica w jakości i kręcąc to się czuje. Jak Łukasz napisał te ciężkie duraluminium jest nitowane, a w wersji jdm jest skręcane stalowymi śrubkami ( taka ciekawostka w TP `02 te śruby są skręcane od zewnątrz, a w stelli od wewnątrz, stella z racji węższego korpusu ma krótszą oś koła w związku z tym koła zamiennie nie pasują - ale sama jakość wykonania jest identyczna).- TP FA ma około 20 g cięższą szpulę od TP `02 HG/PG- TP FA i zresztą również blizniaczy sustian FD w rolce mają zaledwie jedno łożysko, natomiast wersje TP `02 HG/PG i Mg`03 posiadają w rolce 2 łożyska i to jest bez wątpienia ewenement jeśli pod tym kątem rozpatrujemy wszystkie TP w rozmiarach 4000.- w TP FA i susku FD nie ma możliwości dobrania szpuli od wersji jdm. tj. TP `02 MG `03 i stelli sw. `01 z racji braku łożyska pod koszem. Nabyłem rok temu tu na forum stellę 95' młynek kręcił bo stella musi kręcić jednak zaczeła przepuszczać oporówka...poszedł do naprawy a okazało się że ułamał się jakis łącznik przełącznika(usunieto jakąś część mechanizmu ułamanego)...żyłem łowiłem i było ok z włączonym na stałe oporemJakieś 2 tygodnie temu oporówka znowu przy lekkim mrozie sie odezwała i wtedy odesłałem młynek do gościa znanego tu na forum i po tygodniu:-po umyciu rozebraniu i wyczyszczeniu oporówki kłopot minął ponownie-jednak totalny kosmos nastapił po umyciu i nasmarowaniu mechanizmu i trybów(tytanowych)...kultura pracy stellki teraz to kosmos lekkość,spasowanie i spoistość pracy bije na głowę nowego TP 2500S nowego któym kręci kumpel. Mało tego serwisant stwierdził że mechanizm i tryby 21-letniej maszynki są bez najmniejszych śladów zużycia.Niestety oporówki nie dało się zrobić z prozaicznego powodu dotyczącego braku części do młynka sprzed 21 lat blokuje świetnie obroty wsteczne ale na stałe i nie mozna wyłączyć co z resztą rzadko robiłem.Gdyby ktoś miał zajechanego takiego trupa ze sprawną oporówką to odkupiłbym. Nie sądziłem że bardzo dobry serwis może tak kosmicznie dać drugą młodość kołowrotkowi.Nie chcę podawać publicznie danych człowieka który tak świetnie radzi sobie z młynkami bo posądzą mnie o reklamę.Jeśli ktoś zapyta na PW to podzielę się namiaramiZakładam, że masz stelle w rozmiarze 3000/4000/5000 jeśli tak to oporówka do tej stelli powinna pasować z TPXT 4000/5000 ale tego w wersji H - gdyż on ma sam przełącznik rozwiązany min. tak jak Twoja stella. Bo same łożysko oporowe w zasadzie pasuje od wielu kołowrotków w tym począwszy od ultegr/biomków 95, 98, 00. Myślę, że jeśli kołowrotek nie miał styczności z wodą morską i nie był sporo eksploatowany to wystarczyłby "średni" serwis by stella kręciła przyzwoicie.Natomiast jeśli stella była by mocno eksploatowana to poza wymianą łożysk na nowe, ów serwisant przekładni by nie wyczarował i co by nie zrobił to przekładnię byż zwyczajnie wyczuwał - zwłaszcza kręcąc na sucho. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek7575 Opublikowano 22 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2016 mam Właśnie wiele osób nie rozróżnia TP FA od jego japońskiego pierwowzoru czyli TP `02 HG.Kołowrotki z zewnątrz wyglądają w zasadzie identycznie, ale rozbieżność jakości w tej generacji między naszym FA a wersją jdm. jest ogromna.Było sporo o tym na forum.Tak o różnicach z grubsza i dla przypomnienia:- TP FA ma sporo cięższe główne koło ( różnicy około 20gr) prócz wagi jest też różnica w jakości i kręcąc to się czuje. Jak Łukasz napisał te ciężkie duraluminium jest nitowane, a w wersji jdm jest skręcane stalowymi śrubkami ( taka ciekawostka w TP `02 te śruby są skręcane od zewnątrz, a w stelli od wewnątrz, stella z racji węższego korpusu ma krótszą oś koła w związku z tym koła zamiennie nie pasują - ale sama jakość wykonania jest identyczna).