Skocz do zawartości

Serwisowanie kołowrotków Shimano


Baloo

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Zaciekawiło mnie stwierdzenie ,'że nie należy odkręcać osi od talerza'-w takim razie po co zaprojektowane łączenie śrubami zamiast odkuć z bloku?!

http://www.sl-planets.co.jp/download/00058966.pdf - Daiwa Saltiga Game 3500

Nie "osi od talerza" tylko osi od suportu z łożyskami.  Element # 73 na schemacie.

 

Śruba którą jest to wszystko skręcane jest tylko dla fabryki.Jest ona zakręcona na specjalny klej i dodatkowo zapunktowana w tylnej części suportu.

To że jest nie oznacza że należy ją odkręcać,a gdy tak się stanie to naruszamy osiowość i już nigdy do niej nie wrócimy. Często po rozkręceniu i potem ponownej próbie przykręcenia z użyciem nadmiernej siły następuje pęknięcie podstawy suportu,a to już zdecydowanie zakłóca osiowość prowadzenia wodzika po wałku.   Efekt jest taki (w najlepszym przypadku),że cała oscylacja szwankuje co często doprowadza do uszkodzenia tego mechanizmu z konsekwencjami dość sporego wydatku na nowe części.

Takie samo rozwiązanie ma też Tournament Force 3000/3500

Edytowane przez Józef Lesniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie, to zawsze zastanawiają skrajne opinie o Serwisantach, z czego to wynika ?

Jakkolwiek mogę się nie zgodzić z własnej upierdliwości z pewna filozofią / manierą pewnych osób, to jakbym powiedział, że np. Pan Józef nie zna się na robocie, to język by mi usechł :)

Ja każdemu daję kredyt zaufania, a pomyłka (z różnych względów) może się zapewne zdarzyć każdemu

 

Myślę, że bardzo ważne jest wiedzieć / rozumieć dlaczego coś działa tak czy inaczej i dlaczego właśnie tak zostało zaprojektowane, dlatego zastanawiam się ile/co Użytkownicy przemilczają przed Serwisantami, właśnie dlatego, że nie mają w/w wiedzy czy zrozumienia :)

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie, to zawsze zastanawiają skrajne opinie o Serwisantach, z czego to wynika ?

Jakkolwiek mogę się nie zgodzić z własnej upierdliwości z pewna filozofią / manierą pewnych osób, to jakbym powiedział, że np. Pan Józef nie zna się na robocie, to język by mi usechł :)

Ja każdemu daję kredyt zaufania, a pomyłka (z różnych względów) może się zapewne zdarzyć każdemu

 

Myślę, że bardzo ważne jest wiedzieć / rozumieć dlaczego coś działa tak czy inaczej i dlaczego właśnie tak zostało zaprojektowane, dlatego zastanawiam się ile/co Użytkownicy przemilczają przed Serwisantami, właśnie dlatego, że nie mają w/w wiedzy czy zrozumienia :)

 

pomyłka ludzka rzecz, nie mylą się ci którzy nic nie robią :) dla mnie zastanawiający jest brak szacunku do klienta wśród serwisantów i wmawianie ,że czarne jest białe ;) niektórzy mają problemy z przyznaniem się do strzelenia kalafiora i lubią używać zwrotu (ułoży się, dotrze się)

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.sl-planets.co.jp/download/00058966.pdf

#73 (oscillating slider)-ślizgacz oscylacji,dokręcony z użyciem 'Loctite'. Szczerze wątpię by był dodatkowo punktowany?! 

Po przypadkowym upuszczeniu kołowrotka lub innym uderzeniu w szpulę element ten potrafi pęknąć!! i wtedy trzeba go wymienić...

BTW niszcząc zagnieceniem gwint lub urywając śrubkę?? 

 

Czysto hipotetycznie.

Jeżeli zdarzyło się np nieświadome uderzenie(w transporcie czy magazynku) to kontuzja nie powstała wskutek 'błędu serwisanta' i całe obwinianie(w czym niestety jesteśmy mistrzami B) ) nie powinno mieć miejsca.

P.Sławka z Żelaznej znam osobiście ma łagodną naturę i precyzyjne ręce(nie dowierzam,by przeciągnął moment dokręcenia śruby) dlatego pozwoliłem sobie przypadek nieco głębiej przeanalizować.

 

'To że jest nie oznacza że należy ją odkręcać,a gdy tak się stanie to naruszamy osiowość i już nigdy do niej nie wrócimy.'

Turka jeszcze nie rozkręcałem,ale zwykle projektowane połączenia wykluczają możliwość błędnego montażu,

inaczej nie dałoby się nic złożyć.Jak kupię to dokładnie pod lupą obejrzę łączenia #73.

