Skocz do zawartości

Serwisowanie kołowrotków Shimano


Baloo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam małe zapytanko z racji iż ostatnio brakuje mi czasu na śledzenie nowinek chciałem zapytać czy posiada ktoś już przyrząd do rozbierania modułu rolki w nowych shimano ? słyszałem i czytałem ,że nieobecny hunter_pike owy posiada ale sądząc po tym ,że i na sąsiednim forum zdążył już zrujnować kilka kołowrotków i powoli staje się pośmiewiskiem uznaję tę informację za nierzetelną.Jeżeli ktoś posiada ten przyrząd prosiłbym o zdjęcia i wymiary , będę za wszelkie informacje bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie na, które jednoznacznie nie uzyskałem odpowiedzi czytając wątek. Mam do smarowania kołowrotek shimano super gt fa 1000. Mam go parę lat kupiłem za jakieś śmieszne pieniądze, mało na niego mówiłem może 2 razy w roku. Chodzi bardzo płynnie choć może lekko szumi. Razkreciłem go ostatnio z myślą nasmarowania, w środku pomimo upływu lat jest czyściutko smar nie jest jakiś czarny ani nic z tych rzeczy. Zastanawiam się jak go nasmarować myślałem żeby rozkręcić go całkowicie. Wszystko umieć wiadomo ale zauważyłem ze ma kilka łożysk otwartych, jak je zakonserwować umyć w benzynie i zalać oliwka? Z tego co wyczytałem można tak zrobić ale nie wiem czy nadaje się do tego oliwka firmy ardent bo taka posiadam. Na przekładnię chciałem dać smar ardent i na worma oliwkę bądź rozcieńczony smar choć oryginalnie wyglada ze jest oliwka. Zauważyłem również z jednej strony tulejkę chyba teflonowa i zaszastanawiam się czy dam radę zmienić ja na łożysko?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie na, które jednoznacznie nie uzyskałem odpowiedzi czytając wątek. Mam do smarowania kołowrotek shimano super gt fa 1000. Mam go parę lat kupiłem za jakieś śmieszne pieniądze, mało na niego mówiłem może 2 razy w roku. Chodzi bardzo płynnie choć może lekko szumi. Razkreciłem go ostatnio z myślą nasmarowania, w środku pomimo upływu lat jest czyściutko smar nie jest jakiś czarny ani nic z tych rzeczy. Zastanawiam się jak go nasmarować myślałem żeby rozkręcić go całkowicie. Wszystko umieć wiadomo ale zauważyłem ze ma kilka łożysk otwartych, jak je zakonserwować umyć w benzynie i zalać oliwka? Z tego co wyczytałem można tak zrobić ale nie wiem czy nadaje się do tego oliwka firmy ardent bo taka posiadam. Na przekładnię chciałem dać smar ardent i na worma oliwkę bądź rozcieńczony smar choć oryginalnie wyglada ze jest oliwka. Zauważyłem również z jednej strony tulejkę chyba teflonowa i zaszastanawiam się czy dam radę zmienić ja na łożysko?

Wszystko jest w wątku.

1. Łożyska otwarte i półotwarte myjesz w benzynie ekstrakcyjnej, suszysz i napełniasz smarem do łożysk. Chyba może być ardent.  

2. Na przekładnię smar.

3. Na worma smar albo rozrzedzony smar. To młynek do lekkich zadań więc można rozrzedzić.

4. Tulejkę zmieniasz na łożycho.

 

Na oś główną w lekkim młynku oliwka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko nikt na zbyciu takiej korby nie ma :) o to chodzi 

Podpytaj w zaprzyjaźnionym sklepie wędkarskim, czy nie ściągną Tobie z serwisu z shimano korbki od nowszych modeli, właśnie z łożyskowanymi knobami. Z tylnymi hamulcami podwójne korbki mają: alivio, exage, super GT, super GTM, stradic GTM, baitruner.

Z nowego stradica-a miałbyś nawet białą. Tylko nie wiem, jak z łożyskowaniem knobów. Trzeba zerknąć w schematy tych młynków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstepie skladam wszystkim najlepsze swiateczne zyczenia.