- TP FA ma około 20 g cięższą szpulę od TP `02 HG/PG- TP FA i zresztą również blizniaczy sustian FD w rolce mają zaledwie jedno łożysko, natomiast wersje TP `02 HG/PG i Mg`03 posiadają w rolce 2 łożyska i to jest bez wątpienia ewenement jeśli pod tym kątem rozpatrujemy wszystkie TP w rozmiarach 4000.- w TP FA i susku FD nie ma możliwości dobrania szpuli od wersji jdm. tj. TP `02 MG `03 i stelli sw. `01 z racji braku łożyska pod koszem. Zakładam, że masz stelle w rozmiarze 3000/4000/5000 jeśli tak to oporówka do tej stelli powinna pasować z TPXT 4000/5000 ale tego w wersji H - gdyż on ma sam przełącznik rozwiązany min. tak jak Twoja stella. Bo same łożysko oporowe w zasadzie pasuje od wielu kołowrotków w tym począwszy od ultegr/biomków 95, 98, 00. Myślę, że jeśli kołowrotek nie miał styczności z wodą morską i nie był sporo eksploatowany to wystarczyłby "średni" serwis by stella kręciła przyzwoicie.Natomiast jeśli stella była by mocno eksploatowana to poza wymianą łożysk na nowe, ów serwisant przekładni by nie wyczarował i co by nie zrobił to przekładnię byż zwyczajnie wyczuwał - zwłaszcza kręcąc na sucho.mam stelle 2000...czy jesteś w stanie określić z jakich dokładnie modeli by pasował przełącznik i oporówka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit1982 Opublikowano 22 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2016 Witam mam takie pytanie czy spotkał się ktoś może z podwójną korbą do biomastera 3000mgs .Takowa mi bardziej pasuje a szukam i szukam i nigdzie nie widziałem .Może ktoś pomoże od jakiego młynka by tu dobrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super Arek GT Opublikowano 23 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 Korbka DH do Biomastera MGS podejdzie od Ultegry i Biomastera- oba Super Ship w rozmiarze 2000/2500/3000/4000/5000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack__Daniels Opublikowano 16 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Hej. Chłopaki, potrzebuję pomocy. Mam dwa stradicki i chcę w nie tchnac nowe zycie. To sa modele z 2008 roku wiec czesci jeszcze dostepne. Zgaduje ze mefisto pomoze ze sciagnieciem. Stradic 4000 fi. Teraz powiedzcie mi proszę, ktore czesci powinienem zamowic?Z gory dziekuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 16 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Coś mi się wydaje o te części będzie raczej trudno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack__Daniels Opublikowano 16 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 (edytowane) O te czyli o ktore?Poza tym, jak juz bede wiedzial co potrzebuje to nie pozostaje nic innego niz zapytac mefiego. Jak beda dostepne to ok, a jak nie to trudno. Edytowane 16 Grudnia 2016 przez Jack__Daniels Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 16 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Jakie to ja nie odpowiem bo nie potrafie wróżyć :-)Zazwyczaj to przekładnia, pinion, małe kółko posuwu. Numery części moge Ci podać później, chyba że sam schemat znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack__Daniels Opublikowano 16 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Schemat to ja mam ale wlasnie sie zastanawiam co sie zużywa i co nalezy wymienic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 16 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Z zaznaczeniem na " zazwyczaj" te trzy wystarczą a może tylko drobna regulacja wystarczy. Chyba nikt nie odpowie na Twoje pytanie nie oglądając młynka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawgas Opublikowano 16 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Panowie mam pytanie odnośnie tuningu Ultegry xt w rozmiarze 2000. Czy da radę wymienić w niej tulejke po prawej stronie przekladnii na łożysko? Co można by jeszcze usprawnić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack__Daniels