Edytowane przez klim
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to prawie o nic.Nie toleruję obwiniania!

 

Lubię rozkładać..w dotychczas rozłożonych,z tym się nie spotkałem-pewnie za mało doświadczenia,ale cały czas się uczę.

 

A co sprzedaży t.zw. modułów odpowiedź jest prosta-zwiększa dochody płynące z serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.sl-planets.co.jp/download/00058966.pdf

#73 (oscillating slider)-ślizgacz oscylacji,dokręcony z użyciem 'Loctite'. Szczerze wątpię by był dodatkowo punktowany?! 

Jak kupię to dokładnie pod lupą obejrzę łączenia #73.

Czy "Loctite to trudno mi powiedzieć,a punktowany (przenośnia z mojej strony) jest nie punktakiem tylko zaprawiany maszynowo.A to Pan sobie sprawdzi własnie pod dobrą lupą jak sobie kupi taki kołowrotek lub dostnie do serwisu i przekona się jeszcze że dla stabilizacji całego połączenia jest jeszcze malutki O-rig gumowy pomiędzy suportem a końcówka osi.  Większość Daiw Certate,Exist i wiele innych mają fabrycznie połączoną oś z suportem na stałe i nie wolno tego elementu rozkręcać.  W starych Turkach (tzw.kanciakach),Emblemach i Team Daiwach można tą śrubę odkręcać,choć ja nie jestem zwolennikiem takiego postępowania. Mam własny wypróbowany styl serwisowania kołowrotków z jak najmniejszą ingerencja w ważne podzespoły.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

"A co sprzedaży t.zw. modułów odpowiedź jest prosta-zwiększa dochody płynące z serwisu."

A ta wypowiedz za przeproszeniem to wierutna bzdura.

Edytowane przez Józef Lesniak
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek został poddany moderacji. Część wypowiedzi oraz elementy innych, które nie były związane z głównym tematem zostały usunięte. Proszę również aby w przypadku różnicy zdań używać merytorycznych argumentów i szanować się nawzajem ! 

 

Wracamy do dyskusji  :)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przykładu ze nie dotyczy to tylko Daiwy.

 

http://fservice.shimano.co.jp/part/pdf/02286.pdf

Górny prawy narożnik schematu,informacja w ramce.Co prawda po japońsku,ale w wersjach na EU po angielsku brzmi to tak:

 

Part 100 is pre-assembled

and glued to ensure durability.

Please do not disassemble it.

Edytowane przez Józef Lesniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek został poddany moderacji. Część wypowiedzi oraz elementy innych, które nie były związane z głównym tematem zostały usunięte. Proszę również aby w przypadku różnicy zdań używać merytorycznych argumentów i szanować się nawzajem ! 

 

Wracamy do dyskusji  :)

I bardzo dobrze. Dodam swoje trzy grosze do pierwszego "posta".  Na Waliców człowiek "ratował mi życie kilkukrotnie". Co prawda były to czasy niemieckich germin i czeskich tokozów.  Nie były to zbyt skomplikowane naprawy bo i sprzęt nie należał do pierwszej ligi. Około dwóch lat temu dałem do naprawy kijek już zdecydowanie z wyższej półki i został naprawiony ale chciałoby się powiedzieć, że bez fajerwerków. Rozczarowanie nastąpiło przy naprawie kołowrotka. Totalna wpadka. Nie będę się rozwodzić ale mocno się zniechęciłem do tego człowieka. I znowu zwrot o 180 stopni. Mając "nóż na gardle" oddałem do naprawy kijek Team Dragon i po naprawie z niepokojem pojechałem nad wodę. Nie wiem na czym to polega ale kij zyskał po naprawie w każdym swoim parametrze. Wychodzi na to, że człowiek zna się na fachu, potrafi lecz nie zawsze przykłada się do roboty. Loteria.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Otworzyłeś młynek bo czułeś przekładnie przy kręceniu lub jakieś tarcia ?

 

Raczej wrażenie "suchoty"...ale cóż...mam na tym punkcie zboczenie :ph34r: i to nie tylko w tej dziedzinie...w autach też wiele rzeczy zwraca moją uwagę :P

 

Teraz jest "masło" :D

Edytowane przez noname
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest coraz gorzej ze smarowaniem kołowrotków. Ostatnio porównywałem fabryczne smarowanie TP15 i stradica. Aż się zdziwiłem, stradic zdecydowanie lepiej wypadł, coś smaru w nim było natomiast w TP suchoty zupełne.

 

I jak tu nie rozkręcić nówki sztuki, jak niemal pewne, że w środku sucho ? :) Zresztą tak jak @noname napisał, brak smarowania można na szczęście "wyczaić"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...