Mam male pytanie odnosnie tp c2000s z 2011. Chodzi tak lekko ze wcale go nie czuc. Idealnie gladko i bardzo leciutko. Troszke go slychac takie szmery. Mlynek nie rozkrecany od nowosci. Teraz pytanie. Szukac juz speca zeby przesmarowac? Boje sie troszke ze bedzie chodzil o wiele ciezej. Bo teraz lekkosc jego pracy jest nie do opisania. No i dugie pytanko. Czy da sie i czy jest sens go "tuningiwac"? Tzn. Dolozyc gdzies lozyska zeby pracowal lepiej. Wiem moze glupie pytania ale jestem kompletnie zielony w tym temacie a lubie dbac o sprzet. Z goy dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje wymienić parę łożysk w swojej 10 Stelli i zastanawiam się czy muszą to być łożyska nierdzewne.  Teoretycznie są nasmarowane a i w kołowrotku nigdy jeszcze nie znalazłem wody.  Wiem wilgoć itp.... ale jest smar o którym wcześniej wspominałem.  Warto płacić dwa razy więcej za nierdzewki?

 

http://allegro.pl/smr-63-zz-ezo-3x6x2-5-lozysko-kablaka-nierdzewne-i6644600306.html

http://allegro.pl/mr-63-zz-ezo-3x6x2-5-lozysko-kulkowe-i6656164383.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem warto. Jak ktoś używa sprzęt z najwyższej półki, to osprzęt do niego też powinien być wysokiej jakości.

To jak byś jeździł autem na 100 tyś. i byś się zastanawiał, czy kupić do niego opony Michelin, czy założyć Dębice z marketu.

Ale to tylko moje zdanie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EdekZfabrykiKredek

Na wstepie skladam wszystkim najlepsze swiateczne zyczenia.

Mam male pytanie odnosnie tp c2000s z 2011. Chodzi tak lekko ze wcale go nie czuc. Idealnie gladko i bardzo leciutko. Troszke go slychac takie szmery. Mlynek nie rozkrecany od nowosci. Teraz pytanie. Szukac juz speca zeby przesmarowac? Boje sie troszke ze bedzie chodzil o wiele ciezej. Bo teraz lekkosc jego pracy jest nie do opisania. No i dugie pytanko. Czy da sie i czy jest sens go "tuningiwac"? Tzn. Dolozyc gdzies lozyska zeby pracowal lepiej. Wiem moze glupie pytania ale jestem kompletnie zielony w tym temacie a lubie dbac o sprzet. Z goy dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam

Jakie to są za odgłosy zgrzyty, stukanie, pukanie, jeśli nie a tylko sobie szumi lub szmera jak mówisz to zostawić go w spokoju, to jest kołowrotek z elementami mechanicznymi które muszą wydawać jakieś tam dźwięki.

Jeśli kołowrotek nie był dawano smarowany powiedzmy dwa lata to można go przesmarować, łożyska można dodać np na wormie czy wodziku ale jeśli wszystko jest w porządku z oryginalnymi tulejkami to te łożyska nic nowego/lepszego nie wniosą.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstepie skladam wszystkim najlepsze swiateczne zyczenia.

Mam male pytanie odnosnie tp c2000s z 2011. Chodzi tak lekko ze wcale go nie czuc. Idealnie gladko i bardzo leciutko. Troszke go slychac takie szmery. Mlynek nie rozkrecany od nowosci. Teraz pytanie. Szukac juz speca zeby przesmarowac? Boje sie troszke ze bedzie chodzil o wiele ciezej. Bo teraz lekkosc jego pracy jest nie do opisania. No i dugie pytanko. Czy da sie i czy jest sens go "tuningiwac"? Tzn. Dolozyc gdzies lozyska zeby pracowal lepiej. Wiem moze glupie pytania ale jestem kompletnie zielony w tym temacie a lubie dbac o sprzet. Z goy dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam

Nieraz bywa tak, że chcąc jeszcze coś ulepszyć można tylko popsuć. :)

Także trzeba tu zachować rozsądek i nie być nadgorliwym.

 

Jak wszystko chodzi jak należy, to kręcić i nie wsłuchiwać się zbytnio w szmery, bo można naprawde nabawić się zbędnych "nadwrażliwości szmerowych".  ;)

Ewentualne przesmarowanie przez kogoś, kto się bardzo dobrze na tym zna, zawsze mile widziane. Zwłaszcza, że przez ostatnie kilka lat nie było to robione.

Edytowane przez Tom@son
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...