Opublikowano 16 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Regulacje robie sam. Smarowanie tez. Po prostu zastanawialem sie, ktore czesci sie zuzywaja. Wydaje mi sie, ze w zasadzie odpowiedziales na moje pytanie. Teraz juz slychac przekladnie i jedynie to sprawia, ze chce wymienic im bebechy. Poza tym kolowrotki sa w dobrym stanie, zwlaszcza, ze duzo nimi krece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 16 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Ośka, łożyska, wózek wodzika, prowadnice, worm są ok to tylko to co wymieniłem.Moim zdaniem nie powinneś tylko kombinować typu: Sama przekładnia, sam pinion itd bo to ślepa uliczka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Panowie mam pytanie odnośnie tuningu Ultegry xt w rozmiarze 2000. Czy da radę wymienić w niej tulejke po prawej stronie przekladnii na łożysko? Co można by jeszcze usprawnić?7x11x3 na prawa stronę chyba , na worma 2x 3x6x2.5 +podkladki i ciecie tulejki , szpule sa mega ciężkie można toczyć lub nawiercac , korbke możesz wymienić na taka z knobem z 2 łożyskami ale ciężko z dostępnością. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 16 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 (edytowane) Łukasz opisz jeszcze paatent ze sprężynką i/ lub z klockiem lego jak cięcie tulejki nie wyjdzie :-)Albo może nie. Bo ktoś podłapie i będzie się chwalił że on wymyślił :-))) Edytowane 16 Grudnia 2016 przez przemow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 pewnie nie jeden już z tulejką zna,trzeba jeszcze rozwiercić.a ze sprężynką patentu nie znam ale chętnie poczytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack__Daniels Opublikowano 16 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Ośka, łożyska, wózek wodzika, prowadnice, worm są ok to tylko to co wymieniłem.Moim zdaniem nie powinneś tylko kombinować typu: Sama przekładnia, sam pinion itd bo to ślepa uliczka.Nie zamierzam iść w półśrodki. Jak będę wymieniał to komplet czyli jak napisales, trzy czesci: przekładnia, pinion i to małe kółko. Tak też myślałem od początku, ale zastanawiałem się też czy o jakiejś części nie wiem i podczas zamawiania powinienem wziąć dodatkowo cześć nr 4 a może nr 5 czy 6? Podsumowując, zamawiam te trzy czesci i kołowrotki powinny zyskać nowe życie, mam rację ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 16 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 (edytowane) Tak powinno być :-) znaczy będzie.Sprawdź czy na innych częściach nie ma uszkodzeń. Edytowane 16 Grudnia 2016 przez przemow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super Arek GT Opublikowano 16 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Jeśli masz dostęp do części- zainwestuj jeszcze w kompletny wodzik i wałek posuwu szpuli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack__Daniels Opublikowano 17 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2016 Co masz na masz na myśli pisząc wodzik? Która to część? To jest to co jeździ po wałku posuwu szpuli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 17 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2016 Arek chyba myśli o całości. Wózek ( ale to chyba razem z osią główną występuje) i ten ząbek co jeździ po wormie. Ale wtedy to i prowadnice wózka bo to groszowe sprawy. Tak ja to zrozumiałem. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super Arek GT Opublikowano 17 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2016 Tak, dokładnie- kompletny ,,wózek'' pracujący po wałku w którym siedzi oś.Wiele to nie kosztuje, a wyeliminuje ryzyko stuków w skrajnych położeniach szpuli. Miałem taki kołowrotek w którym wałek był wyrobiony tak, że stuk był na każdym jego ,, krzyżyku''.Jak robić to kompleksowo. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.